Dostępność cyfrowa w Media Expert

Dostępne zakupy na platformie zakupowej WWW i w aplikacji mobilnej

Każda osoba jest ważna

Bardzo ważne jest dla nas aby każdy, niezależnie od wybranego kanału komunikacji, mógł bez przeszkód zrobić zakupy i skorzystać z usług Media Expert. W tym celu wprowadziliśmy szereg usprawnień i nadal aktywnie pracujemy nad podniesieniem dostępności cyfrowej.

Opieramy się na kryteriach wskazanych w Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) dbając o postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność strony oraz aplikacji mobilnej Media Expert.

Działania jakie podejmujemy

Wprowadzamy konkretne działania na różnych etapach tworzenia naszych produktów cyfrowych.

1

Szkolenia

Szkolimy zespoły wewnątrz organizacji i tym samym propagujemy wiedzę o dostępności cyfrowej.

2

Audyty

Audytujemy naszą stronę internetową i aplikację mobilną.

3

Poprawki i nowe rozwiązania

Wprowadzamy poprawki do istniejących rozwiązań i projektujemy nowe z uwzględnieniem dostępności cyfrowej.

4

Testy

Testujemy nasze rozwiązania z udziałem osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

Co już zrobiliśmy

Dotychczas nasze działania skupiły się na wdrożeniu kluczowych zmian, tak aby w jak największej części serwisu i aplikacji mobilnej zapewnić dostępność cyfrową.

Na całej platformie

  • Ułatwiamy dotarcie do strony Kontakt z Biurem Obsługi Klienta
  • Umożliwiamy korzystanie ze strony w pionie jak i poziomie
  • Dbamy o to aby nasz serwis był dostępny na różnych urządzeniach – komputerach, tabletach i smartfonach
  • Umożliwiamy zmianę rozmiaru tekstu oraz odstępów między wierszami poprzez rozwiązania przeglądarkowe
  • Zapewniamy odpowiedni kolorystyczny kontrast tekstów
  • Określiliśmy język strony w kodzie jako polski
  • Dajemy możliwość wsparcia zakupów w polskim języku migowym
  • Dajemy użytkownikowi pełną kontrolę nad dźwiękiem
  • Dajemy możliwość rezygnacji ze wskazania po najechaniu kursorem
  • Utrzymujemy spójną identyfikację wizualną
  • Zadbaliśmy o logiczne poruszanie się po stronie za pomocą klawiatury i gestów na smartfonie
  • Wdrożyliśmy widoczne podświetlenie elementów przy poruszaniu się po stronie klawiaturą
  • Używamy prostego języka w komunikacji
  • Przypisaliśmy etykiety do pól formularzy
  • Zmniejszamy ryzyko popełnienia błędu przy wypełnianiu formularza, a ewentualnie popełnione wskazujemy jak naprawić

W głównych obszarach platformy

  • Zapewniamy odpowiedni kolorystyczny kontrast grafik
  • Nadaliśmy unikalne tytuły każdej podstronie
  • Użytkownik ma możliwość zatrzymania elementów ruchomych
  • Powiększyliśmy wielkość pól klikalnych w głównych obszarach sklepu
  • Wdrożyliśmy opisy alternatywne do grafik
  • Ukryliśmy opisy alternatywne dla grafik pełniących funkcję dekoracyjną
  • Usunęliśmy powtarzające się informacje odczytywane przez czytniki ekranu
  • Wprowadziliśmy możliwość pomijania złożonych bloków tekstu
  • Wdrożyliśmy nawigację klawiaturą
  • Wdrożyliśmy punkty orientacyjne
  • Poprawiliśmy implementację łączy oraz ich celu
  • Poprawiliśmy czytelność kodu dla czytników ekranu nadając odpowiednią rolę poszczególnym elementom kodu
  • Poprawiliśmy strukturę stron porządkując nagłówki
  • Usunęliśmy pułapki klawiaturowe

Na całej platformie

  • Ułatwiamy dotarcie do strony Kontakt z Biurem Obsługi Klienta
  • Zapewniamy odpowiedni kolorystyczny kontrast tekstów
  • Określiliśmy język strony w kodzie jako polski
  • Dajemy możliwość wsparcia zakupów w polskim języku migowym
  • Użytkownik ma pełną kontrolę nad dźwiękiem
  • Utrzymujemy spójną nawigację
  • Utrzymujemy spójną identyfikację wizualną
  • Zadbaliśmy o logiczne poruszanie się po stronie (kolejność fokusa)
  • Wdrożyliśmy widoczne podświetlenie elementów przy poruszaniu się klawiaturą po stronie
  • Używamy prostego języka w komunikacji
  • Poprawiliśmy implementacje łączy oraz ich celu
  • Przypisaliśmy odpowiednią rolę poszczególnym elementom
  • Przypisaliśmy etykiety do pól formularzy
  • Zmniejszamy ryzyko popełnienia błędu przy wypełnianiu formularza, a ewentualnie popełnione wskazujemy jak naprawić

W głównych obszarach platformy  

  • Zapewniamy odpowiedni kolorystyczny kontrast grafik
  • Nadaliśmy unikalne tytuły każdej podstronie
  • Użytkownik ma możliwość zatrzymania elementów ruchomych
  • Powiększyliśmy wielkość pól klikalnych
  • Wdrożyliśmy opisy alternatywne do grafik
  • Wprowadziliśmy możliwość pomijania bloków tekstu poprzez skip linki
  • Poprawiliśmy strukturę stron
  • Wdrożyliśmy nawigację klawiaturą
  • Usunęliśmy pułapki klawiaturowe

Nad czym pracujemy

Cały czas pracujemy nad poprawą dostępności cyfrowej w Media Expert. Rozszerzamy zasięg zmian o kolejne obszary. Na liście naszych priorytetów jest wdrożenie nawigacji klawiaturą w całym serwisie i aplikacji oraz kompleksowe wsparcie czytników ekranu.

Twoje zdanie ma znaczenie

Jeśli chcesz podzielić się z nami uwagami na temat dostępności naszej platformy zakupowej na WWW lub w aplikacji, jesteśmy otwarci na Twoje sugestie. Napisz do nas na adres: dostepnosc.cyfrowa@me.pl lub skorzystaj z pozostałych form kontaktu ze strony Kontakt z Biurem Obsługi Klienta

Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę złożyć zamówienie telefonicznie?

Tak, nasi konsultanci pomogą Ci w wyborze odpowiedniego produktu oraz w złożeniu zamówienia. W tym celu zadzwoń pod numer: 756 756 756

Czy pracownik infolinii pomoże mi w wyborze produktu?

Tak, nasi konsultanci mają odpowiednią wiedzę, aby pomóc w wyborze produktu. Udzielą Ci informacji i odpowiedzi na pytania dotyczące zakupów.

Czy mogę złożyć zamówienie w języku migowym?

Tak, zamówienie w polskim języku migowym możesz złożyć przechodząc na stronę Migam

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756