Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje HABA
›
Instrukcja Gra planszowa HABA Księżycowy zamek 306483
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(17)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa HABA Księżycowy zamek 306483
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Księżycowy zamek - Odzyskaj klejnoty z zaczarowanego zamku
Copyright
- Spiele Bad Rodach 2021
•
Instrukcja gry
•
Odz
yskaj klejnoty
z zaczarowanego zamku
ZAMEK
1
Jak to zrobić: ściank
ę połóżcie na stole i wsuńcie w jeden z jej zewnętrznych
otworów mały dach.
2
Rozpocznijcie „zwijanie“ wieży do środka.
Upewnijcie się,
czy k
olejna część
dachu prawidłowo wpasow
ała się w następny otwór
.
Na końcu włóżcie dw
a wystające elementy ścianki do odpowiednich otworów
.
Brawo! Pierwsza wieża gotow
a!
Montaż ścianek z wieżami
Przed rozpoczęciem gry złóżcie ścianki z wieżami
, najlepiej poproście
o pomoc osobę dorosłą.
3
Przygotowanie do gry
2
3
Odz
yskaj klejnoty
z zaczarowanego zamku
ZAMEK
Przygotowanie do gry
Magiczna gra dla 2-4 małych poszukiw
aczy skarbów w wieku od 5 lat wzwyż.
Autorzy:
Wilfried & Marie F
ort
· Ilustracje:
Monica Pierazzi Mitri
Redakcja:
Robin Eck
ert
· Czas rozgrywki:
30 minut
Zapanowała ciemna noc,
wszyscy spokojnie śpią.
Księżyc w pełni oświetla cały ogród, aż po same wysokie wrota zamku.
Ktoś jednak nie śpi
...
świerszcze grają,
żaby rechoczą, klejnoty latają...
zaraz,
chwileczk
ę! Klejnoty latają?
To napr
awdę szmaragd przeleciał przed oknem? Och nie
,
to sprawka Zirozza,
złego Czarownika. Dzięki swoim magicznym mocom spr
awia,
że drogocenne kamienie przelatują przez wrota zamku.
T
rzeba go natychmiast powstrzymać! Szybk
o,
musimy wyeliminować go z gry: potajemnie trzeba podmienić klejnoty na k
olorowe kamyki
z fontanny.
Naprzód,
idziemy odzyskać skarb!
Wygr
a ten, kto pod k
oniec gry zdobędzie najwięcej drogocennych klejnotów
.
Złóżcie ścianki z wieżami według instrukcji
.
P
o złożeniu bez problemu zmieszczą się
do pudełka,
nie ma potrzeby ich ponownego rozkładania.
Przed rozpoczęciem gry
Zawartość
1 zamek (złożony
z 2 ścianek,
z wieżami
,
2 ścianek bocznyc
h
oraz 1 dachu)
1 materia
łowy
woreczek
1 ogród zamkowy
(plansza do gry)
60 k
olorowych kamyk
ów
27 kart z klej
notami
1 magiczna k
arta
1 znacznik gracza początk
owego
4 pionki do gry
1 pionek Czarnoksiężnika
4 karty osłony
1 przeźroczysta płytka
(Przed pierwszą rozgrywką
należy ściągnąć folię
zabezpieczającą.
F
olię
można wyrzucić)
Dwie ścianki z wieżami ustawcie na
odpowiednich otworach znajdujących
się na planszy.
Upewnijcie się
, że wrota
zamku znajdują się z przodu,
a każda wieża
wychodzi na zewnętrzną stronę
.
1
2
3
Wsuńcie od góry jedną z bocznych ścianek
zamku do samego końca,
tak aby stykała się
z planszą.
Sprawdźcie jeszcze r
az położenie bocznej
ścianki
.
Nie powinno być żadnych szczelin.
Wymieszajcie 27 kart z klejnotami
.
Ułóżcie
je jedna na drugiej zwrócone drogocennymi
kamieniami do góry.
Na samym wierzchu
kolumny ułóżcie magiczną kartę
.
K
olumnę wepchnijcie na strzałk
ę znajdującą się
w środku zamku.
Przesuńcie ją do samego
końca,
aż dotknie bocznej ścianki zamku.
Wsuńcie do samego końca drugą boczną ściank
ę
,
tak aby jej dolny brzeg stykał się z planszą.
Rozłóżcie planszę do gry i rozstawcie na niej zamek.
4
5
Na zamku ułóżcie dach,
tak aby strażnica
znajdowała się od strony wrót zamku.
Zamek jest gotowy do gry!
Przeźroczystą płytk
ę umieśćcie na tyłach
zamku.
Figurk
ę Czarnoksiężnika umieśćcie w otworze
znajdującym się na płytce
.
7
9
8
6
4 fontanny
4
5
„Przybądźcie do
mnie dr
ogocenne
klejnoty!“
Bądź honor
owym bohater
em gry i
...
P
amiętaj,
że z woreczka można wylosow
ać tylk
o
4 kamyki! P
ozostali gr
acze cię nie widzą i nie mogą
tego spr
awdzić.
Gr
aj uczciwie tak,
aby wszyscy
uczestnicy mieli równe szanse!
Chwytając za figurk
ę Czarnoksiężnika,
przesuńcie płytk
ę aż do momentu,
kiedy się zablokuje
.
Jedna z kart wysunie się przez wrota zamku.
Wysuńcie ponownie płytk
ę or
az Czarnoksiężnika
P
amiętajcie
,
żeby za każdym r
azem wsuwać i wysuwać płytk
ę
z Czarnoksiężnikiem
do momentu,
kiedy się
zablokuje
.
P
owtarzajcie czynność tak długo
,
aż dróżka prow
adząca do zamku
będzie całk
owicie pokryta kartami
.
W zależności od liczby gr
aczy ułóżcie fontanny w odpowiednich
otwor
ach znajdujących się w zamk
owym ogrodzie:
2 gr
aczy:
3 gr
aczy:
4 gr
aczy:
Dla przebiegu gry nie ma znaczenia,
w której wnęce znajduje się fontanna.
Niewyk
orzystane otwory pozostają puste
.
Symbole i występują w dwóch k
olor
ach:
biały
biały
(przód) i
złoty
(tył).
P
o oswojeniu się z gr
ą możecie spróbow
ać użyć symboli złotych znajdujących się
z tyłu lub k
ombinacji obydwu k
olorów
.
Każdy z gr
aczy wybier
a jedną figurk
ę or
az odpowiadającą jej kartę-osłonę
.
Ułóżcie ją w taki sposób
,
aby pozostali gr
acze nie mogli zobaczyć,
co się
za nią znajduje
.
Wszystkie kamyki
,
60 sztuk,
wsadźcie do materiałowego woreczka i dobrze
wymieszajcie
.
Każdy z gr
aczy losuje z woreczka po 4 kamyki i chow
a za swoją
kartą-osłoną.
W
ystąpił pr
oblem z wsunięciem płytki do zamku?
P
ewnie coś się zablok
ow
ało
...
Jest na to sposób:
Przesuńcie kartę znajdującą się na moście z powrotem
w stronę zamku,
aż do momentu,
kiedy poczujecie opór
.
T
er
az płytka bez problemu powinna wsunąć się do zamku.
W
oreczek jest pusty? Zbierzcie wszystkie kamyki
wyłożone przy planszy i schow
ajcie je do woreczka.
Dobrze wymieszajcie
.
Odłóżcie z powrotem do pudełka niepotrzebne figurki
,
karty-osłony
or
az fontanny.
Grę rozpoczyna ten,
kto według w
as zasługuje na miano
nocnej sowy,
czyli lubi chodzić późno spać.
Sow
a otrzymuje znacznik gr
acza początk
owego
.
W przypadku problemu
z rozstrzygnięciem,
kto kładzie się do łóźka najpóźniej,
grę rozpoczyna
najmłodszy z gr
aczy.
Przebieg gry
Zacznijcie od gr
acza początk
owego
.
Gr
ajcie w k
olejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegar
a.
Kiedy nadejdzie twój ruch,
weź do ręki
materiałowy woreczek.
P
odczas twojego ruchu możesz najpierw się
ukryć
,
a następnie
odzyskać
klejnoty znajdujące się na ścieżce do zamku.
1.
Ukrywanie się:
Szybko, schowaj się!
Przesuń się na wybr
ane
wolne
pole
.
P
ola,
na których znajdują się
pionki innych gr
aczy,
są już zajęte
.
·
Aby przemieścić się na
k
olor
owe pole
,
musisz wyłożyć kamyk
tego samego k
oloru.
Kamyk wyłóż obok planszy,
tak aby pozostali gr
acze go widzieli
.
Jeżeli nie masz kamyka takiego k
oloru,
musisz wybr
ać inne pole
.
·
Aby wejść na białe pole
,
nie trzeba wykładać kamyka.
Zbieraj kamyki podczas gr
y!
Bez podglądania wylosuj z woreczka tyle kamyk
ów
,
ile znajduje się
przy polu,
na którym się zatrzymałeś
.
Ukryj je za twoją kartą-osłoną.
Jeżeli przy polu nie ma żadnych kamyk
ów
,
nie możesz losow
ać z woreczka.
F
ontanny ze złotymi symbolami obowiązują specjalne zasady,
które znajdziecie
opisane w dalszej części instrukcji
.
2
2
Zamiast przenosić się na inne pole możesz również pozostać na swoim miejscu.
T
o jest możliwe tylko wtedy,
jeżeli w tej samej rundzie odzyskasz klejnoty
znajdujące się obok ciebie
.
Nie można zatrzymywać się na białym polu.
Możesz
zbierać tylk
o te kamienie
,
które znajdują się przy polu,
na którym się zatrzymałeś.
6
7
•
Nie?
Niestety w tej rundzie nic nie zdobywasz.
•
T
ak?
Brawo!
Wyłóż odpowiednie kamyki obok planszy,
tak aby wszyscy gracze je widzieli
.
Zabierz kartę
,
następnie odwróć i sprawdź,
jaką magiczną moc mają drogocenne kamienie,
które przedstawia.
Co widzisz?
2.
Odzyskiwanie klejnotów:
Ach! Kolorowe kamyki błyszczą prawie tak samo jak klejnoty!.
Możesz zbierać tylk
o klejnoty z karty znajdującej się obok ciebie
.
T
ego ruchu nie można wykonać,
stojąc na białym polu.
Za
każdy
klejnot z karty musisz oddać jeden kamyk tego samego
koloru.
Czy masz w swojej puli odpowiednie kamyki?
O... te klejnoty nie nabrały jeszcze magicznej mocy
Nic się nie dzieje
.
Czuję magię?!
I nic się w związku z tym nie dzieje
.
Czuć magię!
Wysuń z zamku tyle nowych kart,
ile brakuje do wypełnienia całej ścieżki
.
O wow! T
en klejnot ma moc!
Zyskujesz dodatkowy ruch! Możesz
ponownie ukryć się i odzyskać
drogocenny kamień.
Ukryj zdobytą kartę za swoją kartą osłoną,
jeżeli wcześniej zdobyłeś inne karty,
ułóż ją na pozostałych.
Może się zdarzyć,
że
kafelki ścieżek zostaną
zupełnie wypchnięte z
planszy gry,
gdy zostaną
popchnięte
. Na
leżą one
teraz do maga
i nie
można ich już
ur
atow
ać.
Jeżeli pod koniec twojego ruchu nie ma żadnej karty
na dróżce przed zamkiem,
Zirroza ogarnia gniew: szybko
wysuń z zamku 6 nowych kart.
Jeżeli spod zamku wysunie się magiczna karta,
oznacza
to
,
że rozpoczęła się ostatnia runda.
Rozgrywka kończy się na ruchu ostatniego w k
olejce
gracza.
Od tej pory nie można wykonywać żadnych
ruchów
.
K
oniec gry
P
odliczcie wszystkie klejnoty znajdujące się na waszych kartach.
Wygrywa
ten,
komu udało się wyrw
ać jak najwięcej drogocennych kamieni z rąk
Czarnoksiężnika Zirroza.
W przypadku remisu zwycięża gracz,
któremu zostało najwięcej
kolorowych kamyk
ów.
Król na pewno będzie wam za to wdzięczny,
dzielni Rycerze Blasku
Księżyca!
Nic?
W pełnię księżyca jest prawie tak jasno
, jak w dzień! Do tego w
ariantu nie
będą wam potrzebne karty-osłony.
Gracze widzą swoje zdobycze
.
W ten
sposób gra staje się bardziej przewidyw
alna,
tym samym strategiczna!
Młodsi i mniej wytrawni gr
acze prawdopodobnie będą potrzebow
ali
pomocy.
Zaproponujcie
, żeby nie używ
ali karty-osłony. Łatwiej w
am
będzie im doradzać w kwestii gry,
jeżeli będziecie widzieć ich kamyki
.
Jak tylk
o oswoicie się z grą,
możecie spróbować wariantu z fontannami
ze złotymi symbolami
.
W tym wariancie również można zbier
ać kamienie
. Każda fontanna
ma swoje zasady i każda z nich może być dobrym lub złym wyborem,
w zależności od sytuacji
.
Wylosuj 4 kamyki
.
Umieść 2 obok planszy.
Wylosuj 4 kamyki
.
Umieść 1 obok planszy.
Wylosuj 4 kamyki
.
Wybierz 1 kolor i wyłóż
obok planszy wszystkie
pozostałe kamyki innego
koloru.
Wylosuj 4 kamyki
.
Zostaw sobie
po 1 z każdego
wylosowanego k
oloru,
pozostałe kamyki wyłóż
obok planszy.
W
ariant z magicznymi fontannami
W
ariant w pełnię księżyca
8
9
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking hulajnóg elektrycznych do 3000 zł [TOP10]
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking przenośnych stacji zasilania [TOP10]
Ranking alkomatów [TOP10]
Cień atramentu - Bendy and the Dark Revival wkracza na PS5, Xbox Series i Nintendo Switch
Ranking telefonów do 800 zł [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking małych pralek [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Ranking procesorów [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych nausznych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Sprawdź więcej poradników