
Dostępność cyfrowa w Media Expert
Dostępne zakupy na platformie zakupowej WWW i w aplikacji mobilnej
Każda osoba jest ważna
Bardzo ważne jest dla nas aby każdy, niezależnie od wybranego kanału komunikacji, mógł bez przeszkód zrobić zakupy i skorzystać z usług Media Expert. W tym celu wprowadziliśmy szereg usprawnień i nadal aktywnie pracujemy nad podniesieniem dostępności cyfrowej.
Opieramy się na kryteriach wskazanych w Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) dbając o postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność strony oraz aplikacji mobilnej Media Expert.

Działania jakie podejmujemy
Wprowadzamy konkretne działania na różnych etapach tworzenia naszych produktów cyfrowych.

1
Szkolenia
Szkolimy zespoły wewnątrz organizacji i tym samym propagujemy wiedzę o dostępności cyfrowej.
2
Audyty
Audytujemy naszą stronę internetową i aplikację mobilną.
3
Poprawki i nowe rozwiązania
Wprowadzamy poprawki do istniejących rozwiązań i projektujemy nowe z uwzględnieniem dostępności cyfrowej.
4
Testy
Testujemy nasze rozwiązania z udziałem osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Co już zrobiliśmy
Dotychczas nasze działania skupiły się na wdrożeniu kluczowych zmian, tak aby w jak największej części serwisu i aplikacji mobilnej zapewnić dostępność cyfrową.
Na całej platformie
- Ułatwiamy dotarcie do strony Kontakt z Biurem Obsługi Klienta
- Umożliwiamy korzystanie ze strony w pionie jak i poziomie
- Dbamy o to aby nasz serwis był dostępny na różnych urządzeniach – komputerach, tabletach i smartfonach
- Umożliwiamy zmianę rozmiaru tekstu oraz odstępów między wierszami poprzez rozwiązania przeglądarkowe
- Zapewniamy odpowiedni kolorystyczny kontrast tekstów
- Określiliśmy język strony w kodzie jako polski
- Dajemy możliwość wsparcia zakupów w polskim języku migowym
- Dajemy użytkownikowi pełną kontrolę nad dźwiękiem
- Dajemy możliwość rezygnacji ze wskazania po najechaniu kursorem
- Utrzymujemy spójną identyfikację wizualną
- Zadbaliśmy o logiczne poruszanie się po stronie za pomocą klawiatury i gestów na smartfonie
- Wdrożyliśmy widoczne podświetlenie elementów przy poruszaniu się po stronie klawiaturą
- Używamy prostego języka w komunikacji
- Przypisaliśmy etykiety do pól formularzy
- Zmniejszamy ryzyko popełnienia błędu przy wypełnianiu formularza, a ewentualnie popełnione wskazujemy jak naprawić
W głównych obszarach platformy
- Zapewniamy odpowiedni kolorystyczny kontrast grafik
- Nadaliśmy unikalne tytuły każdej podstronie
- Użytkownik ma możliwość zatrzymania elementów ruchomych
- Powiększyliśmy wielkość pól klikalnych w głównych obszarach sklepu
- Wdrożyliśmy opisy alternatywne do grafik
- Ukryliśmy opisy alternatywne dla grafik pełniących funkcję dekoracyjną
- Usunęliśmy powtarzające się informacje odczytywane przez czytniki ekranu
- Wprowadziliśmy możliwość pomijania złożonych bloków tekstu
- Wdrożyliśmy nawigację klawiaturą
- Wdrożyliśmy punkty orientacyjne
- Poprawiliśmy implementację łączy oraz ich celu
- Poprawiliśmy czytelność kodu dla czytników ekranu nadając odpowiednią rolę poszczególnym elementom kodu
- Poprawiliśmy strukturę stron porządkując nagłówki
- Usunęliśmy pułapki klawiaturowe
Na całej platformie
- Ułatwiamy dotarcie do strony Kontakt z Biurem Obsługi Klienta
- Zapewniamy odpowiedni kolorystyczny kontrast tekstów
- Określiliśmy język strony w kodzie jako polski
- Dajemy możliwość wsparcia zakupów w polskim języku migowym
- Użytkownik ma pełną kontrolę nad dźwiękiem
- Utrzymujemy spójną nawigację
- Utrzymujemy spójną identyfikację wizualną
- Zadbaliśmy o logiczne poruszanie się po stronie (kolejność fokusa)
- Wdrożyliśmy widoczne podświetlenie elementów przy poruszaniu się klawiaturą po stronie
- Używamy prostego języka w komunikacji
- Poprawiliśmy implementacje łączy oraz ich celu
- Przypisaliśmy odpowiednią rolę poszczególnym elementom
- Przypisaliśmy etykiety do pól formularzy
- Zmniejszamy ryzyko popełnienia błędu przy wypełnianiu formularza, a ewentualnie popełnione wskazujemy jak naprawić
W głównych obszarach platformy
- Zapewniamy odpowiedni kolorystyczny kontrast grafik
- Nadaliśmy unikalne tytuły każdej podstronie
- Użytkownik ma możliwość zatrzymania elementów ruchomych
- Powiększyliśmy wielkość pól klikalnych
- Wdrożyliśmy opisy alternatywne do grafik
- Wprowadziliśmy możliwość pomijania bloków tekstu poprzez skip linki
- Poprawiliśmy strukturę stron
- Wdrożyliśmy nawigację klawiaturą
- Usunęliśmy pułapki klawiaturowe

Nad czym pracujemy
Cały czas pracujemy nad poprawą dostępności cyfrowej w Media Expert. Rozszerzamy zasięg zmian o kolejne obszary. Na liście naszych priorytetów jest wdrożenie nawigacji klawiaturą w całym serwisie i aplikacji oraz kompleksowe wsparcie czytników ekranu.

Twoje zdanie ma znaczenie
Jeśli chcesz podzielić się z nami uwagami na temat dostępności naszej platformy zakupowej na WWW lub w aplikacji, jesteśmy otwarci na Twoje sugestie. Napisz do nas na adres: dostepnosc.cyfrowa@me.pl lub skorzystaj z pozostałych form kontaktu ze strony Kontakt z Biurem Obsługi Klienta
Najczęściej zadawane pytania
Czy mogę złożyć zamówienie telefonicznie?
Czy mogę złożyć zamówienie telefonicznie?
Tak, nasi konsultanci pomogą Ci w wyborze odpowiedniego produktu oraz w złożeniu zamówienia. W tym celu zadzwoń pod numer: 756 756 756
Czy pracownik infolinii pomoże mi w wyborze produktu?
Czy pracownik infolinii pomoże mi w wyborze produktu?
Tak, nasi konsultanci mają odpowiednią wiedzę, aby pomóc w wyborze produktu. Udzielą Ci informacji i odpowiedzi na pytania dotyczące zakupów.
Czy mogę złożyć zamówienie w języku migowym?
Czy mogę złożyć zamówienie w języku migowym?
Tak, zamówienie w polskim języku migowym możesz złożyć przechodząc na stronę Migam
