Nowy rower elektryczny Yeti LTe ma jeszcze więcej mocy. W tle kluczowa zmiana

Mariusz Bielski
Data dodania: 18-09-2025
rower elektryczny

Po debiucie modelu MTe, Yeti nie kazało długo czekać na jeszcze mocniejszy model. Nowy LTe to elektryczny rower górski z większym skokiem zawieszenia, nowym silnikiem i konstrukcją gotową na trudne trasy oraz wyścigi. To jednocześnie koniec współpracy z Shimano. Yeti przesiada się na napęd Boscha.

Rower elektryczny Yeti LTe z silnikiem Bosch zamiast Shimano

Do tej pory Yeti korzystało z napędu Shimano EP8. W przypadku LTe producent zdecydował się jednak na jednostki Bosch Performance Line CX oraz CX Race. To zmiana, która niesie za sobą konkretne korzyści. Dzięki niedawnej aktualizacji, silniki te oferują aż 100 Nm momentu obrotowego i do 750 watów mocy szczytowej. To o 10 Nm więcej niż wcześniej i realna różnica przy stromych podjazdach.


Silnik CX Race dostępny jest w topowej wersji T4 Race, która kosztuje około 14900 dolarów, czyli blisko 54 tys. złotych. To wysoka cena, ale LTe celuje w segment premium, gdzie liczą się osiągi i niezawodność.

Rowery elektryczne MTB w naszej ofercie:

Rama i zawieszenie mają duże znaczenie

Nowa rama wykonana jest z włókna węglowego TURQ, a jej konstrukcja bazuje na znanym już systemie Sixfinity, który zapewnia 160 mm skoku tylnego koła. Z przodu LTe pracuje z widelcem o skoku 170 mm. Rama wzmocniona jest włóknami Vectran, które poprawiają odporność na uderzenia. To rozwiązanie zaczerpnięte z materiałów podobnych do Kevlaru.


Ciekawą funkcją zawieszenia jest możliwość wyboru jednej z trzech charakterystyk pracy – od twardej i responsywnej, przez bardziej zrównoważoną, aż po miękką, która później gwałtownie się usztywnia. Ustawienia zmienia się przy dolnym mocowaniu dampera, a różnice w progresji wynoszą odpowiednio 25, 30 i 35 procent.

W tym rowerze elektrycznym Yeti LTe dopasujesz baterię do własnych potrzeb

Standardowo rower elektryczny wyposażony jest w baterię 800 Wh, którą można zastąpić mniejszą, 600 Wh, jeśli zależy nam na redukcji wagi. Dla tych, którzy planują dłuższe wypady, dostępne jest też rozszerzenie zasięgu Bosch PowerMore. Niestety, zmieści się ono tylko w ramach od rozmiaru M w górę.


Wszystkie wersje LTe korzystają z nowego wyświetlacza Bosch Kiox, który jest wbudowany w górną rurę. Sterowanie trybami wspomagania odbywa się z poziomu bezprzewodowego pilota na kierownicy. Miłym dodatkiem jest też miejsce na lokalizator (np. Apple AirTag), ukryte w obudowie baterii.


Bateria silnika rowerowego napędza też zawieszenie Sixfinity, które pracuje nieco inaczej niż w poprzednich modelach. Yeti obniżyło wartość tzw. anti-squat, co ma poprawić pracę zawieszenia przy mocnym pedałowaniu. Mimo to, dzięki konstrukcji układu, rower ten nadal dobrze radzi sobie przy szybkiej jeździe i wspinaczce.

Geometria i koła w rowerze elektrycznym Yeti LTe

Rower elektryczny Yeti LTe dostępny jest w czterech rozmiarach – od S do XL. Standardowo jednoślad ten ma koła 29 cali, ale dzięki tzw. flip chipowi można zamontować z tyłu mniejsze koło – np. 27,5 cala – bez konieczności zmiany geometrii. To przydatne dla tych, którzy chcą bardziej zwinnego sprzętu.


Kąt główki ramy wynosi 64 stopnie, a rura podsiodłowa ma kąt 78 stopni. Zasięg natomiast rośnie wraz z rozmiarem – od 435 do 510 mm. Każdy z nich ma chainstay długości 449 mm. Wysokość środka suportu to 350 mm, a stack waha się między 618 a 645 mm. To wszystko ma dawać większą stabilność przy dużych prędkościach i lepszą kontrolę w trudnym terenie.


Jeśli ktoś chce jeszcze bardziej dopasować rower, Yeti oferuje zestaw misek sterów pozwalających zmieniać długość reacha i kąt główki. Co ciekawe, na rurze sterowej znajdują się oznaczenia pomagające ustawić wszystko precyzyjnie.

Trzy wersje wyposażenia do wyboru

Wszystkie trzy wersje LTe mają tę samą ramę, napęd SRAM i hamulce SRAM Maven. Różnią się poziomem komponentów i silnikiem. Najtańszy wariant C2 kosztuje ponad 10 tysięcy dolarów i ma mechaniczną przekładnię SRAM Eagle 90 oraz zawieszenie Fox Performance. Topowa wersja T4 Race dostaje nie tylko mocniejszy silnik Bosch, ale też widelec Fox Podium i pełen osprzęt elektroniczny.


Każda wersja posiada też nowy wspornik siodła RockShox Reverb AXS – bezprzewodowy i regulowany. Koła dostarcza DT Swiss, a system napędowy w całości opiera się na technologii Bosch z najnowszym firmwarem.


Rower elektryczny Yeti LTe to najmocniejszy e-MTB w ofercie Yeti i propozycja dla tych, którzy szukają roweru gotowego na wszystko – od długich wypraw po wyścigi enduro. Zmiana silnika na Bosch to krok w stronę większej mocy i niezawodności, a konstrukcja ramy i zawieszenia pokazuje, że Yeti naprawdę przemyślało każdy detal. Cena może odstraszać, ale w tym segmencie to raczej norma niż wyjątek.

Rowery elektryczne miejskie w naszej ofercie:

Wróć

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756