Znaleziono w kategoriach:
Gra edukacyjna GRANNA Ale Bałagan

Instrukcja obsługi Gra edukacyjna GRANNA Ale Bałagan

Wróć
Martin Nedergaard Andersen
Ebieta Jarząbek, Beata Batorska
ale
BalagaN
2
Wstęp
Nikt nie wie, skąd się bierze bałagan w pokoju. Czy to cwane skrzaty są za
niego odpowiedzialne? Albo kot Filuś tak porozrzucał rzeczy podczas naszej
nieobecności? A może to my zapomnieliśmy posprzątać po ostatniej zabawie?
Nie, na pewno jest inna przyczyna. Cóż… tym zajmiemy się później, teraz
muszę odnaleźć moją piłkę i drugą skarpetkę. Czy ktoś z Was je widział?
Cel gry
Zwycięzcą zostanie gracz, który jako pierwszy pozbędzie się
wszystkich kart ze swojej talii.
Zawartość pudełka:
· 60 kart bałaganu
· 24 dwustronne
żetony odpowiedzi
· 40 kafelków
przedmiotów
· woreczek
Niniejsza instrukcja zawiera dwa
warianty rozgrywki do wyboru:
·
Trudny: Poszukiwania (strona 3).
·
Łatwy: Wielkie porządki (strona 9).
Wewnątrz pudełka znajdują się
dwa różne pokoje do wykorzystania
w grze.
3
Przygotowanie do gry dwuosobowej.
POSZUKIWANIA
Przygotowanie gry
1. Umieść wszystkie kafelki przedmiotów w woreczku i dokładnie
je wymieszaj.
2. Potasuj wszystkie karty bałaganu, a następnie rozdaj po 15 każdemu
graczowi. Otrzymane karty gracze układają zakryte przed sobą,
tworząc talię. Pozostałe karty należy odłożyć na bok – nie będą brały
udziału w rozgrywce.
3. Rozdaj każdemu uczestnikowi rozgrywki po 6 żetonów odpowiedzi.
4. Ułóż wierzch lub spód pudełka na środku stołu, w łatwo dostępnym
dla wszystkich miejscu.
5. Teraz razem wybierzcie pierwszego bałaganiarza – zostaje nim
najmłodszy gracz lub ten, który ma największy bałagan w pokoju.
4
× 10
1 2
3
2
Rozgrywka
Gra składa się z następujących po sobie tur. Bałaganiarz losuje z woreczka
10
kafelków przedmiotów 1 i umieszcza je w pudełku obrazkami do góry 2 .
Następnie gracze wspólnie odliczają od 5 do 0, starając się jednocześnie
zapamiętać wszystkie przedmioty, po czym bałaganiarz zamyka pudełko 3
.
543
1
5
Po zamknięciu pudełka wszyscy gracze odkrywają 3 karty ze swoich
talii. Do każdego obrazka pokazanego na karcie muszą dopasować żeton
odpowiedzi.
Połóż żeton przy obrazku stroną uśmiechniętą, jeżeli
uważasz, że wskazany przedmiot znajduje się w pokoju.
Połóż żeton przy obrazku stroną smutną, jeżeli uważasz,
że wskazanego przedmiotu nie ma w pokoju.
POZIOM TRUDNOŚCI
Jeżeli chcecie, by rozgrywka była bardziej emocjonująca, możecie
układać elementy w pudełku tak, jak zostały wylosowane – bez
odwracania wszystkich obrazkiem do góry. Niektóre przedmioty
będziecie musieli wtedy rozpoznać po kształcie.
Jeżeli dzieci nie radzą sobie z zapamiętaniem 10 przedmiotów,
możecie zmniejszyć liczbę kafelków, dostosowując poziom
trudności do graczy.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756