-50% na wybrane usługi i 100 dni na zwrot!
![]() |
Przerzutka tylna marka W rowerach szosowych mamy do wyboru kilku producentów osprzętu, a każdy z nich ma w swojej ofercie kilka grup, w zależności od zaawansowania kolarza. Na przykładzie Shimano możemy napisać, że dla początkujących kolarzy wskazane będą grupy Claris, Sora i Tiagra, dla średnio zaawansowanych, albo potrzebujących roweru do treningu, odpowiednią grupą będzie „105”, a dla zaawansowanych DuraAce i Ultegra.
|
Tylna przerzutka w zależności od grupy obsługuje od 7 do 12, a nawet 13 trybów w kasecie. Więcej trybów daje bardziej stopniową zmianę biegów, ale też lepsze dopasowanie możliwości kolarza do trasy. Kaseta oprócz ilości trybów może mieć różny ich zakres np. 11-34 lub 10-42 zębów. Im zębatka ma mniej zębów, tym większą prędkość można osiągnąć, im więcej – tym łatwiej wjechać na strome wzniesienia. Do budowy przerzutki tylnej, tak samo jak i przedniej używa się głównie aluminium. Przy wyższych modelach zaś, wykorzystuje się także inne, lżejsze i droższe materiały jak tytan. Ogólnie im wyższy model przerzutki, tym więcej trybów w tylnej kasecie, lżejsza konstrukcja oraz lepsza precyzja działania – ważne zwłaszcza w przypadku, gdy podchodzimy do jazdy wyczynowo, a nie rekreacyjnie.
|
Wózek krótki
(SS) |
Wózek średni
(GS) |
Wózek długi
(SGS) |
![]() |
![]() |
![]() |
Hierarchia przerzutek SHIMANO
WYSOKIEJ KLASY |
||||
Pełen profesjonalizm |
Najwyższa trwałość i lekkość |
Wyczynowa jakość i osiągi |
Wyczynowa jakość i wytrzymałość |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
DLA POCZĄTKUJĄCYCH
|
||||
Komfort użytkowania |
Solidność Shimano |
Wytrzymałość Shimano |
Jakość wykonania |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hierarchia przerzutek SRAM |