Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra towarzyska REBEL Sabotażysta 2015895
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(256)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra towarzyska REBEL Sabotażysta 2015895
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
7
6
5
4
3
2
1
karta startu
karta celu
Liczba graczy: 3–10
Wiek: od 8 lat
Czas: ok. 30 min
Zawartos
´c
´
Cel gry
Nic tak
nie cieszy
krasnoludzkiego serca
jak ładna,
lśniąca bryłka
złota. Jako
członek tej
nieustraszonej
braci naturalnie
chcesz wydobyć
jak najwięcej
tych żółtych
skarbów. Lecz
czy jesteś
poszukiwaczem
złota… czy
sabotażystą?
Gracze wcielają
się w
górników poszukujących
bryłek złota
w głębokich
tunelach wijących
się
w trzewiach
góry albo
w sabotażystów,
którzy na
każdym kroku
utrudniają pracę
górnikom. Członkowie
obu grup
powinni się
wspierać, ale
często muszą
zgadywać, kto
jest po
ich stronie!
Jeśli górnicy
zdołają
przebić się
do skarbu,
otrzymają nagrodę
w postaci
bryłek złota,
podczas gdy
sabotażyści odejdą
z pus-
tymi rękoma.
Jednak jeśli
górnicy poniosą
porażkę, nagrodę
zgarną sabotażyści.
Tożsamość każdego
z krasnoludów
zostaje ujawniona
dopiero po
rozdzieleniu złota.
Wygrywa gracz,
który po
zakończeniu
trzeciej rundy
ma najwięcej
bryłek złota.
Przygotowanie do gry
Podzielcie karty
na karty
korytarzy, akcji,
bryłek złota
i krasnoludów,
w skład
których wchodzą
karty
górników i
sabotażystów.
Liczba kart
górników i
sabotażystów używanych
podczas rozgrywki
zależy od
liczby graczy.
Pozostałe karty
krasnoludów odłóżcie
z powrotem
do pudełka
– nie
będą potrzebne
do końca
gry.
•
3 graczy:
1 sabotażysta
i 3
górników.
•
7 graczy:
3 sabotażystów
i 5
górników.
•
4 graczy:
1 sabotażysta
i 4
górników.
•
8 graczy:
3 sabotażystów
i 6
górników.
•
5 graczy:
2 sabotażystów
i 4
górników.
•
9 graczy:
3 sabotażystów
i 7
górników.
•
6 graczy:
2 sabotażystów
i 5
górników.
•
10 graczy:
wszystkie karty
krasnoludów.
Potasujcie razem
karty górników
i sabotażystów.
Każde z
Was otrzymuje
1 kartę,
patrzy na
nią i
odkłada
zakrytą przed
sobą, nie
zdradzając swojej
roli innym
graczom. Niewykorzystaną
kartę odłóżcie
na bok
(również zakrytą),
nie będzie
potrzebna do
końca rundy.
Pośród 44
kart korytarzy
odnajdźcie kartę
startu (z
rysunkiem drabiny)
i 3
karty celów.
Na 1
z nich
znajduje się
złoty skarb,
a na
pozostałych 2
– kamienie.
Potasujcie karty
celu i
ułóżcie je
na stole
zakryte, natomiast
kartę startu
połóżcie odkrytą,
jak pokazano
na poniższej
ilustracji. W
czasie rozgrywki
będziecie tworzyć
labirynt korytarzy
prowadzący od
karty startu
do kart
celów. Pamiętajcie,
że korytarze
mogą wykraczać
poza granice
przedstawionego na
ilustracji prostokąta
o wymiarach
5 na
9 kart.
Potasujcie wszystkie
karty akcji
i pozostałe
40 kart
korytarzy,
tworząc talię.
Liczba kart,
jaką otrzymuje
każde z
Was, zależy
od tego,
ile osób
bierze udział
w rozgrywce.
•
3–5 graczy:
po 6
kart.
•
6–7 graczy:
po 5
kart.
•
8–10 graczy:
po 4
karty.
Umieśćcie talię
obok kart
celów.
Potasujcie talię
kart bryłek
złota i
umieśćcie ją
obok
niewykorzystanej karty
krasnoluda.
Rozpoczyna najmłodszy
gracz, a
następny jest
gracz siedzący
po jego
lewej stronie.
Jak grac
´
?
W swojej
turze
musisz
najpierw użyć
1 karty.
Oznacza to:
– dodanie
karty do
labiryntu korytarzy,
– położenie
przed graczem
karty akcji
– albo
spasowanie poprzez
odrzucenie 1
zakrytej karty
na stos
kart odrzuconych.
Następnie
musisz
dobrać wierzchnią
kartę z
talii na
rękę. Twoja
tura kończy
się i
rozpoczyna się
tura następnego
gracza.
Uwaga!
Gdy talia
się wyczerpie,
nie dobierajcie
nowych kart.
Podczas swoich
tur możecie
jedynie
zagrywać albo
odrzucać karty.
Zagrywanie kart korytarzy
Używając kart
korytarzy, tworzycie drogę
prowadzącą
od karty
startu do
kart celów.
Karty korytarzy
muszą być
zagrywane
obok
kart
korytarzy już
znajdujących się
na stole,
w tym
karty
startu. Korytarze
na ilustracjach
muszą zawsze
do
siebie pasować
ze wszystkich
stron. Kart
nie wolno
układać poziomo
(patrz rysunek).
Uwaga!
Dokładana karta
korytarza
musi
mieć nieprzerwane
połączenie z
kartą startu!
Wskazówka.
Górnicy będą
starali się
ułożyć nieprzerwany
korytarz
od karty
startu do
kart celów, a
sabotażyści będą
próbowali temu
zapobiec. Nie powinni tego czynić
w sposób zbyt oczywisty, gd
yż
zostaną wtedy
szybko zdemaskowani!
talia i stos kart
odrzuconych
zakryta karta celu
zakryta karta celu
zakryta karta celu
przestrzeń o
długości
1 karty
przestrzeń o
długości
1 karty
karta startu
przestrzeń o szerokości
7 kart
Szybkie przygotowanie
do rozgrywki:
skorzystajcie ze
skali po prawej
stronie
instrukcji, aby
zmierzyć odległość
między kartą
startu a kartą
celu.
gra autorstwa
Frederica Moyersoena
z ilustracjami
Andrei Boekhoff
ŹLE
ŹLE
44 karty
korytarzy
27 kart
akcji
28 kart
bryłek złota
7 kart
górników
4 karty
sabotażystów
Zagrywanie kart akcji
Karty akcji
kładziesz odkryte przed
sobą albo przed innym
graczem. Używając ich,
możesz przeszkodzić albo
pom
óc innym
graczom, usunąć
1 z
kart tworzących
labirynt korytarzy
albo dowiedzieć
się, co
kryje karta
celu.
Zepsute
narzędzie.
Jeśli
1 z
tych kart
znajduje się
przed Tobą,
nie
możesz zagrywać
kart korytarzy
– oczywiście
możesz zagrywać
inne
karty! W
danym momencie
przed Tobą
może znajdować
się tylko
1 karta
zepsutego narzędzia
każdego rodzaju.
Możesz zagrywać
karty korytarzy
jedynie wtedy,
gdy na
początku swojej
tury nie
znajduje się
przed Tobą
żadna karta
zepsutego narzędzia.
Naprawa
narzędzia.
Możesz
używać tych
kart, by
naprawiać zepsute
narzędzia, czyli
usunąć kartę
zepsutego narzędzia
znajdującą się
przed 1
z graczy.
Za pomocą
tej karty
możesz naprawić
swoje
narzędzie albo
narzędzie innego
gracza. W obu
przypadkach zarówno
karta zepsutego
narzędzia, jak
i karta
naprawy narzędzia
są
odrzucane na
stos kart
odrzuconych. Oczywiście
karta naprawy
musi
być tego
samego rodzaju
co karta
zepsutego narzędzia.
Na przykład
jeśli przed
graczem znajduje
się karta
zepsutego wagonika,
można
go naprawić
tylko kartą
naprawy wagonika,
a nie
latarni albo
kilofu.
Niektóre karty
naprawy przedstawiają
2 narzędzia.
Jeśli zagrasz
taką kartę,
możesz jej
użyć, by
naprawić
1
z
przedstawionych
na niej
narzędzi, a
nie oba.
Uwaga!
Wszystkie karty
naprawy narzędzia
mogą być
zagrywane tylko
w celu
naprawy pasującego
zepsutego narzędzia
znajdującego się
przed dowolnym
graczem.
Osuwisko.
Tę kartę
zawsze kładziesz
przed sobą.
Pozwala Ci
wybrać 1
z kart
w labiryncie
korytarzy (poza
kartami startu
i celów)
i wraz
z kartą
osuwiska odrzucić
ją na
stos kart
odrzuconych. Powstałe
w ten
sposób luki
mogą zostać
wypełnione odpowiednimi
kartami
korytarzy podczas
następnych tur.
Wskazówka.
Sabotażysta może
użyć karty
osuwiska, aby
przerwać korytarz
wiodący od
startu do
celu. Górnik
może jej
użyć, by
usunąć ślepy
zaułek, tworząc
nową drogę
do celu.
Mapa.
Gdy
zagrywasz tę
kartę,
ostrożnie
podnieś 1
z kart
celów, w
tajemnicy zerknij
na nią,
po czym
odłóż ją
na miejsce
i odrzuć
kartę mapy
na stos
kart odrzuconych.
Teraz
wiesz, czy
warto kopać
tunel do
tej karty
celu, gdyż
tylko 1
z kart
celów przedstawia
skarb!
Pasowanie
Jeśli nie
możesz albo
nie chcesz
zagrywać karty,
musisz
ominąć
kolejkę, odrzucając
1 zakrytą
kartę
ze swojej
ręki na
stos kart
odrzuconych bez
pokazywania jej
innym graczom.
Jeśli któreś
z Was
spasuje,
na stosie
kart odrzuconych
znajdą się
zakryte i
odkryte karty
– to
nic!
Uwaga!
Pod koniec
rundy istnieje
szansa, że
niektórzy z
Was nie
będą mieli
kart na
ręce –
w takiej
sytuacji ci
gracze muszą
spasować, oczywiście
bez odrzucania
kart.
Koniec rundy
Jeśli zagrasz
kartę korytarza,
która styka
się z
kartą celu,
tworząc nieprzerwany
korytarz od
karty startu
do karty
celu, musisz
odkryć tę
kartę celu:
•
Jeśli ta
karta przedstawia
skarb, runda
dobiega końca!
•
Jeśli karta
przedstawia kamień,
rozgrywka toczy
się dalej.
Odkrytą kartę
celu
umieszcza się
obok ostatniej
zagranej karty
korytarza, tak
aby korytarze
pasowały do
siebie.
Uwaga!
Może się
zdarzyć, że
karty celu
nie będzie
można umieścić
w taki
sposób, aby
pasowała do
wszystkich sąsiadujących
kart korytarzy.
Jest to
przypadek dopuszczalny
w drodze
wyjątku tylko
dla kart
celów.
Runda kończy
się także
wtedy, gdy
w talii
skończą się
karty, a
żadnemu
z Was
nie pozostały
na ręce
karty, które
może zagrać.
Gdy runda
dobiegnie końca,
odkryjcie swoje
karty krasnoludów.
Kto był
górnikiem, a
kto sabotażystą?
Podział złota
Górnicy
zwyciężają rundę
,
jeśli udało
im się
stworzyć nieprzerwany
korytarz prowadzący
od karty
startu
do karty
celu, na
której jest
przedstawiony skarb.
Gracz, który
zagrał ostatnią
kartę korytarza
(która połączyła
się
ze
skarbem), dobiera
zakryte karty
bryłek złota
w liczbie
równej liczbie
górników (np.
5 kart,
jeśli było
5 górników),
ogląda je
i spośród
nich wybiera
1, którą
zatrzymuje. Pozostałe
karty bryłek
złota przekazuje
kolejnemu górnikowi
(nie sabotażyście!)
przeciwnie do
kierunku ruchu
wskazówek zegara.
Kolejny gracz
także
wybiera 1
spośród tych
kart. Tę
czynność powtarza
się tak
długo, aż
każdy z
górników dostanie
1 kartę.
Uwaga!
Jeśli
sabotażysta dotrze
do skarbu,
górnicy i
tak wygrywają.
Karty bryłek
złota rozdziela
się
w taki
sam sposób,
jak opisano
powyżej, przeciwnie
do kierunku
ruchu wskazówek
zegara, zaczynając
od górnika
po prawej
stronie sabotażysty,
który dotarł
do skarbu.
Sabotażyści zwyciężają
rundę
,
jeśli karta
celu przedstawiająca
skarb nie
została odkryta.
Jeśli
w rozgrywce
brał udział
tylko 1
sabotażysta, otrzymuje
on karty
przedstawiające łącznie
4 bryłki
złota.
Jeśli było
2 albo
3 sabotażystów,
każdy z
nich dostaje
karty przedstawiające
łącznie po
3 bryłki
złota.
Jeśli było
4, otrzymują
po 2
bryłki złota.
Uwaga!
W
grze z
3 albo
4 graczami
możliwe jest,
że w
rundzie nie
będzie brał
udziału ani
jeden
sabotażysta. W
takim wypadku
jeśli nie
dotrzecie do
skarbu, żadne
z Was
nie otrzyma
karty bryłki
złota!
Nie ujawniajcie
swoich kart
bryłek złota
aż do
końca gry!
Pocza
˛
tek nowej rundy
Gdy złoto
zostanie podzielone,
rozpoczyna się
następna runda.
Umieśćcie kartę
startu i
karty celów
na
stole w
taki sam
sposób, jak
na początku
rozgrywki. Potasujcie
karty górników
i sabotażystów
tak samo
jak wcześniej
(łącznie z
kartą, która
została odłożona)
i rozdajcie
po 1
karcie każdemu
z Was.
Potasujcie
karty korytarzy
i karty
akcji, tworząc
nową talię,
i rozdajcie
odpowiednią liczbę
kart każdemu
z Was.
Oczywiście zachowujecie
bryłki złota,
które zdobyliście
w poprzednich
rundach. Ponownie
potasujcie
pozostałe karty
bryłek złota
i połóżcie
je obok
niewykorzystanej karty
krasnoluda.
Gracz po
lewej stronie
osoby, która
zagrała ostatnią
kartę tunelu
w poprzedniej
rundzie, rozpoczyna
kolejną rundę.
Koniec gry
Gra kończy
się, gdy
rozegracie 3
rundy. Każde
z Was
podlicza bryłki
złota na
wszystkich zdobytych
kartach bryłek
złota. Gracz,
która ma
ich najwięcej,
wygrywa rozgrywkę!
W przypadku
remisu wszyscy
remisujący gracze
wygrywają.
Wersja 3.0
zakryta
karta
celu
karta
celu ze
skarbem
Już po rozgrywce?
Podziel się wrażeniami z innymi graczami
w grupie PLANSZOWA REBELIA
FB/groups/planszowarebelia
Tłumaczenie: Kacper Podliński
Redakcja: zespół Rebel
Dystrybucja w Polsce: Rebel Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c, 80-298 Gdańsk
wydawnictwo@rebel.pl
www.wydawnictworebel.pl
Producent:
© AMIGO Spiel + Freizeit GmbH,
D-63128 Dietzenbach, Niemcy, 2004
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking monitorów do pracy [TOP10]
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking głośników Bluetooth [TOP10]
Ranking mopów parowych [TOP10]
Ranking telefonów z dobrą baterią [TOP10]
Ranking książek dla 2–latka [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
4 dyski SSD w kieszeni? Sprawdź, co potrafi obudowa OWC Express 4M2
Ranking gier planszowych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Uszkodzony termostat – objawy w przypadku lodówki
Wędkarstwo spinningowe – na czym polega?
Ranking proszków do prania [TOP10]
Sprawdź więcej poradników