
Podczas wydarzenia Barcelona Game Fest twórcy gry Gothic Remake wypowiedzieli się na łamach różnych mediów na temat przyszłości ich produkcji. W kwestii planów co do nowej edycji przygód Bezimiennego jedno jest pewne – gra nie ukaże się na jednej z popularnych konsol.
Alkimia Interactive od kilku lat pracuje nad odświeżeniem kultowego RPG, które ma oddać klimat oryginału i jednocześnie przyciągnąć nowych graczy. Studio skupia się na dopracowaniu świata i mechaniki, by całość w pełni wykorzystała możliwości współczesnych konsol. Niestety, nie każda z nich poradzi sobie z tym zadaniem.
Reinhard Pollice, szef Alkimia Interactive, w rozmowie z hiszpańskim portalem Game Reactor jasno stwierdził, że Gothic Remake nie trafi na Nintendo Switch 2. „To świetna konsola, ale wymaga innego podejścia do projektowania gier” – powiedział. „My staramy się wykorzystać maksimum mocy obecnej generacji. Switch 2 po prostu nie jest na tym poziomie” – wyjaśnił.
Dla fanów Nintendo to pewnie rozczarowanie, bo wiele osób liczyło na mobilną wersję klasyka. Pollice podkreślił jednak, że zespół woli skupić się na dopracowaniu edycji dla PlayStation 5, Xbox Series X|S i komputery PC. Twórcy, zamiast rozpraszać się pracą nad wersją, która musiałaby pójść na duże kompromisy techniczne, wolą skupić się na głównej części projektu.
Jak wynika z poprzednich doniesień, producenci mają jeszcze sporo pracy do wykonania pod kątem optymalizacji tego tytułu. Mimo iż gra była prezentowana np. w trakcie eventu Gamescom, to nawet wtedy jeszcze nie działała płynnie. Usprawnienie i zoptymalizowanie nowej wersji Gothica w taki sposób, aby był on w pełni wydajny, nadal pozostaje największym wyzwaniem pod względem produkcyjnym.
Gothic Remake nie będzie tylko zwykłym remasterem. Odświeżona wersja przygód Bezimiennego zostanie rozbudowana pod kilkoma względami. Zapowiedziano między innymi usprawnienie systemu walki, który przed laty miał tyle samo zwolenników, co przeciwników. Dodano także możliwość wykonywania unikóws na boki, czyli coś, co stało się normą w nowszych grach RPG. Zmieniono również system magii i poprawiono jej animacje.
Ponadto ogłoszono, iż zostaną rozbudowane lokalizacje. Kultowe lokalizacje nie zostaną jedynie powiększone, lecz przeprojektowane – między innymi kultowe pola ryżowe i obóz Quentina. Dodatkowe zadania także powinny ucieszyć fanów tej kultowej produkcji, podobnie jak rozbudowanie systemu awansów w hierarchii poszczególnych obozów.