Trek pokazał nowy model elektrycznego roweru szosowego. Domane+ ALR z aluminiową ramą, lekkim silnikiem i wygodną geometrią dobrze sprawdzi się nie tylko na asfalcie, ale też poza nim. Producent kieruje ten model do osób, które szukają jednośladu nie tylko do ścigania, ale też do codziennej jazdy, dojazdów do pracy czy dłuższych wypraw. Jakie możliwości ma ten rower Trek?
Rama Domane+ ALR została zbudowana z aluminium serii 300, które Trek od lat stosuje w swoich rowerach z wyższej półki. Geometria pozostaje przy tym kluczowa dla rowerów endurance – pozycja rowerzysty jest trochę bardziej wyprostowana niż na typowej szosie, co daje więcej komfortu przy dłuższych dystansach. Rower elektryczny ma też spory prześwit na opony. W standardzie mieści ogumienie o szerokości do 40 mm, a po zamontowaniu błotników do 35 mm. Dzięki temu można spokojnie założyć szerszą oponę z delikatnym bieżnikiem i zjechać z asfaltu na szutrowe drogi bez obawy o stabilność.
Ponadto na ramie znajdziemy otwory do montażu błotników, bagażnika oraz sakw bikepackingowych. Taka konfiguracja daje spore możliwości – jednoślad może służyć jako środek transportu na co dzień, czy też baza pod dłuższe wyjazdy z bagażem.
Sercem systemu wspomagania jest znany z innych modeli Treka silnik TQ-HPR50. Waży 1,8 kg, generuje moment obrotowy 50 Nm i pracuje bardzo cicho. Bateria o pojemności 360 Wh waży niecałe 2 kg i według producenta wystarcza na około 96 km jazdy.
Jeśli to za mało, można dokupić zewnętrzny akumulator Range Extender o pojemności 160 Wh, który montuje się w miejscu drugiego koszyka na bidon. Z nim zasięg w trybie Eco rośnie do około 193 km. To już naprawdę konkretny wynik, który powinien zadowolić nawet bardziej wymagającego użytkownika jednośladu.
Minimalistyczny wyświetlacz w górnej rurze pokazuje podstawowe dane, ale więcej funkcji dostępnych jest przez aplikację TQ. Łączy się ona z rowerem poprzez Bluetooth. Da się w niej sprawdzić szczegóły trasy, poziom wspomagania albo dostosować parametry działania silnika do swoich potrzeb.
Rower szosowy Trek Domane+ ALR jest dostępny w jednej wersji wyposażenia. Napęd to SRAM Apex XPLR z jedną tarczą z przodu i 12 przełożeniami z tyłu. Zakres jest wystarczający zarówno na podjazdy, jak i szybszą jazdę na płaskim. Koła Bontrager Paradigm 23 są gotowe do jazdy bez dętek, a opony Bontrager Kwaremont Pro GR o szerokości 32 mm oferują przyzwoity balans między oporem toczenia a komfortem.
Cały rower waży 14,39 kg. To jak na e-szosę więcej niż przyzwoity wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę dodatkowy osprzęt i możliwości. Cena katalogowa to 19299 zł.
Rower Trek Domane+ ALR nie jest więc sprzętem dla każdego. Nie ma w nim karbonowej ramy ani ekstremalnie sportowej geometrii. Jeśli jednak szukasz roweru elektrycznego, który pozwoli ci pokonywać długie trasy bez obaw o to, czy da sobie radę na szutrowych drogach, to ten model warto mieć na radarze.