Dla wielu graczy seria Silent Hill to synonim klaustrofobicznego klimatu, niepokojącej atmosfery i wymagającej rozgrywki. Ostatnia odsłona, Silent Hill f, nie była pod tym względem wyjątkiem. Twórcy zdecydowali się jednak wyjść naprzeciw wymaganiom graczy i udostępnili poziom trudności Casual w najnowszej aktualizacji. Sprawdźcie jakie jeszcze zmiany trafiły do gry.
Aktualizacja v1.10 dodaje do Silent Hill f zupełnie nowy poziom trudności – Casual – który można wybrać już na początku rozgrywki lub wrócić do niego w zapisie New Game+. Dla graczy, którzy wybrali wcześniej wyższy poziom trudności przewidziano także możliwość przełączenia się na Casual po kilku zgonach bohaterki.
Z perspektywy gracza może to oznaczać mniej powtarzanych sekwencji walki, lżejsze konsekwencje błędów i w efekcie płynniejszą podróż przez historię. Warto jednak pamiętać, że prawdziwe doświadczenie z gry nadal oddają trudniejsze poziomy trudności, a sami twórcy zalecają by właśnie z nich korzystać, a tryb Casual pozostawić sobie jako ostateczność.
Przypominamy, że Silent Hill f zadebiutowało we wrześniu 2025 roku, trafiając na najpopularniejsze platformy – zarówno na konsole PlayStation 5, Xbox Series X, Xbox Series S, jak i na komputery PC. Gra od samego początku przyciągała uwagę fanów serii swoim unikalnym klimatem. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej, zachęcamy do przeczytania naszej recenzji.
Poza nowym poziomem trudności, aktualizacja przynosi szereg mniej spektakularnych, ale istotnych zmian. W trybie New Game+ dodano opcję pominięcia wybranych sekcji gry. Warto jednak podkreślić, że pominięcie fragmentów oznacza, że niektóre przedmioty nie zostaną zebrane przez bohaterkę, a w skrajnych przypadkach nie odblokujemy nawet niektórych osiągnięć.
W ramach balansu i poprawy jakości rozgrywki wprowadzono także zmiany systemowe. Regeneracja staminy Hinako jest nieco szybsza, liczba przymusowych starć z przeciwnikami została pomniejszona, a liczba wrogów w wielu lokalizacjach zmalała. Ponadto dotkliwość obrażeń, które otrzymuje Hinako na poziomie Hard, została lekko złagodzona.
W sumie, choć zmiany nie są rewolucyjne, ich zestaw może zdecydowanie poprawić doznania z gry – nawet na trudniejszych poziomach trudności. Poprawki pokazują również, że twórcy wsłuchują się w prośby graczy i nawet po premierze starają się poprawić swój tytuł by był jeszcze bardziej przystępny dla większego grona fanów.
Jeśli do tej pory omijaliście Silent Hill f albo zrezygnowaliście z powodu poziomu trudności – aktualizacja może stanowić idealną okazję, by wrócić do gry lub rozpocząć rozgrywkę od nowa. Dzięki trybowi Casual nie musicie już obawiać się, że każda walka przerodzi się w barierę nie do przeskoczenia. Dodatkowo opcja pominięcia fragmentów w New Game+ umożliwia znacznie szybsze dotarcie do sceny, w której zakończyliście poprzednią przygodę.
Jeśli natomiast jesteście graczami, którzy oczekują dużego wyzwania, możecie pozostać przy wyższych ustawieniach, ponieważ aktualizacja do niczego Was nie zmusza. Jednocześnie poprawki błędów i balansu i tak wpłyną korzystnie na wasze doznania z tytułem. Zatem nikt niczego Wam nie odbiera, a jedynie dodaje – wygrywają więc wszyscy gracze. To jak, rozpoczynamy koszmar na nowo?