Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa PORTAL GAMES Mass Effect

Instrukcja obsługi Gra planszowa PORTAL GAMES Mass Effect

Wróć
INSTRUKCJA
MASS EFFECT: GRA PLANSZOWA
AUTORZY GRY:
ERIC M. LANG,
CALVIN WONG TZE LOON 黃子
ROZWÓJ:
ANDREW DOUTHWAITE,
DOM WESTERLAND,JAMES HEWITT,
JESS GIBBS, JUSTIN TALSMA
TEKST:
CALVIN WONG TZE LOON 黃子倫
TEKST OPOWICI:
CALVIN WONG TZE LOON 黃子倫,
GAVIN DADY
REDAKCJA WERSJI ANGIELSKIEJ:
JIM JOHNSON,
ROBERT HEBBELTHWAITE
PROJEKT GRAFICZNY:
MICHAL E. CROSS, AKHA HULZEBOS,
MIKE KAY, JANE ROBERTSON,
STEPHANIE TORO, CHRIS WEBB,
MARK WHITTINGTON, LEIGH WOOSEY
PROJEKT 3D FIGUREK PODSTAWOWYCH:
TITAN-FORGE.COM
ROZWÓJ PROJEKTU 3D FIGUREK:
JOANA ABBOTT, BEN DE BOSDARI,
SEAN BULLOUGH,
DOMINGO DÍAZ FERMÍN,
COLIN GRAYSON,
JONNY LA TROBE-LEWIS,
CHRIS ‘CHRISPY’ PEACEY
RENDEROWANIE 3D:
DOMINGO DÍAZ FERMÍN
KIEROWNICTWO ARTYSTYCZNE:
ROCÍO MARN PÉREZ
ILUSTRACJA OKŁADKI:
DAVID BENZAL
POZOSTE ILUSTRACJE:
DAVID BENZAL
PROJEKT MAP:
JOSE ESTERAS
KOREKTA WERSJI ANGIELSKIEJ:
JIM JOHNSON,
ROBERT HEBBLETHWAITE
TESTERZY:
ALAN WAFER, HAQ KAMAR,
AMELIA CHUNG, HONG DI-ANNE,
MAJA ŠKRIPELJ, MISTY BURGESS,
VYRIA DURAV,NIKKI VALENS,
ZSVELA,MATT FAULISI, PHYPHOR,
NICHOLAS LIM, TOM SHEEN,
M YEAGER,JOEY SCHOUTEN,
AMANDA VALLERAND,JON SNEATH
MANUEL CORREIA,ISAAC CHILDRES,
ZACH CARTER,ADRIAN FRANCIES,
STEVEN SITES,PEER SYLVESTER,
DEREK PORTER,CARL GANNON,
GEORGIOS PANAGIOTIDIS,
AMANDA „PANDA8NGEL WONG,
CONOR BAKER,LEIGH BARLOW,
MATT MORAN,STEFAN ROSALIND
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM:
GAVIN DADY
CHRIS SHEPPERSON
WERSJA POLSKA:
ZESPÓŁ PORTAL GAMES
TŁUMACZENIE:
PAWEŁ IMPEROWICZ
REDAKCJA:
MARCIN ZALEWSKI
SKŁAD:
RADOSŁAW DAWID
SPECJALNE PODZIĘKOWANIA
ZAPOMOC W PRZYGOTOWANIU
POLSKIEJ EDYCJI KIERUJEMY DO:
WERONIKI SPYRY, KAROLA WASZAKA,
PATRYKA PAJGISA, GRZEGORZA
WIĘCKA I GRZEGORZA POLEWKI.
MODIPHIUS ENTERTAINMENT
DYREKTOR KREATYWNY:
CHRIS BIRCH
DYREKTOR OPERACYJNY:
RITA BIRCH
DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY:
CAMERON DICKS
KIEROWNIK MARKI:
SAMANTHA WEBB
KIEROWNIK USŁUG KREATYWNYCH:
JON WEBB
KIEROWNIK ROZWOJU:
SOPHIE WILLIAMS
KIEROWNIK FINANSOWY:
LUC WOOLFENDEN
KOORDYNATOR KREATYWNY:
KIERAN STREET
KIEROWNIK PRODUKCJI ILOGISTYKI:
PETER GROCHULSKI
GŁÓWNY KIEROWNIK ARTYSTYCZNY:
ROCÍO MARN PÉREZ
KIEROWNIK ARTYSTYCZNY:
ARIEL OREA
KOORDYNATOR ZESPOŁU:
ROCÍO MARN PÉREZ
FOTOGRAFIE:
FÁTIMA MARTÍNREZ
GŁÓWNY PROJEKTANT 3D:
JONNY LA TROBE-LEWIS
STARSI PROJEKTANCI 3D:
JOANA ABBOTT, DOMINGO DÍAZ
FERMÍN, CHRIS ‘CHRISPY’ PEACEY
STARSZY PROJEKTANT FIGUREK:
COLIN GRAYSON
PROJEKTANCI 3D:
BEN DE BOSDARI, SEAN BULLOUGH
MALOWANIE FIGUREK:
CALLUM FRANCE
PROJEKT TERENU:
JULIAN JERATSCH
GŁÓWNY PROJEKTANT GRAFICZNY:
AKHA HULZEBOS
WIODĄCY PROJEKTANT GRAFICZNY:
MICHAL E. CROSS
PROJEKT GRAFICZNY:
STEPHANIE TORO, CHRIS WEBB,
MARK WHITTINGTON, LEIGH WOOSEY
PRODUKCJA AUDIO IWIDEO:
STEVE DALDRY
EDYCJA:
BRYCE JOHNSTON
PROJEKT GIER:
JACK CAESAR, JAMES HEWITT
ASYSTENT DS. SPOŁECZNOŚCI
IPROJEKTOWANIA:
DOM WESTERLAND
ASYSTENT DS. PLANOWANIA
IPROJEKTOWANIA:
JUSTIN TALSMA
ROZJ 2D20:
NATHAN DOWDELL
ASYSTENCI DS. PROJEKTU RPG:
ANDY DOUTHWAITE, JESS GIBBS
LIDER ZESPOŁU DS. ZARZĄDZANIA
PROJEKTAMI:
BŁAŻEJ KUBACKI
STARSZY MENADŻER PROJEKTÓW
IPROCESU:
GAVIN DADY
KIEROWNICY PROJEKTU:
DANIEL LADE, JAMIE MACKENZIE,
BEN MAUNDER, HARALAMPOS
TSAKIRIS
ASYSTENT KIEROWNICTWA PROJEKTU:
ROBERT HEBBLETHWAITE
KIEROWNIK OPERACYJNY:
JOHN WILSON
KIEROWNIK DS. FABRYKI:
MARTIN JONES
STARSI PRACOWNICY PRODUKCJI:
DREW COX, WARWICK VOYZEY
GŁÓWNI PRACOWNICY PRODUKCJI:
JAKE PINK, MILES TURNER
PRACOWNICY PRODUKCJI:
THOMAS BULL,
REBECCA CARTWRIGHT,
LOUIS HARTLEY-EDWARDS,
JAKE SKINNER-GUY,
CHRISTOPHER LEIGH
ZESPÓŁ MONTAŻOWY:
ELAINE ELIZABETH HUGHES,
NICHOLA JONES,
MICHELLE RICHARDS
TWÓRCY NARZĘDZI:
LUKE GILL, DAVID HEXTALL,
ANTHONY MORRIS
KIEROWNIK DS. OBSŁUGI KLIENTA
IKONT:
LLOYD GYAN
KIEROWNIK DS. SPOŁECZNOŚCI:
APRIL HILL
KIEROWNIK DS. PR:
SOPHIE MAY
MENEDŻER DS. TŁUMACZEŃ
IWYDANIA:
MATT TIMM
MENEDŻER DS. DYSTRYBUCJI
IKLIENTÓW KLUCZOWYCH:
GARY MOORE
KIEROWNIK DS. SPRZEDAŻY:
MATT VANN-HINTON
KOORDYNATOR DS. MARKETINGU:
SHAUN HOCKING
KIEROWNIK DS. MARKETINGU:
SHAREEF DAHROUG
ASYSTENT DS. MARKETINGU:
GEORGIE REEVE
PRZEDSTAWICIELE DZIAŁU OBSŁUGI
KLIENTA:
CHRIS DANN, JAGDEEP THIARA
ASYSTENT OPERACYJNY:
STEPHANIE CATALA
KIEROWNIK SKLEPU INTERNETOWEGO:
APINYA RAMAKOMUD
ANALITYK FINANSOWY:
VALYA MKRTCHYAN
MENEDŻER DS. NALEŻNOŚCI:
OFELYA MNATSAKANYAN
SPECJALISTA DS. NALEŻNOŚCI
IKOORDYNATOR DS. FINANSÓW:
HOLLIE SHEPPERSON
©2024 Electronic Arts Inc. EA, logo EA, Mass Eect, logo Mass Eect, BioWare ilogo
BioWare są znakami towarowymi Electronic Arts Inc. Modiphius jest autoryzowanym
licencjobiorcą Electronic Arts.
Podstawowe systemy imechanika gry są chronione prawem autorskim © 2023
Modiphius Entertainment Ltd. Wszelkie prawa zastrzeżone. „Modiphius”®, „2d20”™
ilogo Modiphius są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi
rmy Modiphius Entertainment Ltd.
Wszelkie zastrzeżone nazwy handlowe są używane na potrzeby kcji inie mają na
celu naruszenia praw autorskich. To jest dzieło kcyjne. Wszelkie podobieństwo do
prawdziwych osób iwydarzeń, przesych lub obecnych, jest czysto przypadkowe
iniezamierzone, zwyjątkiem osób iwydarzeń opisanych wkontekście historycznym.
Jakiekolwiek nieautoryzowane użycie materiału chronionego prawem autorskim jest
nielegalne.
©2024 Portal Games Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Ta gra jest produktem wysokiej jakości. Została skompletowana z wielką starannością.
Jeśli jednak w Twoim egzemplarzu zdarzyły się jakieś braki, serdecznie za nie
przepraszamy. Prosimy, poinformuj o nich nasz Dział Obsługi Klienta za pośrednictwem
formularza kontaktowego na naszej stronie: https://portalgames.pl/pl/reklamacje/
Wspieramy każdą naszą grę – także po jej wydaniu. Choć nasi redaktorzy
iwspółpracownicy pieczołowicie sprawdzają i szlifują materiały z gry, czasem – nieraz
po miesiącach czy wręcz latach od premiery – pojawia się konieczność wprowadzenia
drobnych korekt, zmian czy ulepszeń. Zobowiązujemy się wprowadzać do instrukcji
niezbędne zmiany, bazując na opiniach społeczności graczy i doświadczeniu autorów.
Aktualną instrukcję, a często także dodatkowe materiały (np. mini-rozszerzenia, FAQ),
znajdziesz na naszej stronie internetowej: https://sklep.portalgames.pl/mass-eect
MODIPHIUS ENTERTAINMENT LTD.
2nd Floor, 39 Harwood Rd, London SW6 4QP, United Kingdom
info@modiphius.com | www.modiphius.com
PORTAL GAMES SP. Z O.O.
ul. H. Sienkiewicza 13, 44-190 Knurów
portal@portalgames.pl | www.portalgames.pl
BIOWARE
DYREKTOR ARTYSTYCZNY MARKI:
DEREK WATTS
DYREKTOR DS. MARKI GRY:
PRESTON WATAMANIUK
PRODUCENT WYKONAWCZY:
MICHAEL GAMBLE
REDAKTOR NACZELNY:
KARIN WEEKES-WEST
REDAKTOR OPOWIEŚCI:
RYAN CORMIER
GŁÓWNY PRACOWNIK DS.
LICENCJONOWANIA PRODUKTÓW:
DEVON GARDNER
WSPARCIE DLA FANÓW:
CARYS RICHARDS
WSPARCIE DLA FANÓW:
MAD BEE
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE .................................................4
Podział Kontroli ....................................................4
Drużyna ..................................................................4
Gotowość do Wojny ............................................5
Zwycięstwo iPorażka .........................................5
KOMPONENTY .........................................................6
Komandor Shepard ............................................6
Członkowie Drużyny iPrzeciwnicy ............... 6
Zaznaczanie Pól ...................................................7
Zaznaczanie Punktów Kontrolnych..............7
Żetony Przeciwników .........................................8
Oznaczenia ...........................................................8
Ogłuszeni Przeciwnicy ......................................8
Elitarni Przeciwnicy ............................................. 8
Akapity Opowieści ..............................................9
Uwaga! .................................................................... 9
Mapa Kampanii ...................................................10
Misje Towarzyszy ..............................................11
Zaznaczanie Ścieżki ..........................................11
Księga Misji ..........................................................12
Strona Zasad Misji .............................................12
Strona Mapy Misji ..............................................13
Heksy ......................................................................13
Ikonograa Mapy...............................................13
Interakcja zMapą Misji ....................................14
Poza Granicami ...................................................14
Sąsiadowanie .....................................................14
Określanie Odległości ......................................15
Linia Strzału .........................................................15
Zasłonięte Obszary ...........................................16
Plansze Członków Drużyny ............................. 17
Powalony Członek Drużyny...........................18
Dowódca Misji ....................................................18
PRZYGOTOWANIE MISJI ...........................19
Witamy na Hagalaz ............................................19
1. Przygotowanie Misji .....................................19
2. Napełnienie Worka Przeciwników .........19
Misje Towarzyszy ...............................................19
Przykładowe Przygotowanie
Worka Przeciwników ........................................19
3. Przygotowanie Przeciwników ................. 20
4. Przygotowanie Mapy.................................. 20
5. Rozmieszczenie Drużyny .......................... 20
Na Szpicy ............................................................. 22
Pula Kości Strategii .......................................... 22
Symbole na Kości Strategii............................ 22
ROZGRYWANIE MISJI .................................22
Struktura rozgrywki ..........................................22
Faza Przygotowania ..........................................22
Faza Członków Dryny ...................................22
Krok A: Rzut Kośćmi Strategii ....................... 23
Umiejętności Podstawowe ........................... 23
Krok B: Akcje ....................................................... 23
Pola Akcji .............................................................. 23
Oznaczenie Przygwożdżenia ....................... 24
Akcje Wzmocnione .......................................... 24
Akcje Podstawowe ........................................... 24
Akcje Umiejętności .......................................... 24
Krok C: Karta Zagrożenia ............................... 25
Atakowanie ........................................................25
Oznaczenie Reakcji .......................................... 25
Oznaczenie Ataku Dystansowego ............. 25
Obrażenia Członków Drużyny ..................... 25
Oznaczenie Pośpiechu ................................... 26
Niemożliwe Aktywacje ................................... 26
Poruszanie Przeciwników Naprzód ........... 26
Przywoływanie Popleczników .................... 26
Faza Kcowa .....................................................26
DODATKOWE ZASADY ............................27
Odblokowywanie Umiejętności ....................27
Zdobywanie Punktów Doświadczenia (XP) 27
Zaawansowane Umiejętności
iUmiejętności Towarzyszy ............................ 28
Kości Idealisty iŻetony Renegata .................29
Kości Idealisty .................................................... 29
Żetony Renegata .............................................. 30
Żetony Łupu ........................................................30
Żetony Granatu iSkrzynki zGranatami ... 30
Żetony Medi-żelu ............................................. 30
Żetony Danych .................................................. 30
Wieżyczki .............................................................31
Dodatkowe Zasady dot. Przeciwników .......31
Okazja do Ataku .................................................31
Oznaczenia...........................................................31
Przykład Toru Odporności ............................ 32
Elitarni Przeciwnicy .......................................... 32
Ogłuszanie Przeciwników ............................. 32
Efekty Biotyczne .............................................. 32
Cele Misji ..............................................................33
Cele Misji Towarzyszy ..................................... 33
Cele Wstępne ..................................................... 33
Zakończenie Misji ..............................................33
Ścieżki Idealisty iRenegata .......................... 33
Zapisywanie Postępu ...................................... 34
Elementy Mapy ...................................................34
Ikony Dodatkowego Łupu ............................ 34
Ikony Szybkiej Podróży .................................. 34
Ikony Inferno ...................................................... 34
Wycieki Chłodziwa ...........................................34
Ikony Terminala ................................................. 35
Ikony Różnicy Poziomu Terenu ................... 35
OPIS CZŁONKÓW DRUŻYNY .............36
Komandor Shepard ...........................................36
Żetony Rozkazu ................................................. 36
Odkształcenie .................................................... 36
Bariera ................................................................... 36
Spalenie ................................................................ 36
Garrus Vakarian ..................................................37
Strzał Wstrząsowy ............................................ 37
Turiański Rebeliant ........................................... 37
Przeciążenie ........................................................ 37
Miny Zbliżeniowe ............................................. 37
Kalibracja ............................................................. 37
Liara T’Soni ..........................................................38
Analiza .................................................................. 38
Staza / Osobliwość ........................................... 38
Strzał zPistoletu ................................................ 38
Podniesienie / Amunicja Odkształcająca /
Eksplozja Biotyczna ......................................... 38
Czysta Biotyka ................................................... 38
Intuicja Handlarza Cienia ...............................38
Kontroler Asari ................................................... 38
Tali’Zorah nar Rayya .......................................... 39
Dron Bojowy ....................................................... 39
Seria zPistoletu ................................................. 39
Sabotaż Wieżyczki ........................................... 39
Sabotaż Przeciwnika ....................................... 39
Wyssanie Energii ............................................... 39
Urdnot Wrex ........................................................40
Żetony Szału ....................................................... 40
To, co Kroganie robią najlepiej ....................40
Krogański Czempion .......................................40
Granat Podnoszący .......................................... 40
Strzel wto jeszcze 46 razy .............................40
OSIĄGNCIA ............................................................ 41
OPIS IKON ..................................................................42
Wroku 2186 cywilizacje galaktyki toczą wojnę zbezlitosnym, syntetyczno-organicznym wrogiem zwanym Żniwiarzami. Ostrzeżenia
komandora Sheparda oich przybyciu zostały zignorowane. Teraz, gdy Żniwiarze wdarli się do galaktyki, miażdżą wszelki stawiany im
opór.
Ziemia upadła. Palaven, ojczysta planeta turian, jest oblężona, aich siły militarne ledwo powstrzymują wroga. Żniwiarze atakują
galaktykę na wszystkich frontach ito tylko kwestia czasu, nim rasy zPrzestrzeni Cytadeli upadną przed ich niepowstrzymanym naporem.
Jednak jest jeszcze nadzieja. Komandorowi Shepardowi udało się zgromadzić na pokładzie Normandii, fregaty zwiadowczej
Przymierza Układów, załogę złożoną zzaufanych sojuszników. Przymierze jest wposiadaniu planów tajemniczej proteańskiej
superbroni, Tygla. Niestety, samo jej zbudowanie nie wystarczy.
Shepard, wraz zzałogą Normandii, starają się zawrzeć sojusze istworzyć zjednoczony front zdolny pokonać Żniwiarzy, nim ci
opanują galaktykę idokończą „zbiory” wszelkiego biologicznego życia.
Wtym samym czasie podstępna organizacja terrorystyczna Cerberus próbuje za wszelką cenę zrealizować własny plan
doprowadzenia do dominacji ludzkości. Przewodzi jej tajemniczy Człowiek Iluzja, wykorzystujący swoją armię bezwzględnych
agentów.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756