Poradniki Eksperta

Sieć bezprzewodowa to najwygodniejsza z form komunikacji. Co zrobić, jeśli Twój laptop nie widzi Wi-Fi? Powodów takiej sytuacji może być kilka. W poniższym poradniku wskazujemy gotowe rozwiązania, które jest w stanie wykorzystać każdy, nawet niedoświadczony użytkownik.

Laptop nie widzi Wi-Fi? Sprawdź router


Problemy z siecią bezprzewodową mogą być spowodowane przez błahostki. Jeśli laptop nie widzi Wi-Fi, przyczyną może być router. Sprzęt ten odpowiada za udostepnienia sieci bezprzewodowej i to od niego warto zacząć weryfikację. Szczególnie, jeśli od jakiegoś czasu miałeś problem z połączeniem innych urządzeń, takich jak smartfon, tablet lub telewizor. Przede wszystkim musisz mieć świadomość, że router nie jest urządzeniem, które może pracować wiele lat bez awarii. 


Jak każdy sprzęt elektroniczny, podczas całodobowej pracy narażony jest na nagrzewanie się, a to ma wpływ na trwałość podzespołów. Jeśli dawno nie wymieniałeś routera, pomyśl o inwestycji w nowy sprzęt. Opłaci się, gdyż nowy standard Wi-Fi 6 pozwala na stabilniejsze i szybsze połączenia, które obsługują transfery rzędu kilkuset megabitów na sekundę. Najpierw sprawdź jednak stan aktualnie posiadanego routera. Czy świecą się wszystkie niezbędne diody? Jeśli jedna z nich miga, a ta odpowiedzialna za monitorowanie połączenia bezprzewodowego jest nieaktywna, najlepszym rozwiązaniem będzie reset urządzenia. Czasami taka prosta czynność może zdziałać cuda.

Routery w naszej ofercie:

Sprawdź, czy moduł Wi-Fi w laptopie jest włączony

Jeśli z routerem jest wszystko w porządku, a komputer nie widzi Wi-Fi, sprawdź, czy po stronie systemu operacyjnego wszystko działa poprawnie. Moduł sieci bezprzewodowej mógł być przypadkiem dezaktywowany jednym ze skrótów klawiszowych lub poprzez kliknięcie w niewłaściwe miejsce na pasku startowym. Sprawdź na klawiaturze, który przycisk jest oznaczony ikoną wieży satelitarnej. Najprawdopodobniej będzie to jeden z przycisków „F”. Aby włączyć lub wyłączyć moduł Wi-Fi będzie potrzebne także naciśnięcie klawisza „FN”. Drugim problemem może być włączenie tak zwanego trybu samolotowego. Działa on na tej samej zasadzie, jak w telefonie. Urządzenie automatycznie przechodzi w tryb offline i nie jest możliwe połączenie z jakąkolwiek siecią bezprzewodową. W przypadku systemu operacyjnego Windows 10, kliknij w ikonę połączenia (prawa strona paska startowego), aby rozwinęła się lista dostępnych sieci. Jedną z widocznych opcji będzie właśnie wspomniany tryb samolotowy. Jeśli jest aktywny, wyłącz go.

Wszystko sprawdzone, a problem nadal występuje?

Problemem może być sama karta sieciowa. Choć pozornie wszystko będzie w porządku, korzystanie z Internetu nie będzie możliwe. 


Warto sprawdzić również sterowniki karty sieciowej. Mogą być nieaktualne, co będzie przyczyną Twoich problemów z łącznością. Może się to wydawać zbyt proste, ale to właśnie niezgodne oprogramowanie sprawia trudności, które uniemożliwiają użytkowanie sprzętu. Dlatego tak ważne jest, aby aktualizować nie tylko sterowniki, ale również sam system operacyjny. 


W celu sprawdzenia poprawności pluginów, zajrzyj do Menadżera Urządzeń. Wybierz zakładkę „Karty sieciowe”. Jeśli obok nazwy podzespołu pojawi się ikona ostrzegawcza, należy to interpretować jako problemy z elementem. W tym celu zaktualizuj sterowniki, uruchom ponownie laptopa i zobacz, czy sytuacja ulegnie poprawie.

Komputer nie widzi sieci Wi-Fi pomimo powyższych czynności

Jeśli wykonałeś każdą z czynności, o których pisaliśmy powyżej, sprawa może być bardziej skomplikowana. Być może problem leży u dostawcy Internetu, co warto zweryfikować. W przypadku popularnych operatorów wystarczy zwykle wpisać nazwę firmy i frazę „awaria”, aby móc sprawdzić aktualne zgłoszenia dotyczące problemów z siecią. Użytkownicy bardzo często informują o awariach między innymi za pośrednictwem portalu Downdetecetor. Jeśli jednak Internet nie sprawia problemu innym abonentom, warto skorzystać z pomocy serwisu. Krótka wizyta u specjalisty pozwala na zdiagnozowanie problemu kompleksowo.


Jak pisaliśmy, przyczynami trudności mogą być kłopoty z oprogramowaniem lub sprzętem. W przypadku podzespołów, zapraszamy do naszych sklepów. Nasi specjaliści pomogą wybrać Ci nowy router, przewód sieciowy lub inne akcesoria, takie jak np. wzmacniacze sygnału Wi-Fi. Stabilny i szybki Internet jest potrzebny nie tylko do rozrywki, ale również pracy i nauki, dlatego nie pozwól sobie dłużej czekać na poprawę sytuacji. Wszystkie powyższe porady możesz wykorzystać samodzielnie i bez ponoszenia najmniejszych kosztów.

Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756