Niestety w zdecydowanej większości przypadków tak nie jest. Zasłonięte są zarówno światła i tablica rejestracyjna, a tego właśnie trzeba uniknąć, żeby być zgodnym z przepisami. Wymaga to jednak dodatkowych inwestycji. Kolejną wadą może okazać się dość skomplikowany montaż. Bagażniki na klapę montuje się za pomocą kilku pasków do klapy. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na odległości od danych elementów, tak, żeby nic się nie obijało o siebie, a tym samym nie uszkodziło auta. Sam bagażnik montowany jest do klapy, która jest lakierowana, a taki lakier bardzo łatwo uszkodzić - zarówno podczas montażu, jeżeli zrobimy to nieostrożnie, jak również podczas wkładania rowerów na bagażnik. Następny minus to umiejscowienie rowerów blisko siebie.
Ich montaż odbywa się wyłącznie za ramę, a koła wiszą swobodnie, bo w tego typu bagażnikach nie ma podstawy, do której są przymocowane koła. Każde więc mocniejsze ruszenie samochodem czy hamowanie powoduje, że rowery mogą się obijać o siebie, co prowadzi do powstania zarysowań na ramie, ale także innych częściach roweru.
Należy również zwrócić uwagę na fakt, że jeżeli mamy zamontowany bagażnik, to nie mamy możliwości podniesienia klapy i dostania się do niego.
Czy powinniśmy więc kupić bagażnik rowerowy na klapę? Przepisy, których te bagażniki nie spełniają, na pewno dają do myślenia. Być może lepiej dołożyć do rozwiązania zgodnego z przepisami niż wybrać tańsze i ryzykować mandatem.