Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska PORTAL GAMES Czółko

Instrukcja obsługi Gra towarzyska PORTAL GAMES Czółko

Wróć
1
CZÓŁKO to karciana gra towarzyska dla
miłośników dobrej zabawy w każdym
wieku. Idealna na rozruszanie imprezy,
spotkania w gronie rodzinnym lub
z przyjaciółmi, a także do przełamania
lodów podczas wyjazdów integracyjnych,
wycieczek itp.
Zbierz ekipę i urządźcie sobie zwariowane
kalambury, wykorzystując mnóstwo
podzielonych na kategorie haseł, które
rozbawią was do łez. Wykorzystajcie własne
czółko w tej zakręconej grze, a reszta graczy
pomoże wam odgadnąć, co też chodzi wam
po głowie! Do dyspozycji macie pokazywanie,
opowiadanie, śpiewanie - wszystko, co też
wam w duszy gra. Podstawową rozgrywkę
urozmaicą wam dodatkowe zabawne tryby
zgadywania, a jakby tego było mało, Czółko
dostarczy prawdziwych eksplozji śmiechu
dzięki regule Bomby — haseł zabronionych.
Proste zasady, ciekawe kategorie
i błyskawiczna
rozgrywka to przepis
na CZÓŁKO!
DOBRA ZABAWA
GWARANTOWANA!
KOMPONENTY GRY
200 dwustronnych kart Haseł
18 kart Trybu gry
Uwaga! Będziecie również potrzebować
czasomierza. Wykorzystajcie ten, który
znajduje się w aplikacji Czółko dostępnej
za darmo na urządzenia przenośne
z systemem Android oraz iOS lub użyjcie
zwykłego stopera.
OPIS KART
KARTY HASEŁ — Dwustronne karty,
z których każda ze stron posiada jedno
hasło do odgadnięcia oraz Bombę (zakazane
słowo) w specjalnej ramce. Karty haseł
dzielą się na 4 kategorie:
ALE COO?
(karty niebieskie),
COOLTURA
(karty pomarańczowe),
SPORT
(karty zielone),
ŻYCIE CODZIENNE
(karty różowe).
KARTY TRYBU GRY
Zmieniają sposób, w jaki
będziemy przedstawiać
hasła, które należy odgad-
nąć w trakcie rozgrywki.
Wykorzystuje się je jedynie
w wariancie rozszerzonym.
CEL GRY
Waszym zadaniem jest odgadnięcie jak naj-
większej liczby haseł w trakcie pojedynczej
rundy. Gracz, który zgromadzi największą
liczbę kart haseł pod koniec rozgrywki,
wygrywa grę!
ZASADY GRY
Poniżej znajdują się zasady rozgrywki
w WARIANCIE PODSTAWOWYM, zmiany
względem WARIANTU ROZSZERZONEGO
znajdziecie w dalszej części instrukcji. W obu
wariantach możecie natomiast skorzystać
z dodatkowej reguły Bomby opisanej na
końcu tej instrukcji.
Przed rozgrywką zdecydujcie się wspólnie,
jaką kategorię wybieracie. Weźcie wszyst-
kie karty z danej kategorii, potasujcie je
i umieśćcie na środku stołu w pojedynczym
stosie. Wszystkie pozostałe karty schowaj-
cie do pudełka.
Osoba z najwyższym czołem jako pierwsza
zostaje aktywnym graczem. Po rozegraniu
swojej tury aktywnym graczem zostaje
kolejna osoba zgodnie z kierunkiem ruchu
wskazówek zegara.
Rozgrywka kończy się po tym, jak ostatni
gracz rozegra swoją turę. Gracz z największą
liczbą odgadniętych haseł wygrywa.
PROJEKT GRAFICZNY: Na podstawie projektu aplikacji: Aga Jakimiec, Rafał Szyma
INSTRUKCJA: Łukasz Piechaczek, Matt Dembek
Szanowny Kliencie, nasze gry kompletowane są ze szczególną starannością.
Jeśli jednak w Twoim egzemplarzu zdarzyły się jakieś braki – serdecznie za nie
przepraszamy. Prosimy, poinformuj nas o tym: portal@portalgames.pl.
© 2021 Portal Games Sp. z o.o.
ul. H. Sienkiewicza 13, 44-190 Knurów
www.portalgames.pl, portal@portalgames.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie, publikowanie instrukcji,
komponentów i wykorzystywanie ilustracji bez wcześniejszej zgody zabronione
2
TURA AKTYWNEGO
GRACZA
1.
Dobierz na rękę pięć kart z wierzchu stosu
kart w taki sposób, aby nie podejrzeć ich
dolnej części.
2.
Otwórz specjalny czasomierz w aplikacji
Czółko lub przygotuj stoper na 30 sekund.
3.
Przyłóż pierwszą kartę do czoła (nie patrz
na hasło!) i uruchom odliczanie czasu.
4.
W trakcie 30 sekund zadaniem
pozostałych graczy jest nakierowanie
cię na hasło znajdujące się na karcie. Masz
nieograniczoną liczbę prób, aby odgadnąć hasło.
Ważne! Pozostali gracze nie mogą wymawiać
żadnego członu hasła lub bomby. Nie mogą
również odmieniać tych słów, wykorzystywać
słów, które brzmią tak samo, ani wymawiać
ich w innych językach. Jeżeli złamany zostanie
ten warunek, należy natychmiast odłożyć taką
kartę na bok.
5.
Jeżeli udało ci się odgadnąć hasło w wy-
znaczonym czasie, o czym powiadomią
cię pozostali gracze, umieść kartę przed sobą.
W innym przypadku odłóż ją na bok.
6.
Jeżeli zostały Ci jeszcze jakieś karty haseł
do odgadywania, to przyłóż natychmiast
kolejną z nich do czoła. Uruchom czasomierz
na kolejne 30 sekund i spróbuj odgadnąć hasło
z pomocą innych graczy. W innym wypadku
twoja tura dobiega końca.
WARIANT
ROZSZERZONY
W tym wariancie obowiązują wszystkie po-
wyższe zasady z pewnymi zmianami. Czas na
odgadnięcie hasła w wariancie rozszerzonym
to 1 minuta i 15 sekund oraz do gry włączone
zostają KARTY TRYBU GRY.
Przed rozgrywką, po wyborze kategorii, należy
potasować wszystkie karty trybu gry i umieścić je
w zakrytym stosie obok stosu kart haseł.
Na początku tury każdego gracza, w dowolnej
kolejności, wszyscy oprócz aktywnego gracza,
dobierają 1 wierzchnią kartę ze stosu kart trybu
gry, nie ujawniając jej pozostałym. Karta ta okre-
śla nową zasadę, jaka obowiązuje danego gracza
w trakcie tej tury. Każdy powinien zastosować się
do własnej reguły w trakcie przedstawiania hasła
aktywnemu graczowi. Po zakończeniu danej tury
wtasujcie wszystkie karty z powrotem do talii
kart trybu gry. Przed rozpoczęciem kolejnej znów
wszyscy dobierają po 1 karcie.
Uwaga! Tryb „Po jednym słowie” jest wyjątko-
wą kartą trybu, której zasada działa na wszyst-
kich graczy. Więcej w opisie tego trybu.
SZCZEGÓŁOWY OPIS
KART TRYBU GRY:
POKAZYWANIE – Przekazujesz informacje
tylko i wyłącznie za pomocą gestów i ruchów.
Nie możesz się odzywać ani wydawać żadnych
dźwięków.
POKAZYWANIE NA SIEDZĄCO – Podobnie jak
w przypadku zwykłego pokazywania, ale dodat-
kowo nie możesz wstawać z krzesła / kanapy.
POKAZYWANIE Z DŁONIĄ NA GŁOWIE
Podobnie jak w przypadku zwykłego pokazywa-
nia, ale dodatkowo trzymaj jedną dłoń na głowie.
POKAZYWANIE ZE ZŁĄCZONYMI DŁOŃMI
Podobnie jak w przypadku zwykłego pokazywa-
nia, ale dodatkowo trzymaj złączone dłonie.
POKAZYWANIE TYŁEM – Podobnie jak w przy-
padku zwykłego pokazywania, ale dodatkowo
musisz być odwrócony / odwrócona tyłem do
aktywnego gracza.
OPOWIADANIE – Używaj słów dowolnie tak
jak w wariancie podstawowym.
OPOWIADANIE JĄKAJĄC SIĘ – Używaj słów
dowolnie, ale musisz się przy tym jąkać.
OPOWIADANIE ŚPIEWAJĄC – Używaj słów
dowolnie, ale musisz je wyśpiewać.
OPOWIADANIE KRZYCZĄC – Używaj słów
dowolnie, ale musisz je wykrzyczeć.
OPOWIADANIE TYLKO PYTANIAMI
Używaj słów dowolnie, ale każde zdanie
musi być złożone w formie pytania.
OPOWIADANIE TYLKO RZECZOWNIKAMI
Używaj do opowiadania tylko rzeczowników.
OPOWIADANIE Z PRZYSIADAMI – Używaj słów
dowolnie, ale po KAŻDYM słowie zrób przysiad.
OPOWIADANIE Z PAJACYKAMI – Używaj słów
dowolnie, ale po KAŻDYM słowie zrób pajacyka.
DZIOBAKI – Używaj słów dowolnie, ale co
każde trzecie słowo musisz powiedzieć:
dziobak (w dowolnie odmienionej formie).
NAŚLADOWANIE DŹWIĘKÓW – Możesz
używać jedynie onomatopei lub nucić, nie
możesz jednak gestykulować.
SKŁADANIE MELDUNKU – Używaj słów dowol-
nie, ale musisz stać na baczność i zachowywać
się niczym żołnierz składający meldunek.
ZDRAJCAUżywaj słów dowolnie, ale twoim
celem jest wprowadzenie w błąd aktywnego
gracza, aby odgadł jak najmniej haseł. Na koniec
zabierz wszystkie nieodgadnięte hasła w tej
turze i umieść je przed sobą, aby otrzymać za
nie punkty pod koniec gry. Zasada ta działa
również podczas trybu „Po jednym słowie.
PO JEDNYM SŁOWIE – Ujawnij tę kartę,
pozostali ignorują swoje karty trybu (oprócz
Zdrajcy), lecz ich nie ujawniają. Zaczynając
od pierwszego gracza po lewej stronie
gracza aktywnego i kontynuując według
ruchu wskazówek zegara, każdy z was mówi
pojedyncze słowo, starając się w ten sposób
stworzyć jedną logiczną podpowiedź.
DODATKOWA REGUŁA
BOMBY
Tę zasadę możecie wprowadzić zarówno
w wariancie podstawowym, jak i rozszerzonym.
Jeśli aktywny gracz wypowie hasło znajdujące
się w ramce bomby (lub część tego hasła),
hasło główne natychmiast uznane jest za
nieodgadnięte i należy je odłożyć na bok.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756