W latach 50. ubiegłego wieku rynek zabawek dla chłopców był pełen ciekawych i różnorodnych propozycji. Dla dziewczynek natomiast produkowano głównie lalki-niemowlęta, co ograniczało możliwości zabawy do wcielania się w rolę mamy lub opiekunki. Widząc to, Ruth Handler w 1959 roku przedstawiła światu Barbie. Pierwsza lalka ubrana była w ikoniczny strój kąpielowy w biało-czarne pasy, miała włosy upięte w wysoki kucyk, a całości stylizacji dopełniał elegancki makijaż. Koncepcja Barbie wychodziła daleko poza oczekiwaną w tamtych czasach rolę społęczną kobiet i pozwalała dziewczynkom marzyć. Lalka wyglądająca jak dorosła kobieta od razu zdobyła serca dziewczynek i ich matek, które dostrzegły w niej coś więcej niż zabawkę: sposób na rozwijanie marzeń i ambicji swoich córek. Barbie to rozpoznawalna na całym świecie ikona popkultury, która do dziś podąża za misją wspierania dziewczynek i przekonuje je, że ,,mogą być, kim chcą". Marka od lat podkreśla inspirujące kobiece wzorce i nawiązuje współprace z wyjątkowymi kobietami, które osiągnęły nadzwyczajne sukcesy. Barbie inspiruje kolejne pokolenia do wyobrażania sobie nieskończonych możliwości, tworzy trendy, a światowy sukces filmu w 2023 roku, przypomniał, jak ogromny wpływ marka ma na społeczeństwo także dziś.
Ken to nieodłączny elementem świata Barbie. Pierwsze lalki zostały stworzone przez markę Mattel w 1961 roku, czyli zaledwie dwa lata po premierze Barbie. Zabawa Kenem daje okazję do eksplorowania różnych ról, od tych romantycznych – jako partner Barbie, po niezależnego bohatera własnych przygód. Pierwszy Ken z atletyczną budową ciała i uśmiechem, który zdawał się mówić „wszystko jest możliwe”, stał się towarzyszem w opowiadaniu niezliczonych historii. Podobnie jak Barbie, Ken z czasem ewoluował, odzwierciedlając zmiany społeczne i kulturowe. Dziś reprezentuje różne grupy etniczne, ma różne kolory włosów i występuje w wielu stylach, ucząc dzieci, że różnorodność i reprezentacja są istotne. Jego kolejne odsłony udowodniły, że nie ma jednego „sposobu” na bycie mężczyzną i że męskość może mieć wiele twarzy, jak i form. Tak jak Barbie, Ken także jest wszechstronny zawodowo - jest doktorem, astronautą, nauczycielem, sportowcem, baristą, zajmuje się domem i nie tylko. Jego najróżniejsze wcielenia mają udowodnić, że mężczyźni mogą pełnić różne role w społeczeństwie i nie muszą być ograniczeni do tradycyjnych schematów, które są narzucone jako te wzorcowe. Ken od zawsze był modnie ubrany, a jego stroje są inspirowane różnymi stylami i trendami mody męskiej. Od eleganckich garniturów, poprzez luźne stroje na plażę, aż po sportowe ubrania. Ken nadal uczy, że moda jest pasją przeznaczoną nie tylko dla kobiet.


1 / Promocyjną cenę produktów gwarantujemy do 05.05.2024, godz. 23:59 dla produktów oznaczonych "cena z kodem: ML2904-050524" gdzie, dla uzyskania promocyjnej ceny trzeba w zamówieniu wpisać kod: ML2904-050524.



Sprawdź, co jeszcze możesz zyskać


sgdata:2024-04-29 | 20:41:29
28-02-2024-54_13-17

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756