Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Sushi Go!

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Sushi Go!

Wróć
INSTRUKCJA
• Z reszty kart należy utworzyć zakryty stos dobierania i umieścić go na
środku obszaru rozgrywki.
• Aby śledzić wyniki, należy zapisywać punkty każdego z graczy na kartce
papieru. Możecie wyznaczyć osobę, która będzie za to odpowiedzialna.
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA
108 kart
PRZYGOTOWANIE ROZGRYWKI
Należy dobrze przetasować wszystkie karty, a następnie rozdać je gra-
czom w liczbie zależnej od liczby osób biorących udział w rozgrywce.
W rozgrywce dwuosobowej należy rozdać każdemu z graczy po 10 kart.
W rozgrywce trzyosobowej należy rozdać każdemu z graczy po 9 kart.
W rozgrywce czteroosobowej należy rozdać każdemu z graczy po 8 kart.
W rozgrywce pięcioosobowej należy rozdać każdemu z graczy po 7 kart.
14 × Tempura
14 × Sashimi
14 × Pierożek gyoza
12 × 2 Futomaki
8 × 3 Futomaki
6 × 1 Futomaki
10 × Nigiri z łososiem
5 × Nigiri z kalmarem
5 × Nigiri z jajkiem
10 × Pudding
6 × Wasabi
4 × Pałeczki
(Karty należy trzymać na ręce bez ujawniania ich treści innym graczom).
PIEROŻEK GYOZA
1 3 6 10 15
TEMPURA
x
2=5
NIGIRI Z ŁOSOSIEM
2
• Z reszty kart należy utworzyć zakryty stos dobierania i umieścić go na
środku obszaru rozgrywki.
• Aby śledzić wyniki, należy zapisywać punkty każdego z graczy na kartce
papieru. Możecie wyznaczyć osobę, która będzie za to odpowiedzialna.
PRZYGOTOWANIE ROZGRYWKI
Należy dobrze przetasować wszystkie karty, a następnie rozdać je gra-
czom w liczbie zależnej od liczby osób biorących udział w rozgrywce.
ROZGRYWANIE RUNDY
Całość rozgrywki składa się z 3 rund. Na początku rundy każdy z graczy
wybiera ze swojej ręki po 1 karcie, którą chciałby zachować, i kładzie
ją zakrytą przed sobą. Gdy każdy gracz wykona tę czynność, wszyscy
jednocześnie odkrywają wybrane przez siebie karty.
Po odkryciu wybranych kart każdy z graczy przekazuje resztę swoich
kart graczowi po lewej stronie (nie pokazując ich). W ten sposób
rozpoczyna się nowa tura, gracze mogą zapoznać się z nowymi kartami
na ręcę, wybrać jedną i po raz kolejny przekazać resztę osobie po lewej
stronie. Postępują tak aż do wyczerpania kart na ręce, więc z każdą turą
mają coraz mniej kart do wyboru.
ADNOTACJA. Odkryte karty pozostają przed graczem aż do zakoń-
czenia rundy, będą wtedy podlegać punktacji. Pogrupowanie odkrytych
kart ze względu na ich typ znacząco ułatwi rozgrywkę.
UŻYWANIE WASABI
Jeśli gracz zdecyduje się na zagranie karty Nigiri
z łososiem, kalmarem albo jajkiem, a ma już przed
sobą odkrytą kartę Wasabi, to musi umieścić tę kartę
Nigiri na karcie Wasabi. W ten sposób gracz pokazu-
je, że Nigiri zostało posmarowane Wasabi, a wartość
punktowa danej karty Nigiri została potrojona!
ADNOTACJA. Gracz może mieć przed sobą wiele
odkrytych kart Wasabi, ale na każdej z nich może
umieścić tylko 1 kartę Nigiri.
PRZEBIEG ROZGRYWKI
PIEROŻEK GYOZA
1 3 6 10 15
TEMPURA
x
2=5
NIGIRI Z ŁOSOSIEM
2
WASABI
KOLEJNE NIGIRI
x
3
UŻYWANIE PAŁECZEK
Jeśli gracz posiada przed sobą kartę z Pałeczkami,
może w następnej turze wybrać z ręki 2 karty
z wybranym przez siebie Sushi!
Działa to w następujący sposób: gracz, który posiada
przed sobą odkrytą kartę z Pałeczkami, wybiera
1 kartę z ręki, którą chciałby umieścić przed sobą
(tak, jak zwykle). Jednak zanim pozostali gracze
ujawnią swoje karty, gracz powinien powiedzieć
głośno „Sushi Go!”, a następnie wybrać z ręki
kolejną kartę, którą położy zakrytą na stole. Wtedy,
wraz z pozostałymi, gracz odkrywa wyłożone w tej
turze karty.
Przed przekazaniem kart z ręki kartę z Pałeczkami
należy dodać na rękę. Oznacza to, że od teraz karta
Pałeczek będzie przekazywana, a pozostali gracze
będą mogli użyć jej ponownie.
ADNOTACJA. Gracz posiadający przed sobą
więcej niż 1 kartę z Pałeczkami może w czasie swojej
tury użyć tylko jednej z nich.
ZAKOŃCZENIE RUNDY
Po otrzymaniu od gracza po prawej ostatniej karty z ręki gracze umiesz-
czają ją odkrytą z pozostałymi kartami zebranymi przez siebie podczas
danej rundy (bardzo często ostatnia karta nie wniesie za dużo, niemniej
jednak zdarza się, że komuś nie dopisze szczęście i będzie musiał
przekazać jako ostatnią kartę coś bardzo cennego).
Następnie należy podliczyć punkty za zebrane podczas rundy karty.
PAŁECZKI
WYMIEŃ NA 2 KARTY
MAKI ROLL
MOST: 6/3
Maki Roll 2 X12.indd 1 12/19/13 12:38 PM
FUTOMAKI
NAJWIĘCEJ SYMBOLI: 6/3
FUTOMAKI
Każdy gracz sumuje liczbę symboli Futomaki, które
znajdują się u góry kart Futomaki. Gracz, który
posiada najwięcej tych symboli, otrzymuje 6 punktów.
W przypadku remisu gracze muszą podzielić
6 punktów po równo między siebie (ignorując resztę
pozostałą z dzielenia), a gracz z drugą najwyżs
liczbą symboli Futomaki nie otrzymuje żadnej
nagrody punktowej.
Jeśli jednak nie doszło do remisu pomiędzy graczami
z najwyższą liczbą zebranych symboli Futomaki, gracz
z drugą co do wielkości liczbą tych symboli otrzymuje
3 punkty. W sytuacji, gdy więcej graczy spełnia ten
warunek, dzielą oni 3 punkty po równo między siebie
(ignorując resztę pozostałą z dzielenia).
PUNKTACJA
Przykład. Krzysiek ma 5 symboli Futomaki, Filip 3, Martyna 3,
a Agnieszka 2. Krzysiek ma najwięcej symboli Futomaki spośród
wszystkich graczy, więc otrzymuje 6 punktów. Filip i Martyna remisują
na drugim miejscu, więc dzielą pomiędzy siebie 3 punkty (otrzymują
po 1 punkcie, ponieważ należy zignorować resztę z dzielenia).
Agnieszka nie otrzymuje punktów.
ZAWINĘLIŚMY
6 PUNKTÓW! TAK SIĘ BUJAMY! A TERAZ ZWIJAMY
SIĘ ZE ŚMIECHU!
MAKI ROLL
MOST: 6/3
Maki Roll 1 X6.indd 1 12/19/13 12:36 PM
MAKI ROLL
MOST: 6/3
Maki Roll 2 X12.indd 1 12/19/13 12:38 PM
FUTOMAKI
NAJWIĘCEJ SYMBOLI: 6/3

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756