Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa MUDUKO Spiżarnia wróżki

Instrukcja obsługi Gra planszowa MUDUKO Spiżarnia wróżki

Wróć
1
Każdego dnia o świcie leśna wróżka wybiega ze swej chatki na skraju lasu, by na
miejskim targu wystawić na sprzedaż potrawy, eliksiry i amulety. W tym czasie jej
pomocnicy skrzaty zbierają w okolicy magiczne składniki, by uzupełnić spiżarnię
wróżki. Muszą się jednak spieszyć – mają mało czasu, bo gdy nadejdzie kolejny
dzień, z niezebranych ziół, kwiatów, grzybów i owoców leśnych wyparuje cała magia.
W „Spiżarnię wróżki” można zagrać na dwa sposoby. Młodszym dzieciom
proponujemy wariant kooperacyjny. W dalszej części instrukcji opisano
także wariant rywalizacyjny – dla graczy od 6 roku życia.
magiczny zegar
złożony z kilku
komponentów
+ zapasowe
mocowanie
zegara
4 koszyczki
na żetony
4 kafelki
skrzatów
instrukcja
4 planszetki
2 kości:
zielona
i czarna
36 kart magicznych
receptur
40 żetonów
(10 kwiatów, 10 grzybów,
10 ziół, 10 owoców leśnych)
ZAWARTOŚĆ
2
Cel gry
Wcielcie się w rolę skrzatów i postarajcie się wspólnymi siłami
zebrać wszystkie magiczne składniki z lasu i łąki. Jeżeli uda się
wam to przed nadejściem kolejnego dnia, wygrywacie grę,
a szczęśliwa leśna wróżka będzie mogła przygotować kolejne
towary na targ.
Przed pierwszą rozgrywką
1 Wyjmijcie żetony z formatek.
2 Złóżcie koszyczki – na 4 stronie znajdziecie instrukcję
składania.
3 Złóżcie zegar i umieśćcie go wewnątrz pudełka. Górną
i dolną podstawkę zegara umieśćcie pomiędzy bokiem
denka pudełka a wkładką.
A Weźcie dolną, prostokątną część zegara.
b Weźcie górną, okrągłą część zegara i połóżcie na
prostokątnej części ilustracją wróżki do góry.
c Weźcie 2 małe części mocujące i złóżcie je na krzyż,
a następnie włóżcie w dziurkę na środku zegara,
tak aby połączyć górną część zegara z dolną.
d Ustawcie zegar na ilustracji świtu*.
e Zegar jest gotowy.
4 Każdą z czterech części planszy dosuńcie
do narożników pudełka.
5 Rozłóżcie na każdej części po 10 żetonów
składników jednego rodzaju.
6 Z pudełka wyciągnijcie 2 kości.
7 Każdy z graczy wybiera kafelek skrzata
i koszyczek w tym samym kolorze.
A
B
D
C
C
2
4
3
WARIANT KOOPERACYJNY
Polecamy ten wariant do grania z młodszymi dziećmi – już od 3 roku życia. W wariant kooperacyjny może grać od 1 do 4 graczy.
* Zegar podzielony jest na 12 pól,
każde pole to inna pora dnia.
Po prawej ilustracja świtu.
3
2
2
3
4
6
77
7
4
4
5
5
5
5
4
Przebieg gry
Gra składa się z rund, w których gracze kolejno wybierają jedną
z dwóch kości i nią rzucają. W zależności od wyniku gracz
wykonuje następującą akcję:
symbol zioła – zbierz z planszy jeden żeton zioła;
symbol kwiatu – zbierz z planszy jeden żeton kwiatu;
symbol grzyba – zbierz z planszy jeden żeton grzyba;
symbol owocu leśnego – zbierz z planszy jeden żeton
owocu leśnego;
symbol koszyczka – zbierz z planszy dowolny żeton;
symbol dwóch koszyczków – zbierz
z planszy dwa dowolne żetony;
symbol zegara – obróć tarczę zegara
zgodnie z ruchem wskazówek,
by zobaczyć kolejne pole.
Zebrane składniki każdy z graczy wrzuca do swojego
koszyczka. Po wykonaniu akcji kolejka przechodzi
na gracza siedzącego po lewej stronie od tego, który
właśnie rozegrał swoją turę. Jeżeli w wyniku rzutu kością
gracz powinien zebrać dany składnik, ale nie ma go
już na planszy, nic się nie dzieje – ruch przechodzi na
kolejnego gracza.
Czarna kość pozwala wędrować po mrocznym lesie
i zbierać w nim więcej składników. Jednak w lesie
łatwo można stracić poczucie czasu i nie zauważyć
zachodu słońca, więc jeżeli będziecie często
ryzykować, możecie nie zdążyć z nazbieraniem
wszystkich składników.
Zielona kość pozwala wędrować po łące i zbierać
składnik określonego rodzaju. Tu zawsze słońce
świeci wam nad głową, więc droga jest mniej
ryzykowna. Starajcie się wspólnie dyskutować
o swoich szansach na wygraną i na bieżąco
decydować, którą trasą warto iść.
Instrukcja złożenia koszyczka
Zakończenie gry
Jeżeli zebraliście wszystkie składniki przed nadejściem kolejnego
dnia (zanim zegar znów pokaże ilustrację świtu), wygrywacie grę!
W przeciwnym przypadku spróbujcie jeszcze raz.
5
W tym wariancie dodatkowo używamy 36 kart magicznych receptur
w 3 rodzajach: eliksiry , potrawy , amulety . Poniżej
znajdziecie opis przykładowej karty.
Składniki potrzebne do
przygotowania receptury
Wartość
punktowa
Symbol akcji
Rodzaj
karty
Cel gry
Leśna wróżka zostawiła wam listę magicznych
receptur, które macie przyrządzić pod jej
nieobecność. Każda receptura wymaga
odpowiedniego zestawu składników. Ten z was,
kto przed nadejściem kolejnego dnia zbierze karty
magicznych receptur o wyższej wartości, zdobędzie
sobie przychylność wróżki i wygra grę.
Przygotowanie gry
Przygotujcie rozgrywkę jak w wariancie kooperacyjnym
i dodatkowo wyjmijcie karty z pudełka. Schowajcie do pudełka
czarną kostkę i koszyczki – nie będą wam potrzebne w tym
wariancie. Jeżeli gracie w 4 osoby, wykorzystajcie wszystkie karty
magicznych receptur. Jeśli gracie w mniejszym gronie, losowo
odrzućcie do pudełka wskazaną liczbę kart receptur:
2 graczy – odrzućcie 18 kart,
3 graczy – odrzućcie 9 kart.
Przetasujcie talię kart magicznych receptur i utwórzcie z nich
zakryty stos – połóżcie go obok planszy do gry. Odkryjcie
i rozłóżcie w rzędzie 4 karty z wierzchu stosu. Ten z was, kto
ostatnio był w lesie, zostaje pierwszym graczem i otrzymuje
zieloną kość.
WARIANT RYWALIZACYJNY
Ten wariant polecamy dla dzieci od 6 roku życia. W wariant rywalizacyjny może grać od 2 do 4 graczy.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756