Zdaniem eksperta
W rzeczywistości spustoszonej przez plagę i wojny pojawia się jeszcze mroczniejsza siła, która wyłania się z cienia, by objąć władzę. Blood of the Dawnwalker to długo wyczekiwana gra RPG od Rebel Wolves, przenosząca graczy w mroczny, średniowieczny świat, gdzie wampiry przejęły kontrolę nad cywilizacją. Zapoznaj się ze szczegółami nowego tytułu od twórców Wiedźmina.
Osadzona w XIV wieku, gra przedstawia świat zrujnowany przez Czarną Śmierć i niekończące się wojny. W tym czasie słabości ludzi, z ukrycia wyłaniają się wampiry, dowodzone przez potężnego Brencisa. Ich obietnica ochrony ma swoją cenę – wolność zostaje zamieniona na niewolę.
Gracz wciela się w postać Coena, młodego i emocjonalnego bohatera, który walczy z własną słabością i przekleństwem. Coen, zatruty srebrem, balansuje na granicy człowieczeństwa i klątwy wampirów, co pozwala mu poruszać się zarówno w świecie ludzi, jak i istot nocy. Jak podkreśla Jakub Szamałek, Dyrektor Narracji: „Coen to bohater, który nie jest typowym protagonistą gier. Jest młody, emocjonalny i szczery w wyrażaniu swoich uczuć”.
Gra wprowadza również mechanikę wyścigu z czasem – Coen ma zaledwie 30 dni i nocy, by ocalić swoją rodzinę. Każda decyzja i działanie mają kluczowe znaczenie, co czyni rozgrywkę wyjątkową przy każdym podejściu.
Blood of the Dawnwalker łączy intensywną walkę z elementami strategicznego przetrwania i głębokimi wyborami narracyjnymi. Będzie to rasowa gra RPG akcji. Gracze stawią czoła zarówno ludziom, jak i potworom, podejmując trudne decyzje. Czy Coen wykorzysta przeklęte moce, czy pozostanie wierny swojemu człowieczeństwu, aby uratować ukochanych?
Twórcy gry stworzyli w pełni immersyjny świat, łącząc bogate detale postaci i otoczenia. Coen, jako bohater, przełamuje stereotypy – zamiast nadludzkiego wojownika, gracz spotyka postać zmagającą się z emocjami i słabościami, co czyni go bardziej ludzkim i bliskim odbiorcy.
Wampiry w Blood of the Dawnwalker również zostały zaprojektowane w wyjątkowy sposób. Bartłomiej Gawel, Dyrektor Artystyczny, opisuje ich jako istoty, których zęby nieustannie rosną, przypominając szereg igieł, często pojawiających się w nietypowych miejscach czaszki. Taki design nadaje postaciom wampirów unikalny, przerażający wygląd.
Świat gry czerpie inspiracje z kultury Europy Wschodniej, zwłaszcza motywów rumuńskich i bałkańskich. Gotyckie katedry, wioski karpackie i zamglone doliny tworzą atmosferę pełną grozy i tajemnicy. Adam Payet, Artysta Środowiskowy, wyjaśnia: „W ciągu dnia katedra to pomnik gotyckiej architektury, ale po zachodzie słońca zamienia się w przerażającą przestrzeń przypominającą cmentarz”.
Na razie twórcy nie podali dokładnej daty premiery. Wiadomo jednak, że pełna prezentacja rozgrywki odbędzie się latem tego roku. Gra będzie dostępna na komputerach PC, Xbox Series oraz na PlayStation 5.
Najnowsze poradniki
Obsługa klienta
Informacje
Zakupy
Moje konto
Pomoc
Zadzwoń do nas
Tel. 756 756 756
Pon - Pt
08:00 - 20:00
Sob
10:00 - 18:00
Niedz
10:00 - 18:00
Fax 22 122 31 11
Інфолінія:
пн-пт: 8:00 - 20:00
Infoline:
Mon-Fri: 8:00 - 20:00
Znajdź swój sklep
Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 943 750,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756