Remedy Entertainment ponownie przyciąga uwagę graczy, zapowiadając Control Resonant. Jest to tytuł, który rozwija znane uniwersum, wprowadzając do niego nowe postacie i jeszcze większe zagrożenie. Gra ma być kolejnym krokiem w ewolucji studia, które od lat wyróżniają przepełnione akcją i tajemnicą, głębokie historie. Co już wiemy o kontynuacji Control?
Remedy Entertainment jest fińskim deweloperem znanym z takich produkcji jak Alan Wake czy właśnie pierwsze Control z 2019 roku. Studio konsekwentnie wyznacza nowe standardy w opowiadaniu gier akcji. Jak się okazuje ich najnowsze dzieło jest tego doskonałym przykładem. Control Resonant zostało oficjalnie ujawnione na tegorocznej gali The Game Awards 2025. Sprawdźmy zatem co już wiadomo o grze.
To, co wyróżnia tytuł, to przede wszystkim zmiana perspektywy. Znana z Control Jesse Faden nie będzie już w centrum wydarzeń, a gracze przejmą kontrolę nad jej bratem, Dylanem. Nowy protagonista zostaje uwolniony z surrealistycznej klatki i trafia do deformowanego przez tajemnicze siły Manhattanu. Wszystko wskazuje na to, że tytuł będzie miał znacznie bardziej otwartą konstrukcję świata oraz rozbudowany system rozwoju postaci. Mówiąc wprost, będzie mu bliżej do gatunku RPG niż akcji.
W centrum Control Resonant stoi opowieść znacznie bardziej rozbudowana niż w pierwowzorze. Dylan Faden, który do tej pory był postacią druoplanową staje się od teraz kluczowym elementem narracji. Jego zadaniem jest nie tylko walka z narastającymi anomaliami, ale przede wszystkim odnalezienie zaginionej siostry i odzyskanie równowagi w świecie, w którym logika i jakiekolwiek reguły zatraciły pozornie swój sens.
Jednym z ważniejszych elementów rozgrywki ma być rozwój umiejętności. Control Resonant wprowadza znacznie bardziej zaawansowane mechaniki, znane z gatunku RPG, które pozwalają graczom kształtować bohatera i dostosowywać go do własnego stylu gry.
Dylan nie jest ograniczony do klasycznego uzbrojenia. Kluczową rolę w grze odgrywa Aberrant — paranaturalna, zmieniająca formę broń, która przypomina nieco narzędzia, którymi posługiwała się wcześniej Jesse w pierwszym Control. Według informacji i tego co można zaobserwować w pierwszym materiale oręż bohatera będzie mógł przyjmować różne formy, od potężnych młotów po ostrza. Zatem starcia staną się od teraz nieco bardziej zbliżeniowe.
Akcja Control Resonant osadzona została w fikcyjnym, surrealistycznym wydaniu Manhattanu, w którym rzeczywistość wydaje się pękać pod ciężarem paranormalnych zjawisk. Architektura miasta ulega przekształceniom, przestrzeń zdaje się składać i rozwijać w nieliniowy sposób, i nawet znane punkty orientacyjne straciły swój sens.
Remedy zapowiada, że gracze będą mogli eksplorować wiele obszarów świata przedstawionego. Każda strefa ma skrywać własne tajemnice, a połączenie elementów fabularnych z efektowną oprawą graficzną ma sprawić, że zanurzenie w "pękniętym" Manhattanie stanie się jednym z najbardziej pamiętnych doświadczeń w branży gier wideo. Choć brzmi to jak rzucone hasło marketingowe, twórcy już wielokrotnie udowodnili, że są w stanie zaskoczyć graczy.
Control Resonant zadebiutuje w 2026 roku na konsolach PlayStation 5, Xbox Series S, Xbox Series X oraz na komputerach PC. Niestety obecnie nie potwierdzono dokładnej daty premiery, ale ta prawdopodobnie zostanie ujawniona niebawem. Według zapowiedzi tytuł ma wprowadzić ponownie spore innowacje i zmiany w przedstawieniu narracji i rozgrywki, co może przełożyć się na zainteresowanie również graczy, którzy nie mieli do czynienia z wcześniejszymi grami studia.
Remedy zamierza zatem kontynuować eksperymenty z formułą serii, starając się jednocześnie utrzymać charakterystyczną dla siebie atmosferę, przy jednoczesnym przekraczaniu kolejnych barier. Czy twórcy dostarczą nam kolejny hit? Wszystko na to wskazuje, ale z ostateczną oceną wstrzymajmy się do premiery.