Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL Dobble Catan 2025400
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(107)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Dobble Catan 2025400
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
DOB
BL
E
®
C
ATA
N
– co to tak
iego
?
G
ra
DO
BB
L
E
®
C
ATA
N
sk
ła
da si
ę z 7
6 kar
t
, na k
tór
yc
h zna
jd
uj
e się p
o 9 z 7
3 sy
mbol
i.
Na 2 d
owolnyc
h kar
tac
h zawsze z
na
jdu
je s
ię do
kł
ad
ni
e 1 wsp
ólny sy
mb
ol. T
woi
m
za
da
nie
m je
st go o
dn
aleźć
! Czeka na C
ieb
ie 5 mi
nig
ie
r
, w k
tór
ych – i
nd
y
wi
du
aln
ie al
bo
zespołowo – zmierzysz się z przeciwnikami i spróbujesz jako pierwsza osoba zdobyć 10 punktów.
Za
w
ar
tość
•
1
9 beżow
ych k
ar
t w
ysp
y
,
•
48 kar
t d
ruż
y
n – p
o 1
6 w każd
ym z 3 kolo
rów,
•
6 ka
rt p
or
tów
,
•
3 ka
rt
y pu
nk
t
acj
i – po 1 w ka
żd
ym z 3 kolo
rów:
,
,
,
•
instrukcja.
Zani
m zaczniecie g
rę…
Je
śli n
igd
y wcze
śn
iej n
ie g
ral
iśc
ie w
DOBBLE
, w
ylo
suj
cie 2 ka
r
ty i p
ołóżc
ie je o
dk
r
y
te na
stol
e tak
, żeby wsz
yscy g
ra
cze je w
idzi
eli. Po
szuka
jc
ie pow
ta
rz
aj
ąceg
o si
ę na ni
ch sy
m
bolu
(ten sa
m ksz
ta
łt i kolor – t
y
lko wiel
kość sy
m
bolu może s
ię różn
ić). Pier
wsz
y g
racz
, k
tór
y
zn
aj
dzie o
dp
owi
edn
i sy
mb
ol i gł
oś
no go n
az
wi
e, losu
je i k
ła
dzi
e na stol
e kolej
ne 2 kar
t
y.
Może
cie g
rać w t
en sp
osó
b tak d
łu
go, ja
k mac
ie oc
hot
ę!
U
wag
a! Dwie karty zawsze łączy tylko 1 symbol.
Dobra robota! Teraz już wiecie, jak grać w
DO
BB
L
E
!
Cel
g
r
y
Zw
ycięż
aj w m
in
ig
rach
, że
by zdoby
wa
ć pu
nk
t
y. Nieza
leżn
ie od w
y
bra
ne
j mi
nig
r
y
zawsze mu
si
sz być pie
rwsz
ą osob
ą
, k
tóra o
dn
aj
dzie s
ym
bol ł
ącz
ąc
y obi
e kar
t
y i gł
oś
no
go n
az
wi
e. Mu
si
sz dzia
ł
ać sz
y
bko, je
śli ch
ce
sz zw
ię
kszyć s
woj
e szan
se na w
yg
ra
ną
!
Ja
k
g
ra
ć?
Ut
wó
rzci
e 2 albo 3 d
ru
ż
yny. Dr
uż
y
na może s
ię sk
ła
da
ć z 1
–
2 g
racz
y. Dru
ż
yny p
owi
nny
sk
ła
da
ć się z t
ak
iej s
am
ej li
czby g
racz
y.
Ka
żda d
ruż
y
na w
y
bi
era kolor i b
ier
ze na
stę
pu
jąc
e eleme
nt
y w t
ym kolo
rze:
•
1
6 ka
r
t dr
uż
y
ny:
,
,
.
•
Ka
rt
ę pun
k
tac
ji
. Ka
rt
a pun
k
tac
ji p
owi
nn
a być poł
ożona t
ak,
żeby „0” by
ło sk
ie
rowan
e do ś
rod
ka stoł
u.
Zani
m
zaczniecie, w
ybierzcie try
b gry.
Pod
cza
s pi
er
wsz
ych k
ilk
u rozgr
y
we
k w
yb
iera
jc
ie tr
y
b dla p
ocz
ątk
uj
ąc
ych
, k
tór
y p
ozwol
i
Wam za
p
o
z
na
ć się z r
óżny
mi mi
ni
gra
mi
. Gd
y poz
naci
e już wsz
ys
tk
ie za
sa
dy, pr
zej
dźcie
do trybu
prz
ygo
dowego
.
W tr
y
bie
dla poc
zątkujących
w
y
bie
raci
e 1 mi
nig
rę i rozg
r
y
waci
e ją k
ilka r
az
y.
W tr
y
bie
p
rz
ygo
dow
y
m
rozgr
y
wac
ie po kole
i wsz
ystk
ie 5 m
in
igi
er.
G
ra się ko
ńcz
y,
gd
y dowoln
a dr
uż
y
na zdo
będ
zie co n
aj
mn
iej 10 pun
k
tów
.
Dr
uż
y
na
, k
tór
a zdob
ędz
ie na
jw
ięc
ej pu
nk
tów, w
yg
ry
w
a! W p
rz
y
pa
dk
u rem
isu
współdzielicie zw
ycięst
wo.
Za
rzą
dza
ni
e ręką
Pr
zed rozp
oczęc
iem m
in
igr
y ka
żda d
ru
ż
yn
a ta
suj
e swoj
e ka
rt
y.
W pr
z
yp
ad
ku m
in
ig
ier w
y
ma
ga
ją
cych u
ż
ycia wsz
yst
ki
ch ka
rt d
ru
ż
yn
zawsze t
rz
y
maci
e swo
je sto
sy za
k
ry
t
e i odw
rac
aci
e t
ylko 1 ka
rt
ę na
raz
.
Mu
si
cie rozeg
ra
ć każd
ą ods
ło
nię
tą ka
rt
ę, za
ni
m pr
zejd
ziec
ie do kole
jn
ej
.
Bez osz
uk
iwa
ni
a! Je
śl
i gra
cie j
ako d
ruż
y
na 2-os
obowa
, p
odz
ielci
e stos
d
ruż
y
ny na rów
ne czę
śc
i. Ka
żd
y gra
cz bie
rze sw
ój sto
s kar
t
.
K
ied
y 1 z gra
cz
y w dr
uż
y
nie z
ag
ra wsz
yst
ki
e swoj
e kar
t
y, może pom
ag
ać
d
rug
iej o
sobi
e, wska
zu
jąc r
ozw
ią
zan
ia (a
le nie m
oże dot
y
kać ka
r
t)
.
Mi
nigr
y
M
ini
gra 1. Wit
amy na C
ata
nie
Cel g
r
y
M
ieć na w
ys
pi
e jak n
aj
wi
ęcej w
id
ocz
nych kar
t s
woje
go kolor
u.
Pr
zyg
otowa
nie d
o gr
y
Rozł
óżcie lo
sowo od
kr
y
te ka
r
t
y w
yspy, aby st
wo
rz
yć w
ys
pę
Ca
tan (zo
b. ilu
stra
cj
a obok). Każd
a dr
uż
y
na bi
erze s
woje
k
a
r
t
y d
r
u
ż
y
n
y.
Ja
k g
rać?
W
DO
BB
L
E
®
C
ATA
N
wsz
yscy g
ra
cze gr
aj
ą równ
ocze
śn
ie (n
ie ma tu
r
)
.
Na p
oczą
tk
u każd
y g
racz o
dk
r
y
wa wi
erzc
hn
ią ka
r
tę ze swo
jeg
o stos
u.
Je
śli n
a ca
łej w
y
sp
ie nie m
a ża
dn
ej ka
rt
y w kolo
rze d
ruż
y
ny gr
acza
(czy
li na p
ocz
ątk
u g
ry a
lbo g
dy wsz
ys
tk
ie ka
rt
y d
ruż
y
ny zos
ta
ły za
kr
y
te
ka
rt
am
i przec
iw
ni
ków
)
, g
ra
cz szuka s
ym
bolu ł
ącz
ąceg
o jeg
o ka
rt
ę
z dowo
lną ka
r
tą
w śr
odk
u w
ys
py
. G
d
y go z
na
jdzi
e, mu
si g
o gł
ośn
o
na
zw
ać i pr
z
yk
r
yć tę ka
r
tę swo
ją ka
rt
ą
.
Je
śli n
a w
ysp
ie je
st co n
aj
mn
iej 1 ka
r
ta w kolor
ze dr
uż
y
ny gra
cza
,
g
racz szu
ka sy
mb
olu łą
czą
cego j
ego k
ar
tę z d
owolną k
ar
tą
, k
tó
ra
są
s
iad
uj
e z kar
tą j
ego d
ru
ż
yny (cz
yli n
p. g
racz d
ru
ż
yny cze
rwo
ne
j szuka
pa
su
ją
cego s
ym
bolu n
a dowol
nej ka
rcie
, k
tóra s
ą
sia
du
je z cze
rwo
ną ka
rt
ą – może to być
nawet i
nn
a czer
won
a kar
ta
)
. G
dy g
o zn
aj
dzie
, mu
si go g
ło
śn
o naz
wa
ć i prz
y
k
ry
ć tę kar
t
ę
swo
ją ka
rt
ą
.
M
ini
gr
a się ko
ńcz
y
, gd
y dowo
lna d
ruż
y
na z
ag
ra wsz
yst
ki
e swoj
e kar
t
y.
Punk
tacja
Dr
uż
y
na
, k
tór
a ja
ko pier
wsza z
ag
ra wsz
ystk
ie s
woj
e kar
t
y
, z
doby
wa
1 p
un
k
t
.
Ka
żda d
ruż
y
na l
icz
y
, ile
r
óżnyc
h
po
rt
ów są
si
ad
uje z 1 lu
b 2 jej k
ar
ta
mi
. Dru
ż
yn
a z na
jw
iększ
ą
lic
zbą s
ą
sia
duj
ąc
ych z j
ej kar
ta
m
i por
tów zd
oby
wa
2 p
unk
t
y
. W pr
zy
p
ad
ku re
mis
u każd
a
rem
isu
ją
ca d
ruż
y
na zd
oby
wa 2 pu
nk
t
y.
Przykład
Cz
erwoni
zag
ra
li wsz
ystk
ie s
woj
e kar
t
y ja
ko pie
rws
i. M
in
ig
ra si
ę k
oń
cz
y
.
Zdoby
w
aj
ą 1 pun
k
t.
Ka
rt
y
niebieskic
h
są
sia
du
ją z na
j
wię
kszą li
czbą p
or
tów. Zdoby
wa
j
ą
zat
em 2 pu
nk
t
y.
Mini
gra
3
. Najdł
użs
za dr
oga
Cel g
r
y
St
wor
z
yć na
jd
łuż
szą d
rog
ę.
Pr
zyg
otowa
nie d
o gr
y
Rozł
óżcie lo
sowo od
kr
y
te ka
r
t
y w
yspy, aby st
wo
rz
yć w
ys
pę
Ca
tan (zo
b. ilu
stra
cj
a obok). Niec
h każd
a dr
uż
y
na weź
mie
po 6 ka
r
t swoj
ej d
ruż
y
ny i rozda j
e po rów
no p
ozosta
ły
m
d
ruż
y
no
m. Weźcie ka
r
t
y
, k
tó
re ot
rz
ym
ali
ści
e, i pr
zeta
su
jci
e je
ra
zem z wł
a
sny
mi ka
rt
am
i i ut
wórzc
ie z nic
h sto
s zawi
era
ją
cy
za
rów
no Wasze ka
r
t
y
, ja
k i ka
rt
y p
rzec
iw
ników.
Przykład
. W pr
z
yp
ad
ku r
o
zg
ry
w
k
i, w k
tó
rej bi
orą ud
zia
ł 2 d
ruż
y
ny
, sto
s
pom
ara
ńczow
yc
h
sk
ła
da si
ę z 1
0
i 6
, a stos
niebie
skich
s
kł
ada s
ię z 1
0
i 6
.
Ja
k g
rać?
W
DO
BB
L
E
®
C
ATA
N
wsz
yscy g
ra
cze gr
aj
ą równ
ocze
śn
ie (n
ie ma tu
r
)
.
Na p
oczą
tk
u każd
y g
racz o
dk
r
y
wa wi
erzc
hn
ią ka
r
tę ze swo
jeg
o stos
u i szuka sy
m
bolu
ł
ącz
ąceg
o ją z ka
r
tam
i na w
ys
pie
. Gd
y g
racz z
na
jdz
ie sy
mb
ol łą
czą
cy j
ego ka
r
tę
i dowo
lną ka
r
tę na w
ys
pi
e (nieza
leżn
ie od kolo
ru te
j kar
t
y
)
, mu
si g
o gł
oś
no na
z
wać
i pr
z
yk
r
yć tę ka
rt
ę swo
ją ka
rt
ą
. Mi
ni
gra s
ię koń
cz
y
, g
dy d
owoln
a dr
uż
y
na za
gr
a
wsz
ystk
ie s
woj
e kar
t
y.
U
waż
aj
cie, g
dzi
e um
ieszcz
aci
e kar
t
y w kolorz
e przec
iw
ni
ka
.
Punk
tacja
Dr
uż
y
na
, k
tór
a ja
ko pier
wsza z
ag
ra wsz
ystk
ie s
woj
e kar
t
y
, z
doby
wa
1 p
un
k
t
.
Ka
żda d
ruż
y
na l
icz
y
, ile ka
r
t je
st w na
jw
iększe
j gr
up
ie
sąsiadujących
ze s
obą
wi
docz
nych ka
r
t w jej kolo
rze. T
a g
ru
pa ka
rt t
o na
jd
łuż
sza d
roga t
ej d
ruż
y
ny.
Dr
uż
y
na z na
jd
łu
ższą d
ro
gą zd
oby
wa
2 pu
nk
t
y
. W prz
y
pa
dk
u re
misu ka
żda r
emi
suj
ąc
a
d
ruż
y
na zd
oby
wa 2 pu
nk
t
y.
Przykład
Poma
ra
ńczow
i
zag
ra
li wsz
ystk
ie s
woje k
ar
t
y ja
ko pier
ws
i. M
in
igr
a
si
ę kończ
y. Zdoby
wa
ją 1 p
un
k
t.
Poma
ra
ńczow
i
ma
ją na
jd
łuż
szą d
rog
ę. Zd
oby
wa
ją za
tem 2 pu
nk
t
y.
Minig
ra
4. Barbarzy
ńcy
Cel g
r
y
Zebr
ać ja
k na
jw
ięc
ej ka
rt w
ys
py.
Pr
zyg
otowa
nie d
o gr
y
Rozł
óżcie lo
sowo od
kr
y
te ka
r
t
y w
yspy, aby st
wo
rz
yć w
ys
pę C
ata
n
(zob. ilu
st
rac
ja ob
ok)
. W te
j mi
nig
rze ka
żda d
ru
ż
yn
a uż
y
wa
t
y
l
ko
1 ka
rt
y w s
woim kolo
rze
. T
ę k
ar
tę na
leż
y po
łoż
yć za
k
ry
t
ą na stol
e.
Ja
k g
rać?
W
DO
BB
L
E
®
C
ATA
N
wsz
yscy g
ra
cze gr
aj
ą równ
ocze
śn
ie (n
ie ma tu
r
)
.
Na p
oczą
tk
u każd
a d
ruż
y
na od
k
r
y
wa swo
ją ka
rt
ę dr
uż
y
ny
. G
rac
z, k
tó
ry z
na
jdz
ie sy
mb
ol
ł
ącz
ący ka
r
tę je
go d
ruż
y
ny i dowo
lną ka
r
tę na w
ys
pie
, mu
si go g
ło
śn
o naz
wa
ć i
zabra
ć
tę ka
r
tę z w
ys
py (nie p
rz
y
kr
y
wa j
ej sw
oją ka
r
tą
!)
. M
i
nig
ra si
ę kończ
y, ki
edy w
y
czer
pią s
ię
kar
t
y w
yspy.
Ja
k g
rać?
W
DO
BB
L
E
®
C
ATA
N
wsz
yscy g
ra
cze gr
aj
ą równ
ocze
śn
ie (n
ie ma tu
r
)
.
Na p
oczą
tk
u każd
y g
racz o
dk
r
y
wa wi
erzc
hn
ią ka
r
tę ze swo
jeg
o stos
u i szuka sy
m
bolu
ł
ącz
ąceg
o jeg
o kar
tę z k
ar
ta
mi na w
y
spi
e. G
dy g
rac
z zna
jdz
ie sy
m
bol ł
ącz
ący j
ego ka
r
tę
i dowo
lną ka
r
tę na w
ys
pi
e (nieza
leżn
ie od kolo
ru te
j kar
t
y
)
, mu
si g
o gł
oś
no na
z
wać
i pr
z
yk
r
yć tę ka
rt
ę swo
ją ka
rt
ą
. Mi
ni
gra s
ię koń
cz
y
, g
dy d
owoln
a dr
uż
y
na za
gr
a wszys
tk
ie
s
wo
j
e
k
a
r
t
y.
Punk
tacja
Dr
uż
y
na
, k
tór
a ja
ko pier
wsza z
ag
ra wsz
ystk
ie s
woj
e kar
t
y
, z
doby
wa
1 p
un
k
t
.
Ka
żda d
ruż
y
na l
icz
y swo
je w
ido
czne ka
r
t
y na w
ys
pie
. Dr
uż
y
na z na
jw
ię
kszą licz
bą w
ido
cznych
ka
rt n
a w
ysp
ie zdo
by
wa
2 pun
k
t
y
. W prz
y
pa
dk
u rem
isu ka
żda re
mi
sują
ca d
ru
ż
yn
a zdoby
w
a
2 p
u
n
k
t
y.
Przykład
Niebiescy
z
ag
rali wsz
ys
tk
ie swo
je ka
rt
y j
ako pi
er
wsi
. Mi
ni
gra s
ię koń
cz
y
.
Zdoby
w
aj
ą 1 pun
k
t.
Poma
ra
ńczow
i
ma
ją na
jw
ięc
ej wi
doc
znych ka
r
t na w
ys
pie
. Zdoby
wa
ją z
atem
2 p
u
n
k
t
y.
M
in
ig
ra 2. Por
t
y
Cel g
r
y
M
ieć ja
k na
jw
ięc
ej po
rt
ów są
si
adu
ją
cyc
h z kar
ta
mi s
woje
go
kol
or
u
.
Pr
zyg
otowa
nie d
o gr
y
Rozł
óżcie lo
sowo od
kr
y
te ka
r
t
y w
yspy i ka
r
t
y por
tów, a
by
st
wor
z
yć w
ysp
ę Ca
ta
n (zob. ilu
stra
cj
a obo
k)
. Ka
żda d
ruż
y
na
bie
rze sw
oje ka
r
t
y dr
uż
y
ny
.
Zasady gry
2 d
r
uż
y
n
y
3 d
r
uż
y
n
y
Za
sady rozgry
wk
i
5-
osobow
e
j
z
najdują się
na st
ro
nie 10.
śro
dek
w
yspy
kon
tr
a
kont
ra
kon
tr
a
kont
ra
kon
tr
a
2
2
1
3
3
4
4
6
6
5
5
7
7
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
1. Sheep
2. Wood
3. Brick
4. Grain
5. Ore
6. Gold
7. Forest
8. Hills
9. Sea
10. Goldriver
11. Mountain
12. Field
13. Pasture
14. Road
15. Ship
16. Settlement
17. City
18. Robber
19. Scale
20. Merchant
21. Knight
22. Barbarian
23. Fish
24. Spice
25. Sun
26. Sunset
27. Cloth
28. Paper
29. Coin
30. Tower
31. Hands
32. Compass
33. Sword
34. Dice
35. Anchor
36. Parrot
37. Goat
38. Barrel
39. Sabe
40. Horse
41. Ox
42. Glass/Window
43. Harp
44. Quill
45. Pitchork
46. Spade
47. Shield
48. Saw
49. Dew
50. Lorry
51. Compass
52. Spyglass
53. Drinking horn
54. Castle
55. Book
56. Plow
57. Kettle
58. Basket
59. Campfire
60. Carriage
61. Pick
62. Tent
63. Scythe
64. Lantern
65. Fishing net
66. Ink
67. Flask
68. Seagull
69. Flag Banner
70. Glove
71. Pier
72. Lighthouse
73. Seal
Sy
m
bol
e
Opracowanie
De
ni
s Bl
anc
ho
t, J
acq
ue
s Cot
te
reau o
ra
z Play F
act
or
y z po
mo
cą ze
sp
oł
u Play Fa
ct
or
y, w kt
óre
go s
kł
ad wc
ho
dzą
mi
ędz
y i
nny
mi
: Je
an
-
Fra
nç
ois A
nd
re
an
i, T
ou
ss
ai
nt B
ene
det
ti
, Gu
ill
aum
e Gi
lle
-N
aves i I
go
r Pol
ouch
i
ne.
© 20
25 C
A
TAN G
m
bH –
C
ATA
N
, sł
oń
ce C
A
TAN
U, l
ogo m
ar
ki
C
ATA
N
i iko
na sze
śc
iok
ąt
nej p
ły
tk
i z g
ry
C
ATA
N
są z
a
str
zeżo
ny
mi zn
ak
am
i towa
row
y
mi C
AT
A
N Gm
bH (c
ata
n.
com
)
. Wsz
ys
tk
ie p
rawa z
a
str
zeżo
ne
.
Pr
odu
cen
t: Zyg
om
ati
c – As
mod
ee G
rou
p – w
ww.
a
smo
de
e.co
m
S
pot i
t!
,
Dobbl
e
i po
sta
ć Do
bbl
e to zn
ak
i to
war
owe A
smo
dee G
ro
up. w
w
w.z
yg
om
ati
c-
ga
me
s.c
om
O grze
CATAN
G
ra
C
ATA
N
zos
ta
ła s
tw
orz
ona p
rz
ez Kl
au
sa T
e
ube
ra i po r
az p
ier
wsz
y w
yd
an
a
w Ni
emc
zec
h w
1995 ro
ku
. St
ał
a si
ę je
dn
ą na
jp
op
ula
rn
ie
jsz
yc
h wsp
ółc
zes
nyc
h
gi
er i zo
sta
ł
a pr
zet
łum
acz
ona n
a po
nad 40 j
ęz
yków. N
a ca
ły
m św
iec
ie
sp
rz
eda
no p
on
ad 45 mi
lio
nów ko
pi
i, a p
oza g
rą po
ds
tawow
ą dos
tę
pny
ch
je
st w
iel
e dod
at
ków, rozsze
rze
ń, s
cen
ar
iu
sz
y, sam
odz
iel
nych g
ie
r niez
al
eżnyc
h
od g
r
y pod
st
awowe
j ora
z cy
f
row
yc
h ada
pt
ac
ji
. Wi
ęce
j in
for
ma
cj
i o gr
ze
C
ATA
N
można znale
źć na
w
ww.catan.com
K
ilka sł
ów o t
ym
, ja
k pows
ta
ło „
DO
BB
LE
”
. Gr
a skł
ad
a się z p
on
ad 50 sy
mbol
i
na 55 kar
tac
h
. Na każd
ej z n
ich z
na
jdu
je s
ię 8 sy
mb
oli, w t
y
m w
ył
ąc
zni
e jed
en
od
pow
iad
a
jąc
y dowol
nej
in
nej ka
rci
e Jak t
o w za
sad
zie d
zia
ła? M
ech
an
ika g
r
y op
iera
si
ę na za
sa
dzi
e, zg
od
nie z k
tó
rą d
wie l
in
ie zawsze ma
j
ą 1 pun
k
t pr
zecię
cia
. W 1
97
6 ro
ku
Jac
que
s Cot
ter
eau po
sta
now
ił u
pro
ści
ć sły
nn
ą dowci
pn
ą za
gad
kę mate
mat
ycz
ną
na
zw
an
ą „K
ir
km
an
owsk
im d
yl
emat
em ucze
nni
c” lub „
Dy
lem
atem dz
iewcz
ąt
”
, k
tór
y
br
zmi n
a
stę
puj
ąco: 1
5 ucze
nn
ic szkoły z i
nter
nate
m codz
ien
nie w
yc
ho
dzi na s
pa
cer
w tr
z
yoso
bow
ych r
zęda
ch
. Co n
ależ
y zr
obi
ć, a
by każd
a z nic
h zetk
n
ęł
a się z t
ą sa
mą
towa
rz
yszk
ą ty
lko raz? Za p
omo
cą tec
h
nik w
y
p
rowad
zonych z t
eori
i kodowa
ni
a
kor
ygu
ją
cego z
bud
ował s
tru
k
tu
ry, k
tóre p
ozwo
liły mu u
ogó
lni
ć pro
blem
. Ma
tema
t
ycy
do
brze z
na
ją te s
tru
k
tur
y, zwa
ne „
nie
pe
łny
mi
, zba
la
nsowa
ny
mi blok
am
i”
. Ba
zu
jąc n
a
ic
h szczegól
nych wł
a
ści
woś
cia
ch (za
sa
da
ch p
rzeci
ęcia o
raz o
pt
y
mali
zac
ji
)
, Jac
que
s
Cot
ter
eau z p
owodzen
iem s
t
worz
y
ł dw
ie g
ry w n
iekonw
enc
jon
aln
ej od
sło
ni
e. Pi
er
wsza
z ni
ch
, „
Dzi
wny ret
rie
ver”
, zos
ta
ła o
publ
ikowa
na w ma
gaz
y
ni
e „L
e Petit A
rc
hi
med
e
”
(„
M
łod
y Ar
ch
imed
e
s
”
) ora
z „Pou
r la S
cie
nce” („W imi
ę nauk
i”
)
. Na
st
ęp
nie m
atem
at
yk
za
pr
oje
k
towa
ł dr
ugą g
rę ba
zu
jąc
ą na r
zuci
e pię
cioel
eme
ntowej s
iat
ki
, k
tóre
j lin
ie
zost
ały z
a
stą
pi
one k
ar
ta
mi
, a pun
k
t
y pr
zecięc
ia ilu
str
acj
am
i in
sek
t
ów
. N
az
wa
ł ją „G
ra
w in
sek
t
y
”
. Pol
ega
ła n
a od
nalez
ien
iu owad
a
, k
tór
y po
jaw
ił si
ę jed
no
cześ
ni
e na dw
óch
ka
rt
ach
. T
a
k oto na
rodz
ił si
ę pr
zod
ek gr
y „
DO
B
BL
E”! W
io
sną 2008 De
ni
s Bla
nc
hot
od
nal
az
ł ki
lka ka
rt z g
r
y o owad
ach s
t
worzo
nej l
ata wcze
ś
nie
j. Poz
y
t
y
wn
ie za
s
koczony
mec
ha
ni
ką pro
tot
y
pu po
sta
now
ił po
dj
ąć p
rac
ę z Jacq
ue
s’
em C
ott
ereau
, a
by zmi
eni
ć
ob
iecuj
ąc
y po
mysł w g
rę z pr
awdzi
wego zd
ar
zeni
a
. Zdan
iem D
en
isa B
la
nch
ota t
rze
ba
był
o w
ymyś
lić n
owe ilus
tra
cj
e, po
niew
aż ic
h skom
pli
kowan
ie un
iem
ożli
wia
ło r
o
z
gr
y
w
kę
op
ier
aj
ąc
ą się n
a ref
leks
ie i sp
ost
rzeg
awczoś
ci. Pow
in
ny zost
ać uż
y
te s
ym
bole
, k
tóre
poz
wol
ą na ic
h szy
bk
ie roz
pozna
ni
e, dz
ięk
i cze
mu będ
ą za
baw
nie
jsze i ła
t
wie
jsze do
zrozu
mi
eni
a
. Pły
nno
ść rozg
r
y
wk
i je
st tut
aj kon
iecz
noś
cią
. Z
auważ
ono ró
wni
eż, że
ka
rt j
est z
a ma
ło (3
1
)
, a g
ra zaw
ier
a ma
ło róż
nor
od
nych
sy
mb
oli (6
), grę r
o
z
wi
nię
to wi
ęc do 57 kar
t zaw
iera
ją
cyc
h
po 8 z
na
ków
, co p
ozwo
lił
o osi
ąg
ną
ć od
pow
ied
nią d
łu
goś
ć
rozg
ry
w
k
i i nie
pow
ta
rza
lno
ść p
ar
ti
i (licz
ba rozk
ła
dów j
est
si
edm
ioc
yf
rowa
)
. Wcią
ż zost
a
ła d
o nap
isa
ni
a in
str
ukcja
,
co dl
a auto
rów oznac
za
ło t
yl
ko jed
no – pozos
ta
ła p
rzed
ni
mi c
ał
a ma
sa r
obot
y. Den
is B
la
nch
ot był o
dp
owie
dzia
lny
za stworzenie
wielu
p
ro
tot
ypów or
az przepro
wadzenie
pr
óbnyc
h rozgr
y
wek – g
łów
ni
e z dzi
ećm
i. Na w
ła
s
ne ba
rk
i
wz
ią
ł ci
ęża
r k
ont
ak
t
u z pote
ncj
al
nym
i w
ydawca
mi
. Zes
pół
Pl
ay Facto
r
y był za
a
nga
żowa
ny w f
i
nalny e
tap p
ra
c nad g
rą
,
a wcze
sną j
es
ien
ią 2009 rok
u pows
ta
ło ta
ki
e „
DOB
B
LE”
,
jak
ie znacie dzisiaj.
Punk
tacja
Ka
żda d
ruż
y
na l
icz
y
, ile ka
r
t zebr
ał
a
. Dr
uż
y
na z na
jw
ię
kszą lic
zbą ze
bra
nych ka
rt
zd
oby
wa
2 pu
nk
t
y
. W prz
y
pa
dk
u re
misu ka
żda r
emi
suj
ąc
a dr
uż
y
na zdo
by
wa
2 p
u
n
k
t
y.
Przyk
ład
roz
gr
y
wki
Pod
cza
s g
ry g
ra
cze zbi
era
ją ka
r
ty w
y
spy.
Przy
kład punktacji
W tr
akcie m
in
ig
ry
nie
biescy
zebra
li 1
1 kar
t
, a
cz
erwoni
zeb
rali 8 ka
r
t.
Ni
ebiescy
zd
oby
wa
ją 2 pu
nk
t
y.
M
ini
gra 5. R
ycerze
Cel g
r
y
Zebr
ać ja
k na
jw
ięc
ej kar
t p
rzeci
wn
ików.
Pr
zyg
otowa
nie d
o gr
y
Ka
żda d
ruż
y
na u
kł
ad
a wszy
stk
ie s
woje ka
r
t
y dr
uż
y
ny w zak
r
y
t
y stos p
rzed s
obą
.
Ja
k g
rać?
W
DO
BB
L
E
®
C
ATA
N
wsz
yscy g
ra
cze gr
aj
ą równ
ocze
śn
ie (n
ie ma tu
r
)
.
Dr
uż
y
ny równ
ocze
śn
ie od
wr
aca
ją s
woj
e wie
rzch
n
ie kar
t
y, kt
óre na
s
tęp
ni
e kł
ad
ą na
środk
u stołu
(A)
. G
d
y gra
cz zn
aj
dzie s
ym
bol ł
ąc
ząc
y kar
tę d
ru
ż
yny i ka
r
tę dowo
lneg
o
Ro
zgr
y
wka 5-
osobowa
W rozgr
y
wc
e 5-
oso
bowej d
okon
aj
cie
następujący
ch zmian:
M
ini
gra 1. Wit
amy na C
ata
nie
Pr
zyg
otowa
nie d
o gr
y
.
Po
jed
y
ncz
y
g
racz d
obi
era na rę
kę t
ylko 8 ka
rt
.
Punk
tacja.
K
ażd
a wid
ocz
na ka
rt
a zag
ra
na
pr
zez poj
ed
yn
czego g
ra
cza li
cz
y się
podwój
nie
.
M
in
ig
ra 2. Por
t
y
Pr
zyg
otowa
nie d
o gr
y
.
Po
jedy
ncz
y gracz
do
bie
ra na rę
kę ty
lko 8 kar
t
.
Punk
tacja.
Ka
żd
y por
t p
oje
dy
nczeg
o
g
racz
a licz
y si
ę
podwój
nie
.
Mini
gra
3
. Najdł
użs
za dr
oga
Pr
zyg
otowa
nie d
o gr
y
.
Pojed
y
ncz
y
g
racz d
obi
era na rę
kę t
ylko 8 ka
rt
.
Poj
edy
nc
zy g
ra
cz rozda
je t
yl
ko po 1 swo
jej
ka
rcie d
ruż
y
no
m pr
zeci
wny
m i od ka
żde
j
d
ruż
y
ny otr
z
ymu
je t
y
lko 1 kar
tę w z
am
ia
n.
Ot
rz
y
ma
ne kar
t
y ta
su
je ze s
woim
i kar
ta
mi
.
Wa
ż
ne
.
P
oz
osta
łe druż
yny wy
mieniają
mi
ędz
y so
bą jed
y
nie p
o 3 kar
t
y.
Punk
tacja.
L
iczb
a kar
t w na
jw
ię
kszej
g
rup
ie są
s
iad
uj
ącyc
h ze so
bą wi
docz
nych
ka
rt w kolo
rze po
jed
y
nczeg
o gr
acza l
icz
y si
ę
podwój
nie
.
Minig
ra
4. Barbarzy
ńcy
Punk
tacja.
L
iczb
a kar
t zeb
ra
nych pr
zez
po
jed
y
nczeg
o gra
cza l
icz
y si
ę
podwójnie
.
M
ini
gra 5. R
ycerze
Wszys
tk
ie za
s
ad
y pozost
aj
ą bez zm
ian
.
pr
zeci
wn
ika
, mu
si g
o gło
śn
o naz
wa
ć i
zabra
ć
tę kar
tę p
rzec
iw
ni
ka, a n
a
stę
pn
ie
um
ie
ści
ć ją pr
zed so
bą
(B)
.
Dr
uż
y
na zos
ta
je w
yeli
mi
nowa
na z ru
nd
y mi
nig
r
y
, j
eś
li in
na d
ruż
y
na z
ab
ierz
e jej ka
r
tę (
).
Ru
nda ko
ńcz
y si
ę, gd
y wsz
yst
ki
e dru
ż
yny p
oza 1 zost
an
ą w
yeli
min
owan
e. T
o ozn
acza
,
że je
śl
i w gr
ze bio
rą udz
ia
ł 3 dr
uż
yny, ru
nda koń
cz
y si
ę, gd
y w
yeli
mi
nowa
na zost
an
ie
2. d
ruż
y
na
(C
)
. Po za
kończe
niu r
und
y ka
żda d
ru
ż
yna z
doby
wa
1 p
un
k
t
za
każ
dą
zebraną k
artę.
Za
kończc
ie rozgr
y
wa
ni
e ru
nd tej m
in
ig
ry, gd
y dowol
na d
ruż
y
na zd
obę
dzie
co na
j
mn
iej 1
0 pu
nk
tów.
Śledz
en
ie punk
tac
ji
Ob
rac
aj
cie s
woją ka
r
tę pu
nk
ta
cj
i o 1 poz
ycj
ę po ka
żd
ym zd
oby
t
y
m pun
kcie.
Po zdo
byciu 6 pu
nk
t
ów odw
róć
cie ka
r
tę i kont
y
nuuj
cie l
iczen
ie pu
nk
tów.
weł
na
drew
no
glina
zb
oże
ruda żel
aza
złot
o
las
wzgórze
kocioł
lam
pion
pomost
morze
rzeka
z
łota
gór
y
po
la u
praw
ne
pas
twi
sk
o
pionek drog
i
pionek statku
pionek osad
y
ko
sz
sieć rybacka
latar
nia morska
pionek mia
sta
pionek złodziej
a
pionek r
y
cerza
pionek
barbarz
yńcy
wag
a
pionek
k
upca
pionek r
yby
pi
one
k worka
przypraw
ognisko
atra
ment
pi
eczęć
sło
ńce
miec
z
wół
lina
zachód słońca
ko
st
k
i
okno
w
óz
materiał
ko
t
w
i
ca
h
ar
fa
cy
rk
iel
pap
ier
papuga
pióro
luneta
moneta
koz
a
wid
ły
róg d
o pic
ia
wi
eża
b
eczka
szpa
del
zamek
dłonie
sza
b
la
ta
rcza
ks
ią
żka
k
ompa
s
powóz
buk
ła
k
ko
ń
k
ilof
mewa
piła
na
miot
ch
orą
giew
pług
ko
sa
rękawica
k
o
n
t
r
a
8
8
9
9
10
10
Pomiń
NOWOŚCI
Apple MacBook Pro 2025
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
APPLE MacBook Pro 2025
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Ranking odkurzaczy pionowych
Ranking smartwatchy damskich
Ranking parownic do ubrań
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Ranking gier planszowych
Ranking robotów sprzątających
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Black Weeks
Fotele i biurka Mad Dog
Back To University
Pomysł na prezent
Sprzęty fitness
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking transmiterów Bluetooth do samochodu [TOP10]
Ranking karm hipoalergicznych dla psa [TOP10]
Ranking trymerów do brody [TOP10]
Ranking blenderów ręcznych [TOP10]
Ranking tabletów do 1000 zł [TOP10]
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Ranking zestawów pralka i suszarka [TOP10]
Ranking pił stołowych [TOP10]
Światło, które niesie dźwięk. Domowy eksperyment nauczyciela robi wrażenie
Jakie gogle VR do PC?
Jak wykorzystać ekspozycję w fotografii?
Jaka ładowarka do iPhone'a?
Ranking kasków rowerowych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych 100% arabica [TOP10]
Ranking monitorów oddechu [TOP10]
Sprawdź więcej poradników