1 299 99 zł
![]()  | 
Przerzutka tylna marka W rowerach szosowych mamy do wyboru kilku producentów osprzętu, a każdy z nich ma w swojej ofercie kilka grup, w zależności od zaawansowania kolarza. Na przykładzie Shimano możemy napisać, że dla początkujących kolarzy wskazane będą grupy Claris, Sora i Tiagra, dla średnio zaawansowanych, albo potrzebujących roweru do treningu, odpowiednią grupą będzie „105”, a dla zaawansowanych DuraAce i Ultegra. 
 | 
| 
 
Tylna przerzutka w zależności od grupy obsługuje od 7 do 12, a nawet 13 trybów w kasecie. Więcej trybów daje bardziej stopniową zmianę biegów, ale też lepsze dopasowanie możliwości kolarza do trasy. Kaseta oprócz ilości trybów może mieć różny ich zakres np. 11-34 lub 10-42 zębów. Im zębatka ma mniej zębów, tym większą prędkość można osiągnąć, im więcej – tym łatwiej wjechać na strome wzniesienia. Do budowy przerzutki tylnej, tak samo jak i przedniej używa się głównie aluminium. Przy wyższych modelach zaś, wykorzystuje się także inne, lżejsze i droższe materiały jak tytan. Ogólnie im wyższy model przerzutki, tym więcej trybów w tylnej kasecie, lżejsza konstrukcja oraz lepsza precyzja działania – ważne zwłaszcza w przypadku, gdy podchodzimy do jazdy wyczynowo, a nie rekreacyjnie.
 
 | 
| Wózek krótki
(SS) | 
Wózek średni
(GS) | 
Wózek długi
(SGS) | 
 
 | 
 
 | 
 
 | 
| Hierarchia przerzutek SHIMANO
 WYSOKIEJ KLASY  | 
||||
| Pełen profesjonalizm  | 
Najwyższa trwałość i lekkość  | 
Wyczynowa jakość i osiągi  | 
Wyczynowa jakość i wytrzymałość  | 
|
 
 | 
 
 | 
 
 | 
 
 | 
|
| DLA POCZĄTKUJĄCYCH
 | 
||||
| Komfort  użytkowania  | 
Solidność Shimano  | 
Wytrzymałość Shimano  | 
Jakość wykonania  | 
|
 
 | 
 
 | 
 
 | 
 
 | 
|
| Hierarchia przerzutek SRAM | 
