Pierwsze uruchomienie telefonu, to ekscytujący moment. Zwłaszcza, jeśli kupiłeś wymarzony smartfon. Jeżeli nie masz doświadczenia, przeczytaj poniższy poradnik. Znajdziesz tu wiele cennych wskazówek, na temat pierwszego uruchomienia sprzętu. Zapraszamy do lektury!

Zakup nowego smartfona to dopiero początek!


Wydawałoby się, że wybór odpowiedniego telefonu to koniec wyzwań. Okazuje się, że nie! Czeka Cię jeszcze skonfigurowanie nowego urządzenia, przeniesienie aplikacji, kontaktów i reszty plików. Obecnie takie „przenosiny” nie są skomplikowane, gdyż producenci mają świadomość, że taki proces powinien być możliwie jak najprostszy. Mimo wszystko, jeśli nie zmieniasz często smartfonów, zadanie to może być dla Ciebie kłopotliwe. Dlatego też postanowiliśmy przygotować ten instruktaż.

Smartfony w naszej ofercie:

Pierwsze uruchomienie telefonu – co zrobić wcześniej?

Zanim wykonasz pierwsze uruchomienie telefonu, musisz dokonać kilku czynności poprzedzających start nowego urządzenia. Przede wszystkim, warto podłączyć smartfon do ładowania. Choć bateria na pewno jest uzupełniona w niewielkim stopniu, warto się co do tego upewnić, zanim rozpoczniesz konfigurację nowego telefonu. Wcześniej na pewno warto umieścić w gnieździe kartę SIM. W tym celu będziesz musiał wysunąć tackę, która znajduje na którymś z boków telefonu. Użyj w tym celu igły załączonej przez producenta. Dalsze postępowanie będzie wymagało sprawdzenia sprawności urządzenia, a także ewentualnego założenia profilu użytkownika. Poniżej wszystko dokładnie opisujemy.

Pierwsze uruchomienie smartfona, a karta SIM

Bardzo ważną kwestią jest sprawdzenie karty SIM. Jak zapewne wiesz, występują one w kilku rozmiarach. Wielkość SIM była poddawana zmianom na przestrzeni lat. Na początku karty były całkiem spore, a obecne są naprawdę miniaturowe. Jeśli chcesz przełożyć SIM do nowego smartfona, upewnij się, że będzie ona pasowała do Twojego urządzenia. Możliwe jest przycięcie karty do wymaganego rozmiaru. W sieci można nawet znaleźć szablony, które mają na celu to ułatwić. Możesz także udać się do salonu swojego operatora, aby sprzedawca zrobił to za Ciebie. Jeśli karta będzie zbyt duża, nie uda Ci się jej umieścić na tacce, co uniemożliwi korzystanie z sieci komórkowej. W przypadku, gdyby jednak SIM okazała się zbyt mała, konieczne będzie zastosowanie adaptera. To jednak mało prawdopodobne, gdyż większość sprzedawanych aktualnie smartfonów korzysta już z formatu nano.

Ładowanie baterii przed pierwszym uruchomieniem – czy to konieczne?

Jak już wspominaliśmy, zanim przejdziesz do konfiguracji urządzenia, warto naładować jego baterię. Zrób to po to, aby upewnić się, że nie zabraknie energii w trakcie konfigurowania telefonu. Choć przeważnie bateria jest naładowana fabrycznie, dobrze jest dla pewności uzupełnić ją o chociaż kilka procent. Zwłaszcza, że w pierwszej kolejności będziesz zapewne przekładał kartę SIM, więc w tym czasie urządzenie może ładować akumulator. Przy okazji warto wspomnieć, abyś używał zawsze ładowarki dostarczonej przez producenta. Ma to wpływ na bezpieczeństwo urządzenia, ale także wydajność ładowania.

Sprawdzenie sprawności urządzenia

Po pierwszym uruchomieniu sprawdź, czy z telefonem wszystko w porządku. Weryfikacji poddać należy na pewno stan wyświetlacza i to, jak wyświetla się obraz na ekranie. Upewnij się także, czy sterowanie dotykowe działa bez zarzutu. Jeśli nie widzisz żadnych problemów, możesz przejść do dalszej konfiguracji telefonu. Smartfony sprzedawane w naszym sklepie są zawsze zapakowane w oryginalne opakowanie, które zapewnia bezpieczeństwo sprzętu, nawet podczas transportu między punktami dostawy.

Zadania po pierwszym uruchomieniu telefonu

Jeśli telefon jest już uruchomiony, czeka Cię konfiguracja poszczególnych ustawień. Na pewno jednym z pierwszych zadań będzie połączenie się z siecią Wi-Fi. Warto to zrobić, aby urządzenie mogło pobrać niezbędne aktualizacje lub aplikacje, które masz przypisane do konta Google ID. Aktualizacja może potrwać kilka minut – w zależności od prędkości Internetu. Urządzenie na pewno poprosi Cię o zdefiniowanie metody blokowania i odblokowywania ekranu. W zależności od modelu smartfona, dostępnych jest przeważnie kilka sposobów. 


Najpopularniejszy to bez wątpienia kod PIN, który należy podać każdorazowo przy próbie odblokowania ekranu. Możesz także ustawić wzór do odtworzenia lub wybrać odblokowywanie za pośrednictwem odcisku palca czy rozpoznawania twarzy. Wybierz dwie metody dezaktywacji blokady, w razie gdyby któraś zawiodła. To bardzo ważne, bo pozwala zabezpieczyć zgromadzone dane i pliki. 


Jeśli zajdzie taka potrzeba, pobierz brakujące aplikacje ze sklepu Google Play lub App Store. Możesz skorzystać z oprogramowania klonującego smartfon. Taka aplikacja kopiuje wszystkie ustawienia i aplikacje, przesyłając je na nowe urządzenie. To niezwykle wygodne i praktyczne rozwiązanie, które gorąco polecamy.


Co jeszcze jest ważne w przypadku nowego telefonu?


Jeśli kupiłeś nowy telefon, powinieneś o niego zadbać. Dlatego zainwestuj w folię na ekran. Uchroni ona przed zarysowaniami, które mogą powstać podczas użytkowania. Zwłaszcza, jeśli sprzęt jest często przenoszony w damskiej torebce. Folię lub szkło hartowane kupisz bez problemu do każdego modelu telefonu dostępnego w naszej ofercie. Warto dopytać o to sprzedawcę. Z montażem poradzisz sobie sam, ale możesz także zlecić dodatkową usługę naszym specjalistom. 


Poza zabezpieczeniem ekranu, warto także zainwestować w etui. Chroni ono nie tylko obudowę urządzenia, ale także podzespoły umieszczone wewnątrz. Amortyzuje bowiem smartfon podczas upadku. Odpowiednio wykonane etui, jest w stanie przyjąć energię uderzenia, chroniąc telefon. Takie akcesoria powinny być kupione wraz z nowym smartfonem.

Wróć

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756