Podczas tegorocznego Gamescomu Game Science ujawniło swój kolejny projekt Black Myth: Zhong Kui. Po głośnym sukcesie Wukonga studio postanowiło sięgnąć po inną postać z chińskich legend. Tym razem gracze mają wcielić się w legendarnego pogromcę demonów. Na razie to tylko zarys pomysłu, ale zapowiedź już rozpaliła wyobraźnię graczy i pokazała, że zamiarem twórców jest poszerzenie uniwersum.
Zhong Kui nie jest tak rozpoznawalny jak Król Małp - którego losami kierowaliśmy w Black Myth: Wukong - ale w kulturze chińskiej odgrywa niezwykle ważną rolę. To postać, którą ludowe opowieści przedstawiają jako uczonego, który po śmierci stał się strażnikiem świata ludzi. W sztuce i folklorze bywał przedstawiany na obrazach i drzwiach domów, miał odstraszać złe duchy i chronić przed pechem.
Wybór właśnie tego bohatera nie jest przypadkowy. Game Science sięga po mniej znaną postać, by zbudować grę w oparciu o świeży materiał mitologiczny. Daje to szansę na stworzenie klimatu innego niż w Wukongu - bardziej mrocznego, bardziej osadzonego w świecie zjaw, duchów i demonów. To z kolei może oznaczać nowy styl walki i odmienną narrację.
Zapowiedź Black Myth: Zhong Kui odbyła się podczas Opening Night Live na Gamescomie 2025. Zgodnie z tradycją studia, 19 sierpnia pokazano materiał wideo, który bardziej symbolizuje kierunek projektu, niż zdradza faktyczne szczegóły.
Zwiastun CGI nie przedstawiał fragmentów rozgrywki. Twórcy otwarcie przyznali, że na tym etapie nie mają gotowej fabuły ani mechanik – projekt istnieje w formie "pustego folderu", a gra dopiero powstaje. Z jednej strony rozczarowało to część widzów, którzy liczyli na pokaz rozgrywki. Z drugiej, pokazało szczerość studia, które nie próbuje udawać, że jest bliżej premiery niż w rzeczywistości.
Na pytania o przybliżony termin premiery twórcy odpowiadają pół żartem, pół serio, że nawet oni sami nie wiedzą, kiedy gra ujrzy światło dzienne. To może oznaczać, że na premierę poczekamy nawet kilka lat.
Na razie wiadomo jedno, Black Myth: Zhong Kui będzie grą dla pojedynczego gracza, która, tak jak Wukong skupi się na walce i fabule. Tytuł powstaje z myślą o komputerach PC i głównych konsolach tzn. PlayStation 5, Xbox Series X i Xbox Series S. Nie wykluczone, że tytuł zadebiutuje także na Nintendo Switch 2. Choć trzeba brać pod uwagę, że konsola Nintendo technicznie nieco odstaje od konkurencji i w chwili wydania nowej gry może być ona zbyt zaawansowana dla tego sprzętu.
Nie znamy szczegółów mechaniki, ale można przypuszczać, że system walki zostanie dostosowany do charakteru bohatera. Zhong Kui nie jest figlarnym psotnikiem jak Małpi Król. To raczej poważny łowca demonów, którego orężem jest siła, wiedza i duchowa moc. Jeśli Game Science umiejętnie wykorzysta ten motyw, gracze mogą dostać zupełnie inny rytm rozgrywki. Być może wolniejszy, bardziej taktyczny, a jednocześnie przesycony klimatem nadprzyrodzonych starć.