Na skraju Układu Słonecznego, na lodowej Persephonie, emocje przeplatają się z niepewnością i samotnością. Aphelion, najnowsza gra Don’t Nod zapowiedziana podczas Xbox Games Showcase, zaprasza nas w podróż przez surowy krajobraz i niestabilną rzeczywistość. To opowieść osadzona daleko, ale zaczynająca się w ludzkim sercu, w relacji Ariane i Thomasa. Poznaj szczegóły tej niezwykłej przygody.
Na początku misji astronauci zostają rozdzieleni – statek Hope 01 rozbija się w chaosie Persephony. Wcielając się w postać Ariane Montclair będziemy musieli przemieścić się przez nieprzyjazny, lodowy świat, korzystając z narzędzi takich jak pojnik tlenowy, hak wspinaczkowy czy latający patfinder. Każdy krok to ryzyko – pod cienką warstwą lodu czyhają nieznane zagrożenia, a przestrzeń zdaje się płynna, momentami zmieniająca zasady rzeczywistości.
Essencją jest tu relacja – Ariane szuka Thomasa, swojego rannego partnera i emocjonalnego zakotwiczenia. Historia obfituje w przytłaczające cisze i momenty refleksji, gdy napięcie zewnętrzne współgra z wewnętrzną niepewnością, a misja naukowa miesza się z osobistą odyseją.
Choć oficjalnych informacji o rozgrywce jest na razie niewiele, wiemy, że Aphelion opiera się na mechanicach skradnia, eksploracji i dynamicznego poruszania się – balansując między wspinaczką a kinematograficzną sekwencją platformową, kojarzącą się z grami takimi jak Uncharted czy Tomb Raider. Z kolei współpraca z Europejską Agencją Kosmiczną (ESA) przynosi wiarygodność naukową – sprzęty i procedury mają odzwierciedlać rzeczywiste technologie. To połączenie "science + fiction" buduje przekonującą atmosferę: przetrwanie to nie tylko walka z obcymi, lecz z fizycznymi prawami i psychologicznym ciężarem samotności.
Studio Don't Nod zasłynęło z narracyjnego tonu w seriach Life Is Strange, Tell Me Why czy Vampyr. Aphelion robi krok w stronę czystego kina przygodowego w kosmosie – to pierwszy projekt s-f w tym wymiarze, z potencjałem na szersze doświadczenia wizualne i emocjonalne. Realistyczne odwzorowanie misji kosmicznej i fakt współpracy z ESA to nie tylko efektowny zabieg – tworzą grunt pod fabułę, w której nauka i wyobraźnia łączą się w opowieść o przetrwaniu i nadziei. To także zaproszenie do refleksji nad przyszłością ludzkości – czy rzeczywiście musimy sięgnąć ku gwiazdom, by ocalić siebie?
Aphelion, zaplanowano na 2026 rok ukaże się na konsolach PlayStation 5, Xbox Series X, Xbox Series S oraz na komputerach PC. To coś więcej niż kolejna gra akcji. To przygoda, w której determinacja spotyka się z wrażliwością, a eksploracja obcego świata odzwierciedla wewnętrzną odyseję bohaterów. Don’t Nod, podążając ścieżką naukowej autentyczności, chce opowiedzieć historię, która pozostanie z graczami długo po zejściu z Persephony.