Zdaniem eksperta
W dzisiejszym świecie gier komputerowych problematyka wielkości plików do pobrania staje się coraz bardziej paląca. Gry o otwartym świecie, takie jak GTA Online, mogą wymagać ponad 100 GB przestrzeni dyskowej. Nawet gry strzelanki, jak Call of Duty: Modern Warfare 3, osiągają ogromne rozmiary, przekraczając 200 GB. Tu wkracza technologia AMD, która może przynieść rewolucję w kompresji tekstur.
AMD zaprezentowało swoją nową technologię "Neural Texture Block Compression" podczas 35. Eurographics Symposium on Rendering w Londynie. Technologia ta ma na celu znaczne zmniejszenie rozmiaru plików do pobrania gier komputerowych poprzez kompresję danych tekstur.
Główna innowacja AMD polega na kompresji różnych warstw tekstur (takich jak mapy UV, mapy spekularne, mapy normalne i mapy chropowatości) do jednej warstwy. Następnie sztuczna inteligencja przekształca tę skompresowaną warstwę z powrotem w różne warstwy wymagane przez silnik gry. Dzięki temu technologia ta może znacząco zmniejszyć rozmiar plików do pobrania bez konieczności zmiany kodu gry przez deweloperów, co czyni ją łatwą do wdrożenia.
NVIDIA wprowadziła swoją metodę neuralnej kompresji tekstur już ponad rok temu, ale jej technologia wymaga integracji z silnikiem gry. Metoda AMD wydaje się bardziej przyjazna dla deweloperów, gdyż nie wymaga modyfikacji kodu gry. Chociaż szczegóły techniczne nie są jeszcze w pełni znane, oczekuje się, że AMD dostarczy więcej informacji już niedługo.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji do kompresji tekstur może przynieść znaczące korzyści zarówno dla graczy, jak i deweloperów. Mniejsze rozmiary plików do pobrania oznaczają krótszy czas oczekiwania na instalację gier oraz mniejsze obciążenie dla serwerów dystrybucyjnych. Jeśli technologia ta zostanie szeroko przyjęta, może to być przełomowy krok w dziedzinie gier komputerowych.
Technologia "Neural Texture Block Compression" od AMD ma potencjał, by zrewolucjonizować kompresję danych tekstur w grach komputerowych. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji możliwe jest znaczne zmniejszenie rozmiarów plików do pobrania, co przyniesie korzyści zarówno graczom, jak i twórcom gier.