Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej Łukasz Olejnik

Kod: m00013086
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
Autor: Łukasz Olejnik
Język wydania: Polski

Dostępne warianty

Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej Łukasz  Olejnik
Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej Łukasz Olejnik

Produkt chwilowo niedostępny w sklepie internetowym

Powiadom mnie, gdy produkt będzie dostępny.

Bezpieczeństwo informacyjne to jeden z kluczowych wymiarów czasów współczesnych. Książka wprowadza czytelnika w świat propagandy, operacji informacyjnych i wywierania wpływu. Terminy te są odczarowane. Tematy ujęte naukowo, technicznie i prawnie. Wymiary polityczne i wojskowe uwidaczniają, jak współcześnie prowadzone są operacje informacyjne i walka informacyjna. Treść może stanowić wartościową wiedzę dla ekspertów, urzędników państwowych, studentów kierunków technicznych i społecznych.


Opinie o książce

W dzisiejszym globalnym społeczeństwie, gdzie strumienie informacji płyną nieustannie i trudno jest w prosty sposób odróżnić prawdę od fałszu, książka ta odkrywa subtelne gry propagandy, operacji informacyjnych, dezinformacji i działań w cyberprzestrzeni, ukazując, jak te potężne narzędzia są wykorzystywane do manipulacji społeczeństwem. (…) Analizując poszczególne techniki propagandy, działań informacyjnych autor odnosi się zarówno do wydarzeń historycznych, jak również do współczesnych studiów przypadku.

Czy potrafisz rozróżnić prawdziwe informacje od zmyślonych narracji? Jak państwa wykorzystują propagandę do formowania obrazu wewnętrznego i zewnętrznego? Czy w erze cyfrowego chaosu jesteśmy bezbronni wobec inwazji dezinformacji? Te pytania stają się kluczowe w obliczu dzisiejszych wyzwań i rozwoju technologicznego, gdzie granice między faktem a fikcją rozmywają się na naszych ekranach i w naszych umysłach.

Gen. dyw. Karol Molenda, pierwszy Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni

Czy każde zdanie na okładce książki o propagandzie ma charakter propagandowy? A ilustracja, rysunek, czcionka? Czy ta książka to w istocie poradnik dla influencerów? Co w tej publikacji zostaje zdekodowane? Tego dowiecie się dopiero po lekturze dzieła, które Łukasz O. napisał. Czy użycie inicjału nazwiska Autora – sugerujące, że jest on osobą, której postawiono zarzuty karne – jest chwytem propagandowym? Czytać, czytać, czytać!

Prof. Andrzej Zybertowicz, badacz ukrytych mechanizmów życia społecznego, autor książki „Cyber kontra real”

Na początku było słowo: od tego rozpoczyna Autor swoją opowieść o życiu w erze informacyjnej, w której to właśnie słowo, jako główny obok obrazu nośnik informacji, nabiera coraz większej i powszechnej mocy. Poświęca ją w szczególności szeroko rozumianej – negatywnie i pozytywnie - propagandzie jako informacyjnemu wywieraniu wpływu. Jest to książka o sterowaniu informacyjnym innymi w myśl własnych celów i zamiarów. Autor przeprowadza Czytelnika przez różnorodne meandry i konkretne przykłady takiej praktyki w postaci presji informacyjnej, działań edukacyjnych czy też komunikacji strategicznej. Pokazuje je zarówno w obszarze życia cywilnego, jak i w warunkach wojennych, poświęcając sporo miejsca ostatniej wojnie w Ukrainie.

Prof. dr hab. Stanisław Koziej, były szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego

Dane techniczne

Producent/podmiot odpowiedzialny

Parametry

Nazwa: Wydawnictwo Naukowe PWN Spółka Akcyjna
Ulica i numer budynku: Gottlieba Daimlera 2
Kod pocztowy: 02-460
Miasto: WARSZAWA
Adres elektroniczny: asystent.marketing@pwn.com.pl
Autor: Łukasz Olejnik
Język wydania: Polski
Tytuł: Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej Łukasz Olejnik
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN

Dokumenty do pobrania

  • Informacje o bezpieczeństwie:
  • Producent

  • Nazwa producenta/importera: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Opinie

    Dodaj pierwszą opinię dotyczącą tego produktu

    Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej Łukasz  Olejnik
    Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej Łukasz Olejnik

    Produkt chwilowo niedostępny w sklepie internetowym

    Powiadom mnie, gdy produkt będzie dostępny.