Władza platform Za fasadą Google, Facebooka... Jan Kreft

Kod: m00094838
Autor: Jan Kreft
Rodzaj okładki: Miękka
Język wydania: Polski
Władza platform Za fasadą Google, Facebooka... Jan Kreft
Władza platform Za fasadą Google, Facebooka... Jan Kreft

Produkt chwilowo niedostępny w sklepie internetowym

Powiadom mnie, gdy produkt będzie dostępny.

Opis produktu

To książka o władzy platform Facebooka i Google, o kontrolowaniu człowieka, grup społecznych, a nawet państw. O „magii” uzależniania ludzi, celebracji osobliwych mitów, kulcie porażki, mirażach bogactwa, kreatywności i kariery. To książka o algorytmizacji codziennego życia, feudalnych stosunkach na platformach, ich niewolnikach i menedżerach pokutnikach. O zarządzaniu antykonkurencyjnymi platformami, o „strefach zabójstw” rynkowych rywali. To wreszcie książka  o utowarowieniu wszystkiego – od miłości po nienawiść – o tyranii iluzji, o redefiniowaniu znaczeń w cyberprzestrzeni ludzkiej aktywności, o obsesji pomiarów każdego aspektu życia z nadrzędną misją i wiarą, że można naprawiać świat, tworząc jeszcze lepszy algorytm.

„Ponieważ profesor Kreft lubi przywoływać słowa Olgi Tokarczuk, skojarzyłem jego postawę z wędrowcem opisanym przez Olgę Tokarczuk w eseju Człowiek na krańcach świata, przypominającym rycinę niewiadomego autorstwa opublikowaną w 1888 r. przez francuskiego astronoma Camille`a Flammariona. Przedstawia ona wędrowca, który dotarł do granic świata i wystawiwszy głowę poza ziemską sferę, zachwyca się widokiem uporządkowanego i wielce harmonijnego kosmosu.

Chłodne oko "astronoma"  Krefta dostrzega za fasadą społeczności biznesowy układ powiązań, wielkich i małych kół i kółeczek organizacji finansowych w cyfrowym wszechświecie. Niemniej fascynuje go "debunking", czyli rozgryzanie, ale i obalanie mitów założycielskich firm GAFA z Doliny Krzemowej.

Profesor  Kreft  jest jednym z najważniejszych polskich eksplorerów tej kwestii, wnikającym – używając jego określenia – za fasadę nie tylko wskazanych w tytułach gigantów firm informatyczno-technicznych (BigTech), ale obejmując oglądem i analizą cały gwiazdozbiór cyfrowych firm sieci Web 2.0”. – Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Gobana-Klasa

Prof. dr hab.  Jan Kreft (Politechnika Gdańska). Wieloletni dziennikarz i korespondent zagraniczny, autor ponad tysiąca publikacji w mediach polskich i zagranicznych, menedżer zarządzający firmami mediów i nowych technologii. Autor kilkunastu książka, w tym:  Władza algorytmów – u źródeł potęgi Google i Facebooka, Za fasadą społeczności – zarządzanie nowymi mediami i Koniec dziennikarstwa, jakie znamy. Agregacja w mediach.

Dane techniczne

Producent/podmiot odpowiedzialny

Parametry

Nazwa: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS
Ulica i numer budynku: ul. Sławkowska 17
Kod pocztowy: 31-016
Miasto: Krakow
Adres elektroniczny: ksiegarnia@universitas.com.pl
Autor: Jan Kreft
Język wydania: Polski
Rodzaj okładki: Miękka

Dokumenty do pobrania

  • Informacje o bezpieczeństwie:
  • Producent

  • Nazwa producenta/importera: Universitas
  • Opinie

    Dodaj pierwszą opinię dotyczącą tego produktu

    Władza platform Za fasadą Google, Facebooka... Jan Kreft
    Władza platform Za fasadą Google, Facebooka... Jan Kreft

    Produkt chwilowo niedostępny w sklepie internetowym

    Powiadom mnie, gdy produkt będzie dostępny.