Zdaniem eksperta
11 bit studios ogłosiło, że premiera Frostpunk 2 została przesunięta. Decyzja ta została podjęta z myślą o dopracowaniu gry i wprowadzeniu dodatkowych ulepszeń, które mają na celu zapewnienie jak najwyższej jakości produktu. Kiedy gra zadebiutuje na rynku?
Frostpunk 2 to kontynuacja popularnej gry strategicznej Frostpunk, która została wydana w 2018 roku. Gra osadzona jest w postapokaliptycznym świecie, gdzie ludzkość walczy o przetrwanie w skrajnie niskich temperaturach. Gracz wciela się w zarządcę miasta, którego zadaniem jest budowa i zarządzanie ostatnim bastionem cywilizacji. Rozgrywka polega na podejmowaniu trudnych decyzji moralnych, zarządzaniu zasobami oraz rozbudowie infrastruktury miasta, aby zapewnić przetrwanie jego mieszkańcom.
Frostpunk 2 został zapowiedziany pod koniec 2021 roku, a w kwietniu 2024 roku osoby, które zakupiły edycję Deluxe, miały okazję uczestniczyć w beta testach. Opinie graczy były głównie pozytywne, co wskazywało na możliwość dotrzymania pierwotnej daty premiery – 25 lipca 2024 roku. Jednakże, po dokładnej analizie tysięcy ankiet beta testerów, 11 bit studios zdecydowało się przesunąć premierę, aby móc zaadresować wszystkie zgłoszone uwagi i wprowadzić niezbędne poprawki.
Obecnie premiera gry została zaplanowana na 20 września 2024 roku. Tytuł zadebiutuje na komputerach PC.
Prezes zarządu 11 bit studios, Przemysław Marszał, wyjaśnił, że analiza opinii beta testerów pomogła ustalić priorytety na długiej liście planowanych dodatków i poprawek. "Zdaliśmy sobie sprawę, że aby oddać w ręce graczy produkcję najwyższej jakości, potrzebujemy więcej czasu na dokończenie prac nad Frostpunkiem 2'". Studio zdecydowało się wdrożyć te poprawki już w wersji premierowej gry, zamiast w późniejszych patchach. Marszał dodał, że dodatkowy czas pozwoli na lepsze dopracowanie wszystkich elementów gry.
Oprócz "Frostpunk 2", opóźnienie dotknie także inny projekt studia – The Alters. Dokładna data premiery nie została jeszcze podana. Studio zamierza wykorzystać dodatkowy czas na dopracowanie wszystkich elementów gry, aby spełniała ona wysokie oczekiwania zarówno producentów, jak i graczy.