Znaleziono w kategoriach:
Skuter elektryczny E-MIO Agile z kufrem Biały

Instrukcja obsługi Skuter elektryczny E-MIO Agile z kufrem Biały

Powrót
electric vehicles
visit e-mio.eu
z baterią
li-ion
w standardzie
PRZED ROZPOCZĘCIEM JAZDY
Przed jazdą na skuterze elektrycznym wykonaj poniższe
czynności. Zapewni Ci to bezpieczną i satysfakcjonującą
jazdę.
Sprawdź stan opon, upewnij się, że nie są zużyte lub
pęknięte.
Sprawdź ciśnienie w oponach.
Sprawdź stan napędu, upewnij się, że porusza prawi-
dłowo kołem.
Sprawdź stan świateł, upewnij się, że wszystkie żarówki
prawidłowo świecą a światła reagują na polecenia
wydawane przełącznikami.
Sprawdź stan wszystkich części, upewnij się, że wszyst-
kie śruby są dokręcone, sprawdź naciąg linki hamulca
przedniego i tylnego i upewnij się, że hamulce działają
prawidłowo.
Sprawdź wszystkie części ruchome, takie jak kierowni-
ca. Upewnij się, że poruszają się lekko i bez zbędnych
oporów, w razie potrzeby nasmaruj je.
Ładuj baterię regularnie, gdy nie korzystasz ze skutera
elektrycznego zbyt często. Aby przedłużyć żywotność
baterii, ładowanie powinno się odbywać co 15 dni
w lecie i co 30 dni w zimie.
INSTRUKCJA JAZDY
Złóż stopkę (centralną lub boczną w zależności, z której
korzystasz) i obiema rękoma trzymaj stabilnie kierow-
nicę. Przyjmij dobrze wyważoną pozycję, oprzyj stopę
na podłożu.
Włóż kluczyk do stacyjki i przekręć w pozycję ON.
Po włączeniu zasilania chwyć manetkę akceleratora.
Wciśnij raz przycisk biegu wstecznego (17), by zwolnić
blokadę przyspieszenia. Na wyświetlaczu ukaże się
zielony napis „Ready.
Powoli obróć manetkę akceleratora aby uniknąć nagłego
przyspieszenia. Przenieś stopę na podłogę pojazdu.
Prędkość skutera elektrycznego będzie wzrastać w miarę
obracania manetki akceleratora.
Zwolnij manetkę akceleratora i naciśnij dźwignię ha-
mulca, aby zatrzymać pojazd. Kontroluj prędkość
skutera elektrycznego używając dźwigni akceleratora
i hamulców.
Naciśnięcie dźwigni hamulca powoduje odcięcie mocy
przyspieszenia.
KONSERWACJA I REGULACJA
Bateria
Aby przedłużyć żywotność baterii, przechowuj skuter
elektryczny w garażu, aby zapobiec niskiej temperaturze,
która znacząco wpływa na wydajność baterii.
Nie rozmontowuj baterii i ogniw.
UWAGA:
1. Nie umieszczaj baterii w pobliżu źródeł ciepła
lub ognia.
2. Nie umieszczaj ładowarki w pobliżu wody.
3.
Ze względów bezpieczeństwa używaj tylko
oryginalnej, dołączonej do pojazdu ładowarki.
Postępuj zgodnie z instrukcją ładowania.
Stopka
1. Stopka centralna: użyj w przypadku długotrwałego
parkowania.
2.
Stopka boczna: użyj w przypadku tymczasowego
parkowania.
UWAGA: Przy rozłożonej stopce bocznej urucho-
miona jest funkcja systemu odcięcia obwodu, co
zapobiega ruchowi skutera podczas przypadko-
wego poruszenia manetki akceleratora. Skuter
elektryczny będzie miał możliwość ruchu dopiero
przy złożonej stopce bocznej.
Bieg wsteczny
Biegu wstecznego używaj tylko po zatrzymaniu pojazdu.
Po zatrzymaniu pojazdu wciśnij przycisk biegu wstecznego
i łagodnie obróć manetkę akceleratora. Pojazd ruszy do tyłu.
Podłoga
Nie kładź na podłodze żadnych ciężkich przedmiotów.
Wpłynie to na równowagę skutera i może spowodować
niebezpieczeństwo.
Siedzisko
1.
Blokada siedziska: obróć klucz w stacyjce w lewo -
będziesz mógł podnieść siedzisko i uzyskać dostęp
do schowka oraz baterii.
2.
Naciśnij siedzisko, a zostanie ono automatycznie
zablokowane.
Hamulec przedni (tarczowy) i tylny (bębnowy)
Aby dostosować hamulce do swoich wymagań oraz regu-
lować ich luz, użyj nakrętki nastawnej.
UWAGA:
1.
Hamulec funkcjonuje zgodnie z jego czułością.
Powinieneś hamować naciskając równocześnie
dźwignie przedniego jak i tylnego hamulca,
aby zapewnić lepszy i efektywniejszy proces
hamowania.
2.
Unikaj ciągłego hamowania przez dłuższy czas
ponieważ może to doprowadzić do przegrzania
hamulców i zmniejszenia ich efektywności.
3.
Podczas naciskania dźwigni hamulca zwolnij
manetkę akceleratora.
Trzymaj baterię i ogniwa z dala od dzieci.
Nie należy podłączać katody i anody ładowarki podczas
procesu ładowania i rozładowywania. Zabrania się
używania jakichkolwiek przewodów do połączenia
katody z anodą. Spowoduje to zwarcie.
Nie zanurzaj baterii w wodzie.
Nie nagrzewaj baterii do temperatury powyżej 60 stopni
Celsiusza. Nie stawiaj baterii obok źródeł wysokiej
temperatury, takich jak ognisko, kominek, ogrzewanie
ścienne itd.
Nie rozbijaj, nie dziuraw, nie przebijaj i nie rzucaj baterią.
W przypadku wycieku elektrolitu z baterii i dostania
się substancji do oczu, natychmiast przemyj oczy dużą
ilością wody i skontaktuj się z lekarzem.
W przypadku stwierdzenia dziwnego zapachu baterii,
jej rozgrzewania się, zmiany koloru, zniekształcenia lub
innych nieprawidłowości należy natychmiast zaprzestać
korzystania z baterii i oddalić się.
Zalecenia dotyczące przechowywania i użytkowania
baterii litowo-jonowej
Aby przedłużyć żywotność baterii, stosuj się do poniż-
szych zaleceń:
Ładowanie:
1.
Używaj tylko dołączonej do skutera elektrycznego
ładowarki. Podłącz zasilanie do ładowarki. Włóż złącze
wyjściowe ładowarki do złącza wejściowego baterii.
Gdy zapali się lampka sygnalizująca pełne nałado-
wanie baterii, najpierw wyciągnij wtyczkę ze złącza
wejściowego baterii. Zwykły czas ładowania wynosi
około 4-5 godzin. Jeśli bateria jest uszkodzona, łado-
wanie lub rozładowywanie musi zostać zatrzymane.
2.
Unikaj nadmiernego rozładowania baterii, ładuj baterię
w miarę możliwości przed zupełnym jej rozładowaniem.
Pełne rozładowanie baterii wpływa na jej żywotność.
Przechowywanie:
1.
Nie przechowuj baterii w pomieszczeniach, w których
jest zbyt gorąco/zimno i/lub wilgotno. Optymalna
temperatura przechowywania baterii wynosi od
-20 do 55 stopni Celsjusza. Pomieszczenie musi być
suche i czyste. Baterie nie mogą być przechowywane
w ustawieniu na stos.
2.
Bateria nie może być długo przechowywana bez
ładowania. Baterię należy ładować raz w miesiącu.
Bateria powinna być przechowywana całkowicie
naładowana.
Konserwacja:
1.
Kiedy testujesz pojedyncze ogniwo baterii, musisz
testować je bezpośrednio, nie za pośrednictwem np.
drutu. W ten sposób można uniknąć spadku napięcia.
2.
Musisz założyć rękawice lub przyciąć paznokcie
zanim wyjmiesz pojedyncze ogniwo baterii aby nie
uszkodzić ogniwa oraz w ramach zabezpieczenia
przed substancjami znajdującymi się w ogniwie. Zwróć
szczególną uwagę na pokrywę baterii, nie uszkodź jej.
3.
Zabronione jest gięcie ogniwa baterii, jego upusz-
czanie, uderzanie, zwieranie oraz naruszanie jego
uszczelnienia.
4.
Podczas składania baterii należy pamiętać o kilku
ważnych kwestiach: temperatura lutownicy nie powin-
na przekraczać 350 stopni Celsjusza, czas lutowania
powinien nie przekraczać 3 sekund, częstotliwość
lutowania nie powinna przekraczać 5 razy, następne
lutowanie można nanosić na poprzednie dopiero po
jego wystygnięciu.
Czyszczenie pojazdu
Nie używaj wysokiego ciśnienia wody do mycia skutera
elektrycznego. Namoczone/wilgotne części elektryczne
i okablowanie wpłyną na wydajność pojazdu.
Nie nakładaj smaru na hamulec bębnowy i oponę.
Użyj odpowiednich środków do czyszczenia metalowych
części skutera elektrycznego. Pozwoli to na zabezpie-
czenie antykorozyjne metalowych części pojazdu.
Użyj środka czyszczącego, aby wyczyścić lakierowane
części plastikowe i wyczyść je do sucha szmatką.
Kontrola hamulców
Główne punkty kontrolne hamulca koła przedniego i tylnego:
1.
Naciśnij łącznik (1), kręć nakrętką regulacji (3), jedno-
cześnie przytrzymując dźwignię hamulca (2) i ściskając
dźwignię hamulca do osiągnięcia odległości 1/3-1/2
L. Szczęki hamulcowe muszą dobrze przylegać do
tarczy hamulcowej. Naciśnij dźwignię hamulca. Gdy
osiągnie odpowiednią skuteczność hamowania,
dokręć nakrętkę regulacji.
2.
Odległość szczęk hamulcowych od tarczy hamulcowej
powinna wynosić 1,5 mm.
3.
Wymień szczęki hamulcowe, gdy powierzchnia użyt-
kowa osiągnie 1/2.
Kontrola ładowarki
1.
Używaj wyłącznie oryginalnej ładowarki dostarczonej
ze skuterem elektrycznym. Pamiętaj, by sprawdzić
jakie napięcie sieciowe jest w Twoim kraju. Nie pomyl
ładowarki 110 V z ładowarką 220 V.
2.
Skuter elektryczny musi być wyłączony podczas
ładowania.
3.
Nie przesuwaj, nie obracaj i nie narażaj baterii na
uszkodzenia podczas ładowania.
4.
Sprawdź gniazda ładowarki, upewnij się, że elementy
lutowane nie są uszkodzone.
Konserwacja silnika i sterownika
1. Podczas sezonu deszczowego nie pozwól, by woda
przekroczyła linię środkową silnika. Ma to na celu
ochronę silnika przed przepaleniem i uszkodzeniem.
2.
Nie naciskać dźwigni hamulca i manetki akceleratora
podczas uruchamiania silnika, aby uniknąć uszkodzenia
innych części pojazdu.
3.
Zwolnij, gdy warunki pogodowe na drodze nie są
dobre. Wysokie wibracje i wilgotność mogą spowo-
dować przerwanie połączenia części elektrycznych.
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Problem Przyczyna Rozwiązanie
Wskaźnik zasilania zaświeci się,
ale skuter elektryczny nadal
nie działa.
1. Silnik nie nie działa poprawnie.
2. Stopka boczna nie została złożona lub nie
składa się w pełni, co powoduje odcięcie
zasilania.
1. Wymień silnik. Zadzwoń do swojego
sprzedawcy aby zamówić nowy silnik.
2. Złóż stopkę boczną
Wskaźnik zasilania nie działa
po włączeniu zasilania.
1. Przepalony bezpiecznik lub gniazdo
bezpiecznika.
2. Bateria nie jest umieszczona/podłączona
prawidłowo.
1. Wymień bezpiecznik lub gniazdo bez-
piecznika.
2. Ustaw/podłącz odpowiednio baterię.
Odległość przebywana na jed-
nym ładowaniu jest mniejsza,
niż zwykle.
1. Niewystarczające ciśnienie powietrza
w oponach.
2. Niewystarczające ładowanie lub bateria
jest uszkodzona.
3. Częste zatrzymywanie i uruchamianie,
przeciążenie pojazdu, jazda pod górę,
silny wiatr.
1. Napompuj opony.
2. Naładuj lub wymień baterię. Skontaktuj się
ze sprzedawcą, aby zamówić nową baterię.
3. Jedź w dobrych warunkach pogodo-
wych, po równych drogach, nie wykonuj
gwałtownych manewrów przyspieszania
i hamowania, zachowuj normalną prędkość.
Skuter elektryczny traci pręd-
kość.
1. Niski poziom naładowania baterii.
2. Bateria jest uszkodzona.
1. Ładuj baterię przez 4-5 godzin.
2. Wymień baterię. Skontaktuj się ze sprze-
dawcą, aby zamówić nową baterię.
Silnik nie działa.
1. Przewody hamulcowe nie są na swoim
miejscu i powodują odcięcie obwodu.
1. Wyreguluj i ponownie ułóż przewody
hamulcowe.
Uwaga: Jeśli wystąpią inne problemy, nie demontuj samodzielnie skutera elektrycznego, skontaktuj się z au-
toryzowanym sprzedawcą.
Terminarz czynności konserwacyjnych
sprawdź dostosuj wymień naoliw/nasmaruj
Części do sprawdzenia
co-
dzien-
nie
co 60
dni
co 180
dni
silnik, części ruchome 
opony i wszystkie żarówki
tarcze i klocki hamulcowe
felgi
widelec
hamulce
klakson, ładowarka i bateria
INSTRUKCJA
OBSŁUGI
DROGI KLIENCIE!
Witamy Cię wśród szczęśliwych posiadaczy i użytkowników
skuterów elektrycznych! Aby w pełni cieszyć się bezpieczną
i szczęśliwą jazdą, przed jej rozpoczęciem prosimy o za-
poznanie się z pełną treścią niniejszej instrukcji obsługi.
Twoje bezpieczeństwo na drodze związane jest nie tylko
z Twoimi umiejętnościami ale także z obsługą i znajomością
mechaniki skutera. Każdorazowo przed rozpoczęciem jazdy
należy sprawdzić podstawowe parametry skutera i jego
narażonych na zużycie części. Okresowa konserwacja ele-
mentów skutera jest niezbędnym warunkiem do pełnego
zadowolenia korzystania z pojazdu. Należy pamiętać, że
niektóre czynności obsługi mogą wymagać przeprowa-
dzenia przez wykwalikowaną stację diagnostyczną bądź
naprawczą. Zalecamy regularne wizyty w wykwalikowanych
stacjach diagnostycznych lub naprawczych.
Przeczytaj całą instrukcję obsługi przed rozpoczęciem
jazdy na skuterze elektrycznym!
WPROWADZENIE
Ten produkt jest przeznaczony do transportu i jest przyja-
zny dla środowiska. Poniżej przedstawiono cechy i zalety
skutera elektrycznego.
Bezszczotkowy silnik prądu stałego o wysokiej wy-
dajności.
Cyfrowy sterownik ze wskaźnikiem i ochroną przed
przepięciem i zbyt niskim napięciem.
Układ hamulcowy z możliwością odcięcia zasilania
w celu zapewnienia bezpiecznej jazdy.
Bateria o wysokiej wydajności zapewniająca większy
prąd i większy zasięg jazdy.
Przednie i tylne zawieszenie zapewniające płynną
i komfortową jazdę.
UWAGA:
1.
Zapoznaj się z lokalnymi przepisami i rozpo-
rządzeniami regulującymi lub ograniczającymi
wiek kierowcy umożliwiający korzystanie z tego
pojazdu elektrycznego. Przepisy i rozporządzenia
różnią się czasem znacząco w zależności od kraju,
w którym przebywasz. Twoim obowiązkiem
jest znać i przestrzegać lokalne ograniczenia.
2.
Nie usuwaj ani nie demontuj części pojazdu
własnoręcznie. Skontaktuj się z wykwalikowaną
stacją diagnostyczną lub naprawczą w celu
wymiany lub naprawy części.
3.
Nie pożyczaj pojazdu nikomu, kto nie posiada
wymaganych uprawnień do jazdy tym pojazdem.
4. Aby zapobiec wypadkowi, unikaj nagłego za-
trzymania lub hamowania.
5.
Nigdy nie prowadź pojazdu jedną ręką, unikaj
jazdy pod wpływem alkoholu lub innych sub-
stancji odurzających.
ZASADY BEZPIECZNEJ JAZDY
Główne zasady
Podczas jazdy tym pojazdem zawsze noś zatwierdzo-
ny do użytku, certykowany kask i postępuj zgodnie
z instrukcjami producenta kasku dotyczącymi jego
dopasowania, użytkowania i pielęgnacji.
Podczas jazdy masz obowiązek przestrzegać tych
samych przepisów drogowych, co wszystkie inne po-
jazdy drogowe, w tym ustępując miejsca pieszym oraz
zatrzymując się na czerwonym świetle i znakach stop.
Jesteś uczestnikiem ruchu drogowego ze wszystkimi
tego konsekwencjami.
Jedź przewidywalnie i po linii prostej. Nigdy nie wy-
konuj gwałtownych manewrów, szczególnie w korku.
Jedź zachowawczo i pewnie. Dla innych użytkowników
drogi możesz być trudny do zauważenia. Używaj pra-
widłowych lampek sygnalizacyjnych wskazujących
skręcanie lub zatrzymywanie. Używaj odpowiedniej
odzieży ochronnej z oznaczeniami zapewniającymi
widoczność w godzinach wieczornych i nocnych.
Skoncentruj się na drodze przed sobą. Unikaj dziur,
żwiru, mokrej drogi, plam oleju, krawężników, progów
prędkości, kratek odpływowych i innych przeszkód
mogących powodować uślizg lub blokadę koła/kół.
Spodziewaj się nieoczekiwanego. Zwróć szczególną
uwagę na sytuacje takie jak nagłe otwarcie drzwi samo-
chodu lub nieoczekiwane pojawienie się pojazdu zza
innego pojazdu. Zachowaj szczególną ostrożność na
skrzyżowaniach i przygotowując się do wyprzedzania
innych uczestników ruchu.
Zapoznaj się ze wszystkimi funkcjami swojego pojazdu.
Przećwicz używanie świateł sygnalizacyjnych, hamo-
wanie i używanie klaksonu.
Nie należy przewozić paczek ani pasażerów, które
mogłyby zakłócać widoczność lub kontrolę nad Two-
im pojazdem. Nie używaj przedmiotów, które mogą
ograniczać słuch.
Zachowaj odpowiednią, komfortową odległość aby
zapewnić prawidłowe i bezkolizyjne hamowanie przed
innymi pojazdami czy przedmiotami znajdującymi się
na drodze. Bezpieczna droga hamowania i oddziały-
wające na pojazd siły zależą od panujących warunków
pogodowych.
W przypadku złego stanu nawierzchni lub nawierzchni
niepewnej, jedź powoli i ostrożnie.
Nie przekraczaj maksymalnej ładowności swojego
pojazdu. Wpłynie to na zasięg jazdy.
Deszczowa pogoda
W deszczową pogodę należy zachować szczególną
ostrożność.
Hamuj wcześniej, aby zachować większą odległość na
zatrzymanie się.
Zmniejsz prędkość jazdy, unikaj gwałtownego hamo-
wania i skręcaj ze szczególną ostrożnością.
Bądź bardziej widoczny na drodze.
Noś odzież odblaskową, używaj świateł bezpieczeństwa.
W deszczu śliskie powierzchnie, takie jak oznaczenia linii
na jezdni czy pasy przy przejściu dla pieszych stają się
bardzo niebezpieczne i grożą uślizgiem koła podczas
hamowania. Także studzienki czy tory tramwajowe stają
się bardziej niebezpieczne, gdy są mokre.
Jazda nocą
Upewnij się, że przednie światła są włączone.
Noś jasne i zawierające elementy odblaskowe ubrania.
Jeździj nocą tylko w razie potrzeby. Jeśli to możliwe,
zwolnij i korzystaj ze znanych dróg z oświetleniem
ulicznym.
UWAGA: Modykowanie pojazdu jest nielegalne.
Modykacja pojazdu wpłynie na jego strukturę lub
działanie, co spowoduje skrócenie jego żywotności.
Zmodykowany pojazd nie będzie objęty gwaran-
cją. Konieczne jest kupowanie oryginalnych części
zamiennych od autoryzowanych sprzedawców.
Producent nie jest w stanie zagwarantować jakości
ani trwałości pojazdu przy zakupie nieoryginalnych
części zamiennych na rynku.
UWAGA: Zapoznaj się z lokalnymi przepisami i roz-
porządzeniami regulującymi lub ograniczającymi
wiek kierowcy umożliwiający korzystanie z tego
pojazdu elektrycznego. Przepisy i rozporządzenia
różnią się czasem znacząco w zależności od kraju,
w którym przebywasz. Twoim obowiązkiem jest
znać i przestrzegać lokalne ograniczenia.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Kategoria pojazdu: L1e-B
Wymagane uprawnienia: dowód osobisty/AM/A1/A2/A/B
Bateria: litowo-jonowa, wyjmowalna
Pojemność baterii: 60V / 20 Ah (160 ogniw)
Producent ogniw: Samsung
Masa baterii: 9 kg
Napięcie wejściowe: 230/240 V
Czas ładowania: 5-6 h
Ilość cykli ładowania: 800
Ładowarka: zewnętrzna z chłodzeniem, 67,2 V / 8 A
Moc silnika: 2000 W
Typ silnika: bezszczotkowy
Maksymalny moment obrotowy: 35 Nm (przy 2000
W mocy)
Przeniesienie mocy: bezpośrednio w kole
Maksymalna prędkość: 45 km/h
Maksymalny zasięg: 60* km
Zdolność pokonywania wzniesień: 15°
Masa własna: 65 kg (bez baterii)
Maksymalne obciążenie: 150 kg
Długość: 1670 mm
Szerokość: 700 mm
Wysokość: 1120 mm
Rozstaw osi: 1225 mm
Opona przednia: bezdętkowa, 3.00-10, 42J, 43J
Opona tylna: bezdętkowa, 3.00-10, 42J, 43J
Hamulec przedni: tarczowy, Ø180 mm
Hamulec tylny: bębnowy
* rzeczywisty zasięg zależy od wielu czynników, w tym od
temperatury, masy podróżującego, stopnia nachylenia,
dynamiki jazdy itd.
UWAGA: Z uwagi na nieustanne ulepszanie pro-
duktu, specykacja i konstrukcja urządzenia mogą
ulec zmianie bez powiadomienia.
BUDOWA SKUTERA ELEKTRYCZNEGO
1. Lusterka wsteczne (prawe i lewe)
2. Owiewka
3.
Reektor przedni wraz z kierunkowskazami (lewy
i prawy)
4. Koło przednie
5. Deska rozdzielcza
6. Manetka akceleracji i hamulce (tylny i przedni)
7. Schowek z ładowarką USB
8. Podłoga
9.
Siedzisko (otwierane z dojściem do schowka i baterii)
10. Światła tylne
11. Miejsce na tablicę rejestracyjną
12. Koło tylne
13. Podnóżki pasażera (lewy i prawy)
14. Stopka centralna
15. Stopka boczna
UWAGA: Nie używaj sygnału dźwiękowego (klak-
sonu) w obszarze objętym zakazem jego używania.
DESKA ROZDZIELCZA
1. Wskaźnik włączenia kierunkowskazu lewego
2. Wskaźnik zapiętego biegu
3. Wskaźnik prędkości
4. Wskaźnik włączenia świateł drogowych
5. Wskaźnik włączenia kierunkowskazu prawego
6. Wskaźnik przejechanych kilometrów
7. Wskaźnik naładowania i użycia baterii: kolor zielony
oznacza baterię w pełni naładowaną, kolor czerwony
oznacza niski stan naładowania baterii. Gdy wskaźnik
wskaże żółty obszar, bateria jest w połowie nałado-
wana. Gdy wskaźnik wskaże czerwony obszar, bateria
wymaga ładowania.
8. Lusterko wsteczne lewe
9. Lusterko wsteczne prawe
10. Manetka akceleratora
11. Dźwignia hamulca tylnego
12. Dźwignia hamulca przedniego
13.
Dźwignia zmiany świateł: światła mijania i światła
drogowe
14. Klakson
15. Przełącznik kierunkowskazu
16. Wyłącznik alarmowy
17. Włącznik biegu wstecznego
STACYJKA
1.
Włóż kluczyk do stacyjki i przekręć w prawo w pozycję
ON, aby uruchomić pojazd.
2.
Przy uruchomionym pojeździe przekręć kluczyk
w stacyjce w pozycję OFF, aby wyłączyć pojazd.
3. Przy wyłączonym pojeździe przekręć kluczyk w sta-
cyjce w lewo, aby otworzyć schowek pod siedzeniem.
4.
Przy wyłączonym pojeździe wciśnij kluczyk w sta-
cyjce w kolumnę kierownicy i przekręć w lewo, aby
zablokować przednie koło pojazdu.
Uwaga: Nigdy nie pchaj skutera, gdy kierownica
jest zablokowana. Może to skutkować utratą
równowagi i upadkiem pojazdu.
Uwaga: Zablokuj pojazd i zabierz klucz po za-
parkowaniu.
ŁADOWANIE BATERII
Przed pierwszym użyciem skutera elektrycznego należy
ładować akumulatory przez 6-9 godzin za pomocą do-
starczonej ładowarki.
Ważne instrukcje dotyczące ładowania
Blokada przełącznika zasilania musi znajdować się
w pozycji O podczas ładowania skutera elektrycznego.
Skuter korzysta z baterii litowej 60 V. Po każdej jeździe
należy naładować skuter elektryczny. Musisz naładować
skuter elektryczny, jeśli nie był używany przez 30 dni
lub dłużej. Czas ładowania wynosi 4-5 godzin.
Ładowanie skutera elektrycznego za pomocą gniazda łado
-
wania: wyłącz skuter przekręcając kluczyk w stacyjce do
pozycji OFF. Włóż wtyczkę wyjściową do gniazda ładowania
skutera (patrz poz. 1) i podłącz wtyczkę wejściową 220/110
V do gniazda ściennego (patrz poz. 2). Bateria jest w pełni
naładowana, kiedy wskaźnik ładowarki świeci na zielono.
Sugerujemy wydłużenie czasu ładowania o 1-2 godziny
w celu osiągnięcia lepszego stanu baterii. Po zakończeniu
ładowania wyjmij wtyczkę wejściową ładowarki, a następnie
wtyczkę wyjściową.
Bezpośrednie ładowanie baterii skutera elektrycznego: wyłącz
skuter przekręcając kluczyk w stacyjce w pozycję OFF.
Otwórz schowek pod siedzeniem. Ostrożnie odłącz wtycz-
kę od pojemnika na baterię. Włóż wtyczkę wyjściową do
gniazda ładowania baterii (patrz poz. 1) i podłącz wtyczkę
wejściową 220/110 V do gniazda ściennego (patrz poz. 2).
Bateria jest w pełni naładowana, kiedy wskaźnik ładowarki
świeci na zielono. Sugerujemy wydłużenie czasu ładowania
o 1-2 godziny w celu osiągnięcia lepszego stanu baterii.
Po zakończeniu ładowania wyjmij wtyczkę wejściową
ładowarki, a następnie wtyczkę wyjściową.
rys. deska rozdzielcza
rys. budowa skutera elektrycznego
R
L
3
4
2
1
km/h
km
iBike
MP
ECU !
1
2
8
34
5
6
9
11
10
12 16
15 17
13
14
7
1
3
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
1415 13

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756