Uwielbiał spędzać wiele godzin ze swoimi mechanikami, prosząc ich o ulepszenie tego lub innego detalu. Niezwykła wrażliwość - dar natury - pozwoliły mu wejść w symbiozę z własnym rowerem, czując jak on oddycha. Maurizio zawsze miał obsesję na punkcie perfekcji.
Historyczna siedziba główna znajdowała się przy Via Nicolò Tommaseo w Padwie, a następnie przeniesiona została do strefy przemysłowej. Koszulki zawodników były niebieskie z czarną, poziomą opaską. Były to lata Bevilacqua, Brasola, Conterno, Dall'Agata, De Filippi, który wygrał etap Giro, Favero, Gismondi, Giusti, Zamboni, ale przede wszystkim Cleto Maule i Aldo Moser, którzy konkurowali z Coppi i Magni kończąc, odpowiednio jako, czwarty i piąty Giro w 1956 roku. Aldo Moser wygrał wa etapy Giro, z których jeden w Pordoi. Dla drużyny ramy zostały wykonane indywidualnie dla każdego zawodnika. Zaczęło się od ramy bazowej Torpado, a następnie zmodyfikowano ją w zależności od potrzeb zawodnika. Malowanie ramy zostało wykonane przez zanurzenie, a następnie farbę utwardzano w piecu. Nakładanie i wykańczanie farby odbywało się ręcznie. Przed piaskowaniem rama została przetarta papierem ściernym, a następnie zabezpieczona przed korozją. Ramy wykonane były ze stali, a kierownice z aluminium. Na Piazza Insurrezione znajdował się historyczny sklep „Torpado”, w którym sprzedawano rowery, ale przede wszystkim pokazywane były trofea. W tym czasie Torpado było drugą co do wielkości włoską firmą w sektorze sprzedaży i liczby pracowników.
Fundamentem firmy Torpado była praca zespołowa, harmonia, ale przede wszystkim wielka pasja. Ta sama pasja, która wyróżnia dzisiaj Cicli Esperia z drużynami TORPADO URSUS i TORPADO SUDTIROL, które biorą udział w zawodach Pucharu Świata w Kolarstwie Górskim, międzynarodowych zawodach we Włoszech, najważniejszych międzynarodowych zawodach, europejskich, światowych i olimpijskich.