Znaleziono w kategoriach:
Rower crossowy INDIANA X-Cross 3.0 M19 męski Niebieski

Instrukcja obsługi Rower crossowy INDIANA X-Cross 3.0 M19 męski Niebieski

Powrót
PRODUCENT:
Cicli Esperia S.p.A.
Viale Enzo Ferrari, 8/10/12 30014
Cavarzere Venezia Italy
e-mail: info@cicliesperia.com
DYSTRYBUTOR:
Bottari Polska Sp.z o.o.
Ul. Długa 7
96-325 Radziejowice Parcel
Tel. +48 46 858 20 70
e-mail:biuro@bottari.pl
www.bottari.pl
PRODUCENT:
Cicli Esperia S.p.A.
Viale Enzo Ferrari, 8/10/12 30014
Cavarzere Venezia Italy
e-mail: info@cicliesperia.com
DYSTRYBUTOR:
Bottari Polska Sp.z o.o.
Ul. Długa 7
96-325 Radziejowice Parcel Tel
+48 46 858 20 70
e-email:biuro@bottari.pl
www.bottari.pl
3
SPIS TREŚCI
1. O TEJ INSTRUKCJI ....................................................................................... 5
2. JAK TO SIĘ NAZYWA .................................................................................... 5
3. CO TO ZA ROWER? ...................................................................................... 6
* ROWER SZOSOWY ....................................................................................... 6
* ROWER GÓRSKI ........................................................................................... 7
* ROWER CROSSOWY - TREKKINGOWY ..................................................... 7
4. DOBÓR ROWERU I BEZPIECZEŃSTWO .................................................... 7
* ZATRZASK WSPORNIKA SIODEŁKA ........................................................... 9
* SPRZĘT ZAPEWNIAJĄCY BEZPIECZEŃSTWO ........................................ 11
* SPRAWDZENIE BEZPIECZEŃSTWA MECHANIZMÓW ............................ 13
5. JAZDA BEZPIECZNA I ROZWAŻNA ......................................................... 14
*
WIADOMOŚCI PODSTAWOWE ............................................................... 14
*
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO ......................................................... 15
*
ZASADY PORUSZANIA SIĘ NA SZLAKACH ........................................... 16
*
JAZDA W CZASIE DESZCZU .................................................................... 17
*
JAZDA NO ............................................................................................ 17
*
ŁAŃCUCH ………………………………………………………………………21
6. JAK TO DZIAŁA ......................................................................................... 22
* ZATRZASK PIASTY ................................................................................... 24
* HAMULCE ................................................................................................... 27
*
ZMIANA BIEGÓW ....................................................................................... 29
* NOSKI PEDAŁÓW I PASKI NOSKÓW ....................................................... 32
* PEDAŁY BEZNOSKOWE ............................................................................ 32
* OPONY I DĘTKI .......................................................................................... 33
* ZAWIESZENIE ROWERU .......................................................................... 35
7. OBSŁUGA I KONSERWACJA .................................................................... 36
8. JAK DOSTSIĘ DO DOMU KIEDY COŚ SIĘ PSUJE ............................ 39
9. O TWOIM DEALERZE ................................................................................ 41
10. KOMFORT I DZIAŁANIE DODATKOWEGO OSPRZĘTU ........................ 42
11. MONTROWERU ................................................................................... 43
12. WARUNKI GWARNACJI……………………………………………………47
PRODUCENT:
Cicli Esperia S.p.A.
Viale Enzo Ferrari, 8/10/12 30014
Cavarzere Venezia Italy
e-mail: info@cicliesperia.com
DYSTRYBUTOR:
Bottari Polska Sp.z o.o.
Ul. Długa 7
96-325 Radziejowice Parcel Tel
+48 46 858 20 70
e-email:biuro@bottari.pl
www.bottari.pl
3
SPIS TREŚCI
1. O TEJ INSTRUKCJI .......................................................................................
4
2. JAK TO SIĘ NAZYWA ....................................................................................
4
3. CO TO ZA ROWER? ......................................................................................
5
* ROWER SZOSOWY .......................................................................................
5
* ROWER GÓRSKI ...........................................................................................
6
* ROWER CROSSOWY
- TREKKINGOWY .....................................................
6
4. DOBÓR ROWERU I BEZPIECZEŃSTWO ....................................................
8
* ZATRZASK WSPORNIKA SIODEŁKA / REGULACJA KIEROWNICY
.........
9
* A. SPRZĘT ZAPEWNIAJĄCY BEZPIECZEŃSTWO
..................................
12
* B. SPRAWDZENIE BEZPIECZEŃSTWA MECHANICZNEGO
.........
13
5. JAZDA BEZPIECZNA I ROZWAŻNA ......................................................... 17
*
A. WIADOMOŚCI PODSTAWOWE
........................................................... 17
*
B. PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
................................................... 17
*
C. ZASADY PORUSZANIA SIĘ NA SZLAKACH
........................ ........... 19
*
D. JAZDA W CZASIE DESZCZU
............................................................
19
*
E. JAZDA NOCĄ
......................... ............................................................
20
*
A. ZATRZASK KOŁA ...................................................................................
22
*
B. ZDEJMOWANIE I ZAKŁADANIE KÓŁ
................................ 2
4
*
D. ZMIANA BIEGÓW
...................... ................................ .......................
*
E. NOSKI PEDAŁÓW I PASKI NOSKÓW
...............................................
35
*
F. PEDAŁY BEZNOSKOWE
..................... ............................................
3
5
*
G. OPONY I DĘTKI
.......................... ..........................................................
36
* H. ZAWIESZENIE ROWERU
..........................................
3
8
7. OBSŁUGA I KONSERWACJA ....................................................................
42
8. JAK DOSTAĆ SIĘ DO DOMU KIEDY COŚ SIĘ PSUJE ............................
45
9. O TWOIM DEALERZE ................................................................................ 4
7
10. KOMFORT I DZIAŁANIE DODATKOWEGO OSPRZĘTU ........................ 4
8
11. MONTAŻ ROWERU ................................................................................... 4
9
12. WARUNKI GWARANCJI………………………………………………………5
3
* ROWER MIEJSKI ...........................................................................................
7
* ROWER DZIECIĘCY .....................................................
7
................................
........
*
C. BAGAŻNIK, KOSZYK, SIEDZENIE DLA DZIECKA, PRZYCZEPKA
......
15
*
F. WYPOSAŻENIE
.................... ............................................................
20
C. HAMULCE
...........................................................................................
...................
2
7
*
I. ŁAŃCUCH
.......................................................................... 3
9
*
J. OBRĘCZE
..........................................................................
41
*
G. RYZYKO WKRĘCENIA W RUCHOME ELEMENTY……….....…………21
6.
JAK DZIAŁA
..............................................
............................................
22
.....................
.....................
.....................
32
4
5
Informacje dotyczące bezpieczeństwa :
Rowery miejskie, szosowe, rskie i dziecięce zosty zaprojektowane,
opracowane i wyprodukowane zgodnie z wymogami dyrektywy 2001/95/CE -
część
ogólna dotycząca
bezpieczeństwa produkw. Każdy rower posiada dotyczące go
oznakowanie standard europejski EN ISO 4210-
2 . Użytkując rower na drogach
publicznych, każdy rowerzysta musi zni przestrzegprzepisy ruchu drogowego
danego kraju i warunków wymaganych do korzystania z roweru.
1. O tej instrukcji
Dlaczego powinieneś przeczytać instrukcję
Została ona napisana z myślą, aby ci pomóc uzysk największe zadowolenie,
komfort, radość oraz bezpieczeństwo podczas jazdy nowym rowerem. Bardzo
ważne jest, żebyś poznswój nowy rower, zasady jego działania i cechy w taki
sposób, abyś już od pierwszej przejażdżki miał maksymalne zadowolenie, będąc
jednocześnie w stu procentach bezpieczny. Dzięki zapoznaniu się z instrukcją
jeszcze przed swoją debiutancką jazdą, dziesz w stanie wykrzesać ze swojego
roweru całą jego moc.
2. Jak to się nazywa
5
Informacje dotyczące bezpieczeństwa :
Rowery miejskie, szosowe, rskie i dziecięce zosty zaprojektowane,
opracowane i wyprodukowane zgodnie z wymogami dyrektywy 2001/95/CE -
część
ogólna dotycząca
bezpieczeństwa produkw. Każdy rower posiada dotyczące go
oznakowanie standard europejski EN ISO 4210-
2 . Użytkując rower na drogach
publicznych, każdy rowerzysta musi zni przestrzegprzepisy ruchu drogowego
danego kraju i warunków wymaganych do korzystania z roweru.
1. O tej instrukcji
Dlaczego powinieneś przeczytać instrukcję
Została ona napisana z myślą, aby ci pomóc uzysk największe zadowolenie,
komfort, radość oraz bezpieczeństwo podczas jazdy nowym rowerem. Bardzo
ważne jest, żebyś poznswój nowy rower, zasady jego działania i cechy w taki
sposób, abyś już od pierwszej przejażdżki miał maksymalne zadowolenie, będąc
jednocześnie w stu procentach bezpieczny. Dzięki zapoznaniu się z instrukcją
jeszcze przed swoją debiutancką jazdą, dziesz w stanie wykrzesać ze swojego
roweru całą jego moc.
2. Jak to się nazywa
5
5
5
Informacje dotyczące bezpieczeństwa :
Rowery miejskie, szosowe, rskie i dziecięce zosty zaprojektowane,
opracowane i wyprodukowane zgodnie z wymogami dyrektywy 2001/95/CE -
część
ogólna dotycząca
bezpieczeństwa produkw. Każdy rower posiada dotyczące go
oznakowanie standard europejski EN ISO 4210-
2 . Użytkując rower na drogach
publicznych, każdy rowerzysta musi zni przestrzegprzepisy ruchu drogowego
danego kraju i warunków wymaganych do korzystania z roweru.
1. O tej instrukcji
Dlaczego powinieneś przeczytać instrukcję
Została ona napisana z myślą, aby ci pomóc uzysk największe zadowolenie,
komfort, radość oraz bezpieczeństwo podczas jazdy nowym rowerem. Bardzo
ważne jest, żebyś poznswój nowy rower, zasady jego działania i cechy w taki
sposób, abyś już od pierwszej przejażdżki miał maksymalne zadowolenie, będąc
jednocześnie w stu procentach bezpieczny. Dzięki zapoznaniu się z instrukcją
jeszcze przed swoją debiutancką jazdą, dziesz w stanie wykrzesać ze swojego
roweru całą jego moc.
Informacje dotyczące bezpieczeństwa :
Rowery
miejskie,
szosowe,
górskie
i
dziecięce
zostały
zaprojektowane,
opracowane i wyprodukowane zgodnie z wymogami dyrektywy 2001/95/
W
E
-
część
ogólna dotycząca
bezpieczeństwa produktów. Każdy rower posiada
dotyczące go
oznakowanie standard europejski EN ISO 4210-2
. Użytkując
rower
na
drogach
publicznych, każdy rowerzysta musi znać i przestrzegać
przepisy ruchu drogowego
danego kraju i warunków wymaganych do korzystania
z roweru.
1.
O tej instrukcji
Dlaczego powinieneś przeczytać tą instrukcję
Została
ona
napisana
z
myślą,
aby
ci
pomóc
uzyskać
największe
zadowolenie,
komfort,
radość
oraz
bezpieczeństwo
podczas
jazdy
nowym
rowerem.
Bardzo
ważne jest, żebyś poznał swój
nowy rower, zasady jego działania i cechy w taki
sposób, abjuż od pierwszej przejażdżki miał maksymalne zadowolenie, będąc
jednocześnie w stu procentach bezpieczny. Dzięki zapoznaniu się z instrukcją
jeszcze przed swoją debiutancką jazdą, dziesz w
stanie wykrzesać ze swojego
roweru całą jego moc.
2.
Jak to się nazywa
5
6
OSTRZEŻENIE:
Jazda
na
rowerze
może
być
ryzykowna
nawet
w
najlepszych
warunkach.
Prawidłowa obsługa roweru jest jednym z twoich obowiązków, ponieważ pozwala w
znacznym stopniu
zmniejszyć
ryzyko
odniesienia obrażeń. Ta instrukcja
zawiera
bardzo wiele OSTRZEŻEŃ i UWAG, które dotyczą przeważnie konsekwencji jakie
będziesz musiał ponieść w przypadku nieodpowiedniej obsługi bądź niedokładnego
przeglądu swojego roweru
-
Wiele spośród OSTRZEŻEŃ i UWAG powtarza zdanie
„możesz stracić kontrolę i upaść”. Jest to o tyle ważne, że każdy upadek może w
efekcie
spowodować
poważne
obrażenia
lub
nawet
śmierć,
powtarzanie
tego
zdania
nie
jest
więc
konieczne
za
każdym
razem,
kiedy
mówimy
o
zagrożeniu
upadkiem.
Kiedy wszystko inne zawodzi jest już za późno, aby czytać tę instrukcję. Nawet, jeśli
poruszasz się na rowerze przez całe swoje życie, przydałoby ci się kilka świeższych
informacji
o
sposobach
jeżdżenia
rowerem.
Wyrobieniu
w
sobie
kilku
nowych
nawyków
i
lepszego
przewidywania
wydarzeń.
Dlaczego?
Ponieważ
rowery
przechodzą bardzo
gwałtowne
zmiany od strony technologicznej, a to
wpływa
w
dużym
stopniu
na
sprawność,
utrzymanie,
komfort,
funkcjonowanie
oraz
na
bezpieczeństwo jazdy.
3.
Co to za rower?
PAMIĘTAJ: Większość
drogowej
sieci
publicznej
dopuszcza
jednoczesne
korzystanie
z niej
prze
z
rowery
jak
i
inne
środki
transportu,
w
tym
ruch
zmotoryzowany.
Rozsądne
użytkowanie
roweru
w
terenach
górzystych,
nie
kwalifikowanych
jako
drogi-terenach
wyboistych,
ścieżkach
kamienistych
wymaga
szczególnej
rozwagi
iostrożności. Użycie w miejscach
nieprzystosowanych,
działania takie jak uprawianie
wyczynowo
sportu,
skoki,
zjazdy
ze
szczytów
górskich
w
miejscach
trudnych,uprawianie free style jest
niedopuszczalne
i wymaga specjalistyczngo sprzętu rowerowego.
Rowery dla dorosłych można najogólniej podzielić na
kilka grup
w zależności od
zamierzonego
użytkowania: Rowery Szosowe, Rowery Górskie i Rowery Crossowe
(trekkingowe)
, Rowery Miejskie.
Mimo wielu podobieństw w kształcie rowerów,
każdy z nich zostałzaprojektowany z myślą o optymalnej eksploatacji w innych
warunkach.
A jakiego rodzaju rowerem jest twój sprzęt?
ROWER SZOSOWY, czasami nazywany rowerem wyścigowym, ponieważ powstał
na bazie rowerów używanych przez kolarzy i triathlonistów, służy do szybkiej jazdy
po
utwardzonej
nawierzchni.
Jest
to
najlżejszy,
najbardziej
aerodynamiczny
i
„najszybszy rodzaj roweru. Ponieważ jest przeważnie używany
7
OSTRZEŻENIE:
Jazda na rowerze może być ryzykowna nawet w najlepszych warunkach.
Prawidłowa obsługa roweru jest jednym z twoich obowiązków, ponieważ pozwala w
znacznym stopniu zmniejszyć ryzyko odniesienia obrażeń. Ta instrukcja zawiera
bardzo wiele OSTRZEŻi UWAG, które dotycprzeważnie konsekwencji jakie
będziesz musiponieść w przypadku nieodpowiedniej obsługi dź niedokładnego
przeglądu swojego roweru -
Wiele spd OSTRZEŻEŃ i UWAG powtarza zdanie
„możesz stracić kontrolę i upaść”. Jest to o tyle ważne, że każdy upadek może w
efekcie spowodować poważne obrażenia lub nawet śmierć, powtarzanie tego
zdania nie jest wc konieczne za każdym razem, kiedy
mówimy o zagrożeniu
upadkiem.
Kiedy wszystko inne zawodzi jest już za źno, aby czytinstrukcję. Nawet, jeśli
poruszasz się na rowerze przez całe swoje życie, przydałoby ci się kilka świeższych
informacji o sposobach jeżdżenia rowerem. Wyrobieniu w s
obie kilku nowych
nawyków i lepszego przewidywania wydarzeń. Dlaczego? Ponieważ rowery
przechod bardzo gwałtowne zmiany od strony technologicznej, a to wywa w
dużym stopniu na sprawność, utrzymanie, komfort, funkcjonowanie oraz na
bezpieczeństwo jazdy.
3. Co to za rower?
PAMIĘTAJ: Użytkowanie roweru na drodze publicznej polega na korzystaniu
normalnym z dróg i szlaków zatwierdzonych i dopuszczających jazdę na rowerze.
Większość drogowej sieci publicznej dopuszcza jednoczesne korzystanie prze
rowery jak i i
nne środki transportu, w tym ruch zmotoryzowany. Rozsądne
użytkowanie roweru w terenach górzystych, nie kwalifikowanych jako drogi-
terenach wyboistych, ścieżkach kamienistych wymaga szczególnej rozwagi i
ostrożności. Użycie w miejscach nieprzystosowanych,
działania takie jak uprawianie
wyczynowo sportu, skoki, zjazdy ze szczyw górskich w miejscach trudnych,
uprawianie free style jest niedopuszczalne.
Rowery dla doroych można najogólniej podzielić na trzy rodzaje w zależności od
zamierzonego
użytkowania: Rowery Szosowe, Rowery rskie i Rowery Crossowe
(trekkingowe). Mimo wielu podobieństw w kształcie rowerów, każdy z nich został
zaprojektowany z myślą o optymalnej eksploatacji w innych warunkach.
A jakiego rodzaju rowerem jest twój sprzęt?
RO
WER SZOSOWY, czasami nazywany rowerem wyścigowym, ponieważ powstał
na bazie rowerów używanych przez kolarzy i triathlonistów, służy do szybkiej jazdy
po utwardzonej nawierzchni. Jest to najlżejszy, najbardziej aerodynamiczny i
„najszybszy rodzaj roweru. Ponieważ jest przeważnie ywany
7
do jazdy po gładkich nawierzchniach, jego ramę wykonano z materiałów
maksymalnie sztywnych i możliwie najlżejszych; stąd też jego ramowa geometria
posiada kształt mający umożliwiać natychmiastową reakc
na wysiłek rowerzysty.
Materiy z krych jest wykonany, przede wszystkim koła, o wiele lżejsze niż
koła rowerów pozostych typów, przede wszystkim dlatego, ze nie tak często
narażane na uderzenia. Opuszczona kierownica roweru szosowego, czasami
dodatkowo wyposażona w aerodynamiczną dostawkę, została tak zaprojektowana,
aby pozwolić jeżdżącemu swobodnie nią manipulować zarówno podczas jazdy pod
górę, jak i sprintu, a także, aby rowerzysta mógł ożyć się w maksymalnie
aerodynamicznej pozycji podczas ścigania się. Wysokociśnieniowe wąskie opony
zmniejszają opór toczenia do minimum. Jednakże Rower szosowy może okazać się
zbyt sztywny, aby wygodnie poruszać spo nawierzchniach gorszej jakości. Rama
i jej komponenty mogą okazać się zbyt delikatne na wyprawy po bezdrożach, na
których byłyby narażane na kontakt z nierówną nawierzchnią. Kształt i usytuowanie
kierownicy zmusza rowerzystę do przyjęcia pozycji niezbyt wygodnej w czasie
codziennych przejażdżek. Wąskie opony z kolei nie nadają się do jazdy p
o
nieutwardzonej i nierównej nawierzchni.
ROWER GÓRSKI
został tak zaprojektowany, aby użytkownik miał nad nim
maksymalną kontrolę i mó z niego długo korzystać podczas jazdy w bardzo
zróżnicowanych warunkach terenowych. Każdy element roweru rskiego jest
lepiej
wzmocniony. Geometria ramy pozwala na najleps amortyzację na każdym
podłożu, co pozwala ci szybko i z łatwością przemieszczać swoją masę, aby móc
balansować rowerem tak, jak tego wymagawarunki terenowe. Szerokie, mające
dużą objętość opony dodatkowo absorbują wstrząsy i umożliwiają bardziej pewne
trzymanie się także na powierzchniach sypkich i śliskich. Wielopozycyjne prze
rzutki, zwykle do jazdy z 18 lub wcej prędkościami, pozwalają na poruszanie się
w prawie każdych warunkach. Wiele rowerów
rskich wyposażonych jest w
amortyzatory, które dodatkowo absorbują wstrząsy i wibracje na nierównej
nawierzchni.
Jednakże: Rower górski jest cięższy niż rower szosowy. Jego szerokie opony mają
większy opór toczenia niż opony wyścigowe. Mimo iż jest dużo
wygodniejszy dla
większości użytkowników, to pozycja na nim jest zbyt mało aerodynamiczna. Rower
górski nie jest najlepszy do długich, szybkich przejażdżek po utwardzonej
nawierzchni.
ROWER CROSSOWY (trekkingowy),
często też nazywany hybrydem, rowerem
przajowym albo trekkingowym, może być porównany tylko ze szwajcarskim
scyzorykiem: jest uniwersalnym narzędziem które może służyć do różnych celów.
Nie jest ani tak szybki jak rower szosowy ani tak mocny jak rower rski. Rower
crossowy jest właściwym wyborem dla takiego użytkownika,

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756