Zdaniem eksperta
Piąta odsłona bestsellerowej serii strzelanek od Electronic Arts zadebiutowała w 2018 roku. Mimo kilku lat od premiery tytuł nadal cieszy się popularnością wśród graczy. Sprawdź, jakie wymagania na PC ma Battlefield 5.
Battlefield V dostępne jest na konsolach Xbox One i PlayStation 4. Dzięki wstecznej kompatybilności w tytuł można także grać na konsolach Xbox Series X i S oraz PlayStation 5. Jednocześnie gra jest najbardziej rozpowszechniona na PC. W związku z tym firma Ubisoft udostępniła szereg konfiguracji sprzętowych.
Battlefield 5 – wymagania minimalne:
Battlefield 5 – wymagania zalecane:
Battlefield 5 – wymagania do obsługi DXR:
Battlefield 5 – wymagania w trybie rywalizacji:
Do wszystkich konfiguracji firma zaleca posiadanie łącza internetowego o przepustowości co najmniej 512 kb/s.
Battlefield 5 od pozostałych części wyróżnia to, że w trybie fabularnym gracz nie kieruje losami jednej postaci. Zamiast tego akcja skupia się na kilku wojennych opowieściach, które pokazują konflikt z różnej perspektywy. Rozgrywka piątej odsłony została umiejscowiona w trakcie II Wojny Światowej.
Siłą napędową serii Battlefield jest rozbudowany tryb multiplayer. Piąta odsłona oferuje wiele wariantów rywalizacji, z których najbardziej rozpoznawalne to tzw. Operacje. Są to długie, kilkuetapowe wyzwania, w których gracze muszą wykonywać wspólnie różne zadania. Przed rozpoczęciem rozgrywki można wybrać jedną z kilku specjalizacji. Należą do nich: szturmowiec, żołnierz wsparcia, zwiadowca (snajper) i medyk.
Nowością w rozgrywce wieloosobowej Battlefield 5 było wprowadzenie fortyfikacji. Pozwalają one na rozbudowę obronnej infrastruktury w strategicznych miejscach. Przykładowo gracze mogą sami decydować, gdzie powstaną dodatkowe umocnienia lub gdzie zostaną zamontowane karabiny maszynowe.
Jednym z najważniejszych, nowych trybów Battlefield V jest tzw. Combined Arms. Pozwala on wylądować drużynie spadochroniarzy w wyznaczonym punkcie w celu likwidacji wrogiej armii. W Battlefield 5 twórcy zmienili zupełnie pasek zdrowia postaci, który jest podzielony na kilka segmentów. Przy spadku regeneruje się jedynie do ostatniego sektora. Przez tą zmianę autorzy chcieli wymusić na graczach, by działali bardziej ostrożnie i podchodzili taktycznie do każdego ataku.