Bądź na

Aktywuj już teraz

korzystaj ze zniżek przez okrągły rok!

Więcej

Schowek
Twój koszyk jest pusty
Koszyk
Poradniki Eksperta

Zdaniem eksperta

Firma Jabra wycofuje się z rynku słuchawek?

 2024-06-18 

Jabra wycofuje się z rynku

Znana z produkcji wysokiej jakości słuchawek firma Jabra ogłosiła, że wycofuje się z segmentu audio przeznaczonego dla konsumentów. Skąd tak zaskakująca decyzja i jaki będzie miała wpływ na przyszłość firmy?

Zaskakująca decyzja Jabry

Dla fanów słuchawek firmy była to bardzo zaskakująca wiadomość, zwłaszcza że Jabra ogłosiła ją kilka godzin po premierze najnowszych słuchawek bezprzewodowych. W oficjalnym komunikacie możemy przeczytać, że decyzję motywuje rosnący koszt konkurencji z innymi markami z segmentu audio dla konsumentów. Biorąc to pod uwagę, modele słuchawek Elite 8 Active i Elite 10 były tym samym ostatnimi wypuszczonymi na rynek.

Przyszłość marki Jabra

Firma poinformowała, że wszystkie wydane przez nią modele słuchawek będą dostępne na rynku aż do wyczerpania zapasów, więc nie znikną wcześniej niż do końca 2024 roku. Jednocześnie przedstawiciele marki zapewniają, że dostępne urządzenia nadal będą otrzymywały pełne wsparcie techniczne, jak do tej pory.


Należy brać pod uwagę, że firma wycofała się jedynie z segmentu sprzętów przeznaczonych dla konsumentów. Nadal jednak będzie produkować słuchawki kierowane głównie do korporacji i komunikacji biurowej. W swoim komunikacie Jabra podkreśliła, że o takiej decyzji zadecydowała zbyt wielka konkurencja na rynku. Rywalizacja z wieloma firmami, zarówno z półki premium, jak i budżetowej, dominowanej przez chińskie firmy, kosztowała zbyt wiele środków. Segment konsumencki tym samym nie generował już przewidywanych przez zarząd firmy zysków.

Historia firmy Jabra

Firma Jabra, założona w 1983 roku, stała się jednym z liderów w branży technologii audio. Początkowo koncentrowała się na rozwiązaniach komunikacyjnych, wprowadzając na rynek innowacyjne zestawy słuchawkowe do telefonów stacjonarnych. W 2000 roku Jabra została przejęta przez GN Netcom, co pozwoliło na rozszerzenie działalności i wprowadzenie nowych technologii. Przez lata Jabra zdobyła uznanie za swoje produkty konsumenckie, w tym słuchawki bezprzewodowe i zestawy głośnomówiące. Mimo że firma wycofuje się teraz z segmentu konsumenckiego, pozostaje silnym graczem na rynku korporacyjnym, oferując zaawansowane rozwiązania komunikacyjne dla firm na całym świecie.

Słuchawki bezprzewodowe w naszej ofercie:

Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756