Zdaniem eksperta
Znana z produkcji wysokiej jakości słuchawek firma Jabra ogłosiła, że wycofuje się z segmentu audio przeznaczonego dla konsumentów. Skąd tak zaskakująca decyzja i jaki będzie miała wpływ na przyszłość firmy?
Dla fanów słuchawek firmy była to bardzo zaskakująca wiadomość, zwłaszcza że Jabra ogłosiła ją kilka godzin po premierze najnowszych słuchawek bezprzewodowych. W oficjalnym komunikacie możemy przeczytać, że decyzję motywuje rosnący koszt konkurencji z innymi markami z segmentu audio dla konsumentów. Biorąc to pod uwagę, modele słuchawek Elite 8 Active i Elite 10 były tym samym ostatnimi wypuszczonymi na rynek.
Firma poinformowała, że wszystkie wydane przez nią modele słuchawek będą dostępne na rynku aż do wyczerpania zapasów, więc nie znikną wcześniej niż do końca 2024 roku. Jednocześnie przedstawiciele marki zapewniają, że dostępne urządzenia nadal będą otrzymywały pełne wsparcie techniczne, jak do tej pory.
Należy brać pod uwagę, że firma wycofała się jedynie z segmentu sprzętów przeznaczonych dla konsumentów. Nadal jednak będzie produkować słuchawki kierowane głównie do korporacji i komunikacji biurowej. W swoim komunikacie Jabra podkreśliła, że o takiej decyzji zadecydowała zbyt wielka konkurencja na rynku. Rywalizacja z wieloma firmami, zarówno z półki premium, jak i budżetowej, dominowanej przez chińskie firmy, kosztowała zbyt wiele środków. Segment konsumencki tym samym nie generował już przewidywanych przez zarząd firmy zysków.
Firma Jabra, założona w 1983 roku, stała się jednym z liderów w branży technologii audio. Początkowo koncentrowała się na rozwiązaniach komunikacyjnych, wprowadzając na rynek innowacyjne zestawy słuchawkowe do telefonów stacjonarnych. W 2000 roku Jabra została przejęta przez GN Netcom, co pozwoliło na rozszerzenie działalności i wprowadzenie nowych technologii. Przez lata Jabra zdobyła uznanie za swoje produkty konsumenckie, w tym słuchawki bezprzewodowe i zestawy głośnomówiące. Mimo że firma wycofuje się teraz z segmentu konsumenckiego, pozostaje silnym graczem na rynku korporacyjnym, oferując zaawansowane rozwiązania komunikacyjne dla firm na całym świecie.