Feudalna Japonia spotyka bezkres kosmosu. SOL Shogunate zabiera graczy w podróż, w której tradycja samurajów splata się z futurystycznymi metropoliami i gwiezdnymi konfliktami. To opowieść o honorze, zemście i przetrwaniu w uniwersum, gdzie miecze i technologia współistnieją w nieoczekiwanej harmonii. Poznajcie pierwsze szczegóły gry, która może odmienić gatunek RPG.
SOL Shogunate przenosi graczy do alternatywnej przyszłości, w której ludzkość rozprzestrzeniła się po Układzie Słonecznym, a władzę sprawuje Shogunat. W centrum fabuły znajduje się Yuzuki, dziedziczka wymordowanej rodziny samurajów, która staje się roninem i wyrusza na ścieżkę zemsty.
Gra w założeniu ma łączyć elementy klasycznych RPG z widowiskową akcją. Twórcy zapowiadają różnorodne typy broni oraz możliwość ich modyfikacji. Liczne usprawnienia bohaterki pozwalają natomiast na dopasowanie stylu walki do indywidualnych preferencji gracza. Twórcy obiecują dynamiczne, wieloetapowe starcia z bossami, w których muzyka zmienia się w zależności od intensywności walki, tworząc niemal kinowe doświadczenie.
W SOL Shogunate eksploracja nie ogranicza się do planetarnych powierzchni. Gracze będą mogli przemierzać sztuczne metropolie Księżyca, korzystając z mechanicznych wierzchowców, monocykli czy specjalnego sprzętu do poruszania się w niskiej grawitacji. Każda lokacja ma nawiązywać do konkretnej epoki feudalnej Japonii, tworząc unikalne połączenie historycznej estetyki z futurystyczną wizją.
Rozbudowany system walki ma umożliwić zarówno typowe dla samurajów starcia w zwarciu, jak i możliwości konfrontacji na odległość. Od bio-ceramicznej skóry, poprzez ulepszoną wizję, aż po zdolności specjalne – każdy element pozwoli na personalizację bohaterki w kierunku wybranej przez siebie strategii.
Twórcy już teraz informują, że kładą duży nacisk na oprawę audiowizualną. Kosmiczne krajobrazy Księżyca, szczegółowe metropolie i realistyczne animacje walki mają stworzyć wrażenie żywego, oddychającego świata. Równie ważna w grze ma być ścieżka dźwiękowa – w trakcie starć muzyka zmienia się, podkreślając napięcie i rytm akcji. W procesie tworzenia ścieżki biorą udział japońskie zespoły rockowe, co nadaje grze charakterystycznego i unikalnego tempa. Na pewno będzie ciekawie, zwłaszcza, że gitarowe brzmienia mają się łączyć z tradycyjną muzyką japońską.
Zatem SOL Shogunate nie będzie jedynie kolejną grą RPG (przynajmniej mamy taką nadzieję). W ostatnich latach azjatyckie gry przyzwyczaiły nas już do wysokiej jakości, która łączy w sobie zarówno emocje jak i piękną oprawę audiowizualną. Wszystko to sprawia, że możemy zakładać, że szykuje się kolejny raz intensywna i mocno narracyjna rozgrywka na wiele godzin.
Na ten moment wiemy, że SOL Shogunate zmierza na komputery PC oraz konsole nowej generacji – PlayStation 5 i Xbox Series X. Tytuł raczej nie pojawi się na konsolach Nintendo – patrząc na zwiastun można zakładać, że gra jest zbyt wymagająca pod względem technicznym. Zatem jeśli twórcy w ogóle będą myśleli o takiej wersji najpewniej spotka się ona z licznymi cięciami. Choć dokładna data premiery nie została jeszcze ogłoszona, przewiduje się, że gra trafi do graczy w 2027 roku. Tak odległy termin ma pozwolić twórcom dopracować każdy element rozgrywki.
Za wcześnie by spekulować o cenie, ale biorąc pod uwagę podobne gry – np. Stellar Blade – śmiało można założyć, że ta będzie oscylowała w granicach 60–70 USD, co po przeliczeniu da około 330–385 zł.