- Strona główna ›
- Książki, muzyka, film ›
- Książki ›
- Religie i wyznania ›
- Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa? Karolina Podlewska
Dziedzictwo Jana Pawła II jako marka narodowa? Karolina Podlewska
| Wydawnictwo: | Elipsa Dom Wydawniczy |
|---|---|
| Autor: | Karolina Podlewska |
| Język wydania: | Polski |
| Rodzaj okładki: | Miękka |
Produkt chwilowo niedostępny w sklepie internetowym
Opis produktu
Publikacja jest oryginalnym, niezwykle ciekawym interdyscyplinarnym studium i jednocześnie przestrzenią analizy dziedzictwa, pojęć pokrewnych, jak i różnych kontekstów jego ujęcia. Odwaga w formułowaniu wniosków, niezwykły talent nieszablonowych rozwiązań w upominekacji wyników analiz w postaci tabelarycznej, dar syntezy ważnych i trudnych w upominekacji zagadnień – to tylko niektóre cechy wyróżniające tę publikację. Ma ona cechy studium zmian wartości i postaw o charakterze tożsamościowym dokonujących się w polskim społeczeństwie. Jako taka wpisuje się w ważny nurt przemian świadomości, ale też w dowartościowany w ostatnich dekadach nurt badań potwierdzających głębokie powiązania między sferą polityki i szeroko rozumianej kultury, w tym zwłaszcza religii. Temat papieskiego dziedzictwa – w kontekście czasu oddalającego nas od momentu jego śmierci i zmieniających się nastrojów społecznych – stanowi zagadnienie niezwykle aktualne. Mimo licznych badań stan wiedzy można uznać za niezadowalający, wymagający pogłębienia. Początkowo temat ten był podejmowany w perspektywie jednoznacznie pozytywnego fenomenu oddziaływania Jana Pawła II na życie publiczne i na samych Polaków. Wówczas negatywne opinie o dziedzictwie Jana Pawła II niemal nie występowały, stanowiły absolutny margines. Jak obecnie, w obliczu negatywnych obecnych zjawisk w obszarze pamięci o papieżu, może wyglądać implementacja dziedzictwa Jana Pawła II do szczegółowych polityk czy strategii państwa? W niniejszej książce przykładem takiej strategii jest projekt polskiej marki narodowej. Tytułowy dylemat, sprowadza się do tego, czy i na ile dziedzictwo Jana Pawła II może być włączone do strategii marki narodowej Polski. Ważnym celem publikacji jest weryfikacja, jak przebiega w Polsce proces zarządzania dziedzictwem Jana Pawła II, jaka jest jego specyfika oraz co – w obliczu wielu nowych zjawisk związanych z osobą Jana Pawła II i pamięcią o nim – wpływa na rozumienie dziedzictwa. Z tej perspektywy autorka przedstawia nowe pogłębione spojrzenie na tytułowe dziedzictwo, uzupełnia dotychczasową lukę w badaniach naukowych.
Dane techniczne
| Nazwa: | Elipsa Dom Wydawniczy i Handlowy Włodzimierz Ulicki |
|---|---|
| Ulica i numer budynku: | ul. Inflancka 15/198 |
| Kod pocztowy: | 00-189 |
| Miasto: | WARSZAWA |
| Adres elektroniczny: | elipsa@elipsa.pl |
| Autor: | Karolina Podlewska |
| Język wydania: | Polski |
| Rodzaj okładki: | Miękka |
| Wydawnictwo: | Elipsa Dom Wydawniczy |
Dokumenty do pobrania
Producent
Nie znalazłeś produktu dla siebie?
Opinie
Dodaj pierwszą opinię dotyczącą tego produktu
Zakup dla pełnoletnich
Ten produkt jest tylko dla pełnoletnich.
