Mechanizm Różnicowy to stylizowany model edukacyjny. Interaktywny przewodnik po świecie mechaniki stworzony z myślą o poznaniu podstaw pracy danego modelu. Dyferencjał został zaprojektowany tak, by koła napędowe osadzone na tej samej osi obracały się w innymi tempie i pokonywały inny dystans w tym samym czasie. Mechanizm pozwala samochodowi zrobić skręt bez potrzeby zatrzymywania kół, poślizgu. Także zmniejsza zużycie opon oraz sprawia, że wejście i wyjście z zakrętu jest o wiele prostsze. Po złożeniu Dyferencjału możesz go odblokować przez naciśnięcie dźwigni na pozycję 1(do góry) i wprawienie kół w ruch przez obrót koła napędowego. Dźwignia kontrolna reguluje gładkie blokowanie odpowiednie prawego i lewego koła zależnie od tego, w jaką stronę ma być wykonany skręt. Kiedy dźwignia znajduje się w „dolnej” pozycji, oba koła są ze sobą sprzężone i mogą obracać się razem( przez napędzanie kołem napędowym) albo być zablokowane jednocześnie(za pomocą dźwigni).
Kto i kiedy wynalazł mechanizm różnicowy
Dyferencjał samochodowy został zaprojektowany przez francuskiego inżyniera Onezyfora Pecqueura w 1825 roku. W latach trzydziestych XX wieku niemiecki inżynier samochodowy Ferdynand Porsche wprowadził sporo ulepszeń do projektu.
Zastosowanie
Dyferencjały są wykorzystywane przede wszystkim w samochodach jako część układu transmisyjnego. Zwiększają zwrotność i osiągi samochodu.
UWAGA: Produkt nieprzeznaczony dla dzieci poniżej 3 roku życia.
Rodzaj: | Model 3D |
---|---|
Seria: | Mechaniczne modele |
Liczba elementów [szt]: | 163 |
Wiek: | 8+ |
Wymiary po złożeniu [cm]: | 17.5 x 13.5 x 10.5 |
Załączona dokumentacja: | Instrukcja obsługi w języku polskim |
Gwarancja: | 24 miesiące |
Nazwa: | MECHANICAL MODELS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ |
Ulica i numer budynku: | ul. Bolesława Prusa 38/40/U5 |
Kod pocztowy: | 50-319 |
Miasto: | Wrocław |
Adres elektroniczny: | info@ugearsmodels.pl |
Dodaj pierwszą opinię dotyczącą tego produktu.