Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa PORTAL GAMES Listy z zaświatów

Instrukcja obsługi Gra planszowa PORTAL GAMES Listy z zaświatów

Wróć
100 kart Pytań
Banan
1
Minutnik
Lama
Lampa
Kalendarz
2
3
4
5
50 kart Obiektów
Obiekt
Strona druzyny KsiezycaStrona druzyny Słońca
Jaki ma kolor?
KOLOR
KOLOR
2 ołówki
PAP
TYG
PLAN
PRAC
SWEE
Notatnik
˛˙˙˙
OPIS I CEL GRY
Medium rywalizują o odgadnięcie Tajemniczego Obiektu z pomocą tajemniczych
Duchów dających wskazówki z zaświatów!
Poniższa instrukcja przedstawia rozgrywkę czteroosobową, ale możecie grać
w większym gronie.*
W grze biorą udział 2 drużyny, w skład których wchodzą: 1 Medium i 1 Duch.
Jest pewien Tajemniczy Obiekt, który znają Duchy. Każdy z Duchów chce, aby to
jego Medium odgadło jako pierwsze, czym jest ten Obiekt. Medium na zmianę
dają Duchom karty Pytań, aby te nakierowały ich swoimi odpowiedziami na
Obiekt. Duch pisze odpowiedź (Wskazówkę) powoli, litera po literze, dopóki nie
przerwie mu Medium. Drużyna, której Medium, jako pierwsze odgadnie Obiekt,
wygrywa!
*Więcej niż 4 graczy:
Dodajcie więcej Medium do każdej z drużyn. Medium współpracują wewnątrz
swojej drużyny, dzielą się kartami oraz mogą przekazywać sobie tajne notatki.
Każde z nich może powiedzieć „Cisza”.
1. Podzielcie graczy na dwie drużyny –
Słońca i Księżyca.
2. Zdecydujcie, kto będzie Duchem, a kto
Medium.
3. Każde Medium dobiera po 7 kart Pytań
i zapoznaje się z nimi, bez ujawniania ich
drużynie przeciwnej.
4. Duchy obu drużyn dobierają jedną,
wspólną kartę Obiektu. Patrzą na
nią, bez pokazywania jej Medium.
Wspólnie decydują, które słowo będzie
poszukiwanym Obiektem w tej rozgrywce.
(Podczas decydowania mogą używ
numerów z kart, zamiast słów).
MediumDuchy
Druzyna Słońca
Druzyna Ksiezyca
˙
˙˛˙
SCHEMAT SIEDZENIA
PRZYGOTOWANIE DO GRY
ROZGRYWKA
Gra toczy się w turach. Rozpoczyna drużyna Słońca. W turze danej drużyny
obróćcie Notatnik w stronę tej drużyny. Medium wybiera, czy chce ZAD
PYTANIE, czy ODGADĆ OBIEKT, a następnie wykonuje poniższe kroki:
— ALBO —
Medium: powinno mówić Cisza” tak
szybko, jak może. Lepiej powiedzieć
Cisza” wcześniej, aby drużyna
przeciwna nie dostała zbyt wielu
informacji.
Duchy: powinny wybierać
Wskazówki, które już po pierwszych
literach pozwolą Medium odgadnąć
odpowiedź. Piszcie powoli, dając
Medium czas na powiedzenie „Cisza”.
PORADY
Jakie Wskazówki mogę przekazywać?
ZADAJ PYTANIE
1. Medium wybiera 2 karty Pytań
z ręki i przekazuje je Duchowi ze
swojej drużyny.
2. Duch wybiera jedno Pytanie, na
które odpowie i oddaje Medium
tę kartę, a drugą odrzuca odkrytą.
3. Na pierwszym wolnym polu
Notatnika po stronie drużyny
Ducha, Duch zaczyna powoli
zapisywać Wskazówkę.
Wskazówka musi odpowiadać
na wybrane pytanie dotyczące
Obiektu.
Duch powinien wypowiadać
literę jaką zapisuje.
4. Jeśli Medium wydaje się, że zna
Wskazówkę, którą pisze Duch,
woła Cisza”. Duch przestaje
pisać. (Jeśli rozpoczął już pisanie
jakieś litery, musi ją dokończyć).
5. Medium kładzie przed sobą
zakrytą kartę z Pytaniem. Może
do niej zajrzeć w dowolnym
momencie gry.
6. Medium dobiera 2 nowe karty
Pytań.
ODGADNIJ OBIEKT
1. Medium zapisuje pierwszą
literę odgadywanego Obiektu
w pierwszym wolnym polu
Notatnika po stronie swojej
drużyny i wypowiada tę literę na
głos.
Jeśli litera jest poprawna,
Duch puka w stół. Medium
zapisuje kolejną literę
i wypowiada ją na głos.
Jeśli litera jest błędna, Duch
kładzie palec na swoich ustach.
Medium skreśla błędną literę.
Tura dobiega końca.
2. Jeśli Medium zakończy zgadywać
słowo, stawia kropkę na jego
końcu. Jeśli poprawnie odgadło
Obiekt, jego drużyna zwycięża!
Nie ma kar za niepoprawne
zgadywanie, poza tym że drużyna
traci turę, w której mogła zdobyć
Wskazówkę.
(aby otrzymać Wskazówkę) (aby spróbowwygrać)
WSKAZÓWKI
Wskazówki muszą odpowiadać na wybrane pytanie dotyczące Obiektu.
Wskazówki mogą zawierać tylko litery i spacje.
Wskazówki powinny być przekazywane w języku, który znają wszyscy
gracze.
Wskazówki nie mogą zawierać żadnej części nazwy Obiektu (np. jeśli
obiekt to Samolot, nie można odpowiedzieć „lot” albo „lotnik”)
Duchy mogą używać dowolnych wskazówek, które spełniają powyższe kryteria – słowa
ze słownika, rzeczowniki i wymyślone słowa są w porządku! Można używać Wskazówek
zawierających wiele słów, ale należy przy tym uważać, bo mogą zdradzić one za wiele.
POLA Z OKIEM
Kiedy drużyna rozpoczyna turę na polu z ikoną Oka w Notatniku, Medium prosi
o napisanie kolejnej litery dowolnej, wybranej przez to Medium wskazówki w Notatniku
(dowolnej drużyny). Duch, który pisał daną Wskazówkę, dodaje do niej jedną literę.
Następnie tura kontynuowana jest według standardowych zasad.
PRZYKŁAD TURY
Ania, Medium, przekazuje 2 karty Pytań Tomkowi, który jest Duchem w jej drużynie. Tomek
wybiera kartę „Z jakiego materiału jest wykonany?”, pokazuje to Ani i odrzuca drugą kartę
odkrytą. Obiekt to „Kalendarz”, więc Tomek decyduje się odpowiedzieć „Papier”. Zapisuje zatem
„P A P” w wolnym polu, zatrzymując się po każdej literze. Ani wydaje się, że Wskazówką będzie
„Papier”, mówi więc „Cisza”, aby nie ujawniać drużynie przeciwnej kolejnych liter.
NAJCZESCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Co, jeśli Medium nie powie „Cisza”? — Jeśli Duch zapisał ostatnią literę Wskazówki
zanim Medium zawołało „Cisza”, dodaje kropkę na końcu Wskazówki, aby pokazać, że
słowo jest już zapisane w całości.
Co, jeśli nie podobają mi się moje karty Pytań? — Raz na grę, każda drużyna może
odrzucić z ręki wszystkie karty Pytań (odkryte) i dobrać 7 nowych.
Co, jeśli wszystkie miejsca na Notatniku zostały zapełnione? — Jeśli żadna z drużyn
nie odgadnie prawidłowo Obiektu w ciągu 8 rund, obie drużyny przegrywają.
Czy mogę sprawdzać rzeczy w różnych źródłach (książka, internet, itp.)? — Duchy
mogą! Medium nie.
Rozmowa przy stole — Duchy nie mogą dawać żadnych dodatkowych podpowiedzi.
Uważajcie i unikajcie sformułowań takich jak „ta Wskazówka będzie trudna”.
Ta gra jest produktem wysokiej jakości. Została skompletowana z wielką starannością. Jeśli
jednak w Twoim egzemplarzu zdarzyły się jakieś braki, serdecznie za nie przepraszamy.
Prosimy, poinformuj o nich nasz Dział Obsługi Klienta za pośrednictwem formularza
kontaktowego na naszej stronie: portalgames.pl/pl/reklamacje/
Wspieramy każdą naszą grę – także po jej wydaniu. Choć nasi redaktorzy i współpracownicy
pieczołowicie sprawdzają i szlifują materiały z gry, czasem – nieraz po miesiącach czy
wręcz latach od premiery – pojawia się konieczność wprowadzenia drobnych korekt, zmian
czy ulepszeń. Zobowiązujemy się wprowadzać do instrukcji niezbędne zmiany, bazując
na opiniach społeczności graczy i doświadczeniu autorów. Aktualną instrukcję, a często
także dodatkowe materiały (np. mini-rozszerzenia, FAQ), znajdziesz na naszej stronie
internetowej: portalgames.pl/pl/listy-z-zaswiatow/
˛´

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756