Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL 7 Cudów Świata Liderzy (nowa edycja)

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL 7 Cudów Świata Liderzy (nowa edycja)

Wróć
„Polityka to sztuka rządzenia wolnymi ludźmi”. (Arystoteles)
ZAWARTOŚĆ
2 plansze Cudów („Roma” i „Abu Simbel”)
55 kart Liderów podzielonych na 3 talie:
standardową (34 karty)
ekspercką (15 kart)
Miast (6 kart bonusowych)
18 monet o wartości „6”
notes punktacji
3 arkusze z opisem nowych efektów
instrukcja
WPROWADZENIE
Liderzy to dodatek do gry 7 Cudów Świata umożliwiający wybranie
przywódców, którzy staną na czele Twojej cywilizacji.
Postacie historyczne przedstawione na 55 nowych kartach wpłyną na rozwój
miast, każda na swój wyjątkowy sposób.
Rozgrywka z dodatkiem nieco się zmienia, ale warunki zwycięstwa pozostają
takie same jak w podstawowej wersji gry 7 Cudów Świata.
ELEMENTY GRY
PLANSZE CUDÓW
Cuda „Roma” i „Abu Simbel” są używane jedynie w grze z tym dodatkiem.
KARTY LIDERÓW
Każda karta przedstawia 1 wyjątkowego Lidera.
Nie należy ich dodawać do kart Epok – tworzą osobną talię, którą można łatwo
odróżnić po innym wzorze rewersu.
Ich koszt wyrażony jest zawsze w monetach.
Uwaga! 6 bonusowych kart Miast jest używanych tylko w grze, w której biorą udział oba
dodatki: Liderzy i Miasta.
MONETY
Nowe monety o wartości „6” należy dodać do tych z podstawowej wersji gry.
Uwaga! Zapis w instrukcji „x monet” oznacza tak naprawdę sumę monet o wartości „x”.
Tak więc polecenie „weź x monet” należy rozumieć jako „weź monety o łącznej
wartości x”.
NOTES PUNKTACJI
Nowy notes punktacji pozwoli zapisywać także te punkty, które zostały zdobyte
dzięki dodatkom: Liderzy, Miasta i Armada.
ARKUSZE Z OPISAMI NOWYCH EFEKTÓW
Gracze znajdą na nich objaśnienia dotyczące wszystkich nowych symboli
występujących w grze.
ANTOINE BAUZA
2
PRZYGOTOWANIE
Grę należy przygotować według zasad z gry podstawowej 7 Cudów Świata
z 1 wyjątkiem: każdy gracz zaczyna z monetami o łącznej wartości 6 (zamiast 3).
PRZEBIEG GRY
Gra przebiega według normalnych zasad z gry podstawowej 7 Cudów Świata
z wyjątkiem 2 nowych faz:
A. Faza Liderów (na początku gry)
B. Faza rekrutacji (na początku każdej Epoki)
A. FAZA LIDERÓW
Każdy z graczy otrzymuje po 4 losowe karty Liderów, których treści nie
zdradza pozostałym graczom.
Nierozdane karty Liderów należy odłożyć do pudełka.
Uwaga! Podczas pierwszych rozgrywek zalecamy użycie tylko standardowej talii Liderów.
Gdy już dobrze poznacie grę, dodajcie do gry talię ekspercką, wtasowując ją
w standardową talię Liderów.
Wszyscy gracze równocześnie wybierają 1 z Liderów trzymanych na ręce
i kładą jego zakrytą kartę przed sobą, nie ujawniając jej treści.
Pozostałe karty przekazują zakryte graczowi po swojej prawej stronie.
Należy powtarzać 2 powyższe kroki do momentu otrzymania od sąsiada tylko
1 Lidera.
Na koniec tej fazy każdy gracz ma na ręce 4 Liderów.
Można rozpocząć Epokę I.
3
B. FAZA REKRUTACJI
Na początku każdej Epoki, przed rozdaniem kart danej Epoki, w fazie rekrutacji,
każdy z graczy wybiera w sekrecie 1 ze swoich Liderów i kładzie jego zakrytą
kartę przed sobą.
Kartę Lidera można zagrać na 3 sposoby:
A. Wystawienie Lidera.
B. Wybudowanie 1 etapu Cudu.
C. Odrzucenie karty i pozyskanie monet.
A. Wystawienie Lidera
Gracz płaci do banku koszt Lidera w monetach i umieszcza jego odkrytą kartę
obok swojej planszy Cudu. Od tej chwili może korzystać z efektów tego Lidera.
Koszt niektórych Liderów zależy od aktualnej Epoki.
W Epoce I wynosi on 1 monetę, w Epoce II 2 monety, a w Epoce III 3 monety.
Uwaga! Dla ułatwienia proponujemy umieszczenie „Hannibala” i „Cezara” razem z czer-
wonymi kartami (Budowle militarne), a „Euklidesa”, „Ptolemeusza” i „Pitagorasa”
razem z zielonymi kartami (Budowle naukowe) z odpowiednim symbolem.
B. Wybudowanie 1 etapu Cudu
Aby ukończyć etap budowy Cudu przy użyciu karty Lidera, gracz postępuje
według normalnych zasad z podstawowej wersji gry.
C. Odrzucenie karty i pozyskanie monet
Gracz może zdecydować, że odrzuca kartę Lidera, by wziąć 3 monety z banku
i dodać je do swojego skarbca, tak jak w podstawowej wersji gry.
Po zakończeniu tej fazy należy rozegrać Epokę według normalnych reguł
z wersji podstawowej 7 Cudów Świata.
Pozostałe karty Liderów będą użyte w kolejnych fazach rekrutacji.
Należy je odłożyć zakryte przed sobą.
REKRUTACJA W EPOCE III
Podczas rekrutacji na początku Epoki III każdy gracz dysponuje 2 kartami
Liderów. Jedną z nich zagrywa na 1 z 3 opisanych powyżej sposobów, zaś
druga traa z powrotem do pudełka bez ujawniania jej treści.
Uwaga! Jeśli gracz gra na nocnej stronie planszy Rzymu (Roma), zatrzymuje karty
wszystkich niezagranych Liderów – łącznie z niewybranym Liderem
w Epoce III.
KONIEC GRY
Rozgrywka dobiega końca po rozstrzygnięciu Koniktów na koniec III Epoki.
Gracze podliczają wartość punktową swoich miast zgodnie z zasadami gry
podstawowej.
PRODUCTION
REPOS
dodatek Miasta
suma w grze zespołowej
(Miasta lub Armada)
dodatek Armada
OBJAŚNIENIA DOTYCZĄCE ZIELONYCH KART
W niniejszym dodatku możliwe jest zebranie większej liczby identycznych
symboli naukowych niż w grze podstawowej.
Należy zliczyć symbole danego rodzaju i sprawdzić w poniższej tabeli,
ile punktów są warte:
Liczba identycznych symboli
Punkty
1
1
2
4
3
9
4
16
5
25
6 7 8 9
36 49 64 81
AUTORZY
Autor gry: Antoine Bauza • Ilustracje: Miguel Coimbra, Etienne Hebinger i Dimitri Chappuis
Opracowanie i wydanie: Cédrick Caumont i Thomas Provoost aka “Les Belges à Sombreros”
oraz zespół Repos Production team. Pełną listę autorów znajdziecie na: www.7wonders.net/credits
© REPOS PRODUCTION 2011. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE.
Rue des Comédiens, 22 • 1000 Brussels - Belgia
+32 471 95 41 32 • www.rprod.com
Zawartość gry może być wykorzystywana
tylko do użytku prywatnego.
W tym rzędzie należy
odnotować punkty
zdobyte dzięki
swoim Liderom.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756