Znaleziono w kategoriach:
Skuter elektryczny E-MIO Vento Biały

Instrukcja obsługi Skuter elektryczny E-MIO Vento Biały

Powrót
electric vehicles
visit e-mio.eu
z baterią
li-ion
w standardzie
Sprawdź stan świateł, upewnij się, że wszystkie żarówki
prawidłowo świecą a światła reagują na polecenia
wydawane przełącznikami.
Sprawdź stan wszystkich części, upewnij się, że wszyst-
kie śruby są dokręcone, sprawdź naciąg linki hamulca
przedniego i tylnego i upewnij się, że hamulce działają
prawidłowo.
Sprawdź wszystkie części ruchome, takie jak kierowni-
ca. Upewnij się, że poruszają się lekko i bez zbędnych
oporów, w razie potrzeby nasmaruj je.
Ładuj baterię regularnie, gdy nie korzystasz ze skutera
elektrycznego zbyt często. Aby przedłużyć żywotność
baterii, ładowanie powinno się odbywać co 15 dni
w lecie i co 30 dni w zimie.
INSTRUKCJA JAZDY
Złóż stopkę boczną i obiema rękoma trzymaj stabilnie
kierownicę. Przyjmij dobrze wyważoną pozycję, oprzyj
stopę na podłożu.
Włóż kluczyk do stacyjki i przekręć w pozycję ON. Po
włączeniu zasilania chwyć manetkę akceleratora.
Naciśnij dźwignię hamulca przedniego. Na kokpicie
powinien zapalić się zielony sygnał „Ready. Skuter
jest gotowy do jazdy. Jeśli sygnał „Ready się nie zapali,
skuter wymaga sprawdzenia.
Powoli obróć manetkę akceleratora aby uniknąć nagłego
przyspieszenia. Przenieś stopę na podnóżek. Prędkość
skutera elektrycznego będzie wzrastać w miarę obracania
manetki akceleratora i zmiany biegów.
Ponieważ pojazd wykorzystuje łańcuch do przenoszenia
mocy generowanej przez silnik, wybierz bieg odpowia-
dający rzeczywistym potrzebom i obciążeniu: droga
płaska lub lekko wyboista - wybierz 4. lub 3. bieg; droga
nierówna lub mocno pochyła - wybierz 1. lub 2. bieg.
Zwolnij manetkę akceleratora i naciśnij dźwignię ha-
mulca, aby zatrzymać pojazd. Kontroluj prędkość
skutera elektrycznego używając dźwigni akceleratora
i hamulców.
Po zakończeniu jazdy rozstaw stopkę boczną i oprzyj
na niej skuter. Przekręć kierownicę w lewo, wciśnij
kluczyk w stacyjce w jej głąb i przekręć kluczyk w lewo.
Spowoduje to zablokowanie przedniego koła pojazdu.
Naciśnięcie dźwigni hamulca powoduje odcięcie mocy
przyspieszenia.
Nie zmieniaj biegów podczas jazdy z dużą prędkością,
aby zapobiec uszkodzeniom skrzyni biegów. Zmiany
biegów należy dokonywać po obniżeniu prędkości jazdy.
KONSERWACJA I REGULACJA
Bateria
Aby przedłużyć żywotność baterii, przechowuj skuter
elektryczny w garażu, aby zapobiec niskiej temperaturze,
która znacząco wpływa na wydajność baterii.
Nie rozmontowuj baterii i ogniw.
Stopka
Zawsze używaj stopki do ustawienia pojazdu w mjiejscu.
Nie podpieraj skutera innymi przedmiotami, nie opieraj
o pionowe powierzchnie.
UWAGA: Przy rozłożonej stopce bocznej urucho-
miona jest funkcja systemu odcięcia obwodu, co
zapobiega ruchowi skutera podczas przypadko-
wego poruszenia manetki akceleratora. Skuter
elektryczny będzie miał możliwość ruchu dopiero
przy złożonej stopce bocznej.
Schowek
Nie przewoź w schowku skutera substancji płynnych lub
opakowań, z których substancje płynne mogą się wydostać.
W schowku znajdują się końcówki ładowania urządzeń
elektrycznych, które nie powinny ulec zawilgoceniu.
Siedzisko
1.
Blokada siedziska: obróć w prawo klucz w zamku znaj-
dującym się po lewej stronie skutera poniżej siedziska
- będziesz mógł podnieść siedzisko i uzyskać dostęp
do układów elektronicznych i kontrolera skutera.
2.
Naciśnij siedzisko, a zostanie ono automatycznie
zablokowane.
Hamulec przedni i tylny (tarczowe)
Aby dostosować hamulce do swoich wymagań oraz regu-
lować ich luz, użyj nakrętki nastawnej.
UWAGA:
1.
Hamulec funkcjonuje zgodnie z jego czułością.
Powinieneś hamować naciskając równocześnie
dźwignie przedniego jak i tylnego hamulca,
aby zapewnić lepszy i efektywniejszy proces
hamowania.
2.
Unikaj ciągłego hamowania przez dłuższy czas
ponieważ może to doprowadzić do przegrzania
hamulców i zmniejszenia ich efektywności.
3.
Podczas naciskania dźwigni hamulca zwolnij
manetkę akceleratora.
PRZED ROZPOCZĘCIEM JAZDY
Przed jazdą na skuterze elektrycznym wykonaj poniższe
czynności. Zapewni Ci to bezpieczną i satysfakcjonującą
jazdę.
Sprawdź stan opon, upewnij się, że nie są zużyte lub
pęknięte.
Sprawdź ciśnienie i głębokość bieżnika w oponach.
Wymień oponę przednią, jeśli głębokość bieżnika
jest mniejsza, niż 1,5 mm. Wymień oponę tylną, jeśli
głębokość bieżnika jest mniejsza, niż 2 mm.
Sprawdź stan napędu, upewnij się, że porusza prawi-
dłowo kołem.
Trzymaj baterię i ogniwa z dala od dzieci.
Nie należy podłączać katody i anody ładowarki podczas
procesu ładowania i rozładowywania. Zabrania się
używania jakichkolwiek przewodów do połączenia
katody z anodą. Spowoduje to zwarcie.
Nie zanurzaj baterii w wodzie.
Nie nagrzewaj baterii do temperatury powyżej 60 stopni
Celsiusza. Nie stawiaj baterii obok źródeł wysokiej
temperatury, takich jak ognisko, kominek, ogrzewanie
ścienne itd.
Nie rozbijaj, nie dziuraw, nie przebijaj i nie rzucaj baterią.
W przypadku wycieku elektrolitu z baterii i dostania
się substancji do oczu, natychmiast przemyj oczy dużą
ilością wody i skontaktuj się z lekarzem.
W przypadku stwierdzenia dziwnego zapachu baterii,
jej rozgrzewania się, zmiany koloru, zniekształcenia lub
innych nieprawidłowości należy natychmiast zaprzestać
korzystania z baterii i oddalić się.
Zalecenia dotyczące przechowywania i użytkowania
baterii litowo-jonowej
Aby przedłużyć żywotność baterii, stosuj się do poniż-
szych zaleceń:
Ładowanie:
1.
Używaj tylko dołączonej do skutera elektrycznego
ładowarki. Podłącz zasilanie do ładowarki. Włóż złącze
wyjściowe ładowarki do złącza wejściowego baterii.
Gdy zapali się lampka sygnalizująca pełne nałado-
wanie baterii, najpierw wyciągnij wtyczkę ze złącza
wejściowego baterii. Zwykły czas ładowania wynosi
około 5-6 godzin. Jeśli bateria jest uszkodzona, łado-
wanie lub rozładowywanie musi zostać zatrzymane.
2.
Unikaj nadmiernego rozładowania baterii, ładuj baterię
w miarę możliwości przed zupełnym jej rozładowaniem.
Pełne rozładowanie baterii wpływa na jej żywotność.
Przechowywanie:
1.
Nie przechowuj baterii w pomieszczeniach, w których
jest zbyt gorąco/zimno i/lub wilgotno. Optymalna
temperatura przechowywania baterii wynosi od
-20 do 55 stopni Celsjusza. Pomieszczenie musi być
suche i czyste. Baterie nie mogą być przechowywane
w ustawieniu na stos.
2.
Bateria nie może być długo przechowywana bez
ładowania. Baterię należy ładować raz w miesiącu.
Bateria powinna być przechowywana całkowicie
naładowana.
Konserwacja:
1.
Kiedy testujesz pojedyncze ogniwo baterii, musisz
testować je bezpośrednio, nie za pośrednictwem np.
drutu. W ten sposób można uniknąć spadku napięcia.
2.
Musisz założyć rękawice lub przyciąć paznokcie
zanim wyjmiesz pojedyncze ogniwo baterii aby nie
uszkodzić ogniwa oraz w ramach zabezpieczenia
przed substancjami znajdującymi się w ogniwie. Zwróć
szczególną uwagę na pokrywę baterii, nie uszkodź jej.
3.
Zabronione jest gięcie ogniwa baterii, jego upusz-
czanie, uderzanie, zwieranie oraz naruszanie jego
uszczelnienia.
4.
Podczas składania baterii należy pamiętać o kilku
ważnych kwestiach: temperatura lutownicy nie powin-
na przekraczać 350 stopni Celsjusza, czas lutowania
powinien nie przekraczać 3 sekund, częstotliwość
lutowania nie powinna przekraczać 5 razy, następne
lutowanie można nanosić na poprzednie dopiero po
jego wystygnięciu.
Czyszczenie pojazdu
Nie używaj wysokiego ciśnienia wody do mycia skutera
elektrycznego. Namoczone/wilgotne części elektryczne
i okablowanie wpłyną na wydajność pojazdu.
Nie nakładaj smaru na hamulec bębnowy i oponę.
Użyj odpowiednich środków do czyszczenia metalowych
części skutera elektrycznego. Pozwoli to na zabezpie-
czenie antykorozyjne metalowych części pojazdu.
Użyj środka czyszczącego, aby wyczyścić lakierowane
części plastikowe i wyczyść je do sucha szmatką.
Kontrola hamulców
Główne punkty kontrolne hamulca koła przedniego i tylnego:
1.
Naciśnij łącznik (1), kręć nakrętką regulacji (3), jedno-
cześnie przytrzymując dźwignię hamulca (2) i ściskając
dźwignię hamulca do osiągnięcia odległości 1/3-1/2
L. Szczęki hamulcowe muszą dobrze przylegać do
tarczy hamulcowej. Naciśnij dźwignię hamulca. Gdy
osiągnie odpowiednią skuteczność hamowania,
dokręć nakrętkę regulacji.
2.
Odległość szczęk hamulcowych od tarczy hamulcowej
powinna wynosić 1,5 mm.
3.
Wymień szczęki hamulcowe, gdy powierzchnia użyt-
kowa osiągnie 1/2.
4.
Wymień tarcze hamulcowe, gdy ch grubość wyniesie
3 mm.
Kontrola ładowarki
1.
Używaj wyłącznie oryginalnej ładowarki dostarczonej
ze skuterem elektrycznym. Pamiętaj, by sprawdzić
jakie napięcie sieciowe jest w Twoim kraju. Nie pomyl
ładowarki 110 V z ładowarką 220 V.
2.
Skuter elektryczny musi być wyłączony podczas
ładowania.
3.
Nie przesuwaj, nie obracaj i nie narażaj baterii na
uszkodzenia podczas ładowania.
4.
Sprawdź gniazda ładowarki, upewnij się, że elementy
lutowane nie są uszkodzone.
Konserwacja silnika i sterownika
1.
Podczas sezonu deszczowego nie pozwól, by pojazd
zanurzał się w wodzie o głębokości powyżej 120 mm.
Ma to na celu ochronę elektrycznych elementów
i instalacji skutera.
2.
Nie naciskać dźwigni hamulca i manetki akceleratora
podczas uruchamiania silnika, aby uniknąć uszkodzenia
innych części pojazdu.
3.
Zwolnij, gdy warunki pogodowe na drodze nie są
dobre. Wysokie wibracje i wilgotność mogą spowo-
dować przerwanie połączenia części elektrycznych.
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Problem Przyczyna Rozwiązanie
Wskaźnik zasilania zaświeci się,
ale skuter elektryczny nadal
nie działa.
1. Silnik nie nie działa poprawnie.
2. Stopka boczna nie została złożona lub nie
składa się w pełni, co powoduje odcięcie
zasilania.
1. Wymień silnik. Zadzwoń do swojego
sprzedawcy aby zamówić nowy silnik.
2. Złóż stopkę boczną
Wskaźnik zasilania nie działa
po włączeniu zasilania.
1. Przepalony bezpiecznik lub gniazdo
bezpiecznika.
2. Bateria nie jest umieszczona/podłączona
prawidłowo.
1. Wymień bezpiecznik lub gniazdo bez-
piecznika.
2. Ustaw/podłącz odpowiednio baterię.
Odległość przebywana na jed-
nym ładowaniu jest mniejsza,
niż zwykle.
1. Niewystarczające ciśnienie powietrza
w oponach.
2. Niewystarczające ładowanie lub bateria
jest uszkodzona.
3. Częste zatrzymywanie i uruchamianie,
przeciążenie pojazdu, jazda pod górę,
silny wiatr.
1. Napompuj opony.
2. Naładuj lub wymień baterię. Skontaktuj się
ze sprzedawcą, aby zamówić nową baterię.
3. Jedź w dobrych warunkach pogodo-
wych, po równych drogach, nie wykonuj
gwałtownych manewrów przyspieszania
i hamowania, zachowuj normalną prędkość.
Skuter elektryczny traci pręd-
kość.
1. Niski poziom naładowania baterii.
2. Bateria jest uszkodzona.
1. Ładuj baterię przez 5-6 godzin.
2. Wymień baterię. Skontaktuj się ze sprze-
dawcą, aby zamówić nową baterię.
Silnik nie działa.
1. Przewody hamulcowe nie są na swoim
miejscu i powodują odcięcie obwodu.
1. Wyreguluj i ponownie ułóż przewody
hamulcowe.
Uwaga: Jeśli wystąpią inne problemy, nie demontuj samodzielnie skutera elektrycznego, skontaktuj się z au-
toryzowanym sprzedawcą.
Terminarz czynności konserwacyjnych
sprawdź dostosuj wymień naoliw/nasmaruj
Części do sprawdzenia
co-
dzien-
nie
co 60
dni
co 180
dni
silnik, części ruchome 
opony i wszystkie żarówki
tarcze i klocki hamulcowe
felgi
widelec
hamulce
klakson, ładowarka i bateria
łańcuch
INSTRUKCJA
OBSŁUGI
MATERIAŁY EKSPLOATACYJNE
żarówki: 1 x 12V 5W W5W (przód), 1 x 12V 35W HS1
(przód), 4 x 12V 10W R10W BA15S (kierunkowskazy, po-
marańczowe), LED (tył)
płyn hamulcowy: DOT3/DOT4
olej przekładniowy: 80W90
DROGI KLIENCIE!
Witamy Cię wśród szczęśliwych posiadaczy i użytkowników
skuterów elektrycznych! Aby w pełni cieszyć się bezpieczną
i szczęśliwą jazdą, przed jej rozpoczęciem prosimy o za-
poznanie się z pełną treścią niniejszej instrukcji obsługi.
Twoje bezpieczeństwo na drodze związane jest nie tylko
z Twoimi umiejętnościami ale także z obsługą i znajomością
mechaniki skutera. Każdorazowo przed rozpoczęciem jazdy
należy sprawdzić podstawowe parametry skutera i jego
narażonych na zużycie części. Okresowa konserwacja ele-
mentów skutera jest niezbędnym warunkiem do pełnego
zadowolenia korzystania z pojazdu. Należy pamiętać, że
niektóre czynności obsługi mogą wymagać przeprowa-
dzenia przez wykwalikowaną stację diagnostyczną bądź
naprawczą. Zalecamy regularne wizyty w wykwalikowanych
stacjach diagnostycznych lub naprawczych.
Przeczytaj całą instrukcję obsługi przed rozpoczęciem
jazdy na skuterze elektrycznym!
WPROWADZENIE
Ten produkt jest przeznaczony do transportu i jest przyja-
zny dla środowiska. Poniżej przedstawiono cechy i zalety
skutera elektrycznego.
Bezszczotkowy silnik prądu stałego o wysokiej wy-
dajności.
Cyfrowy sterownik ze wskaźnikiem i ochroną przed
przepięciem i zbyt niskim napięciem.
Układ hamulcowy z możliwością odcięcia zasilania
w celu zapewnienia bezpiecznej jazdy.
Bateria o wysokiej wydajności zapewniająca większy
prąd i większy zasięg jazdy.
Przednie i tylne zawieszenie zapewniające płynną
i komfortową jazdę.
UWAGA:
1.
Zapoznaj się z lokalnymi przepisami i rozpo-
rządzeniami regulującymi lub ograniczającymi
wiek kierowcy umożliwiający korzystanie z tego
pojazdu elektrycznego. Przepisy i rozporządzenia
różnią się czasem znacząco w zależności od kraju,
w którym przebywasz. Twoim obowiązkiem
jest znać i przestrzegać lokalne ograniczenia.
2.
Nie usuwaj ani nie demontuj części pojazdu
własnoręcznie. Skontaktuj się z wykwalikowaną
stacją diagnostyczną lub naprawczą w celu
wymiany lub naprawy części.
3.
Nie pożyczaj pojazdu nikomu, kto nie posiada
wymaganych uprawnień do jazdy tym pojazdem.
4. Aby zapobiec wypadkowi, unikaj nagłego za-
trzymania lub hamowania.
5.
Nigdy nie prowadź pojazdu jedną ręką, unikaj
jazdy pod wpływem alkoholu lub innych sub-
stancji odurzających.
ZASADY BEZPIECZNEJ JAZDY
Główne zasady
Podczas jazdy tym pojazdem zawsze noś zatwierdzo-
ny do użytku, certykowany kask i postępuj zgodnie
z instrukcjami producenta kasku dotyczącymi jego
dopasowania, użytkowania i pielęgnacji.
Podczas jazdy masz obowiązek przestrzegać tych
samych przepisów drogowych, co wszystkie inne po-
jazdy drogowe, w tym ustępując miejsca pieszym oraz
zatrzymując się na czerwonym świetle i znakach stop.
Jesteś uczestnikiem ruchu drogowego ze wszystkimi
tego konsekwencjami.
Jedź przewidywalnie i po linii prostej. Nigdy nie wy-
konuj gwałtownych manewrów, szczególnie w korku.
Jedź zachowawczo i pewnie. Dla innych użytkowników
drogi możesz być trudny do zauważenia. Używaj pra-
widłowych lampek sygnalizacyjnych wskazujących
skręcanie lub zatrzymywanie. Używaj odpowiedniej
odzieży ochronnej z oznaczeniami zapewniającymi
widoczność w godzinach wieczornych i nocnych.
Skoncentruj się na drodze przed sobą. Unikaj dziur,
żwiru, mokrej drogi, plam oleju, krawężników, progów
prędkości, kratek odpływowych i innych przeszkód
mogących powodować uślizg lub blokadę koła/kół.
Spodziewaj się nieoczekiwanego. Zwróć szczególną
uwagę na sytuacje takie jak nagłe otwarcie drzwi samo-
chodu lub nieoczekiwane pojawienie się pojazdu zza
innego pojazdu. Zachowaj szczególną ostrożność na
skrzyżowaniach i przygotowując się do wyprzedzania
innych uczestników ruchu.
Zapoznaj się ze wszystkimi funkcjami swojego pojazdu.
Przećwicz używanie świateł sygnalizacyjnych, hamo-
wanie i używanie klaksonu.
Nie należy przewozić paczek ani pasażerów, które
mogłyby zakłócać widoczność lub kontrolę nad Two-
im pojazdem. Nie używaj przedmiotów, które mogą
ograniczać słuch.
Zachowaj odpowiednią, komfortową odległość aby
zapewnić prawidłowe i bezkolizyjne hamowanie przed
innymi pojazdami czy przedmiotami znajdującymi się
na drodze. Bezpieczna droga hamowania i oddziały-
wające na pojazd siły zależą od panujących warunków
pogodowych.
W przypadku złego stanu nawierzchni lub nawierzchni
niepewnej, jedź powoli i ostrożnie.
Nie przekraczaj maksymalnej ładowności swojego
pojazdu. Wpłynie to na zasięg jazdy.
Deszczowa pogoda
W deszczową pogodę należy zachować szczególną
ostrożność.
Hamuj wcześniej, aby zachować większą odległość na
zatrzymanie się.
Zmniejsz prędkość jazdy, unikaj gwałtownego hamo-
wania i skręcaj ze szczególną ostrożnością.
Bądź bardziej widoczny na drodze.
Noś odzież odblaskową, używaj świateł bezpieczeństwa.
W deszczu śliskie powierzchnie, takie jak oznaczenia linii
na jezdni czy pasy przy przejściu dla pieszych stają się
bardzo niebezpieczne i grożą uślizgiem koła podczas
hamowania. Także studzienki czy tory tramwajowe stają
się bardziej niebezpieczne, gdy są mokre.
Jazda nocą
Upewnij się, że przednie światła są włączone.
Noś jasne i zawierające elementy odblaskowe ubrania.
Jeźdź nocą tylko w razie potrzeby. Jeśli to możliwe,
zwolnij i korzystaj ze znanych dróg z oświetleniem
ulicznym.
UWAGA: Modykowanie pojazdu jest nielegalne.
Modykacja pojazdu wpłynie na jego strukturę lub
działanie, co spowoduje skrócenie jego żywotności.
Zmodykowany pojazd nie będzie objęty gwaran-
cją. Konieczne jest kupowanie oryginalnych części
zamiennych od autoryzowanych sprzedawców.
Producent nie jest w stanie zagwarantować jakości
ani trwałości pojazdu przy zakupie nieoryginalnych
części zamiennych na rynku.
UWAGA: Zapoznaj się z lokalnymi przepisami i roz-
porządzeniami regulującymi lub ograniczającymi
wiek kierowcy umożliwiający korzystanie z tego
pojazdu elektrycznego. Przepisy i rozporządzenia
różnią się czasem znacząco w zależności od kraju,
w którym przebywasz. Twoim obowiązkiem jest
znać i przestrzegać lokalne ograniczenia.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Kategoria pojazdu: L1e-B
Wymagane uprawnienia: dowód osobisty/AM/A1/A2/A/B
Bateria: litowo-jonowa
Pojemność baterii: 60V / 30 Ah (187 ogniw)
Producent ogniw: Samsung
Masa baterii: 12,5 kg
Napięcie wejściowe: 230/240 V
Czas ładowania: 5-6 h
Ilość cykli ładowania: 800
Ładowarka: zewnętrzna z chłodzeniem, 70,7 V / 8 A
Moc silnika: 1000 W (peak 2300 W)
Typ silnika: bezszczotkowy
Skrzynia biegów: manualna, czterostopniowa
Sprzęgło: półautomatyczne
Maksymalny moment obrotowy: 33 Nm (przy 1000
W mocy)
Przeniesienie mocy: łańcuch
Maksymalna prędkość: 45 km/h
Maksymalny zasięg: 60* km
Zdolność pokonywania wzniesień: 16° (najwyższe
przełożenie)
Masa własna: 85 kg (bez baterii)
Maksymalne obciążenie: 150 kg
Długość: 1800 mm
Szerokość: 760 mm
Wysokość: 1030 mm
Rozstaw osi: 1180 mm
Opona przednia: bezdętkowa, 120/70-12 58L
Opona tylna: bezdętkowa, 130/70-12 62J
Hamulec przedni: tarczowy, Ø220 mm
Hamulec tylny: tarczowy, Ø190 mm
* rzeczywisty zasięg zależy od wielu czynników, w tym od
temperatury, masy podróżującego, stopnia nachylenia,
dynamiki jazdy itd.
UWAGA: Z uwagi na nieustanne ulepszanie pro-
duktu, specykacja i konstrukcja urządzenia mogą
ulec zmianie bez powiadomienia.
BUDOWA SKUTERA ELEKTRYCZNEGO
1. Lusterka wsteczne (prawe i lewe)
2. Kierownica
3. Deska rozdzielcza
4. Kierunkowskazy przednie (lewy i prawy)
5. Reektor przedni
6. Koło przednie
7. Manetka akceleracji / hamulce (przedni i tylny)
8. Schowek (ładowarka USB, port ładowania baterii)
9. Siedzisko
10. Światła tylne
11. Kierunkowskazy tylne (lewy i prawy)
12. Miejsce na tablicę rejestracyjną
13. Amortyzator
14. Koło tylne
15. Podnóżki pasażera (lewy i prawy)
16. Łańcuch
17. Stopka boczna
18. Silnik elektryczny
19. Bateria
UWAGA: Nie przejeżdżaj przez wodę o głębokości
powyżej 120 mm, grozi to zwarciem elementów
elektrycznych i obwodów całego pojazdu.
DESKA ROZDZIELCZA
1.
Przcisk zmiany jednostek (metryczne, imperialne -
należy przytrzymać ok. 5 sekund)
2. Wskaźnik kierunkowskazu lewego
3. Wskaźnik biegu jałowego
4. Wskaźnik świateł drogowych
5. Wskaźnik gotowości do jazdy
6. Wskaźnik kierunkowskazu prawego
7.
Przycisk zmiany trybu wyświetlania dystansu (trip:
podróż, total: przebieg całkowity)
8. Kokpit informacyjny (licznik pokonanego dystansu,
stopień naładowania baterii, aktualna prędkość,
numer zapiętego biegu)
9. Dźwignia hamulca tylnego
10. Manetka akceleratora
11. Dźwignia hamulca przedniego
12. Wyłącznik awaryjny
13. Włącznik świateł
14. Zmiana trybu jazdy (ECO/normalny)
15.
Dźwignia zmiany świateł: światła mijania/światła
drogowe
16. Klakson
17. Przełącznik kierunkowskazu
STACYJKA
1.
Włóż kluczyk do stacyjki i przekręć w prawo w pozycję
ON, aby uruchomić pojazd.
2.
Przy uruchomionym pojeździe przekręć kluczyk
w stacyjce w pozycję OFF, aby wyłączyć pojazd.
3.
Przy wyłączonym pojeździe przekręć kierownicę
w lewo, wciśnij kluczyk w stacyjce w kolumnę kie-
rownicy i przekręć w lewo, aby zablokować przednie
koło pojazdu.
Uwaga: Nigdy nie pchaj skutera, gdy kierownica
jest zablokowana. Może to skutkować utratą
równowagi i upadkiem pojazdu.
Uwaga: Zablokuj pojazd i zabierz klucz po za-
parkowaniu.
ŁADOWANIE BATERII
Przed pierwszym użyciem skutera elektrycznego należy
ładować akumulatory przez 6-9 godzin za pomocą do-
starczonej ładowarki.
Ważne instrukcje dotyczące ładowania
Blokada przełącznika zasilania musi znajdować się
w pozycji O podczas ładowania skutera elektrycznego.
Skuter korzysta z baterii litowej 60 V. Po każdej jeździe
należy naładować skuter elektryczny. Musisz naładować
skuter elektryczny, jeśli nie był używany przez 30 dni
lub dłużej. Czas ładowania wynosi 5-6 godzin.
Ładowanie skutera elektrycznego za pomocą gniazda łado
-
wania: wyłącz skuter przekręcając kluczyk w stacyjce do
pozycji OFF. Włóż wtyczkę wyjściową do gniazda ładowania
skutera (patrz poz. 1) i podłącz wtyczkę wejściową 220/110
V do gniazda ściennego (patrz poz. 2). Bateria jest w pełni
naładowana, kiedy wskaźnik ładowarki świeci na zielono.
Sugerujemy wydłużenie czasu ładowania o 1-2 godziny
w celu osiągnięcia lepszego stanu baterii. Po zakończeniu
ładowania wyjmij wtyczkę wejściową ładowarki, a następnie
wtyczkę wyjściową.
UWAGA:
1. Nie umieszczaj baterii w pobliżu źródeł ciepła
lub ognia.
2. Nie umieszczaj ładowarki w pobliżu wody.
3.
Ze względów bezpieczeństwa używaj tylko
oryginalnej, dołączonej do pojazdu ładowarki.
Postępuj zgodnie z instrukcją ładowania.
ISTOTNE ELEMENTY POJAZDU
Łańcuch
Łańcuch z czasem może się rozciągnąć - to normalny objaw.
Naciąganie łańcucha odbywa się za pomocą dwóch śrub
kontrujących. Łańcuch czyść w przypadku zabrudzenia
i smaruj preparatem do smarowania łańcucha.
1
27
3
4
5
6
89
11
10
12
13
14
16
17
18
1519
23 4 5 6
7
1
8
15
16
17
12
13
14
10
11
9
rys. deska rozdzielcza
rys. budowa skutera elektrycznego
ON
OFF

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756