Znaleziono w kategoriach:
Gra edukacyjna NASZA KSIĘGARNIA Feluś i Gucio poznają literki

Instrukcja obsługi Gra edukacyjna NASZA KSIĘGARNIA Feluś i Gucio poznają literki

Wróć
Wiek przedszkolny to czas, gdy dzieci wkraczają w świat liter. Aby osiągnąć gotowość do nauki czytania
i pisania, muszą wykształcić umiejętności grafomotoryczne, czyli: precyzję ruchów, sprawność manualną,
małą motorykę oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Dodatkowo niezbędne są: koordynacja całego ciała,
orientacja w przestrzeni, kontrola napięcia mięśniowego i utrzymywanie równowagi. Dlatego naukę czytania
i pisania tak naprawdę zaczynamy już na placu zabaw, podczas jazdy na rowerze, poprzez lepienie z plasteliny
czy nawlekanie koralików. Rozwój umiejętności grafomotorycznych wspieramy także poprzez: rysowanie,
kolorowanie, kreślenie po śladzie, łączenie kropek oraz odrysowywanie kształtów z szablonów. Dzięki temu
utrwalamy nawyki pisania od strony lewej do prawej oraz prawidłowego trzymania narzędzia. Warto rozpo-
cząć od kreślenia fal i szlaczków na piasku lub tacy z mąką, kredą na chodniku czy dużych arkuszach papieru.
Potem stopniowo proponujemy dzieciom coraz mniejszy format oraz wprowadzamy liniaturę.
Katarzyna Kozłowska, autorka książek z serii
Feluś i Gucio
OPIS ZABAWKI
Zestaw edukacyjny skierowany jest do dzieci, które ukończyły
3. rok życia. Jednocześnie może się bawić
6 dzieci. Uczestnicy będą używać kart sensorycznych na kilka
sposobów. W zależności od wieku, umiejętności oraz potrzeb
dziecka wybieramy rodzaj ćwiczeń i zabaw przygotowucych
do nauki pisania:
ZABAWA 1. Literkowe zwierzątka,
ZABAWA 2. Literkowa kalkomania,
ZABAWA 3. Paluszkowe literki.
Karty mogą być używane jako tabliczki demonstracyjne
do zaznajamiania dzieci ze sposobem zapisu liter alfabetu
w liniaturze oraz jako karty edukacyjne do szybkiej prezentacji
wiedzy, np. językowej (wprowadzanie nazw zwierząt w 2 językach).
ZAWARTĆ PUDEŁKA:
38 dwustronnych kart
sensorycznych z literami
i ze zwierzętami
poradnik z pomysłami
na ćwiczenia i zabawy
przygotowujące do nauki
pisania
2
zebra
ebra
12
3
zebra
ebra
12
3
OALA
KOALA
1
2
3
OALA
KOALA
1
2
3
MU
EMU
2
1
MU
EMU
2
1
alligator
tor
12
alligator
tor
12
IPOPOTAM
HIPPO
2
1 3
IPOPOTAM
HIPPO
2
1 3
TOR
ALLIGATOR
1 2
3
TOR
ALLIGATOR
1 2
3
DWUSTRONNE KARTY SENSORYCZNE
Na każdej stronie karty znajduje się 1 litera
alfabetu w liniaturze wraz z kierunkiem jej
zapisu krok po kroku („strzałki i cyfry”) oraz
ilustracja przedstawiająca zwierzę, którego
nazwa rozpoczyna się na daną literę lub ją
zawiera. Aby ułatwić dziecku zapamiętywanie
oraz odróżnianie dużej litery od małej,
w zabawie tym zestawem używamy prostego
skojarzenia DUŻE ZWIERZĘ = DUŻA LITERA,
małe zwierzę = mała litera. Dzięki temu
dziecko ma szansę samodzielnie odkryć, jak
wygląda ta sama litera pisana w 2 wersjach.
Wystarczy, że odpowiednio dopasuje do siebie
zwierzęta, np. DUŻEGO ALIGATORA (RODZICA)
do małego aligatora (dziecka).
UWAGA!
W zestawie nie ma dużych liter pisanych: Ą, Ę, Ń, gdyż w języku polskim nie używamy ich do zapisu żadnych wyrazów
w liniaturze (żadne słowo nie rozpoczyna się na te litery). Na kartach nie pojawiają się też dwuznaki (np. Cz, cz).
3
ARWAL
NARWHAL
1 32
ARWAL
NARWHAL
1 32
uail
1
3
2
uail
1
3
2
MA
MOTH
1
2
MA
MOTH
1
2
Każda litera w liniaturze została pokryta specjalnym
lakierem, który jest wyczuwalny pod palcem. Dzięki
temu dziecko poznaje litery nie tylko za pomocą
zmysłów wzroku i słuchu, lecz także dotyku.
Wielozmysłowe przygotowanie do nauki pisania
rozbudza ciekawość poznawczą i wzmacnia efekty
nauki przez zabawę.
każda litera
w liniaturze jest
wyczuwalna pod
palcem
symbol znajdujący s
na kartach z literami
występującymi wyłącznie
w polskim alfabecie
symbol znajdujący s
na kartach z literami
występującymi wyłącznie
w angielskim alfabecie
Na kartach znajdują się litery polskiego
i angielskiego alfabetu. Aby ułatwić wyr
kart do zabawy zgodnie z potrzebami
i możliwościami dziecka, w dolnym rogu
niektórych kart zostały umieszczone
figury geometryczne: trójkąt
na kartach z literami występującymi
wyłącznie w polskim alfabecie
oraz koło
na kartach z literami
pojawiacymi się tylko w alfabecie
angielskim. Pozostałe karty przedstawia
litery wspólne dla obu alfabetów.
4
badger
orsuk
1
2
badger
orsuk
1
2
Na kartach pojawiają się także słowa w 2 językach:
polskim i angielskim. Dor obrazka do litery nie jest
przypadkowy
wszystkie nazwy zwierząt na kartach
zawierają lub rozpoczynają się na daną literę obu alfabetów,
np. B
borsuk, ang.
badger
, co stwarza dodatkową
możliwość zabaw językowych, np. układanie kart w kolejności
alfabetycznej w trakcie śpiewania alfabetu (w 2 językach).
W przypadku nazw DUŻYCH ZWIERZĄT (RODZICÓW)
zastosowana została DUŻA LITERA DRUKOWANA, np. karta
z dużym B
BORSUK, a do nazw małych zwierząt (dzieci)
analogicznie mała litera drukowana, czyli b
borsuk. Dzięki
łatwości odróżniania DUŻEGO zwierzęcia od małego dziecko
odkrywa w zabawie podobieństwa i różnice między DUŻYMI
i małymi literami w 2 wersjach: drukowanej i pisanej.
UWAGA!
W czasie dwujęzycznej zabawy kartami trzeba zadbać o prawidłową wymowę głosek
i słów. W razie wątpliwości warto skorzystać z dodatkowych zasobów, np. słowników
internetowych, dzięki którym możemy usłyszeć i zastosować poprawną wymowę.
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756