Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa NASZA KSIĘGARNIA Wyprawa do El Dorado Złote świątynie

Instrukcja obsługi Gra planszowa NASZA KSIĘGARNIA Wyprawa do El Dorado Złote świątynie

Wróć
ZŁOTE ŚWIĄTYNIE to samodzielna gra, którąmożna połączyćz grąWYPRAWA DO EL DORADO
oraz dodatkami: DEMONY DŻUNGLI oraz MOKRADŁA I SMOKI.
W grze WYPRAWA DO EL DORADO organizujecie ekspedycjęmającąna celu dotarcie do
legendarnego złotego miasta. Przy pomocy doświadczonych przewodników, tubylców
i odpowiedniego sprzętu podżujecie przez dżunglę, jeziora i wioski. Gra kończy się, gdy
ekspedycja któregośz graczy dotrze do El Dorado.
Dodatek DEMONY DŻUNGLI to jeszcze więcej emocji na waszej drodze czyha wiele
niebezpieczeństw! Z pomocąnieustraszonych bohaterów przedzieracie sięprzez dżunglę
pełnądemow.
Dodatek MOKRADŁA I SMOKI to 9 modułów wprowadzających nowe wyzwania: krokodyle,
smoki, rwący nurt rzeki i wiele innych.
ZŁOTE ŚWIĄTYNIE to dalsza część waszej wyprawy. Dotarliście do El Dorado i akcja gry toczy
sięteraz w tej legendarnej krainie. Staracie sięprzechytrzyćrywali i wyprzedzićich w drodze
po skarby zgromadzone w złotych świątyniach. Zwycięzcązostanie gracz, który zdobędzie
klejnoty ze wszystkich złotych świątyńi zdoła sięwydostaćz El Dorado.
W XVI wieku hiszpańscy konkwistadorzy dowiedzieli sięo istnieniu bajecznie bogatej krainy
zwanej EL DORADO (od hiszpańskiego el hombre dorado”, czyli złoty człowiek”). Miała się
ona znajdowaćgdzieśw sercu południowoamerykańskiej dżungli. Konkwistadorów ogarnęła
gorączka złota. Organizowano wyprawy mające na celu odnalezienie legendarnej krainy.
Zamiast bogactw większość z ich uczestników znalazłośmierć. Nie powstrzymało to jednak
europejskich poszukiwaczy przez wiele lat wysyłano kolejne ekspedycje.
Poczuj sięjak odkrywca El Dorado. Zorganizowana przez ciebie ekspedycja właśnie przekroczyła
złotąbramędo tej legendarnej krainy! Musisz jednak sięspieszyć ekspedycje twoich rywali wnież
tu dotarły! Zgromadźniezbędny sprzęt, zatrudnij najlepszych specjalisw i zaplanuj trasędo trzech
złotych świątyń. Nie daj sięwyprzedzićrywalom!
Autor gry: Reiner Knizia
Ilustracje i opracowanie graficzne: Vincent Dutrait
Reiner Knizia dziękuje wszystkim testerom. Do rozwoju gry Wyprawa do El Dorado: Złote
świątynie w szczególności przyczynili się: Sebastian Bleasdale, Florian Ionescu, Stefan
Willkofer, Peter Wimmer i Vroni Sigl. Specjalne podziękowania dla Philippa Wintera.
© Dr Reiner Knizia, 2024. All rights reserved.
4 płytki z ELDO
3 płytki palisady
Gra wzbogacona jest o dodatek zawierający 2 poniższe moduły.
Podczas rozgrywki można wykorzystywaćje oba lub jeden z nich.
ELEMENTY GRY
Startowa płytka terenu
(z polami 1, 2, 3, 4 i bramądo El Dorado) 3 płytki terenu
3 płytki złotych świątyń
6 blokad
4 płytki ekspedycji
(po 1 dla każdego gracza)
4 talie startowe 32 karty (4 talie po
8 kart). W prawym dolnym rogu karty
oznaczone sąkolorem gracza: 54 karty wyprawy (po 3 karty w każdym z 18
rodzaw)
8żetow
strażniw
Rynek (dwuczęściowa płytka) 8 pionków poszukiwaczy Znacznik gracza
rozpoczynającego
12 klejnow
(po 4 czerwone,zielone
iniebieskie)
12 żetonów ELDO
3
Poszukiwacze właśnie dotarli do legendarnej krainy El Dorado! Rozpoczyna sięwyścig po skarby zgromadzone
w trzech złotych świątyniach. Wygra ten, kto zdobędzie 3 klejnoty (po 1 z każdej złotej świątyni) i zdoła najszybciej
opuścićEl Dorado.
CEL GRY
MODUŁ PALISADY
MODUŁ ELDO
2b
1a
3b
4b
TRASA WYPRAWY
Podczas pierwszej rozgrywki sugerujemy poniższy układ płytek terenu. W kolejnych rozgrywkach możecie skorzystaćz innych tras
proponowanych przez autora (znajdziecie je na str. 12) lub zaprojektowaćwłasne.
Płytka startowa ipłytki terenu sądwustronne z każdej strony mającyfry i litery ułatwiające przygotowanie odpowiedniej trasy.
PRZYGOTOWANIE GRY
4
Płytkęstartowąpołóżcie
stroną1a do góry.
Płytki terenu połóżcie tak,
jak na rysunku: stroną2b,
3b i4b do góry.
8żetonów strażniw
wymieszajcie (obrazkiem
strażnika do góry). Następnie na
każdym polu strażnika połóżcie
(obrazkiem strażnika do góry)
po 1 losowo wybranym żetonie
strażnika. Pozostałeżetony
odłóżcie bez podglądania do
pudełka.
6 blokad wymieszajcie
(obrazkami do dołu). Następnie
na granicach między płytkami
terenu a płytkąstartową
połóżcie 3 losowo wybrane
blokady iodwróćcie obrazkami
do ry. Pozostałe blokady
odłóżcie do pudełka.
Pola startowe 1-4
2
5
4
1
Brama do El Dorado
3Płytki złotych świątyń
połóżcie tak, jak na rysunku.
Na każdej z nich połóżcie tyle
klejnotów w kolorze świątyni,
ilu jest graczy. Pozostałe
klejnoty odłóżcie do pudełka.
Poniżej opisane sązasady gry dla 3 i 4 graczy. Wariant dla 2 osób znajduje sięw dalszej części instrukcji.
3 3
Podczas rozgrywki swoje karty będziecie mogli
wykorzystywaćna 3 sposoby:
do przesuwania poszukiwacza po El Dorado,
do wykonywania akcji specjalnych,
do kupowania nowych kart (czyli rekrutowania
nowych członków ekipy lub zdobywania
wyposażenia przydatnego podczas wyprawy).
JESTEŚCIE GOTOWI DO GRY. POWODZENIA!
5
RYNEK
Niezależnie od liczby graczy zawsze wykorzystujecie wszystkie
54 karty wyprawy. Podzielcie je według rodzaju (jest 18 rodzajów),
stwórzcie z nich 18 stosów (obrazkami do ry) i połóżcie
w poniższy sposób:
GRACZE
Każdy gracz bierze zestaw elementów w wybranym kolorze:
1 poszukiwacza,
1 płytkęekspedycji,
talięstartową(8 kart oznaczonych kolorem
gracza w prawym dolnym rogu).
6 stosów kart
z symbolem
(w prawym dolnym rogu)
połóżcie na rynku.
Pozostałe 12 stosów
połóżcie obok rynku.
1
2
Potasujcie swoje talie startowe i połóżcie je obrazkami do dołuna
lewym polu swojej płytki ekspedycji. Będzie to stos dobierania kart.
Na prawe pole odkładaćbędziecie karty wykorzystane podczas gry
będzie to stos kart wykorzystanych.
Talia
startowa
Płytka ekspedycji
Stos
dobierania
kart
Stos kart
wykorzystanych
Przed pierwsząrundąweźcie do ręki po 4 karty z góry swojego stosu
dobierania.
Osoba nosząca kapelusz (lub najstarszy gracz), bierze znacznik
gracza rozpoczynającego (kapelusz) i kładzie go przed sobą.
Następnie umieszcza swojego poszukiwacza na polu numer 1.
Na kolejnych polach swoich poszukiwaczy kładąpozostali gracze
(zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara).
Żetony ELDO
połóżcie obok
rynku. Będzie to
pula ELDO.
3
Nazwa karty
Siła i symbole
karty
Cena zakupu karty
Symbol gry
Złote świątynie
Nazwa karty
Symbole akcji
specjalnej
Cena zakupu karty
Akcja
specjalna

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756