Poradniki Eksperta

Rowerek stacjonarny – efekty treningów


Jednym z urządzeń, które doskonale spisze się podczas treningów w domu, jest rowerek stacjonarny. Efekty ćwiczeń mogą być naprawdę satysfakcjonujące, o ile oczywiście podejdziesz do zadania w odpowiedni sposób. Ważna jest regularność treningów, odpowiednie przygotowanie oraz oczywiście regeneracja, która jest niezbędna w przypadku każdej dyscypliny.



rowerek stacjonarny efekty


Rowerek stacjonarny – efekt na pewno przyjdą z czasem


Trening z wykorzystaniem roweru stacjonarnego, zastępuje przejażdżkę na świeżym powietrzu. To doskonała forma treningu cardio, który może być także uzupełnieniem ćwiczeń siłowych lub samodzielną formą aktywności fizycznej. Efekty regularnego trenowania, mogą być naprawdę satysfakcjonujące. Jednym z nich może być redukcja wagi, poprzez spalanie tkanki tłuszczowej odłożonej przez okres zaniedbań. Na pewno możesz także liczyć, na wzmocnienie siły mięśni kończyn dolnych. Ogromną korzyścią, jest również podniesienie poziomu kondycji. Ta z kolei ma wpływ na samopoczucie oraz ilość energii podczas dnia. Jeśli chodzi o ewentualne kontuzje, bo te niestety są częścią każdego sportu, to na uwagę zasługuje fakt, że jazda na rowerze stacjonarnym jest o wiele mniej ryzykowna, niż wycieczka w teren klasycznym jednośladem. Brak wstrząsów lub przeciążeń, korzystnie wpływa na zdrowie stawów. Ćwiczenia na rowerze stacjonarnym są szczególnie polecane osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę z regularnymi treningami. Własny rowerek, to świetna inwestycja, która wpłynie na Twoją sylwetkę, zdrowie oraz samopoczucie.


Sprawdź również: 

Rower stacjonarny – ranking produktów [TOP 10]
Trening na rowerze stacjonarnym - jak powinien wyglądać?


Rowery stacjonarne w naszej ofercie:


Masz już rower stacjonarny? Efekty – po jakim czasie?


Na pewno interesuje Cię czas, po jakim widoczne będą efekty ćwiczeń. Musisz być przede wszystkim cierpliwy, gdyż rezultaty nie będą na pewno widoczne z dnia na dzień. Jak do każdego sportu, potrzeba wytrwałości i regularnego trenowania. Co kluczowe, na początek wystarczą systematyczne, ale nie katorżnicze sesje treningowe. Pierwsze efekty ćwiczeń, powinny być zauważalne po około miesiącu. Nie spodziewaj się oczywiście utraty wielu kilogramów i centymetrów w talii. Będą to liczby niewielkie, ale cieszące oko. Poza tym, poprawie ulegnie także Twoja kondycja i wytrzymałość. Płuca zwiększą pojemność, a nogi będą mogły dłużej pracować bez zmęczenia mięśni. Nie przesadzaj z ilością treningów. Na początek wystarczą 3 ćwiczenia w tygodniu, które trwać będą minimum około 20 minut. Po około 14 dniach, będziesz mógł wydłużyć trening do co najmniej pół godziny. Im dłużej trwają ćwiczenia, tym lepiej. Po około 30 minutach, zaczyna spalać się tłuszcz odłożony w ciele.


Nie ma mowy o efektach, jeśli nie zapewnisz organizmowi odpowiedniej regeneracji. Odpoczynek po treningu, powinien trwać jeden dzień. Osoby bardziej zaprawione „w boju”, mogą dokładać kolejne dni treningowe, ale pod warunkiem, że ich mięśnie są już odpowiednio wytrenowane.


Kluczem do efektów, jest systematyczność. Jeśli rower częściej będzie pełnił rolę wieszaka na ubrania, na pewno próżne okażą się oczekiwania rezultatów w postaci lepszej sylwetki, czy kondycji. Po dłuższym czasie, pokonywanie długiego dystansu nie będzie sprawiało Ci problemu. Wtedy, aby utrudnić sobie ćwiczenia, warto postawić na rower stacjonarny z dokładną regulacją poziomów oporu, a nawet nachylenia pod wybranym kątem. Nasi specjaliści na pewno pomogą Ci, wybrać odpowiedni rowerek stacjonarny. Efekty pojawią się na pewno, ale tylko dzięki Twojej wytrwałości!



Jazda na rowerku – efekty to nie wszystko! Ważne są przygotowania


Jeśli nie wiesz jeszcze, czy rower stacjonarny jest dla Ciebie, możesz wypróbować go na siłowni. Jednorazowe wejście kosztuje kilka złotych, a urządzenie – co najmniej kilkaset. Wypróbuj je i sprawdź, czy taki rodzaj treningu jest dla Ciebie. Poczytaj również pozostałe poradniki w naszym serwisie, abyś pozyskał wiedzę na temat wyboru konkretnego sprzętu, pod kątem parametrów technicznych. Zakup „w ciemno”, zdecydowanie nie jest dobrym pomysłem.


Jeśli chcesz zacząć przygodę z treningami w domu, przygotuj miejsce, w którym ma stać sprzęt. Nie ma przeciwskazań, abyś podczas treningu oglądał telewizję. To nawet może Ci pomóc, jeśli sam trening wydaje Ci się mało atrakcyjny. W ten sposób możesz nadrobić zaległości z serialami, na które wcześniej szkoda było Ci czasu. Treningi w domu nie wymagają korzystania z odzieży, odpowiadającej warunkom atmosferycznym panującym na zewnątrz. Wystarczy luźny strój, który nie będzie krępował ruchów. Zaplanuj dzień tak, aby nic nie wytrącało Cię z równowagi. Trening nie powinien być przerwany lub skracany. Potrzebna będzie tu wytrwałość, która pozwoli na dostrzeżenie efektów w niedługim czasie. Przed ćwiczeniem przygotuj sobie bidon z wodą, abyś mógł uzupełniać płyny. Tylko nie przesadź z ilością! Na pełnym żołądku, trenuje się bardziej ociężale.


Powrót

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 39 875 000 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756