Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Dobble Catan 2025400

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Dobble Catan 2025400

Wróć
DOBBLE
®
CATAN
– co to takiego?
Gra
DOBBLE
® CATAN
składa się z 76 kart, na których znajduje się po 9 z 73 symboli.
Na 2 dowolnych kartach zawsze znajduje się doadnie 1 wspólny symbol. Twoim
zadaniem jest go odnaleźć! Czeka na Ciebie 5 minigier, w których – indywidualnie albo
zespołowo – zmierzysz się z przeciwnikami i spróbujesz jako pierwsza osoba zdobyć 10 punktów.
Zawartość
19 beżowych kart wyspy ,
48 kart drużyn – po 16 w każdym z 3 kolorów,
6 kart portów ,
3 karty punktacji – po 1 w każdym z 3 kolorów: , , ,
instrukcja.
Zanim zaczniecie grę…
Jeśli nigdy wcześniej nie graliście w
DOBBLE
, wylosujcie 2 karty i połóżcie je odkryte na
stole tak, żeby wszyscy gracze je widzieli. Poszukajcie powtarzającego się na nich symbolu
(ten sam kształt i kolor – tylko wielkość symbolu może się różnić). Pierwszy gracz, który
znajdzie odpowiedni symbol i głno go nazwie, losuje i kładzie na stole kolejne 2 karty.
Możecie grać w ten sposób tak długo, jak macie ochotę!
Uwaga! Dwie karty zawsze łączy tylko 1 symbol.
Dobra robota! Teraz już wiecie, jak grać w
DOBBLE
!
Cel gry
Zwyciężaj w minigrach, żeby zdobywać punkty. Niezależnie od wybranej minigry
zawsze musisz być pierwszą osobą, która odnajdzie symbol łączący obie karty i głno
go nazwie. Musisz działać szybko, jeśli chcesz zwkszyć swoje szanse na wygra!
Jak grać?
Utrzcie 2 albo 3 drużyny. Dryna może się składać z 12 graczy. Drużyny powinny
składać się z takiej samej liczby graczy.
Każda drużyna wybiera kolor i bierze następujące elementy w tym kolorze:
16 kart dryny: , , .
Kartę punktacji. Karta punktacji powinna być położona tak,
żeby „0” było skierowane do środka stołu.
Zanim zaczniecie, wybierzcie tryb gry.
Podczas pierwszych kilku rozgrywek wybierajcie tryb dla początkujących, który pozwoli
Wam zapoznać się z różnymi minigrami. Gdy poznacie już wszystkie zasady, przejdźcie
do trybu przygodowego.
W trybie dla początkujących wybieracie 1 minigrę i rozgrywacie ją kilka razy.
W trybie przygodowym rozgrywacie po kolei wszystkie 5 minigier.
Gra się kończy, gdy dowolna dryna zdobędzie co najmniej 10 punktów.
Dryna, która zdobędzie najwięcej punktów, wygrywa! W przypadku remisu
współdzielicie zwycięstwo.
Zarządzanie ręką
Przed rozpoczęciem minigry każda drużyna tasuje swoje karty.
W przypadku minigier wymagacych użycia wszystkich kart drużyn
zawsze trzymacie swoje stosy zakryte i odwracacie tylko 1 kartę naraz.
Musicie rozegrać każdą odsłoniętą kartę, zanim przejdziecie do kolejnej.
Bez oszukiwania! Jeśli gracie jako drużyna 2-osobowa, podzielcie stos
drużyny na równe części. Każdy gracz bierze swój stos kart.
Kiedy 1 z graczy w drynie zagra wszystkie swoje karty, może pomag
drugiej osobie, wskazując rozwzania (ale nie może dotykać kart).
Minigry
Minigra 1. Witamy na Catanie
Cel gry
Mieć na wyspie jak najwięcej widocznych kart swojego koloru.
Przygotowanie do gry
Rozłóżcie losowo odkryte karty wyspy, aby stworzyć wys
Catan (zob. ilustracja obok). Każda dryna bierze swoje
karty drużyny.
Jak grać?
W
DOBBLE
® CATAN
wszyscy gracze grają równocześnie (nie ma tur).
Na początku każdy gracz odkrywa wierzchnią kartę ze swojego stosu.
Jeśli na całej wyspie nie ma żadnej karty w kolorze drużyny gracza
(czyli na początku gry albo gdy wszystkie karty drużyny zostały zakryte
kartami przeciwników), gracz szuka symbolu łączącego jego kartę
z dowolną karw środku wyspy. Gdy go znajdzie, musi go głośno
nazwać i przykryć tę kartę swoją kartą.
Jeśli na wyspie jest co najmniej 1 karta w kolorze dryny gracza,
gracz szuka symbolu łączącego jego kartę z dowolną kar, kra
siaduje z kartą jego drużyny (czyli np. gracz drużyny czerwonej szuka
pasucego symbolu na dowolnej karcie, która sąsiaduje z czerwoną kartą – może to być
nawet inna czerwona karta). Gdy go znajdzie, musi go głośno nazwać i przykryć tę kartę
swoją kartą.
Minigra się kończy, gdy dowolna drużyna zagra wszystkie swoje karty.
Punktacja
Dryna, która jako pierwsza zagra wszystkie swoje karty, zdobywa 1 punkt.
Każda drużyna liczy, ile różnych portów sąsiaduje z 1 lub 2 jej kartami. Drużyna z największą
liczbą sąsiadujących z jej kartami portów zdobywa 2 punkty. W przypadku remisu każda
remisuca drużyna zdobywa 2 punkty.
Przykład
Czerwoni zagrali wszystkie swoje karty jako pierwsi. Minigra się kczy.
Zdobywają 1 punkt.
Karty niebieskichsiadują z największą liczbą portów. Zdobywają
zatem 2 punkty.
Minigra 3. Najdłuższa droga
Cel gry
Stworzyć najdłuższą drogę.
Przygotowanie do gry
Rozłóżcie losowo odkryte karty wyspy, aby stworzyć wys
Catan (zob. ilustracja obok). Niech każda dryna weźmie
po 6 kart swojej drużyny i rozda je po równo pozostałym
drużynom. Weźcie karty, kre otrzymaliście, i przetasujcie je
razem z własnymi kartami i utwórzcie z nich stos zawieracy
zarówno Wasze karty, jak i karty przeciwników.
Przykład. W przypadku rozgrywki, w krej biorą udział 2 drużyny, stos pomarańczowych
składa się z 10 i 6 , a stos niebieskich sada się z 10 i 6 .
Jak grać?
W
DOBBLE
® CATAN
wszyscy gracze grają równocześnie (nie ma tur).
Na początku każdy gracz odkrywa wierzchnią kartę ze swojego stosu i szuka symbolu
łączącego ją z kartami na wyspie. Gdy gracz znajdzie symbol łączący jego kar
i dowolną kartę na wyspie (niezależnie od koloru tej karty), musi go głno nazwać
i przykryć tę kartę swoją kartą. Minigra się kończy, gdy dowolna dryna zagra
wszystkie swoje karty.
Uważajcie, gdzie umieszczacie karty w kolorze przeciwnika.
Punktacja
Dryna, która jako pierwsza zagra wszystkie swoje karty, zdobywa 1 punkt.
Każda drużyna liczy, ile kart jest w największej grupie sąsiadujących ze sobą
widocznych kart w jej kolorze. Ta grupa kart to najdłuższa droga tej drużyny.
Dryna z najdłuższą drogą zdobywa 2 punkty. W przypadku remisu każda remisująca
drużyna zdobywa 2 punkty.
Przykład
Pomarańczowi zagrali wszystkie swoje karty jako pierwsi. Minigra
się kończy. Zdobywają 1 punkt.
Pomarańczowi mają najdłuższą drogę. Zdobywają zatem 2 punkty.
Minigra 4. Barbarzyńcy
Cel gry
Zebrać jak najwięcej kart wyspy.
Przygotowanie do gry
Rozłóżcie losowo odkryte karty wyspy, aby stworzyć wyspę Catan
(zob. ilustracja obok). W tej minigrze każda drużyna używa tylko
1 karty w swoim kolorze. Tę kartę należy położyć zakrytą na stole.
Jak grać?
W
DOBBLE
® CATAN
wszyscy gracze grają równocześnie (nie ma tur).
Na początku każda drużyna odkrywa swoją kartę dryny. Gracz, kry znajdzie symbol
łączący kartę jego drużyny i dowolną kartę na wyspie, musi go głośno nazwać i zabrać
tę kartę z wyspy (nie przykrywa jej swoją kar!). Minigra się kończy, kiedy wyczerpią s
karty wyspy.
Jak grać?
W
DOBBLE
® CATAN
wszyscy gracze grają równocześnie (nie ma tur).
Na początku każdy gracz odkrywa wierzchnią kartę ze swojego stosu i szuka symbolu
łączącego jego kartę z kartami na wyspie. Gdy gracz znajdzie symbol łączący jego kar
i dowolną kartę na wyspie (niezależnie od koloru tej karty), musi go głno nazwać
i przykryć tę kartę swoją kartą. Minigra się kończy, gdy dowolna dryna zagra wszystkie
swoje karty.
Punktacja
Dryna, która jako pierwsza zagra wszystkie swoje karty, zdobywa 1 punkt.
Każda drużyna liczy swoje widoczne karty na wyspie. Dryna z najwkszą liczbą widocznych
kart na wyspie zdobywa 2 punkty. W przypadku remisu każda remisująca drużyna zdobywa
2 punkty.
Przykład
Niebiescy zagrali wszystkie swoje karty jako pierwsi. Minigra się kończy.
Zdobywają 1 punkt.
Pomarańczowi mają najwięcej widocznych kart na wyspie. Zdobywają zatem
2 punkty.
Minigra 2. Porty
Cel gry
Mieć jak najwięcej portów sąsiaducych z kartami swojego
koloru.
Przygotowanie do gry
Rozłóżcie losowo odkryte karty wyspy i karty portów, aby
stworzyć wyspę Catan (zob. ilustracja obok). Każda drużyna
bierze swoje karty dryny.
Zasady gry
2 dryny
3 dryny
Zasady rozgrywki
5-osobowej znajdują się
na stronie 10.
środek
wyspy
kontra kontra
kontra kontrakontra
22
133
4466
5577
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
1. Sheep 2. Wood 3. Brick 4. Grain 5. Ore 6. Gold 7. Forest 8. Hills 9. Sea 10. Goldriver
11. Mountain 12. Field 13. Pasture 14. Road 15. Ship 16. Settlement 17. City 18. Robber 19. Scale 20. Merchant
21. Knight 22. Barbarian 23. Fish 24. Spice 25. Sun 26. Sunset 27. Cloth 28. Paper 29. Coin 30. Tower
31. Hands 32. Compass 33. Sword 34. Dice 35. Anchor 36. Parrot 37. Goat 38. Barrel 39. Sabe 40. Horse
41. Ox 42. Glass/Window 43. Harp 44. Quill 45. Pitchork 46. Spade 47. Shield 48. Saw 49. Dew 50. Lorry
51. Compass 52. Spyglass 53. Drinking horn 54. Castle 55. Book 56. Plow 57. Kettle 58. Basket 59. Campfire 60. Carriage
61. Pick 62. Tent 63. Scythe 64. Lantern 65. Fishing net 66. Ink 67. Flask 68. Seagull 69. Flag Banner 70. Glove
71. Pier 72. Lighthouse 73. Seal
Symbole
Opracowanie
Denis Blanchot, Jacques Cottereau oraz Play Factory z pomocą zespu Play Factory, w którego sad wchodzą
między innymi: Jean-Fraois Andreani, Toussaint Benedetti, Guillaume Gille-Naves i Igor Polouchine.
© 2025 CATAN GmbH –
CATAN
, słce CATANU, logo marki
CATAN
i ikona sześciokątnej płytki z gry
CATAN
są zastrzeżonymi znakami towarowymi CATAN GmbH (catan.com). Wszystkie prawa zastrzeżone.
Producent: Zygomatic – Asmodee Group – www.asmodee.com
Spot it!
,
Dobble
i postać Dobble to znaki towarowe Asmodee Group. www.zygomatic-games.com
O grze
CATAN
Gra
CATAN
została stworzona przez Klausa Teubera i po raz pierwszy wydana
w Niemczech w 1995 roku. Sta się jedną najpopularniejszych współczesnych
gier i została przetłumaczona na ponad 40 języków. Na całym świecie
sprzedano ponad 45 milionów kopii, a poza grą podstawową dospnych
jest wiele dodatków, rozszerzeń, scenariuszy, samodzielnych gier niezależnych
od gry podstawowej oraz cyfrowych adaptacji. Więcej informacji o grze
CATAN
można znaleźć na www.catan.com
Kilka słów o tym, jak powstało „DOBBLE. Gra składa się z ponad 50 symboli
na 55 kartach. Na każdej z nich znajduje się 8 symboli, w tym wącznie jeden
odpowiadający dowolnej innej karcie Jak to w zasadzie działa? Mechanika gry opiera
się na zasadzie, zgodnie z krą dwie linie zawsze mają 1 punkt przecięcia. W 1976 roku
Jacques Cottereau postanowił uprościć słynną dowcipną zagadkę matematycz
nazwaną „Kirkmanowskim dylematem uczennic” lub „Dylematem dziewcząt, który
brzmi następująco: 15 uczennic szkoły z internatem codziennie wychodzi na spacer
w trzyosobowych rzędach. Co należy zrobić, aby każda z nich zetknęła się z tą sa
towarzyszką tylko raz? Za pomocą technik wyprowadzonych z teorii kodowania
korygucego zbudował struktury, które pozwoliły mu uogólnić problem. Matematycy
dobrze znają te struktury, zwane „niepełnymi, zbalansowanymi blokami”. Bazując na
ich szczególnych właściwościach (zasadach przecięcia oraz optymalizacji), Jacques
Cottereau z powodzeniem stworzył dwie gry w niekonwencjonalnej odsłonie. Pierwsza
z nich, „Dziwny retriever”, została opublikowana w magazynie „Le Petit Archimede
(„Młody Archimedes) oraz „Pour la Science” („W imię nauki”). Następnie matematyk
zaprojektował drugą grę bazującą na rzucie pięcioelementowej siatki, której linie
zostały zastąpione kartami, a punkty przecięcia ilustracjami insektów. Nazwał ją „Gra
w insekty. Polegała na odnalezieniu owada, który pojawił się jednocześnie na dwóch
kartach. Tak oto narodził się przodek gry „DOBBLE”! Wiosną 2008 Denis Blanchot
odnalazł kilka kart z gry o owadach stworzonej lata wcześniej. Pozytywnie zaskoczony
mechaniką prototypu postanowił podjąć pracę z Jacques’em Cottereau, aby zmienić
obiecujący pomysł w grę z prawdziwego zdarzenia. Zdaniem Denisa Blanchota trzeba
było wymyślić nowe ilustracje, ponieważ ich skomplikowanie uniemożliwiało rozgryw
opierającą się na refleksie i spostrzegawczości. Powinny zostać użyte symbole, które
pozwolą na ich szybkie rozpoznanie, dzięki czemu będą zabawniejsze i łatwiejsze do
zrozumienia. Płynność rozgrywki jest tutaj koniecznością. Zauważono również, że
kart jest za mało (31), a gra zawiera mało różnorodnych
symboli (6), grę rozwinięto więc do 57 kart zawieracych
po 8 znaków, co pozwoliło osiągć odpowiednią długość
rozgrywki i niepowtarzalność partii (liczba rozkładów jest
siedmiocyfrowa). Wciąż została do napisania instrukcja,
co dla autorów oznaczało tylko jedno – pozostała przed
nimi ca masa roboty. Denis Blanchot był odpowiedzialny
za stworzenie wielu prototypów oraz przeprowadzenie
próbnych rozgrywek – głównie z dziećmi. Na własne barki
wzł ciężar kontaktu z potencjalnymi wydawcami. Zespół
Play Factory był zaangażowany w finalny etap prac nad g,
a wczesną jesienią 2009 roku powstało takie „DOBBLE”,
jakie znacie dzisiaj.
Punktacja
Każda drużyna liczy, ile kart zebra. Dryna z najwkszą liczbą zebranych kart
zdobywa 2 punkty. W przypadku remisu każda remisująca dryna zdobywa
2 punkty.
Przykład rozgrywki
Podczas gry gracze zbierają karty wyspy.
Przykład punktacji
W trakcie minigry niebiescy zebrali 11 kart, a czerwoni
zebrali 8 kart. Niebiescy zdobywają 2 punkty.
Minigra 5. Rycerze
Cel gry
Zebrać jak najwięcej kart przeciwników.
Przygotowanie do gry
Każda drużyna uada wszystkie swoje karty dryny w zakryty stos przed sobą.
Jak grać?
W
DOBBLE
® CATAN
wszyscy gracze grają równocześnie (nie ma tur).
Dryny równocześnie odwracają swoje wierzchnie karty, które następnie kładą na
środku stołu (A). Gdy gracz znajdzie symbol łączący kartę drużyny i kartę dowolnego
Rozgrywka 5-osobowa
W rozgrywce 5-osobowej dokonajcie
następujących zmian:
Minigra 1. Witamy na Catanie
Przygotowanie do gry. Pojedynczy
gracz dobiera na rękę tylko 8 kart.
Punktacja. Każda widoczna karta zagrana
przez pojedynczego gracza liczy się
podwójnie.
Minigra 2. Porty
Przygotowanie do gry. Pojedynczy gracz
dobiera na rękę tylko 8 kart.
Punktacja. Każdy port pojedynczego
gracza liczy się podwójnie.
Minigra 3. Najdłuższa droga
Przygotowanie do gry. Pojedynczy
gracz dobiera na rękę tylko 8 kart.
Pojedynczy gracz rozdaje tylko po 1 swojej
karcie drużynom przeciwnym i od każdej
drużyny otrzymuje tylko 1 kartę w zamian.
Otrzymane karty tasuje ze swoimi kartami.
Ważne. Pozostałe drużyny wymieniają
między sobą jedynie po 3 karty.
Punktacja. Liczba kart w najwkszej
grupie sąsiadujących ze sobą widocznych
kart w kolorze pojedynczego gracza liczy się
podwójnie.
Minigra 4. Barbarzyńcy
Punktacja. Liczba kart zebranych przez
pojedynczego gracza liczy się podwójnie.
Minigra 5. Rycerze
Wszystkie zasady pozostają bez zmian.
przeciwnika, musi go głośno nazwać i zabrać tę kartę przeciwnika, a następnie
umieścić ją przed so(B).
Dryna zostaje wyeliminowana z rundy minigry, jli inna drużyna zabierze jej kartę ( ).
Runda kończy się, gdy wszystkie drużyny poza 1 zostaną wyeliminowane. To oznacza,
że jeśli w grze biorą udział 3 dryny, runda kończy się, gdy wyeliminowana zostanie
2. drużyna (C). Po zakończeniu rundy każda drużyna zdobywa 1 punkt za każ
zebraną kartę.
Zakończcie rozgrywanie rund tej minigry, gdy dowolna drużyna zdobędzie
co najmniej 10 punktów.
Śledzenie punktacji
Obracajcie swoją kartę punktacji o 1 pozycję po każdym zdobytym punkcie.
Po zdobyciu 6 punktów odwróćcie kartę i kontynuujcie liczenie punktów.
wełna
drewno
glina
zboże
ruda żelaza
złoto
las
wzgórze
kocioł
lampion
pomost
morze
rzeka złota
góry
pola uprawne
pastwisko
pionek drogi
pionek statku
pionek osady
kosz
sieć rybacka
latarnia morska
pionek miasta
pionek złodzieja
pionek rycerza
pionek
barbarzyńcy
waga
pionek kupca
pionek ryby
pionek worka
przypraw
ognisko
atrament
pieczęć
słońce miecz wół lina
zachód słońca kostki okno wóz
materiał kotwica harfa cyrkiel
papier papuga pióro luneta
moneta koza widły róg do picia
wieża beczka szpadel zamek
dłonie szabla tarcza ksżka
kompas
powóz
bukłak
koń
kilof
mewa
piła
namiot
chorągiew
pług
kosa
rękawica
kontra
88
99
1010

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756