Na samym początku musisz zdecydować, po jakiego rodzaju nawierzchni chcesz poruszać się rowerem. W warunkach miejskich sprawdzi się lepiej rower o lekkiej i wygiętej ramie, co ułatwi wsiadanie oraz zsiadanie. Amortyzacja również nie musi być szczególnie czuła. Kierownica powinna być wygięta, a siodełko szersze, co znacznie poprawia komfort jazdy. Wpływ na to ma także rozmiar kół, które są większe niż w innych modelach. Dobrze, żeby rower miał osłonę łańcucha, co zapobiegnie dostawaniu się w ten rejon ciał obcych, mogących uszkodzić lub zabrudzić mechanizm. Szczególnie istotne jest to z punktu widzenia ochrony przed wodą. Przerzutki w rowerach miejskich powinny mieć jedną manetkę, a co za tym idzie, jedną tarczę przy zębatkach. Nie ma potrzeby wybierania bardziej rozbudowanych rozwiązań, ponieważ w warunkach miejskich i tak rzadko kiedy będzie można skorzystać ze wszystkich biegów. Hamulce szczękowe czy tarczowe? W rowerze miejskim najlepiej sprawdzą się hamulce szczękowe. Rozwiązania tarczowe przeznaczone są do innych modeli rowerów.
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Aluminiowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 3 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 3 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 26 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 1 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Brak |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 18" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 3 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Rama: | Aluminiowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 3 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Rama: | Aluminiowa, 19" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Rama: | Aluminiowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Power |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Aluminiowa, 20" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 6 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Tourney |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Rama: | Aluminiowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 3 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 1 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Brak |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Aluminiowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano |
Rozmiar koła [cal]: | 26 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 1 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Brak |
Rozmiar koła [cal]: | 26 |
Zobacz więcej |
Rama: | Aluminiowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 3 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 26 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 1 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Brak |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Aluminiowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Power |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Aluminiowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 3 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Nexus |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 1 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Brak |
Rozmiar koła [cal]: | 26 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano |
Rozmiar koła [cal]: | 26 |
Zobacz więcej |
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Kod nie łączy się z innymi kodami rabatowymi.
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano Tourney |
Rozmiar koła [cal]: | 26 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 18" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 7 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Shimano |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rama: | Stalowa, 17" |
---|---|
Liczba przełożeń: | 1 |
Przerzutka przednia marka: | Brak |
Przerzutka tylna marka: | Brak |
Rozmiar koła [cal]: | 28 |
Zobacz więcej |
Rekomendacje Klientów
Poradniki eksperta
Najczęściej zadawane pytania
Na jakie parametry zwrócić uwagę przy zakupie roweru miejskiego?
Jakie są rodzaje rowerów miejskich?
Rowery miejskie można podzielić na damskie i męskie. Różnią się one profilem ramy, a także przystosowaniem do wzrostu użytkownika. Rowery miejskie wykorzystują dwa rodzaje kół: 26 lub 28 cali. Coraz popularniejsze są rowery miejskie trójkołowe, do których z łatwością można zamontować pojemny kosz do przewożenia zakupów lub innych niezbędnych przedmiotów. Rowery elektryczne miejskie zaczynają pojawiać się na ulicach i szybko zdobywają zwolenników.
Gdzie sprawdzi się rower miejski?
Rower miejski, jak sama nazwa wskazuje, najlepiej sprawdzi się w miastach i wszędzie tam, gdzie występują utwardzone drogi, chodniki i ścieżki rowerowe. Ze względu na swoją konstrukcję nie nadaje się do jazdy terenowej. Rower miejski może być wykorzystywany w okresie wiosny, lata i wczesnej jesieni jako alternatywny środek transportu. Dzięki niemu ominiesz korki w miastach. Rower miejski sprawdzi się także poza miastem, ale nie na trudnych i wyboistych trasach.
Rower miejski - transport i rekreacja
Rower do miejskiej dżungli
Czym się charakteryzuje rower miejski? Jest wygodny, bezpieczny i funkcjonalny. Niezależnie od konkretnego jego typu, marki czy modelu, zarówno rower miejski męski, jak i rower miejski damski, przystosowane są swoją konstrukcją i wykonaniem przede wszystkim do specyfiki jazdy po mieście, a więc po twardej, w miarę gładkiej nawierzchni, w towarzystwie innych uczestników ruchu, do jazdy po trasach, na których trzeba niekiedy także – niestety – pokonać jakiś krawężnik, po zatłoczonych ulicach, na których konieczne jest zachowanie szczególnej ostrożności, posiadanie idealnie działających hamulców, bezproblemowe, szybkie zatrzymywanie się i ruszanie (wsiadanie i zsiadanie z roweru), potrzebna jest doskonała widoczność (szerokie pole widzenia rowerzysty) i widzialność (dobre oświetlenie roweru).
Wyposażenie roweru miejskiego
Wszystko to decyduje o budowie i wyposażeniu miejskiego roweru, który ma zazwyczaj: bagażnik z tyłu lub pojemny kosz rowerowy mocowany z przodu – na kierownicy, przednią i tylną lampę (zasilane z dynamo), dzwonek, dość duże, wygodne, regulowane siodełko, stosunkowo gładkie opony i duże koła (dla osób dorosłych to 28, ewentualnie niekiedy także 26 cali), pełne błotniki rowerowe albo nawet bardziej rozbudowaną osłonę koła tylnego, osłonę na łańcuch, stopkę do roweru (czy też nóżkę) i niekiedy także przerzutki (co najmniej trzy biegi), choć model miejski standardowo nie musi nawet ich mieć. Elementy te są bardzo charakterystyczne właśnie dla rowerów miejskich, ale jeszcze jednym – niezwykle istotnym – ich wyróżnikiem jest… duża kierownica („wygięta w jaskółkę”) z ergonomicznie wyprofilowanymi uchwytami i obniżona i/lub wygięta rama, która wielu osobom kojarzy się z rowerem – damką, czyli modelem przeznaczonym dla kobiet.
Rodzaje rowerów miejskich
Do rowerów miejskich zalicza się kilka różnych typów rowerów i z wieloma określeniami w przypadku tej kategorii pojazdów można się spotkać, zatem słowem wyjaśnienia… Rower miejski (zwany także city bike lub citybike albo rower city) to rower o charakterystycznych cechach konstrukcyjnych, przystosowanych do jazdy w warunkach miejskich. Miejskim rowerem jest na przykład rower holenderski, tak zwany holender (lub holenderka), a także stylowy rower cruiser. Pierwszy z nich ma europejskie tradycje, jak sama nazwa wskazuje, pochodzi z „ojczyzny rowerów miejskich” – z Holandii, drugi natomiast ze Stanów Zjednoczonych. Róźnią się swoją historią i budową, ale oba są idealne do miasta. Klasyczne holenderskie rowery mają obniżoną, wygiętą w dół ramę i duży koszyk na kierownicy. Cruiser natomiast wyróżnia się ramą lekko wygiętą w pałąk – ale do góry (co nadaje mu delikatnie kształt motocykla) oraz – niedającymi się nie zauważyć – grubszymi oponami i kolorowymi detalami.