Zdaniem eksperta

Assassin's Creed Red postawi na lepszą grafikę z Ray Tracing

Data dodania: 05-03-2024

Najnowsza odsłona cyklu Assassin’s Creed, ma pojawić się jeszcze w tym roku. Ubisoft obiecuje, że na fanów tytułu czekać będzie wiele istotnych ulepszeń, w tym głównie tych dotyczących samej oprawy graficznej. Assassin’s Creed Red ma po raz pierwszy skorzystać z Ray Tracingu.

Po co ten Ray Tracing Assassin’s Creed Red?

Żeby zrozumieć wagę nowych informacji dotyczących Assassin’s Creed Red, trzeba w pierwszej kolejności wiedzieć, czym jest i co daje Ray Tracing. Większość oddanych graczy doskonale kojarzy tę nazwę i zapewne miała przyjemność z niej korzystać, ale w tym przypadku mowa o grze, która ma być całkowicie Next-genowa.


Ray Tracing został pierwszy raz użyty przez Nvidię w serii kart graficznych wypuszczonych na rynek w 2018 roku, co sprawia, że to wciąż raczkujące rozwiązanie technologiczne. Głównym założeniem Ray Tracingu jest śledzenie promieni (co jest dosłownym tłumaczeniem z języka angielskiego), a także odbić świetlnych. Dla przeciętnego gracza oznacza to mniej więcej tyle, że grafika znacznie się poprawia poprzez lepiej odwzorowane wspomniane odbicia i promienie. Widać to chociażby w tym, jak zachowują się cienie rzucane przez obiekty i postacie i co chyba najistotniejsze: woda nabiera bardziej realistycznego wyglądu.


Ray Tracing nie mógłby istnieć bez AI, ponieważ wszystkie cienie i odbicia są generowane dopiero po przeanalizowaniu wszystkich powierzchni w samej grze. Można zatem powiedzieć, że wszystko odbywa się w czasie rzeczywistym, co znacznie ułatwia tworzenie gier deweloperom. To duża zmiana w porównaniu z wcześniejszymi grami bez Ray Tracingu, a które musiały statycznie generować wszelkie odbicia, co przekładało się często na płynność rozgrywki. Jakie to wszystko ma znaczenie w kontekście Assassin’s Creed Red?

Assassin's Creed Mirage w naszej ofercie:

Nowe możliwości dzięki Ray Tracingowi

Nowa odsłona cyklu będzie pierwszą częścią, w której zostanie zastosowana technologia Ray Tracingu, ale Ubisoft już teraz zapowiada, że jeśli pojawią się kolejne gry z tego uniwersum, to również skorzystają z tego rozwiązania. Co może dać Ray Tracing Assassin’s Creed Red? Mechanika nowej gry, ma być połączeniem wszystkiego, co najlepsze w całej serii. Duży nacisk postawiono podobno na skradanie, które w poprzednich odsłonach zostało mocno zaniedbane. Powróci również rozwinięty system Parkour oraz dynamicznie zmieniająca się pogoda. Szczególnie myśląc o tym ostatnim przykładzie, można sobie wyobrazić, w jaki sposób wpłynie to nie tylko na wrażenia estetyczne, ale również płynność rozgrywki. Ubisoft może zatem wykazać się w tej kwestii, czego efektem może być niezwykle interesująca wizualnie rozgrywka.


Trzeba też wspomnieć o tym, że nowy Assassin’s Creed przeniesie graczy do feudalnej Japonii. Fani serii od dawna czekali na to, aby to właśnie do tej lokacji trafił główny bohater. Niezwykła architektura i przyroda Kraju Kwitnącej Wiśni, na pewno będzie się świetnie prezentować dzięki Ray Tracingowi.


Warto jednak pamiętać o tym, że aby skorzystać z tej technologii, musisz wyposażyć swój komputer w kartę graficzną oferującą tworzenie zaawansowanych odbić i światła. W przypadku posiadaczy konsol PlayStation 5 lub Xbox (tylko Xbox Series X obsługuje Ray Tracing), problem ten sam się rozwiązuje, ponieważ obie platformy wspierają Ray Tracing.

Wróć

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756