Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska TREFL Niezły Blef 01975

Instrukcja obsługi Gra towarzyska TREFL Niezły Blef 01975

Powrót
Przygotowanie gry
Potasujcie karty i połóżcie je zakryte na stole razem
z tabliczką do prowadzenia punktacji. Przygotujcie tabliczkę
i suchościeralny pisak do zapisywania odpowiedzi. Każdy
z graczy dostaje 2 karty: ( ) „Prawda i ( ) „Blef”.
Rozgrywka
Wybierzcie osobę rozpoczynającą grę. Pobiera ona
wierzchnią kartę ze stosu i odczytuje na głos pytanie
– to ona w tej rundzie zostaje „Prawdomównym”.
Prawdomówny zapisuje swoją odpowiedź na zadane
pytanie i przekazuje tabliczkę osobie po swojej lewej
(„Kanciarzowi”).
Pamiętajcie! Odpowiedź Prawdomównego musi być
zawsze uczciwa i zgodna z prawdą!
Kanciarz oznajmia pozostałym graczom odpowiedź
Prawdomównego. Cała zabawa polega na tym, że Kanciarz
może po prostu odczytać hasło z tabliczki lub zablefować,
podając wymyśloną przez siebie odpowiedź.
Pamiętajcie! Aby blef miał szanse się powieść, Kanciarz
powinien podać odpowiedź, która może być uznana za
prawdopodobną w stosunku do osoby Prawdomównego!
Teraz czas na pozostałych graczy! Głosują oni,
czy wypowiedź, którą właśnie usłyszeli,
jest oryginalną odpowiedzią Prawdomównego ( ),
czy blefem Kanciarza ( ).
Pamiętajcie! Podczas głosowania Prawdomówny musi
zachować kamienny wyraz twarzy, by nie sugerować
odpowiedzi!
Każdy z graczy głosuje poprzez wyłożenie przed siebie
zakrytej wybranej karty. Gdy wszyscy to zrobią, następuje
odkrycie kart. Następnie Kanciarz wyjawia prawidłową
odpowiedź i przyznawane są punkty:
Kanciarz otrzymuje punkt za każdego gracza, który dał
się nabrać i zagłosował nieprawidłowo:
( Prawda) – w przypadku gdy Kanciarz blefował
( Blef) – w przypadku gdy Kanciarz powtórzył odpowiedź
Prawdomównego.
Po jednym punkcie dostają gracze, którzy zdemaskowali
Kanciarza i zagłosowali prawidłowo:
( Prawda) – w przypadku gdy Kanciarz powtórzył
odpowiedź Prawdomównego
( Blef) – w przypadku gdy Kanciarz blefował.
Zapiszcie punkty na tabliczce do prowadzenia punktacji
i bawcie się dalej! Gra jest kontynuowana zgodnie z ruchem
wskazówek zegara. Dotychczasowy Kanciarz rozpoczyna
kolejną rundę jako nowy Prawdomówny.
Zakończenie gry
Gra kończy się, gdy każdy z graczy został Prawdomównym
i Kanciarzem trzy razy. Gracz z największą liczbą punktów
wygrywa.
Dodatkowy wariant rozgrywki
Gracze, którzy w trakcie głosowania prawidłowo obstawili,
że Kanciarz zmienił oryginalną odpowiedź ( Blef, gdy
blefował), mogą spróbować podać, jak według nich ona
brzmiała. Każdy gracz ma tylko jedną szansę!
Ten, kto jako pierwszy poda prawidłową odpowiedź,
zdobywa dodatkowy punkt.
Uwaga!
W celu uproszczenia zapisu na kartach użyto formy rodzaju
męskiego.
Opracowanie wersji polskiej:
Paulina Kortas, Adam Bukowski
Opracowanie graficzne:
Agnieszka Stupakowska, Aleksandra Regulska
Opracowanie techniczne:
Grzegorz Traczykowski, Aleksandra Niesłuchowska
© Cuckoo Games Ltd
www.cuckoogames.com
TREFL SA
ul. Kontenerowa 25
81-155 Gdynia, Poland
www.trefl.com

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756