Szytki to specjalne produkty, które mają w całości zastąpić funkcje dętki i opony. Ponieważ zamiast dętki używamy jednego narzędzia, nie możemy przy tym używać klasycznej obręczy pozbawionej rantu. Rozwiązanie to wymusza na nas dodatkowo zupełnie odmienny sposób zakładania szytki na obręcz. Zamiast pompować dostosowaną do obręczy dętkę, szytkę należy do obręczy przykleić. Możemy do tego użyć specjalistycznych klejów lub taśm dwustronnych, które mocno przytwierdzą ogumienie do obręczy. Mówiąc o szytkach, często podkreśla się, że zakładanie nowej szytki na obręcz jest dość trudnym procesem. Rzeczywiście, jeśli nie mamy w tym wprawy, pierwsze kroki mogą być dosyć trudne. Warto wtedy zgłosić się do osoby z doświadczeniem, która nauczy nas podstaw zakładania szytek. Innym rozwiązaniem jest znalezienie poradników na ten temat w Internecie lub kierowanie się instrukcjami producenta. Po kilku próbach, zakładanie szytek okaże się bardzo prostą czynnością.
Czym charakteryzują się szytki? W porównaniu do opon dętkowych, są one dużo lepszym rozwiązaniem w odniesieniu do treningów i zawodów szosowych. Wyróżniają się większą przyczepnością i lekkością. Dodatkowo są bardziej aerodynamiczne, co wpływa na możliwość szybszej jazdy. Nie bez znaczenia jest także ich duża wytrzymałość – szytki są bardzo odporne na wszelkiego rodzaju uszkodzenia. Co więcej, nawet na przebitej szytce będziemy mogli przejechać bezpiecznie dość spore odległości. Ma to znaczenie zarówno dla profesjonalistów, którzy mogą dokończyć wyścig mimo awarii, jak i dla amatorów, którzy nie są skazani na wymianę dętki „w szczerym polu”, lecz mogą spokojnie powrócić do domu. Dodatkowo wspomnieć należy o możliwości nabicia dętki do bardzo wysokiego ciśnienia – nawet 10 barów. Dzięki temu, w łatwy sposób możemy dostosować twardość szytki w zależności od naszych oczekiwań i warunków na drodze.
Szytki nie są jednak pozbawione wad. Wspomnieliśmy już o konieczności nauki ich przyklejania. Choć z czasem nie powinno stanowić to większego problemu, na początku może sprawiać spore trudności. Dodatkowo, zmiany szytki nie dokonamy w trakcie treningu – lepiej jest zakończyć dalszą jazdę i wrócić do domu. Kolejnym minusem jest sama dostępność i szerokość oferowanych szytek. Parametry te nie są doskonałe, co wpływa nie tylko na trudności w doborze odpowiedniego sprzętu, ale również jego wyższą cenę.