Czasem bywa tak, że już pierwsza zapowiedź gry wprawia w osłupienie graczy. Nie inaczej jest w przypadku ogłoszonego właśnie Project TAL, które z miejsca stał się jedną z najbardziej oczekiwanych gier RPG zbliżających się lat. Choć premiera jest jeszcze odległa warto już teraz zainteresować się tytułem, a jeszcze lepiej po prostu obejrzeć zwiastun!
Jednym z najbardziej fascynujących aspektów Project TAL jest sam świat przedstawiony. Twórcy inspirują się koreańską mitologią oraz tradycyjnymi maskami tal, które w kulturze Korei od wieków symbolizują różne postacie i moce – od bohaterów po demoniczne byty. W grze maski mają nie tylko rolę estetyczną, ale są również bardzo ważne dla mechanik i fabuły.
Świat gry nie jest jedynie statycznym tłem. W zwiastunie widać moment, w którym bohater wspina się na olbrzymiego potwora, co sugeruje, że interakcja z otoczeniem i stworzeniami będzie również elementem rozgrywki. Gracze mogą liczyć na eksplorację różnorodnych terenów – od gęstych lasów, przez skaliste góry, po mistyczne ruiny. Świat Project TAL ma być zarówno piękny wizualnie, jak i bogaty w detale kulturowe, które mają zachęcić nas do odkrywania kolejnych zakątków i poznawania historii.
Warto też zauważyć, że twórcy stawiają na różnorodność przeciwników. Potwory będą różnej wielkości, co przełoży się na zupełnie odmienne strategie. W niektórych spektakularnych konfrontacjach bohaterowie będą musieli wspinać się na potężnych bossów i niczym w Shadow of the Colossus odnajdować na nich słabe punkty. Gra bardzo mocno pod tym względem przywodzi na myśl również serię gier RPG Dragon’s Dogma. Jeśli twórcy czerpali pomysły z tych tytułów to będzie to jedna z najlepszych rekomendacji dla ich gry.
System walki w Project TAL jest jednym z najbardziej oryginalnych elementów gry. Gracz może wchodzić w bezpośrednią interakcję z olbrzymimi bestiami, wspinać się na nie i zadawać krytyczne ciosy w newralgiczne miejsca. Sam sposób poruszania się i zachowania danego potwora mają być w grze bardzo istotne. Gracz będzie musiał nieustannie obserwować przeciwnika i odpowiednio reagować na jego poczynania.
Towarzysze odgrywać mają w grze olbrzymią rolę. W zwiastunie wyraźnie widać, że reagują na styl walki gracza i sytuację na polu walki. Mogą tworzyć magiczne bariery, przechwytywać ataki przeciwników lub wspierać bohatera w momencie wspinaczki na bestię. To wszystko sprawia, że walka nie będzie polegała jedynie na szybkim naciskaniu przycisków. Co więcej, twórcy zapowiadają dynamiczne środowisko. Oznacza to, że każda walka może wyglądać zupełnie inaczej, a strategiczne wykorzystanie elementów otoczenia może decydować o sukcesie lub porażce.
Project TAL planowany jest na rok 2027 - dokładna data jest obecnie nieznana. Gra będzie dostępna na komputerach gamingowych PC i prawdopodobnie na konsolach nowej generacji, takich jak PlayStation 5 czy Xbox Series X. Twórcy zapowiadają wielojęzyczne wersje, co pozwoli graczom na całym świecie cieszyć się pełnym doświadczeniem bez bariery językowej.
Twórcy stoją przed wyzwaniem, aby zrównoważyć spektakularną oprawę wizualną z płynnością rozgrywki i stabilnością otwartego świata. Ważne będzie też, aby gra nie straciła swojej immersji przy tak dużej liczbie interaktywnych elementów. Jeśli uda się to osiągnąć, Project TAL może stać się jednym z najciekawszych tytułów RPG nadchodzących lat.