Znaleziono w kategoriach:
Motor elektryczny IML M300 do 100km 19" Czerwono-czarny

Instrukcja obsługi Motor elektryczny IML M300 do 100km 19" Czerwono-czarny

Wróć
INSTRUKCJA OBSŁUGI
M300 |CROSS ELEKTRYCZNY
2
Przeczytaj proszę tę instrukcję obsługi przed pierwszym użyciem crossa. Zalecamy, aby użyt-
kownik tego produktu miał ukończone 16 lat. Przed użytkowaniem należy naładować baterię
do pełna. Podczas kiedy Twój cross będzie się ładował, przeczytaj spokojnie instrukcję :) Doło-
żyliśmy wszelkich starań, aby była ona jak najbardziej czytelna i przyjemna jak to tylko możliwe.
Pomożemy Ci poznać każdą funkcję dla prawidłowego i bezpiecznego użytkowania crossa
elektrycznego.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące crossa, skontaktuj się z przedstawicielem lub
sprzedawcą. Jesteśmy do Twojej dyspozycji w każdej chwili.
Dokładnie przeczytaj i przyswój informacje zawarte w tej instrukcji, w tym między innymi
odpowiednie instrukcje, środki ostrożności i ostrzeżenia, a także działanie i środki awaryjne
crossów elektrycznych.
Bądź w pełni świadomy etykiet ostrzegawczych crossa elektrycznego.
Nie ponosimy żadnej odpowiedzialności wynikającej z nieautoryzowanych modyfikacji,
nieużywania oryginalnych części zamiennych lub instalacji komponentów, które mogą
wpływać na wydajność i bezpieczeństwo crossa.
WAŻNE
Instrukcja obsługi
Aby zapewnić sobie i innym bezpieczeństwo, należy przestrzegać następujących zasad:
1. Nie jeździj po zażyciu leków, które mogą wpłynąć na zdolność jazdy, po spożyciu alkoholu
lub o złym samopoczuciu.
2. Przestrzegaj przepisów ruchu drogowego i znaków drogowych oraz sprawdzaj warunki
drogowe i stan crossa, aby unikać niebezpieczeństwa.
3. Noś sprzęt ochronny, taki jak kask i, jeśli to konieczne, odpowiednią odzież ochronną, taką
jak rękawice i buty.
4. Przed każdą jazdą wykonaj podstawową kontrolę, dokładnie opisaną w dalszej części
instrukcji („Skontroluj przed jazdą”).
5. Staraj się regularnie odwiedzać centrum serwisowe w celu konserwacji crossa.
6. Prosimy nie odbierać telefonów, ani nie dzwonić podczas jazdy. Rozproszenie może
powodować wypadki drogowe.
Instrukcja bezpieczeństwa
3
SZCZEGÓŁOWE PRZYGOTOWANIE
CROSSA DO JAZDY
Szczegółowy opis graficzny crossa
1. Reflektor przedni
2. Przedni amortyzator
3. Sterownik silnika
4. Pompa przedniego hamulca
5. Przednie koło
6. Port ładowania
7. Osłona akumulatora
8. Rama
9. Tylny błotnik
10. Tylny odblask
11. Widelec tylny
12. Pompa tylnego hamulca
13. Tylne koło
1. Klamka hamulca przedniego
2. Manetka gazu
3. Pedał
4. Siodełko
5. Stopka boczna
6. Panel przycisków
7. Licznik
8. Kierownica
9. Port USB
10. Stacyjka
11. Klamka hamulca tylnego
1. Bateria litowo-jonowa
2. Zamek osłony baterii
3. Tylny amortyzator
4. Silnik
5. Osłona
6. Klakson
4
Lewa manetka
1. Włącznik świateł
Wciśnij aby włączyć/wyłączyć światła
2. Przełącznik świat
Światła długie - guzik w pozycji wciśniętej
Światła mijania - guzik w pozycji neutralnej
3. Kierunkowskazy
Przesuń z pozycji neutralnej w lewo/prawo, aby
włączyć lewy/prawy kierunkowskaz
4. Klakson
Wciśnij, aby uruchomić ostrzegawczy sygnał
dźwiękowy
1. Przełącznik trybu mocy
Tryb I ECO - maksymalna prędkość 56 km/h
Tryb II SPORT - maksymalna prędkość 80 km/h
2. Przycisk Parking
Wciśnij aby zablokować skuter i uruchomić alarm
Prawa manetka
1
3
4
1
2
2
Wyświetlacz
16
5
4
3
2
1. Moc (w kW)
2. Stan naładowania baterii
3. Licznik przebiegu chwilowego
4. Tryb Parking
5. Prędkościomierz
6. Licznik przebiegu całkowitego
5
Osiągi
Osiągi skutera elektrycznego różnią się od skutera napędzanego silnikiem benzynowym. Bardzo
ważne jest, aby przed jazdą zrozumieć, jak działa Cross elektryczny M300
Dystans jazdy na jednym ładowaniu
Większy Mniejszy
mała prędkość duża prędkość
rzadsze hamowanie częste hamowanie i ruszanie
brak wzniesień duża ilość wzniesień
gładka nawierzchnia żwir/zła nawierzchnia
spokojna jazda agresywna jazda
brak dodatkowego obciążenia dodatkowe obciążenie
mniejsza waga większa waga
ciepło zimno
brak wiatru duży wiatr
suche drogi śliskie/mokre drogi
napompowane opony nienapompowane opony
naładowane baterie nienaładowane baterie
DROGA
KIEROWCA
POGODA
SKUTER
W praktyce na zasięg duży wpływ ma waga kierowcy i dodatkowe obciążenie, warunki pogodo-
we, warunki drogowe, sposób jazdy, ilość startów (np. na skrzyżowaniach), stan opon (zwłaszcza
ich zużycie), zużycie baterii i wiele innych czynników. W ekstremalnych warunkach zasięg może
zostać zmniejszony nawet o 50%.
Idealne Warunki:
Płaski teren, stała prędkość, brak pełnego obciążenia, brak wiatru czołowego, prawidłowe ciśnie-
nie w oponach, waga kierowcy <70 kg, brak dodatkowego obciążenia, temperatura otoczenia
ok. 20 °C.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756