Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa? Karolina Podlewska

Kod: m00019842
Wydawnictwo: Elipsa Dom Wydawniczy
Autor: Karolina Podlewska
Język wydania: Polski
Rodzaj okładki: Miękka
Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa? Karolina Podlewska
Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa? Karolina Podlewska

Produkt chwilowo niedostępny w sklepie internetowym

Powiadom mnie, gdy produkt będzie dostępny.

Opis produktu

Publikacja jest oryginalnym, niezwykle ciekawym interdyscyplinarnym studium i jednocześnie przestrzenią analizy dziedzictwa, pojęć pokrewnych, jak i różnych kontekstów jego ujęcia. Odwaga w formułowaniu wniosków, niezwykły talent nieszablonowych rozwiązań w upominekacji wyników analiz w postaci tabelarycznej, dar syntezy ważnych i trudnych w upominekacji zagadnień – to tylko niektóre cechy wyróżniające tę publikację. Ma ona cechy studium zmian wartości i postaw o charakterze tożsamościowym dokonujących się w polskim społeczeństwie. Jako taka wpisuje się w ważny nurt przemian świadomości, ale też w dowartościowany w ostatnich dekadach nurt badań potwierdzających głębokie powiązania między sferą polityki i szeroko rozumianej kultury, w tym zwłaszcza religii. Temat papieskiego dziedzictwa – w kontekście czasu oddalającego nas od momentu jego śmierci i zmieniających się nastrojów społecznych – stanowi zagadnienie niezwykle aktualne. Mimo licznych badań stan wiedzy można uznać za niezadowalający, wymagający pogłębienia. Początkowo temat ten był podejmowany w perspektywie jednoznacznie pozytywnego fenomenu oddziaływania Jana Pawła II na życie publiczne i na samych Polaków. Wówczas negatywne opinie o dziedzictwie Jana Pawła II niemal nie występowały, stanowiły absolutny margines. Jak obecnie, w obliczu negatywnych obecnych zjawisk w obszarze pamięci o papieżu, może wyglądać implementacja dziedzictwa Jana Pawła II do szczegółowych polityk czy strategii państwa? W niniejszej książce przykładem takiej strategii jest projekt polskiej marki narodowej. Tytułowy dylemat, sprowadza się do tego, czy i na ile dziedzictwo Jana Pawła II może być włączone do strategii marki narodowej Polski. Ważnym celem publikacji jest weryfikacja, jak przebiega w Polsce proces zarządzania dziedzictwem Jana Pawła II, jaka jest jego specyfika oraz co – w obliczu wielu nowych zjawisk związanych z osobą Jana Pawła II i pamięcią o nim – wpływa na rozumienie dziedzictwa. Z tej perspektywy autorka przedstawia nowe pogłębione spojrzenie na tytułowe dziedzictwo, uzupełnia dotychczasową lukę w badaniach naukowych.

Dane techniczne

Producent/podmiot odpowiedzialny

Parametry

Nazwa: Elipsa Dom Wydawniczy i Handlowy Włodzimierz Ulicki
Ulica i numer budynku: ul. Inflancka 15/198
Kod pocztowy: 00-189
Miasto: WARSZAWA
Adres elektroniczny: elipsa@elipsa.pl
Autor: Karolina Podlewska
Język wydania: Polski
Rodzaj okładki: Miękka
Wydawnictwo: Elipsa Dom Wydawniczy

Dokumenty do pobrania

  • Informacje o bezpieczeństwie:
  • Producent

  • Nazwa producenta/importera: Elipsa Dom Wydawniczy
  • Opinie

    Dodaj pierwszą opinię dotyczącą tego produktu

    Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa? Karolina Podlewska
    Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa? Karolina Podlewska

    Produkt chwilowo niedostępny w sklepie internetowym

    Powiadom mnie, gdy produkt będzie dostępny.