Bądź na

Aktywuj już teraz

korzystaj ze zniżek przez okrągły rok!

Więcej

Schowek
Twój koszyk jest pusty
Koszyk
MIEJSKIE
MTB
CROSS
ELEKTRYCZNE
TREKKINGOWE
GRAVEL
DLA DZIECI
Loading
Rama: Stalowa, 18"
Liczba przełożeń: 6
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Saiguan
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
Tylny bagażnik idealny na zakupy
Oświetlenie LED - bezpieczeństwo i wygoda
Kolor: Butelkowa zieleń
899 99
89,99 zł x 10 rat 0%

w tym roku nie płacisz

Sprawdź leasing dla firm
U Ciebie
W sklepie jutro
lub zamów telefonicznie 756 756 756
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 1
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Brak
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
699 99
Rama: Aluminiowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano Nexus
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
1 349 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
999 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
989 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Power
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
899 99
Rama: Aluminiowa, 17"
Liczba przełożeń: 3
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano Nexus
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
1 149 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
899 99
Rama: Aluminiowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano Nexus
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
1 499 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Power
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
899 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Power
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
799 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
999 98
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 1
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Brak
Rozmiar koła [cal]: 26
Zobacz więcej
699 99
Rama: Stalowa, 18"
Liczba przełożeń: 6
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano Tourney
Rozmiar koła [cal]: 26
Zobacz więcej
899 00
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 1
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Brak
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
699 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
949 98
Rama: Aluminiowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano Nexus
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
1 349 99
Rama: Aluminiowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
1 299 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 1
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Brak
Rozmiar koła [cal]: 26
Zobacz więcej
699 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 1
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Brak
Rozmiar koła [cal]: 26
Zobacz więcej
649 99
Rama: Aluminiowa, 17"
Liczba przełożeń: 3
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano Nexus
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
Cena z kodem obowiązuje do 25.07.2024 r. do godz. 23:59.
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Cena z kodem:
WW1907-250724
1 045 00
Cena z kodem obowiązuje do 25.07.2024 r. do godz. 23:59.
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
1 149,99 zł
Cena przed kodem
1 049,99 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką
Prezentowana najniższa cena z 30 dni przed obniżką dla kanału sprzedaży mediaexpert.pl.
Sprawdź leasing dla firm
Rama: Aluminiowa, 19"
Liczba przełożeń: 1
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Brak
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
1 299 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 3
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano Nexus
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
899 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 6
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano Tourney
Rozmiar koła [cal]: 26
Zobacz więcej
3 199 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
899 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Power
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
Cena z kodem obowiązuje do 31.07.2024 r. do godz. 23:59.
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Cena z kodem:
R0107-310724
719 99
Cena z kodem obowiązuje do 31.07.2024 r. do godz. 23:59.
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
899,99 zł
Cena przed kodem
729,99 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką
Prezentowana najniższa cena z 30 dni przed obniżką dla kanału sprzedaży mediaexpert.pl.
Sprawdź leasing dla firm
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 1
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Brak
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
649 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
899 99
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Power
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
749 99
899,99 zł
Cena bezpośrednio przed obniżką
899,99 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką
Prezentowana najniższa cena z 30 dni przed obniżką dla kanału sprzedaży mediaexpert.pl.
Sprawdź leasing dla firm
Rama: Stalowa, 17"
Liczba przełożeń: 7
Przerzutka przednia marka: Brak
Przerzutka tylna marka: Shimano
Rozmiar koła [cal]: 28
Zobacz więcej
899 99

Rekomendacje Klientów

Poradniki eksperta

Rowery i skutery
Wybór roweru zależy od kilku czynników, takich jak rodzaj jazdy, budżet, preferencje personalne i użyteczność. Co jest najistotniejsze? Poniższy ranking rowerów pozwoli Wam na zapoznanie się z różnymi rodzajami jednoślad...
Rowery i skutery
Rower do 5000 zł oferuje doskonały balans między jakością a ceną, zapewniając przy tym solidne komponenty oraz komfort jazdy. W tej kategorii można znaleźć modele odpowiednie zarówno do miejskich tras, jak i bardziej wym...
Rowery i skutery
W czasach, kiedy większość z nas porusza się wygodnie swoimi samochodami lub komunikacją miejską, są osoby, które pragną zmienić ten trend. Jedni zrobią to dla zdrowia, inni dla bliższego kontaktu z przyrodą, a jeszcze i...
Rowery i skutery
Wybór odpowiedniego roweru zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji. Najważniejszym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy wyborze to typ roweru - górski, szosowy, miejski, trekkingowy czy elektryczny. Wybie...
Najczęściej zadawane pytania
Na jakie parametry zwrócić uwagę przy zakupie roweru miejskiego?

Na samym początku musisz zdecydować, po jakiego rodzaju nawierzchni chcesz poruszać się rowerem. W warunkach miejskich sprawdzi się lepiej rower o lekkiej i wygiętej ramie, co ułatwi wsiadanie oraz zsiadanie. Amortyzacja również nie musi być szczególnie czuła. Kierownica powinna być wygięta, a siodełko szersze, co znacznie poprawia komfort jazdy. Wpływ na to ma także rozmiar kół, które są większe niż w innych modelach. Dobrze, żeby rower miał osłonę łańcucha, co zapobiegnie dostawaniu się w ten rejon ciał obcych, mogących uszkodzić lub zabrudzić mechanizm. Szczególnie istotne jest to z punktu widzenia ochrony przed wodą. Przerzutki w rowerach miejskich powinny mieć jedną manetkę, a co za tym idzie, jedną tarczę przy zębatkach. Nie ma potrzeby wybierania bardziej rozbudowanych rozwiązań, ponieważ w warunkach miejskich i tak rzadko kiedy będzie można skorzystać ze wszystkich biegów. Hamulce szczękowe czy tarczowe? W rowerze miejskim najlepiej sprawdzą się hamulce szczękowe. Rozwiązania tarczowe przeznaczone są do innych modeli rowerów.

Jakie są rodzaje rowerów miejskich?

Rowery miejskie można podzielić na damskie i męskie. Różnią się one profilem ramy, a także przystosowaniem do wzrostu użytkownika. Rowery miejskie wykorzystują dwa rodzaje kół: 26 lub 28 cali. Coraz popularniejsze są rowery miejskie trójkołowe, do których z łatwością można zamontować pojemny kosz do przewożenia zakupów lub innych niezbędnych przedmiotów. Rowery elektryczne miejskie zaczynają pojawiać się na ulicach i szybko zdobywają zwolenników.

Gdzie sprawdzi się rower miejski?

Rower miejski, jak sama nazwa wskazuje, najlepiej sprawdzi się w miastach i wszędzie tam, gdzie występują utwardzone drogi, chodniki i ścieżki rowerowe. Ze względu na swoją konstrukcję nie nadaje się do jazdy terenowej. Rower miejski może być wykorzystywany w okresie wiosny, lata i wczesnej jesieni jako alternatywny środek transportu. Dzięki niemu ominiesz korki w miastach. Rower miejski sprawdzi się także poza miastem, ale nie na trudnych i wyboistych trasach.

Rower miejski - transport i rekreacja


Rower miejski to jeden z najpopularniejszych w ostatnim czasie pojazdów. W sezonie wiosenno-letnim (i zawsze wtedy, gdy tylko pogoda na to pozwala) ulice, deptaki i ścieżki rowerowe w miastach dużych i małych zapełniają się rowerami typu holender (tudzież holenderka), składakami, cruiserami i innymi miejskimi jednośladami, których spory wybór oferuje Media Expert. 

Na rowerach miejskich jeżdżą starzy i młodzi, wysportowani i ci bez doskonałej kondycji fizycznej, kobiety, mężczyźni, dzieci, zaawansowani rowerzyści, a także początkujący amatorzy dwóch kółek. Coraz bardziej rozbudowana sieć dróg dla rowerów (DDR) pozwala swobodnie docierać nimi do pracy, do szkoły czy na uczelnię, a nawet wybierać się na niewielkie zakupy. Dla jednych miejski rower jest dziś modnym, praktycznym, ekologicznym i ekonomicznym zarazem środkiem transportu, dla innych rekreacją i czystą przyjemnością podczas weekendowych przejażdżek po mieście, a dla jeszcze innych jednym i drugim jednocześnie.


Rower do miejskiej dżungli


Czym się charakteryzuje rower miejski? Jest wygodny, bezpieczny i funkcjonalny. Niezależnie od konkretnego jego typu, marki czy modelu, zarówno rower miejski męski, jak i rower miejski damski, przystosowane są swoją konstrukcją i wykonaniem przede wszystkim do specyfiki jazdy po mieście, a więc po twardej, w miarę gładkiej nawierzchni, w towarzystwie innych uczestników ruchu, do jazdy po trasach, na których trzeba niekiedy także – niestety – pokonać jakiś krawężnik, po zatłoczonych ulicach, na których konieczne jest zachowanie szczególnej ostrożności, posiadanie idealnie działających hamulców, bezproblemowe, szybkie zatrzymywanie się i ruszanie (wsiadanie i zsiadanie z roweru), potrzebna jest doskonała widoczność (szerokie pole widzenia rowerzysty) i widzialność (dobre oświetlenie roweru). 

Ponieważ rower miejski najczęściej jest codziennym środkiem transportu, musi być przede wszystkim bardzo praktyczny – umożliwiać podróżowanie na nim w różnych (nie tylko sportowych strojach – także w płaszczu czy długiej spódnicy albo w spodniach o szerokich nogawkach), chronić rowerzystę i jego ubranie przed zabrudzeniem, pozwalać łatwo coś (torebkę, laptop czy inne podręczne rzeczy) lub kogoś (dziecko w specjalnym foteliku rowerowym albo pasażera „na gapę” siedzącego na bagażniku) przewieźć, a nawet ułatwiać „parkowanie”…

Wyposażenie roweru miejskiego


Wszystko to decyduje o budowie i wyposażeniu miejskiego roweru, który ma zazwyczaj: bagażnik z tyłu lub pojemny kosz rowerowy mocowany z przodu – na kierownicy, przednią i tylną lampę (zasilane z dynamo), dzwonek, dość duże, wygodne, regulowane siodełko, stosunkowo gładkie opony i duże koła (dla osób dorosłych to 28, ewentualnie niekiedy także 26 cali), pełne błotniki rowerowe albo nawet bardziej rozbudowaną osłonę koła tylnego, osłonę na łańcuch, stopkę do roweru (czy też nóżkę) i niekiedy także przerzutki (co najmniej trzy biegi), choć model miejski standardowo nie musi nawet ich mieć. Elementy te są bardzo charakterystyczne właśnie dla rowerów miejskich, ale jeszcze jednym – niezwykle istotnym – ich wyróżnikiem jest… duża kierownica („wygięta w jaskółkę”) z ergonomicznie wyprofilowanymi uchwytami i obniżona i/lub wygięta rama, która wielu osobom kojarzy się z rowerem – damką, czyli modelem przeznaczonym dla kobiet. 

Tymczasem, zarówno typowe rowery miejskie damskie, jak i miejskie rowery męskie tak właśnie wyglądają. Dzięki tej konstrukcji wsiadanie i schodzenie z roweru jest łatwiejsze i szybsze, a zarazem bezpieczniejsze w ruchu ulicznym, natomiast środek ciężkości pojazdu umiejscowiony jest wtedy tak, że lepiej się taki rower prowadzi, a także nosi, gdy na przykład trzeba pokonać z nim schody, aby go wynieść z domu (rower miejski o standardowym rozmiarze ramy 1718 cali, przeznaczony dla osoby o wzroście około 170 – 180 centymetrów, waży zwykle kilkanaście kilogramów). Konstrukcja rowerów przeznaczonych do jeżdżenia po mieście wymusza niejako styl tej jazdy. Nie są to pojazdy szybkie, ale za to dość „zwinne” i uniwersalne. Ich specyfika powoduje, że rowerem miejskim jeździ się o prostej sylwetce. Dzięki temu rowerzysta może lepiej kontrolować sytuację na drodze. Jest też łatwiej i szybciej zauważalny na przykład przez kierowców, a do tego sprawniej wykonuje niektóre manewry.


Rodzaje rowerów miejskich


Do rowerów miejskich zalicza się kilka różnych typów rowerów i z wieloma określeniami w przypadku tej kategorii pojazdów można się spotkać, zatem słowem wyjaśnienia… Rower miejski (zwany także city bike lub citybike albo rower city) to rower o charakterystycznych cechach konstrukcyjnych, przystosowanych do jazdy w warunkach miejskich. Miejskim rowerem jest na przykład rower holenderski, tak zwany holender (lub holenderka), a także stylowy rower cruiser. Pierwszy z nich ma europejskie tradycje, jak sama nazwa wskazuje, pochodzi z „ojczyzny rowerów miejskich” – z Holandii, drugi natomiast ze Stanów Zjednoczonych. Róźnią się swoją historią i budową, ale oba są idealne do miasta. Klasyczne holenderskie rowery mają obniżoną, wygiętą w dół ramę i duży koszyk na kierownicy. Cruiser natomiast wyróżnia się ramą lekko wygiętą w pałąk – ale do góry (co nadaje mu delikatnie kształt motocykla) oraz – niedającymi się nie zauważyć – grubszymi oponami i kolorowymi detalami. 

Oba te rowery miejskie są bardzo stylowe, jednak to przede wszystkim cruisery przyciągają uwagę na ulicy. Holendry za to wydają się o wiele praktyczniejsze, choć pewnie nie tak praktyczne, jak nowoczesne składaki, które także są chętnie wykorzystywane w mieście. To rowery, z którymi przede wszystkim łatwo się podróżuje – w jednej chwili można je złożyć, „wziąć pod pachę” i komfortowo wsiąść z nimi na przykład do tramwaju albo zabrać do pracy i bez większego problemy trzymać je w biurze, aby potem je tak samo szybko rozłożyć, wsiąść na nie i wrócić do domu. Wybierając rower miejski, warto najpierw dokładnie przemyśleć swoje potrzeby i indywidualny styl jazdy, a także prawdopodobny sposób oraz częstotliwość korzystania z roweru i dopiero na tej podstawie podjąć ostateczną decyzję o zakupie konkretnego modelu. Zobacz także produkty z kategorii: rowery MTB, rowery dla dziecka, rowery trekkingowe, rowery crossowe, rowery szosowe oraz rowerki biegowe.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756