Znaleziono w kategoriach:
Gra edukacyjna FOXGAMES Przymiotniki

Instrukcja obsługi Gra edukacyjna FOXGAMES Przymiotniki

Wróć
ni
Ki
© 2019 Grupa Wydawnicza Foksal sp. z o.o.
ul. Domaniewska 48, 02-672 Warszawa
www.foxgames.pl
Edycja Polska
Ilustracje: Małgorzata Detner
Wydawca: Marek Baranowski
Opracowanie instrukcji:
Marek Baranowski, Arek Maj
Opracowanie graczne i skład:
Sławomir Bejda
Koordynacja produkcji:
Alicja Arcimowicz
Podziękowania
Autorzy:
Maria Alexandrova
i Daria Ermakova
© 2017 Simple Rules
simple
DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI
Gra
Przymiotniki
może być doskonałym narzędziem do wykorzystania
zarówno na zajęciach specjalistycznych, jak i podczas zabawy z dziećmi
w domu. Oprócz standardowej rozgrywki, karty z przymiotnikami możemy
wykorzystać jako zaproszenie do odkrywania otaczającego nas świata.
Występujące w grze słowa mogą posłużyć jako narzędzie do budowania zdań
– w języku polskim oraz obcym. Dzieci mają możliwość rozwijać wyobraźnię,
tworząc opowiadania, w których występują przedstawione na kartach słowa.
Sympatyczny lisek może pomóc dzieciom poszerzyć ich zasób słownictwa.
Podczas korzystania z tych kart ogranicza nas jedynie wyobraźnia!
Od wydawcy
Udowodnijcie swoim dzieciom,
że na świecie nie ma rzeczy
niemożliwych! Znajdźcie
wspólnie coś małego,
czerwonego i jadalnego,
albo nawet białego, okrągłego
i wełnianego. To wszystko
czeka na was gdzieś w świecie,
a może nawet tuż obok –
na wyciągnięcie ręki. 2-10 15-20’5+
ZASADY GRY
Elementy gry
50 kart z przymiotnikami opisującymi otaczający świat.
Opis gry
Świat wokół nas potra być naprawdę fascynujący! Gra Przymiotniki pozwala
dzieciom i dorosłym przyjrzeć się swojemu otoczeniu i poznać je w nowy,
ekscytujący sposób. Odkryjcie razem, że to, co widzicie na co dzień, może
skrywać jeszcze wiele, wiele tajemnic!następną turę gracz rozpocznie znów
z jedną kartą.
4
Rozgrywka
TRYB ODKRYWCY
(nie rywalizujemy, polecamy dla dzieci w wieku 5+)
Przetasujcie wszystkie karty i ułóżcie je w zakrytym stosie pomiędzy
graczami. Jeden z graczy dobiera kartę i czyta ją na głos. Jeżeli istnieje taka
potrzeba, młodszym graczom można wytłumaczyć znaczenie słowa.
Teraz gracze mogą wymieniać przykłady przedmiotów, istot żywych albo
zjawisk naturalnych, które posiadają wymienioną cechę. Gracze mogą też
próbować wskazać takie przedmioty
w swoim otoczeniu – w domu, w parku, czy podczas podróży.
Przykład: na karcie znajduje się słowo „puszysty”. Dzieci mogą wymienić coś,
co takie jest, np. sweter mamy albo kotek sąsiada. Mogą też poszukać takiego
przedmiotu w domu, chociażby swojego ulubionego pluszaka
.
TRYB POSZUKIWACZA PRZYGÓD
(zbieramy karty, polecamy dla dzieci w wieku 7+)
Przetasujcie wszystkie karty i ułóżcie je w zakrytym stosie pomiędzy
graczami. Pierwszy gracz dobiera jedną kartę i czyta ją na głos. Jeżeli istnieje
taka potrzeba, młodszym graczom można wytłumaczyć znaczenie słowa.
Gracz musi podać przykład przedmiotu, istoty żywej albo zjawiska
naturalnego, które posiada wymienioną cechę. Jeśli mu się to uda, zatrzymuje
tę kartę i kładzie ją odkrytą przed sobą. Następnie kolejny gracz rozgrywa
swoją turę i tak dalej, aż każdy z graczy będzie miał przed sobą jedną karcie.
W kolejnej rundzie każdy z graczy stanie przed wyborem:
Może zaryzykować i dobrać kolejną kartę. Jeżeli tak zrobi, kładzie kartę
przed sobą i podaje przykład przedmiotu, istoty żywej albo zjawiska
naturalnego, które posiada wszystkie cechy. wymienione na wyłożonych
przed graczem kartach. Przykładowo, jeśli wyłożone przed graczem karty
zawierają słowa „puszysty” i „biały”, gracz może powiedzieć: „króliczek”.
Jeżeli gracz nie potra podać poprawnej odpowiedzi, odrzuca wszystkie
wyłożone przed sobą karty.
Może zebrać wszystkie wyłożone przed sobą karty i położyć je obok siebie
w zakrytym stosie, tworząc własny stos zwycięstwa. Każda karta
w stosie zwycięstwa to jeden punkt na koniec gry. Swoją następną turę
gracz rozpocznie znów z jedną kartą.
Gra dobiegnie końca, gdy skończy się zakryty stos kart pomiędzy graczami.
Porównajcie liczbę kart w stosach zwycięstwa wszystkich graczy.
Pogratulujcie graczowi, który zdobył najwięcej kart i pocieszcie tych,
którym się to nie udało.
TRYB BADACZA
(sprawdzamy refleks, polecamy dla dzieci w wieku 7+)
Wspólnie zdecydujcie, ile kart będziecie odkrywać w każdej rundzie – jedną,
dwie, trzy albo więcej.
Przetasujcie karty i ułóżcie je w zakrytym stosie pomiędzy graczami.
Dobierzcie i połóżcie obok stosu tyle odkrytych kart, ile wynika z waszych
ustaleń. Jeżeli umówiliście się na trzy karty – dobierzcie wspólnie trzy karty.
Waszym celem jest jak najszybciej podać przykład przedmiotu, istoty żywej
albo zjawiska naturalnego, które posiada wszystkie cechy wymienione na
odkrytych kartach. Gracz, który jako pierwszy poda poprawną odpowiedź,
zdobywa wszystkie odkryte karty i dodaje je do swojego stosu zwycięstwa.
Gra dobiegnie końca, gdy skończy się zakryty stos kart pomiędzy graczami.
Porównajcie liczbę kart w stosach zwycięstwa wszystkich graczy.
Pogratulujcie graczowi, który zdobył najwięcej kart i pocieszcie tych,
którym się to nie udało.
TRYB BIEGACZA
(zbieramy karty, poznajemy otoczenie, polecamy dla dzieci w wieku 5+)
Przetasujcie wszystkie karty i ułóżcie je w zakrytym stosie pomiędzy
graczami. Jeden z graczy dobiera kartę i czyta ją na głos. Jeżeli istnieje taka
potrzeba, młodszym graczom można wytłumaczyć znaczenie słowa.
Teraz gracze mogą poszukać dookoła siebie, dotknąć i nazwać przedmiot,
istotę żywą albo zjawisko naturalne, które posiada wymienioną cechę. Gracz,
który jako pierwszy dotknie celu i poda poprawną nazwę, zdobywa odkrytą
kartę i dodaje ją do swojego stosu zwycięstwa.
Gra dobiegnie końca, gdy skończy się zakryty stos kart pomiędzy graczami.
Porównajcie liczbę kart w stosach zwycięstwa wszystkich graczy.
Pogratulujcie graczowi, który
zdobył najwięcej kart i pocieszcie
tych, którym się to nie udało.
32

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756