Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa PORTAL GAMES Ironwood

Instrukcja obsługi Gra planszowa PORTAL GAMES Ironwood

Wróć
Maël Brunet iJulien Chaput
2
Projekt gry
Maël Brunet & Julien Chaput
Rozwój
Frigyes Schőberl
Wariant Solo
Dávid Turczi & Xavi Bordes
Rozwój wariantu Solo
Marcel Cwertetschka
Dodatkowe opracowanie
Viktorter
Marcel Cwertetschka
Jace Ravensburg
Menadżer projektu imenadżer kreatywny
Frigyes Schőberl
Okładka iilustracje kart
Qistina Khalidah
Ilustracje planszy iopracowanie
graficzne
Villő Farkas
Dodatkowe opracowanie graficzne
Albert Bochnert
Redakcja instrukcji
Frigyes Schőberl
Opracowanie graficzne instrukcji
Albert Bochnert
Korekta
Emily Blain
Moduł na Tabletop Simulator
Robin Hegedűs
TWÓRCY
Beta-testerzy
Réka Major, Jace Ravensburg, Robin Hegedűs, Guppy Jones, Hendri Adriaens, Sebastian Putze, Ian McAlpin,
Ryan Beall, François-Michel Brière, Noah Brake, Netanel Esman, Emile de Maat, Gear Toh, Harrison Hughes,
Colin Tracey, Christopher Gudde, Saiful Imaan, Ahmad Arif Aiman bin Ahmad Fauzi, Ashten Saw, Sean Yen,
Anissa Alexander, Matthew Justice, Hauke Reklies, Federico Piccirilli, Tamo Fey, Morgan Deale, Sidd (ooba),
Weronika Wojtala, Hadrien de Viron, Daniela Arango
Specjalne podziękowania za pomoc w przygotowaniu polskiej edycji
kierujemy do: Elżbiety Wiśniewskiej iMarcina Kupca.
Wersja polska
Zespół Portal Games
Tłumaczenie
Agnieszka Mazur iDamian Mazur
Zeskanuj kod QR do
przewodnika organizacji
komponentów w pudełku.
Skład
Mateusz Kopacz
Redakcja
Marcin Zalewski
Ta gra jest produktem wysokiej jakości. Została skompletowana zwielką starannością. Jeśli jednak wTwoim eg-
zemplarzu zdarzyły się jakieś braki, serdecznie za nie przepraszamy. Prosimy, poinformuj onich nasz Dział Obsługi
Klienta za pośrednictwem formularza kontaktowego na naszej stronie: portalgames.pl/pl/reklamacje/
Wspieramy każdą naszą grę – także po jej wydaniu. Choć nasi redaktorzy i współpracownicy pieczołowicie
sprawdzają iszlifują materiały zgry, czasem – nieraz po miesiącach czy wręcz latach od premiery – pojawia
się konieczność wprowadzenia drobnych korekt, zmian czy ulepszeń. Zobowiązujemy się wprowadzać do
instrukcji niezbędne zmiany, bazując na opiniach społeczności graczy idoświadczeniu autorów. Aktualną
instrukcję, aczęsto także dodatkowe materiały (np. minirozszerzenia, FAQ), znajdziesz na naszej stronie
internetowej: https://sklep.portalgames.pl/ironwood
PORTAL GAMES Sp. z o.o.
ul. H. Sienkiewicza 13
44-190 Knurów
Wszystkie prawa zastrzeżone.
3
Spis Treści 3
Informacje olne 4
Komponenty 4
Przygotowanie do rozgrywki 6
Karty Akcji 8
Karty Podstawowe 8
Karty Specjalne 9
Czasowe karty Specjalne 9
Przebieg Rundy 9
Kolejność Tury 9
I. Faza Przygotowania 9
II. Faza Akcji 10
III. Faza Końca Rundy 11
Jednostki Frakcji 11
Wojownik 11
Golem 11
Wiertło 11
Drużyna 11
Mapa iPoruszanie się 12
Lokacje 12
Podstawy Poruszania się 13
Ruch jednostek 14
Walka 16
Rozpatrywanie Walki 16
Odwrót 17
Atakowanie Ferrum 17
Zniszczenie Wiertła 17
Droga do zwycięstwa Pancernego
Klanu 19
Fundamenty 19
Kuźnia 19
Droga do zwycięstwa Plemienia
Puszczy 20
Karty Przepowiedni 20
Totemy 21
Tryb Solo -
Przeciwko Żelazobotowi 22
Przygotowanie do rozgrywki 22
Warunki zwycięstwa 22
Podsumowanie Rundy 24
Słowa kluczowe ikluczowe pojęcia 25
Zwiększanie poziomu trudności 27
Tryb Solo -
Przeciwko Lasobotowi 28
Przygotowanie do rozgrywki 28
Warunki zwycięstwa 28
Podsumowanie Rundy 30
Słowa kluczowe ikluczowe pojęcia 31
Zwiększanie poziomu trudności 34
Wariant uproszczony 34
Słowa kluczowe 35
Ikony 36
SPIS TREŚCI
Alarm
1.
ijest możliwe:
-
na . Zuży j wierzchnią
kartę z ręki Bota. Odwróć tę kartę.
2. -
): Zuży j
wierzchnią kartę z ręki Bota. Wyru-
sza wPościg, następnie at akuje ( jeśli
to możliwe). Odwróć tę kartę.
3. -
.
Jeśli się powiedzie, .
Zuży j wierzchnią kartę z ręki Bota.
Odwróć tę kartę.
4. Winnym wypadku: Zuży j wierzch-
nią kartę z ręki Bota. Rozpatrz ikony
na zużytej karcie.
Przebieg Tury Żelazobota
Alarm
1.
ijest możliwe:
-
na . Zuży j wierzchnią
kartę z ręki Bota. Odwróć tę kartę.
2. -
): Zuży j
wierzchnią kartę z ręki Bota. Wyru-
sza wPościg, następnie at akuje ( jeśli
to możliwe). Odwróć tę kartę.
3. -
.
Jeśli się powiedzie, .
Zuży j wierzchnią kartę z ręki Bota.
Odwróć tę kartę.
4. Winnym wypadku: Zuży j wierzch-
nią kartę z ręki Bota. Rozpatrz ikony
na zużytej karcie.
Przebieg Tury Żelazobota
PLUMBARUM
LITHIMAR
AURIA
CHROMIA
GALLIMOR
ARGENTIMAR
ZINCUR
PALLADIMOR
CUPRUMIS COBALTIS
PLUMBARUM
LITHIMAR
AURIA
CHROMIA
GALLIMOR
ARGENTIMAR
ZINCUR
PALLADIMOR
CUPRUMIS COBALTIS
4
Odwieczny konflikt okrainę Ironwood toczy się między
dwiema frakcjami: wytrzymałym ipracowitym Pancer-
nym Klanem, osadnikami zżelaznych gór; oraz dzikim
Plemieniem Puszczy, szybkimi i śmiercionośnymi cie-
niami lasów. Obie frakcje walczą oostateczną kontrolę
nad ziemią ijej najwkszym skarbem: Kryształami La-
rimor. Tajemnicze Kryształy idrzemiąca wnich ogrom-
na energia znajdują się zarówno wewnątrz kolosalnych
gór, jak iwgęstych lasach.
Pancerny Klan pracuje nad wydobywaniem esencji Krysz-
tałów i przetwarzaniem ich energii w celu napędzania
swoich maszyn iwynalazków. Jeśli się im powiedzie, ich
gigantyczne kuźnie zaleją ziemię niekończącymi się ar-
miami iostatecznie zdominują Ironwood.
Plemię Puszczy stara się wykorzystać surową magicz
moc Kryształów, aby odkryć iodzyskać trzy starytne
totemy ztajnych miejsc rytuałow ukrytych wgórach. Po
ich odzyskaniu, połączona moc totemów przywoła Straż-
nika, starytnego obrońcę lasów, aby raz na zawsze
zniszczyć Pancerny Klan.
Tak czy inaczej, odwieczny konflikt w końcu dobiega
końca.
Ironwood to wysoce asymetryczna, karciana gra dla 1-2
graczy. Wkażdej rundzie ty itwój przeciwnik na prze-
mian zagrywacie wsumie po 3 karty swoich frakcji, aby
skorzystać zich efektów. Efekty te obejmują pozycjono-
wanie Drużyn, inicjowanie walki, wydobywanie krysz-
tałów, nadawanie tymczasowych efektów pasywnych
inie tylko. Gdy dojdzie do walki, będziesz używać tych
samych kart korzystając z ich wartości bojowych, jed-
nocześnie starając się uzyskać premie bojowe, zadaw
rany i minimalizować straty oraz zwiększać wartość
Dominacji swojej Drużyny, aby wygrać walkę.
Jako dowódca Pancernego Klanu, twoim głównym celem
jest położenie fundamentów kuźni w zewtrznych
górach, apo zebraniu wystarczającej liczby kryształów,
zbudowanie kni na owych fundamentach. Jako wódz
Plemienia Puszczy, twoim zadaniem jest zlokalizowanie
starożytnych totemów swojego ludu za pomocą kart
Przepowiedni, oczyszczenie drogi do nich poprzez po-
konanie Pancernego Klanu, a na koniec zabezpieczenie
ich wzewnętrznych lasach, poza zasięgiem Klanu. Gdy
zdobędziesz trzeci totem jako wódz lub zbudujesz trzecią
knię jako dowódca, natychmiast odnosisz zwycięstwo.
Komponenty wspólne Komponenty do trybu Solo
Plansza Główna
1 karta Przebiegu
Tury Żelazobota
1 Skrót zasad Bota
20 kryształów
20 znaczników
INFORMACJE OGÓLNE
KOMPONENTY
1 Magiczna kość
PK01
2
1
0
Rozpatrz 1:
Zwerbować
.Następnie
Porusz
.
Wydaj , aby Zbudować.
Zaatakuj. Wtej Walce .
Posiłki
PK01
2
1
0
Rozpatrz 1:
Zwerbować
.Następnie
Porusz
.
Wydaj , aby Zbudować.
Zaatakuj. Wtej Walce .
Posiłki
Przepowiednie
PP01
1
2
0
Dobierz 1 .
Rozpatrz 1:
Dobierz .
Odkryj.
Przepowiednie
PP01
1
2
0
Dobierz 1 .
Rozpatrz 1:
Dobierz .
Odkryj.
PK02
2
0
1
Podbój
Dobierz 1
.
Rozpatrz 1 albo Wydaj , aby
Rozpatrzyć 2:
Porusz 1 .
Zaatakuj.
PK02
2
0
1
Podbój
Dobierz 1
.
Rozpatrz 1 albo Wydaj , aby
Rozpatrzyć 2:
Porusz 1 .
Zaatakuj.
PP02
Szybki cios
Porusz .
Zaatakuj.
Wygrana: Zyskaj 1 .
PP02
Szybki cios
Porusz .
Zaatakuj.
Wygrana: Zyskaj 1 .
PK03
0
1
1
Rozpatrz 2:
Porusz 1 .
.
na zewnętrznej
, którą kontrolujesz.
Rozszerzenie
PK03
0
1
1
Rozpatrz 2:
Porusz 1 .
.
na zewnętrznej
, którą kontrolujesz.
Rozszerzenie
PP03
Splądrowanie
Rozpatrz 1 albo Wydaj 2 ,
aby 2:
Porusz .
Zaatakuj Ferr um.
poło
(zaokrąglac
wgórę).
PP03
Splądrowanie
Rozpatrz 1 albo Wydaj 2 ,
aby 2:
Porusz .
Zaatakuj Ferr um.
poło
(zaokrąglac
wgórę).
PANCERNY
KLAN
TOR WIERTŁA
1. 2. 3.
START
Zyskaj .
Dobierz .
.
FAZA AKCJI
Zagranie 3 kart, naprzemiennie po 1.
Zagrywasz drugi.
.
8 (
płacąc
.
1
PANCERNY
KLAN
TOR WIERTŁA
1. 2. 3.
START
Zyskaj .
Dobierz .
.
FAZA AKCJI
Zagranie 3 kart, naprzemiennie po 1.
Zagrywasz drugi.
.
8 (
płacąc
.
1
PLEMIĘ PUSZCZY
1
1. 2. 3.
Zyskaj .
Dobierz .
.
FAZA AKCJI
Zagranie 3 kart, naprzemiennie po 1.
Zaczynasz.
.
8 ( ) na ręce.
.
płacąc 2 .
PLEMIĘ PUSZCZY
1
1. 2. 3.
Zyskaj .
Dobierz .
.
FAZA AKCJI
Zagranie 3 kart, naprzemiennie po 1.
Zaczynasz.
.
8 ( ) na ręce.
.
płacąc 2 .
PP05
Porusz 4 .
.
nie może się Poruszać wtej
Turze.
3
0
2
Osłona baldachimu
PP05
Porusz 4 .
.
nie może się Poruszać wtej
Turze.
3
0
2
Osłona baldachimu
WW18
Move .
Attack.
This Combat:
If the attacking has fewer
:
, +1 ,.
3
0
2Battle Cry
WW18
Move .
Attack.
This Combat:
If the attacking has fewer
:
, +1 ,.
3
0
2Battle Cry
PP38
Wydaj , aby Dobrać 2 ,
następnie Spal .
Porusz 1 i3 .
2
2
1Szepty pradawnych
PP38
Wydaj , aby Dobrać 2 ,
następnie Spal .
Porusz 1 i3 .
2
2
1Szepty pradawnych
PP30
Wydaj , aby
iZwerbować
1 w tej samej .
0
0
3
Kontrola myśli
PP30
Wydaj , aby
iZwerbować
1 w tej samej .
0
0
3
Kontrola myśli
PP17
Zwerbować w 1
sąsiadującym z ujawnioną .
4
1
0
Wezwanie zgóry
PP17
Zwerbować w 1
sąsiadującym z ujawnioną .
4
1
0
Wezwanie zgóry
PP14
Usuń
zniej 1
.
1
1
2Wybuch duszy
PP14
Usuń
zniej 1
.
1
1
2Wybuch duszy
PK21
Wydaj , aby Rozpatrzyć 1:
Zaatakuj. Wtej Walce .
Usuń 2 zdowolnego
.
1
1
2
Działa wulkaniczne
PK21
Wydaj , aby Rozpatrzyć 1:
Zaatakuj. Wtej Walce .
Usuń 2 zdowolnego
.
1
1
2
Działa wulkaniczne
PK19
Usuń iZwerbuj 1 wtej
.
Porusz .
0
0
3
Prowizoryczny golem
PK19
Usuń iZwerbuj 1 wtej
.
Porusz .
0
0
3
Prowizoryczny golem
PK31
(wliczając wszystkie
i
Zaatakowania , którą
wybierzesz.
wygrywa remisy w .
3
0
2
Zwodnicza przyta
PK31
(wliczając wszystkie
i
Zaatakowania , którą
wybierzesz.
wygrywa remisy w .
3
0
2
Zwodnicza przyta
PK37
4
1
0
Wydaj Zwerbować 1
.
Wydaj
w innej .
Rozmieszczanie golemów
PK37
4
1
0
Wydaj Zwerbować 1
.
Wydaj
w innej .
Rozmieszczanie golemów
PK05
Porusz 2 .
.
Dobierz .
3
0
2
Mobilizacja
PK05
Porusz 2 .
.
Dobierz .
3
0
2
Mobilizacja
PK14
Wydaj Zwerbować
.
Porusz 2 .
4
1
0
Dar mistrza kuźni
PK14
Wydaj Zwerbować
.
Porusz 2 .
4
1
0
Dar mistrza kuźni
5
Liczba komponentów jest ograniczona. Jli jakiś efekt ma spowodować otrzymanie lub umieszczenie wgrze jednego
znich, gdy jest on wyczerpany, po prostu zignoruj ten efekt.
Komponenty Pancernego Klanu
Komponenty Plemienia Puszczy
1 plansza Gracza
1 plansza Gracza
3 karty Podstawowe
3 karty Podstawowe
35 kart Specjalnych
35 kart Specjalnych10 kart Przepowiedni
20 metalowych
znaczników
Wojowniw
Pancernego Klanu
20 drewnianych
znaczników
Wojowniw
Plemienia Puszczy
5 drewnianych
znaczników
Totemów
.
1 metalowy
znacznik Wiertła
3 metalowe
znaczniki
Golemów
5 metalowych
znaczników
Kuźni

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756