Poradniki Eksperta

Jaki rower stacjonarny na odchudzanie?


Rower treningowy to świetny sprzęt, który pozwala na odbycie wartościowych treningów cardio. Własny rowerek to doskonały pomysł. Jeśli jesteś zainteresowany zakupem, koniecznie przeczytaj nasze poradniki na temat sprzętu fitness. Podpowiadamy, jakie urządzenie wybrać i na co zwrócić uwagę podczas zakupów. Jaki rower stacjonarny na odchudzanie wybrać? Zachęcamy do lektury naszego poradnika!



jaki rower stacjonarny na odchudzanie


Własny rower stacjonarny – zalety posiadania sprzętu w domu


Zakup własnego roweru stacjonarnego to świetny pomysł. Pozwoli to trenować także poza godzinami otwarcia siłowni. Nie musisz kupować karnetu i jechać na drugi koniec miejscowości, aby ćwiczyć w towarzystwie innych ludzi. Własny rower treningowy pozwala ćwiczyć w domowym zaciszu, kiedy tylko masz na to ochotę. Jeśli masz mało czasu, szczególnie docenisz taką możliwość. Domowa siłownia to naprawdę dobry pomysł, który sprawdził się między innymi wtedy, gdy wszystkie centra fitness zostały nagle zamknięte. Trening może także odbywać się przed telewizorem, abyś mógł nadrobić zaległości z ulubionymi serialami. Jeśli lubisz jeździć tradycyjnym rowerem, alternatywa na zimowe warunki atmosferyczne na pewno Ci się spodoba. Sprzęt fitness pozwala osiągnąć różne cele. Może to być ogólne zwiększenie wydolności, ale również utrata kilogramów. Jaki rower stacjonarny na odchudzanie wybrać? Podpowiadamy!


Rowery stacjonarne w naszej ofercie:


Jaki rower stacjonarny na odchudzanie powinieneś kupić?


Czy rowerek stacjonarny odchudza? Zdecydowanie! Oczywiście ważne jest stosowanie się do pewnych zasad treningowych, ale o tym później. Najpierw skupimy się na wyborze konkretnego urządzenia. Wybierając rower stacjonarny, powinieneś zwrócić uwagę na co najmniej kilka aspektów technicznych, które zadecydują o słuszności wyboru akurat tego, konkretnego modelu. Przede wszystkim, musisz zdecydować się na jeden z dostępnych typów urządzeń. Ze względu na konstrukcję i pozycję użytkownika, wyróżnia się dwa rodzaje rowerów. Poziome modele charakteryzują się półleżącą postawą użytkownika. Takie typ roweru polecany jest szczególnie osobom, które mają problemy z kręgosłupem. Pozycja półleżąca ma wpływ na duże zaangażowanie mięśni brzucha. Z kolei rowery pionowe charakteryzują się pozycją użytkownika analogiczną do jazdy na tradycyjnym pojeździe. W tym wypadku zaangażowanych jest wiele partii mięśniowych, zwłaszcza kończyn dolnych. Rowery spinningowe to alternatywa dla osób zajmujących się kolarstwem. W tym wypadku użytkownik przyjmuje wychyloną pozycję, która do złudzenia przypomina tę zabieraną przez kolaży. Modele hybrydowe to zaś połączenie konstrukcji poziomej i pionowej. Są polecane dla osób, które mają problem z lędźwiami.


Ważną kwestią jest również rodzaj wykorzystanego mechanizmu, który wytwarza opór. Najprostsze są modele mechaniczne, które wykorzystują przekładnie podobne do tych znajdujących się w rowerach tradycyjnych. Opór powstaje na skutek pracy łańcucha (lub paska) i rolki. Bardzo chwalone są rowery magnetyczne. To zazwyczaj bardziej solidne konstrukcje, które wyposażone są w koło zamachowe. Rowery magnetyczna są cięższe właśnie za jego sprawę. Z kolei im więcej waży ten element, tym płynniejsza jazda jest możliwa do osiągnięcia.


Wybierając rower treningowy, powinieneś na pewno sprawdzić dopuszczalną masę użytkownika. Dobierz ją do swojej wagi, aby mieć pewność, że sprzęt będzie długotrwale przydatny i nie ulegnie awariom. Zaawansowane modele rowerów stacjonarnych są wyposażone we własne komputery umieszczane na kierownicy. Na wyświetlaczu można sprawdzić przebyty dystans i czas treningu. Możliwe jest także ustawienie wybranego programu ćwiczeń, który może zakładać różne scenariusze. Powinieneś także sprawdzić możliwość regulacji uchwytów (kierownicy) oraz siodełka. Wygoda podczas ćwiczeń jest bardzo ważna, gdyż pozwala skupić się tylko na celu, a nie ewentualnych niedogodnościach.


Rower stacjonarny, a odchudzenie. Po jakim czasie pierwsze efekty?


Nikt nam nie wmówi, że efektów treningu nie spodziewa się możliwie jak najszybciej. Schudnięcie za pomocą roweru stacjonarnego to możliwy scenariusz i wiele osób udowadnia to na swoim przykładzie. „Jazda” we własnym domu może zastąpić na przykład bieganie, które nie wszyscy lubią. Jednak jak to bywa z każdym sportem, bardzo ważna jest cierpliwość i wytrwałość. Oczekiwanie błyskawicznych efektów jest nierozsądne.


Pierwsze rezultaty regularnego cyklu treningu mogą być jednak zauważalne po około 30 dniach. Oczywiście nie będą to jakieś wielkie liczby, ale spadek wagi o nawet 3 kilogramy jest jak najbardziej możliwy. Podobnie z resztą ma się kwestia obwodu w pasie. Może się on skrócić o kilka centymetrów, gdyż w pierwszej kolejności organizm pozbywa się nagromadzonej wody. Dlatego efekty są widoczne bardzo szybko, ale z czasem wyhamowują. Nie możesz się wtedy zniechęcać. To właśnie w tym momencie Twój organizm zaczyna spalać zgromadzoną tkankę tłuszczową oraz budować wydolność.


Jeśli chcesz schudnąć i w tym celu wybrałeś rower stacjonarny jako narzędzie do pracy nad sylwetką, zaplanuj dobrze swoje ćwiczenia. Rozpocznij od 3 treningów tygodniowo. Powinny to być wstępne ćwiczenia, podczas których przyzwyczaisz swoje mięśnie i stawy do regularnego wysiłku. Stopniowo wydłużaj czas ćwiczeń, aby pojedynczy przejazd nie trwał krócej, niż 40 minut. To właśnie mniej więcej po tym czasie spalany jest odłożony pod skórą tłuszcz. Musisz również uważać z intensywnością treningu. Nie powinieneś przesadzać z obciążeniem oraz szybkością. Na wyczynowe popisy przyjdzie jeszcze czas. Każdy kolejny tydzień może wiązać się z dłuższym dystansem do przebycia, a także przyspieszeniem. Staraj się zapisywać swoje wyniki w postaci utraconych kilogramów oraz centymetrów w pasie. W ten sposób o wiele łatwiej będzie Ci docenić poświęcony czas i wysiłek.


Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 39 875 000 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756